StoryEditor
E-commerce
19.04.2023 00:00

Avon wchodzi na platformę Amazon

Amazon wita na swojej platformie giganta sprzedaży bezpośredniej w modelu MLM - Avon. / materiały marketingowe Avon
W ramach szerszego restartu marki Avon UK uruchomił Amazon. Marka sprzedaży bezpośredniej zaprezentowała również nową identyfikację wizualną i pozycjonowanie marki „Embrace your Power”. Wynika ono z przekonania, że każda kobieta rodzi się ze swoją wyjątkową mocą, ale nierówność płci tłumi ten potencjał. Nowy wygląd marki sprzedaży bezpośredniej zadebiutuje w kampanii Hydramatic Matte Lipstick.

Avon wchodzi na platformę giganta handlu detalicznego online Amazon, który kontynuuje reorganizację swojego wizerunku i rozwija strategię omnichannel. Na stronie będzie można kupić ponad 300 produktów Avon, a kolejne pojawią się w ciągu roku. Po raz pierwszy w 136-letniej historii giganta kosmetycznego będzie sprzedawać poza programem przedstawicielskim Avon i oficjalnym sklepem internetowym. Posunięcie to jest częścią misji Avon polegającej na przyciąganiu szerszej bazy klientów.

Kristof Neirynck, globalny dyrektor ds. marketingu w firmie Avon, powiedział: Avon jest prawdziwym pionierem sprzedaży bezpośredniej, a ponieważ nadal realizujemy nasze ambicje dotyczące sprzedaży wielokanałowej, nadszedł właściwy czas na uruchomienie naszego nowego sklepu Amazon. Na całym świecie Avon sprzedaż online jest obecnie prawie trzykrotnie wyższa niż przed pandemią, a ekspansja na inne kanały uzupełnia naszą istniejącą sieć przedstawicieli, którzy oferują najlepszą w swojej klasie sprzedaż partnerską. (...) W obliczu kryzysu związanego z kosztami utrzymania, który ogarnia kraj, możliwość zapewnienia większej liczbie konsumentów wysokiej jakości przystępnych cenowo produktów kosmetycznych jest kluczowym priorytetem, a ekspansja na kanały takie jak Amazon tylko wesprze nas i naszych Przedstawicieli w powiększaniu zbiorowej bazy klientów Avon.

To posunięcie jest częścią szerszego projektu Avon, mającego na celu unowocześnienie jego tożsamości rynkowej, ponieważ „niektórzy ludzie mówili, że wydaje się ono nieco przestarzałe” – jak powiedział Neirynck w rozmowie z Cosmetics Business. Dwa miesiące temu Avon zaprezentował swój globalny rebranding – największą inwestycję w swój wizerunek od dziesięciu lat. Obejmował zaktualizowaną platformę, nową identyfikację wizualną, usprawnioną ofertę produktów i cyfrowe szkolenia dla przedstawicieli.
 

Czytaj także: Avon został doceniony za sześć programów CSR

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
27.01.2025 16:37
Polacy stawiają na jakość: raport AliExpress o nawykach zakupowych
Canva

Polscy konsumenci coraz częściej planują swoje wydatki strategicznie, rezygnując z impulsywnych zakupów na rzecz jakości i wartości. Najnowszy raport Consumer Insights od AliExpress przedstawia szczegółowy obraz ich zachowań, pokazując, że Polacy są jednymi z najbardziej świadomych konsumentów w Europie.

Według raportu, aż 78 proc. Polaków deklaruje, że podchodzi do zakupów w sposób strategiczny, wyprzedzając europejską średnią wynoszącą 69 proc.. Zaledwie co piąty respondent w Polsce planuje kupować bardziej impulsywnie w nadchodzącym roku, co podkreśla przemyślane podejście do wydatków. Co więcej, 72 proc. badanych zamierza skupić się na produktach wyższej jakości, rezygnując z ilości na rzecz trwałości i długoterminowych korzyści.

Kluczowe kategorie zakupowe

Polscy konsumenci wykazują szczególne zainteresowanie kategoriami praktycznymi, jak uroda i zdrowie (46 proc. w Polsce vs. 33 proc. w Europie), sprzęt AGD i elektronika użytkowa (32 proc. vs. 21 proc.) oraz narzędzia do domu i ogrodu (33 proc. vs. 25 proc.). Średnio, Polacy wydali na AliExpress 1975 zł w ciągu ostatnich trzech miesięcy, poświęcając ponad 5 godzin tygodniowo na przeglądanie ofert i dokonując średnio pięciu zakupów w tym okresie.

