Nowa strona francuskiego domu mody Chanel umożliwi użytkownikom poznanie ekskluzywnych produktów kosmetycznych marki oraz zapachów, a także ich zakup przez internet. Produkty będą dostarczone zapakowane w opakowanie tej luksusowej marki.
Firma zdecydowała się na ten krok wraz z rozprzestrzenianiem się wirusem typu Delta. Mieszkańcy Singapuru podlegają obecnie ścisłym restrykcjom i coraz więcej osób jest zmuszonych do robienia zakupów online. Chanel przystosowuje się do tej wciąż zmieniającej się rzeczywistości.
Przypomnijmy, że rynek azjatycki jest niezwykle istotny dla marek luksusowych.
– Siłą napędową rynku towarów luksusowych pozostają Chiny, gdzie prym wiedzie „wielka piątka” marek luksusowych: Chanel, Gucci, Hermès, Dior i Louis Vuitton – powiedziała Katarzyna Wal, starszy menedżer, Bain &Company.
Eksperci Bain &Company szacują, że już ponad 85 proc. zakupów towarów luksusowych w pierwszym kwartale tego roku miało miejsce pod wpływem interakcji klienta poprzez kanały cyfrowe.
– Marki luksusowe bardzo późno otworzyły się na kanał online. Teraz intensyfikują swoją obecność w sieci, inwestując na przykład w kampanie na Instagramie, co w rezultacie przekłada się na sprzedaż zarówno w sklepie stacjonarnym jak też internetowym – dodaje Katarzyna Wal.