StoryEditor
E-commerce
11.11.2024 16:29

Cocolita najlepszą e-drogerią według konsumentów w rankingu Drogeria Roku 2024

Paweł Orski, Head of E-Commerce, Cocolita.pl ze statuetką Drogeria Roku 2024 za I miejsce dla Cocolita.pl w kategorii e-Drogerie / fot. Shootit

Cocolita jest najlepszą e-drogerią w Polsce w rankingu Drogeria Roku 2024. Tak zadecydowali konsumenci biorący udział w badaniu przeprowadzonym przez Mobile Institute na zlecenie Wiadomości Kosmetycznych.

Cocolita.pl zajęła pierwsze miejsce w kategorii e-Drogerie w rankingu Drogeria Roku 2024.

O takim wyniku zadecydowali konsumenci w badaniu przeprowadzonym na panelu 1600 internautów kupujących produkty kosmetyczne przez firmę Mobile Institute na zlecenie Wiadomości Kosmetycznych. Badanie zostało przeprowadzone w sierpniu br. a statuetki rozdaliśmy 24 października br. podczas Forum Branży Kosmetycznej 2024

Respondenci biorący udział w badaniu zostali poproszeni o wskazanie miejsc, gdzie najchętniej kupują kosmetyki oraz o ocenę znanych im sieci drogerii i perfumerii stacjonarnych oraz e-drogerii i e-perfumerii. Konsumenci przyznawali oceny oceniając firmy handlowe w kilkunastu kategoriach takich jak m.in.: najszerszy i najciekawszy asortyment, śledzenie trendów i wprowadzanie nowości, wygoda kupowania, nowoczesne rozwiązania zakupowe, najbardziej atrakcyjne ceny i promocje, społeczna odpowiedzialność,  programy lojalnościowe i oferta dla stałych klientów.

O wygranej decydowała najwyższa średnia ocena uzyskana we wszystkich kategoriach.

Cocolita.pl uzyskała największą średnią wśród ocenianych e-drogerii i e-perfumerii.

Drugie miejsce w tej kategorii zajął Douglas.pl, trzecie Wizaz24.pl.

Cocolita.pl jest jedną z najbardziej znanych drogerii internetowych w Polsce. W ofercie posiada ponad 35 tys. produktów. Miesięczne internetowy sklep odwiedza ponad milion użytkowników, w mediach społecznościowych e-drogeria ma ponad pół miliona obserwujących. W 2021 r. Burda Media wykupiła większościowe udziały w platformie e-commerce Shoko, właściciela Cocolita.pl. Firmą Shoko nadal zarządza jej założyciel i właściciel Hubert Górecki, jest ona oddzielnym podmiotem.

W kategorii Sieci Drogeryjne i Perfumeryjne zwyciężyła sieć Hebe, na drugim miejscu podium znalazła się Sephora, na trzecim Douglas.

Respondenci wskazali także spontanicznie miejsce, gdzie zwykle kupują kosmetyki. Mieli za zadanie podać pierwszą nazwę, która nasuwa im się na myśl. Najsilniejszą markę okazała się mieć sieć Rossmann. Na drugim miejscu znalazło się Hebe, na trzecim Super-Pharm.

Cały tegoroczny ranking Drogeria Roku 2024 wygrała sieć Hebe zdobywając także statuetkę Best of The Best. 

Po raz pierwszy Wiadomości Kosmetyczne zdecydowały się przyznać także nagrodę redakcyjną. W uznaniu odwagi biznesowej, trafiła ona do firmy Super-Pharm Poland, za wprowadzenie na polski rynek nowego formatu sklepów Skin & Beauty by Super-Pharm.  

Czytaj także i zobacz galerię zdjęć: Hebe, Cocolita, Rossmann na podium w rankingu Drogeria Roku 2024

image
Drogeria Roku 2024: Tomasz Tomczyk, współwłaściciel Wizaz24.pl; Piotr Piech, dyrektor handlowy i Wojciech Dyja, dyrektor operacyjny Hebe, Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja; Monika Kolaszyńska, prezes zarządu i Martyna Bobowik, członek zarządu Super-Pharm Poland; Katarzyna Czuchaj-Łagód, dyrektor zarządzająca Mobile Institute; Beata Madeja, marketing manager Douglas Polska; Paweł Zaorski, head of e-commerce Cocolita.pl
Shootit

Drogeria Roku to ranking organizowany od kilkunastu lat przez redakcję Wiadomości Kosmetycznych, w którym wyłaniane są najlepsze miejsca sprzedaży kosmetyków. Od edycji 2023 laureatów rankingu wskazują konsumenci. We wcześniejszych edycjach laureatów wskazywało jury złożone z menedżerów z czołowych firm kosmetycznych oraz firm badawczych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
18.11.2024 10:27
Tesco w Wielkiej Brytanii rozszerza ofertę kosmetyków online. Największe zainteresowanie budzi Maybelline
Logo Tesco (Shutterstock)Shutterstock

Ponad 450 produktów kosmetycznych trafiło do oferty Tesco.com. Znajdziemy wśród nich marki takie jak Maybelline, L’Oréal Paris i Essie. Decyzja o poszerzeniu asortymentu online wynikała z rosnącego zainteresowania klientek tym segmentem rynku.

Najczęściej wyszukiwaną marką kosmetyczną na Tesco.com było Maybelline. Zapotrzebowanie na produkty tego brandu zaowocowało wzbogaceniem oferty o ponad 260 produktów Maybelline, w tym tusz do rzęs Maybelline Sensational Sky High Mascara, korektor Maybelline Eraser Eye Concealer i błyszczyk Maybelline Lifter Lip Gloss.

