Z badań przeprowadzonych przez Santander Bank i zebranych w raporcie „E-commerce B2B – perspektywa branży kosmetycznej” wynika, że blisko połowa firm kosmetycznych prowadzi e-eksport, ale też u ponad połowy stanowi on poniżej 5 proc. przychodów online, a tylko u 17 proc. udział ten przekracza 10 proc.
Czytaj też: Rośnie znaczenie internetu jako kanału sprzedaży kosmetyków [WYNIKI BADANIA]
Co ciekawe, sprzedaż zagraniczną online deklaruje aż 71 proc. podmiotów, dla których głównym odbiorcą oferty internetowej są klienci biznesowi, ale dla 60 proc. z nich udział e-eksportu w przychodach wynosi poniżej 5 proc.
Czytaj też: Marka True men skin care wchodzi do Notino
Pod względem segmentów, lepiej od firm handlowych w tym obszarze radzą sobie producenci kosmetyków. 56 proc. spośród posiadających e-commerce sprzedaje za granicę, z czego 29 proc. uzyskuje z tego tytułu obroty na poziomie 5-10 proc. przychodów, a dla 7 proc. z nich udział e-eksportu zamyka się w przedziale 11-20 proc.
Czytaj też: Yope uruchomiło międzynarodową platformę e-commerce
Wśród firm handlowych posiadających e-commerce 43 proc. deklaruje e-eksport, a dla 2/3 z nich udział e-eksportu stanowi poniżej 5 proc. wartości sprzedaży.