Cocopanda ma swoje korzenie w Norwegii, gdzie pod szyldem BliVakker.no działa od 2007 roku. Zainteresowanie ofertą e-drogerii na tamtejszym rynku skłoniło właściciela, Einara Øgrey Brandsdala, do spróbowania swoich sił poza granicami Krainy Fiordów.
Kolejne sklepy pojawiały się kolejno w Danii, Szwecji, Finlandii, Niemczech, Austrii, Polsce oraz Holandii. Celem koncernu Brandsdal Group jest osiągnięcie na europejskim rynku pozycji podobnej do norweskiego BliVakker. Tamtejsza filia doczekała się sklepu stacjonarnego w Kristiansand, w którym obecnie trwają prace nad otwarciem salonu kosmetycznego i fryzjerskiego.
Na razie siedem drogerii Cocopnda może się pochwalić 2,5 mln klientów w Europie. Da porównania z usług Notino korzysta ponad 16 milionów klientów. Sieć działa jednak na 24 europejskich rynkach, oferując swoje usługi w internecie oraz w licznych sklepach stacjonarnych w Polsce, Czechach, Słowacji, Rumunii, Austrii, Bułgarii, na Ukrainie i Węgrzech.
Polski oddział Cocopandy funkcjonuje od listopada 2019 r. Przez niemal dwa lata działalności pozyskał niemal 140 tysięcy klientów. Asortyment e-drogerii obejmuje około 12 tysięcy produktów (w ofercie Notino jest ich 55 tys.). Są to zarówno kosmetyki luksusowe, jak i bardziej przystępne cenowo. Firma sukcesywnie poszerza asortyment. Obecnie otwarta jest na marki polskie, ekologiczne oraz niszowe.