Czytaj też: Maybelline powraca z kultowym hasłem „Może to Maybelline” w nowoczesnej odsłonie

Łącznie w ofercie Tesco.com znalazło się ponad 450 nowych produktów, w tym ponad 170 produktów L’Oréal Paris oraz ponad 70 produktów Essie. Klientki mogą zamówić m.in. tusz L’Oréal Paris Paradise Waterproof Mascara, podkład L‘Oréal True Match Foundation czy lakiery do paznokci Essie Good as New Nail Perfector oraz Essie Original Nail Polish.

Rozszerzona oferta kosmetyczna obejmuje usługi Tesco Home Delivery (dostawę do domu) oraz Tesco Click+Collect (odbiór zamówień w określonym punkcie).

– Po dodaniu w zeszłym roku do oferty Tesco Home Delivery oraz Click+Collect produktów kosmetycznych Rimmel i Sally Hansen, klientki wciąż wyszukiwały na naszej stronie i w aplikacji kolejnych czołowych marek, a najczęściej wyszukiwaną z nich było Maybelline. Dostarczanie produktów kosmetycznych Maybelline, L’Oréal Paris i Essie bezpośrednio do klientek lub umożliwienie wygodnego odbioru w większości naszych dużych sklepów oznacza, że możemy zaoszczędzić klientkom czasu poświęcanego na dojazd i pomóc im w uzyskaniu jeszcze większego wyboru produktów świetnej wartości w Tesco – oświadczyła dyrektorka ds. kategorii kosmetyków i pielęgnacji osobistej w Tesco, Marianne Aitken.

Na platformie Tesco Marketplace dostępny jest także szeroki wybór artykułów z kategorii „zdrowie i uroda” pochodzących od zewnętrznych sprzedawców.

Czytaj też: Które kosmetyki kupują użytkownicy BLIXa? Najchętniej te od Eveline, L’Oréal i Maybelline

W Polsce możliwość zakupów online w Tesco została zlikwidowana w 2020 roku. Usługa była dostępna przez 8 lat i zaowocowała zrealizowaniem 8 milionów zamówień, co przełożyło się na 400 milionów dostarczonych produktów. Ostatnie markety Tesco w Polsce zostały zamknięte pod koniec 2021 roku. Polski oddział Tesco został sprzedany spółce Salling Group będącej właścicielem sieci Netto za 819 milionów złotych.

Anna Tess Gołębiowska

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
15.11.2024 14:46
Allegro odnotowuje dynamiczny wzrost w trzecim kwartale 2024
Zielony automat paczkowy Allegro.Allegro

Grupa Allegro zanotowała imponujące wyniki finansowe w trzecim kwartale 2024 roku. Wzrost wartości sprzedanych towarów brutto (GMV) wyniósł prawie 10 proc. rok do roku, a liczba aktywnych kupujących przekroczyła 20,5 miliona. Znaczące przychody oraz ekspansja na nowe rynki potwierdzają silną pozycję Allegro w regionie.

W trzecim kwartale 2024 roku Grupa Allegro zdołała zwiększyć wartość sprzedanych towarów brutto (GMV) o prawie 10 proc. w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej, osiągając w Polsce wzrost o 10,8 proc. r/r. Wartość GMV w kraju wyniosła 14,7 mld zł, co oznacza, że Allegro rośnie w tempie pięciokrotnie szybszym niż krajowa sprzedaż detaliczna. Skorygowany zysk EBITDA w Polsce wzrósł o 13,5 proc. r/r, osiągając 883 mln zł, co przełożyło się na marżę na poziomie 6 proc., przewyższając średnioterminowe prognozy firmy.

Liczba aktywnych kupujących na platformach Allegro w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wzrosła do 20,5 miliona, z czego ponad 5,5 miliona to użytkownicy spoza Polski. Ekspansja międzynarodowa nabiera tempa, czego dowodem jest uruchomienie platformy Allegro.hu na Węgrzech, która zwiększyła liczbę potencjalnych klientów o prawie 10 milionów. Nowe platformy, takie jak Allegro.cz i Allegro.sk, zyskały łącznie 2,8 miliona aktywnych kupujących w trzecim kwartale, a sprzedaż sprzedających z Czech i Słowacji wzrosła o 40 proc. kwartał do kwartału.

Allegro kontynuuje swoją strategię wzrostu poprzez innowacje w e-commerce, w tym program Allegro Smart! oraz Allegro Pay. Program Smart! pozwolił użytkownikom zaoszczędzić łącznie ponad 13 miliardów złotych na dostawach, przyczyniając się do wzrostu sprzedaży na platformie. Allegro Pay z kolei odpowiadało za sfinansowanie 14,2 proc. całkowitej wartości GMV w trzecim kwartale. Nowe produkty, takie jak karta płatnicza Visa od Allegro Pay oraz usługa Allegro Delivery, wspierają wygodę klientów, oferując szeroki zakres opcji dostawy i płatności.

Tworząc strategię na czwarty kwartał, Allegro planuje dalszy wzrost GMV na poziomie do 13 proc. r/r, nawet przy zwiększonych wydatkach marketingowych. Pomimo oczekiwanego spowolnienia tempa wzrostu skorygowanego zysku EBITDA w końcówce roku, całoroczna marża ma utrzymać się powyżej średnioterminowych oczekiwań na poziomie 5,3–5,7 proc. GMV. Silna pozycja finansowa Allegro, z dźwignią finansową poniżej 1x skorygowanego zysku EBITDA, pozwala firmie na kontynuowanie inwestycji w rozwój oraz poszerzanie swojej oferty.

Czytaj także: Rossmann na 7. miejscu w rankingu e-commerce MediaPanel — kto uplasował się wyżej?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. listopad 2024 12:23