Innowacyjne nawyki i grywalizacja

Polacy wyróżniają się na tle Europy także dzięki otwartości na innowacje. Ponad 21 proc. z nich korzysta z funkcji takich jak potrząsanie telefonem w celu zdobycia nagród, w porównaniu do 14 proc. Europejczyków. Dodatkowo, 47 proc. badanych ceni sobie darmowe próbki, a 31 proc. wybiera wirtualne zdrapki jako ulubioną formę interakcji zakupowych. Te dane wskazują na rosnącą popularność gamifikacji w handlu online.

Różnice pokoleniowe w zakupach

Raport wskazuje także na wyraźne różnice pokoleniowe. Starsze pokolenia (55+) skupiają się na stosunku jakości do ceny – aż 83 proc. badanych w tej grupie stawia na takie podejście. Z kolei młodsi konsumenci (18–24) częściej kupują dla samonagradzania – 57 proc. z nich planuje w 2025 roku częściej robić sobie przyjemności zakupowe.

Polska na tle Europy

Wyniki badania podkreślają, że Polacy są liderami w strategicznym podejściu do zakupów, ale także w korzystaniu z nowoczesnych rozwiązań. Polscy konsumenci poświęcają więcej czasu na badanie ofert i doceniają personalizację oraz interaktywność w handlu online. Badanie przeprowadzone przez Censuswide z udziałem 1500 respondentów pokazuje, że Polacy łączą praktyczność z otwartością na innowacje, stając się wzorem dla reszty Europy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
14.01.2025 15:00
Shein pod lupą brytyjskiego parlamentu: kontrowersje wokół wejścia na giełdę chińskiego giganta
Shein

Brytyjski parlament wszczął dochodzenie wobec Shein, jednego z największych gigantów branży fast fashion, w związku z podejrzeniami o powiązania z przymusową pracą Ujgurów w chińskim regionie Sinciang. Podczas przesłuchania przedstawicielka firmy unikała odpowiedzi na kluczowe pytania, co spotkało się z ostrą krytyką parlamentarzystów. Kontrowersje wokół etyki Shein nabierają znaczenia, gdy firma stara się o debiut na londyńskiej giełdzie z wyceną sięgającą 50 miliardów funtów.

Podczas posiedzenia komisji ds. biznesu i handlu brytyjskiego parlamentu przedstawiciele Shein zostali skonfrontowani z pytaniami dotyczącymi źródeł pozyskiwania bawełny. Śledztwo prowadzone w tej sprawie dotyczy potencjalnych powiązań firmy z przymusową pracą Ujgurów w chińskim regionie Sinciang. Yinan Zhu, dyrektorka ds. prawnych Shein na region EMEA, unikał bezpośrednich odpowiedzi, oferując jedynie przekazanie pisemnych wyjaśnień po przesłuchaniu. Taka postawa spotkała się z ostrą krytyką parlamentarzystów, którzy określili zachowanie przedstawiciela firmy jako „niepomocne i lekceważące”.

Kontrowersje wokół Shein nasilają się w momencie, gdy firma stara się wejść na giełdę. W zeszłym roku Shein próbował przeprowadzić ofertę publiczną w Nowym Jorku, jednak proces ten zakończył się niepowodzeniem m.in. z powodu zakazu importu towarów z Sinciangu w USA. Obecnie spółka celuje w londyńską giełdę, licząc na wycenę sięgającą nawet 50 miliardów funtów. Brak podobnych ograniczeń w Wielkiej Brytanii może ułatwić firmie realizację tych planów, co budzi obawy o standardy etyczne w globalnym łańcuchu dostaw.

Pomimo zapewnień Shein o zaangażowaniu w walkę z nowoczesnymi formami niewolnictwa i pracą przymusową, pojawiają się wątpliwości co do faktycznej przejrzystości działań firmy. Według The Wall Street Journal, Shein usunął ze swojej strony raport dotyczący zrównoważonego rozwoju, co może być próbą uniknięcia konfliktu z chińskimi władzami. Narastająca globalna presja na Shein stawia pod znakiem zapytania, czy popularne zakupy w stylu fast fashion zamienią się w potrzebną reformę modelu biznesowego tego giganta.

Czytaj także:

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
31. styczeń 2025 10:49