Barbora nie sprostała wyzwaniom konkurencyjnego rynku e-grocery w Polsce. Przedstawiciele Barbora Polska wskazali, że na decyzję o wycofaniu się z rynku wpłynął słabnący wzrost popytu. Spółka Barbora Polska została założona w odpowiedzi na szybko rosnące zapotrzebowanie na dostawy żywności do domów w trakcie pandemii. Jak stwierdził Viktoras Juozapaitis, dyrektor litewskiego przedsiębiorstwa Radas UAB, zarządzającego Barbora Polska, po ustąpieniu pandemii zainteresowanie usługami firmy znacznie zmalało, a ostatnie lata pokazały, że tempo wzrostu na rynku dostaw żywności nie odpowiadało oczekiwaniom, co skłoniło firmę do zakończenia operacji Barbory w Polsce i skoncentrowania się na rynkach bałtyckich.
Barbora, znana głównie jako internetowy sklep z żywnością, oferowała swoim klientom znacznie szerzej zakrojony asortyment produktów, w tym również artykuły kosmetyczne i chemię gospodarczą. Ta różnorodność pozwalała klientom na zaopatrzenie się nie tylko w niezbędne produkty spożywcze, ale również w szeroką gamę produktów służących codziennej higienie i utrzymaniu czystości w domu.
Barbora działała na rynku e-grocery w Polsce przez okres trzech lat, osiągając swoją największą aktywność, gdy dostarczała zakupy do największych polskich miast. Jednak w ostatnim czasie obszar jej działalności ograniczył się do kilku lokalizacji: Trójmiasta, Warszawy, Katowic i Łodzi. Klienci z tych miejscowości mieli możliwość korzystania z usług Barbory aż do jej ostatnich dni działalności, choć w zredukowanym zakresie. W tym okresie firma przeprowadzała wyprzedaż swoich zapasów, oferując jednocześnie możliwość odbioru towarów bezpośrednio z magazynów.
Aktualnie nie można już składać zamówień w trybie online ani korzystać z opcji dostawy do domu lub odbioru osobistego. W przypadku reklamacji, odstąpienia od umowy lub innych spraw związanych z zamówieniami, sklep udostępnia adresy e-mail, na które można wysyłać zapytania. Konta klientów, którzy wcześniej dokonywali zakupów w Barbora, wciąż są aktywne, co umożliwia im wgląd w historię dokonanych zakupów.
Czytaj także: Zalando zmienia komunikację o produktach w ramach porozumienia z Komisją Europejską