Beauty Station Zalando wyróżnia eleganckie wnętrze, w którym dominują jasne, beżowe kolory. Na ścianie znalazł się napis: „Witaj, piękna”. Sklep jest podzielony na dwie strefy – część sprzedażową, gdzie znajdują się produkty ponad pięćdziesięciu marek, w tym wielu niszowych, niektóre są dostępne wyłącznie w Zalando.
W drugiej strefie znajdują się stanowiska do makijażu oraz zabiegów do dłoni i paznokci. Kluczową funkcją sklepu jest umożliwienie interakcji klientów z markami i odwrotnie.
– Beauty Station to platforma testowa, dzięki której możemy lepiej poznać naszych klientów oraz tworzyć dla nich odpowiednią ofertę produktową, usługową i poradniczą w zakresie urody – powiedziała podczas otwarcia sklepu w Berlinie Claudia Reth, specjalistka ds. kategorii, wicedyrektor Zalando.
Szkolenia i pokazy, które odbywają się w Beauty Station, są również dostępne cyfrowo w sklepie Zalando Fashion Store, dodatkowo warsztaty mistrzowskie są transmitowane online do szerszej publiczności.
Jak na czołowego gracza e-commerce przystało, zakupy w stacjonarnym sklepie w Zalando można bezproblemowo połączyć ze światem on-line. Klienci sklepu mogą nie tylko korzystać z tabletu czy smartfonu, by skanować czy zamawiać produkty, ale także przeglądać poradniki wideo lub rezerwować usługi makijażowe.
– Jako firma z wieloletnim doświadczeniem w handlu online nadal koncentrujemy nasze działania w tym obszarze. Niemniej jednak, w Concept Store chcielibyśmy zaoferować naszym klientom kolejne doświadczenie zakupowe – dodała Claudia Reth.