Branża Beauty w Polsce jest bardzo silna. Polskie kosmetyki odnoszą sukcesy zarówno na rynku polskim, jak i międzynarodowym. Pandemia sprawiła zaś, że kosmetyki stały się jedną z wiodących kategorii zakupowych w Internecie. Zmieniły się zwyczaje zakupowe.
7 na 10 internautów deklaruje już, że ich wydatki kosmetyczne online są takie same lub większe jak w sklepach tradycyjnych. Kategoria urodowa jest też tą, która jako jedna z pierwszych reaguje na trendy konsumenckie.
Klienci kupujący kosmetyki znacznie częściej niż inni zwracają uwagę na naturalność i ekologiczność tak samych produktów, jak i ich opakowań oraz form dostawy. Wśród wyraźnych trendów widać też ogromny wzrost zainteresowania kosmetykami wśród mężczyzn.
A co przyniesie przyszłość? To właśnie Mobile Institute sprawdzi w ramach inicjatywy Beauty and The Future. Badanie obejmie ścieżki zakupowe Polaków, czynniki decyzyjne, przyczyny porzucania koszyków zakupowych, stosunek do kosmetyków naturalnych, potencjał usług beauty oraz najpopularniejsze miejsca zakupu kosmetyków.
Premiera raportu została zaplanowana na 23 września br. Wyłącznym patronem medialnym projektu Beauty and The Future są Wiadomości Kosmetyczne.