StoryEditor
E-commerce
27.05.2022 00:00

Anna Wochna, Sunew Med.+: Sprzedaż kosmetyków aptecznych też przesuwa się do e-commerce [FBK 2022]

– Współpracujemy z e-aptekami i z aptekami stacjonarnymi. Wyraźnie widać również w tym kanale, że sprzedaż kosmetyków przesuwa się w stronę e-commerce. Sprzedawanie kosmetyków online jest prostsze, choć nie jest łatwe – mówiła Anna Wochna, prezes firmy SunewMed+ podczas 10. Forum Branży Kosmetycznej na Retail Trends 2022.

Sprzedaż kosmetyków wyraźnie idzie w on-line. To trend, którego nie da się uniknąć – uważa Anna Wochna, założycielka i prezes firmy Sunew Med.+, która podczas 10. Forum Branży Kosmetycznej mówiła o sprzedaży kosmetyków w aptekach, specyfice i przyszłości tego rynku.

– Współpracujemy z e-aptekami i z aptekami stacjonarnymi. Sprzedawanie online jest prostsze, choć nie mówię, że jest łatwe. Na pewno nie jest to kanał tak kosztowny jak kanał offline, online jest również łatwiej mierzalny, skalowalny, łatwiej nam przeprowadzić analizę. Dlatego wyraźnie skupiamy się na tym kanale – powiedziała Anna Wochna. – Łatwiej jest dziś zaistnieć w online. Na pewno bezpośredni kontakt z klientem, czyli obecność w stacjonarnych punktach to dziś wartość dodana, premium. Pomimo, że wszystko jest dzisiaj w dostępne w internecie, to jednak personal touch jest czymś czego oczekujemy – dodała.

Czy dla kupców decydujących o tym, co znajdzie się w sprzedaży w aptece, podobnie jak dla kupców drogeryjnych, istotne jest to, by marka kosmetyczna była obecna w internecie, w mediach społecznościowych?  – – Zdecydowanie tak – odpowiedziała Anna Wochna. – Dzisiaj już nie pytamy o to, czy marka powinna być w internecie. W tej przestrzeni każdy musi się znaleźć. Trzeba dobrze opracować strategię obecności w social mediach. Na rozmowach handlowych pada to pytanie – z kim współpracujecie – potwierdziła.

– Byłyśmy pierwszą marką kosmetyczną, która weszła do sieci aptecznej a zarazem była wspierana przez influencerów. Myślę, że nie stało się to przez przypadek, bo zawsze dużą uwagę zwracałyśmy na skuteczność kosmetyków, żeby efekty były widoczne od razu. I tę ideę szybko podchwyciły gwiazdy i celebryci. To było fajne dla nich, bo przekładało się na ich zasięgi. My też widziałyśmy  efekty, wyraźne piki sprzedażowe, gdy nasze produkty były pokazywane przez influencerów. Cały czas współpracujemy z influencerami, apteki są z tego zadowolone, tak jak nasi inni partnerzy handlowi – mówiła Anna Wochna.

Twórczyni marki Sunew Med+ przyznała, że odpowiedni wybór influencerów, z którymi współpracuje marka jest bardzo ważny. – Dbamy, żeby to były osoby, które działają zgodnie z naszymi wartościami i mocno je selekcjonujemy. Nie zawsze są to inflencerzy sprzedażowi, ale chcemy żeby to były osoby wiarygodne i żeby nie reklamowały wszystkiego – wyjaśniła. Ambasadorką marki jest m.in. Monika Hoffman-Piszora, jest autorką bloga Dzieciaki Cudaki (dzieciaki-cudaki.pl). Razem z mężem Wojtkiem wychowują czworo dzieci, dwoje z zespołem Downa. Na blogu dzieli się swoimi doświadczeniami z codziennego życia.

Czytaj więcej: SunewMed+ ma nową ambasadorkę  

10. Forum Branży Kosmetycznej odbyło  się w ramach Retail Trends 2022, konferencji łączącej producentów i handel z sektora food i kosmetycznego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
18.11.2024 10:27
Tesco w Wielkiej Brytanii rozszerza ofertę kosmetyków online. Największe zainteresowanie budzi Maybelline
Logo Tesco (Shutterstock)Shutterstock

Ponad 450 produktów kosmetycznych trafiło do oferty Tesco.com. Znajdziemy wśród nich marki takie jak Maybelline, L’Oréal Paris i Essie. Decyzja o poszerzeniu asortymentu online wynikała z rosnącego zainteresowania klientek tym segmentem rynku.

Najczęściej wyszukiwaną marką kosmetyczną na Tesco.com było Maybelline. Zapotrzebowanie na produkty tego brandu zaowocowało wzbogaceniem oferty o ponad 260 produktów Maybelline, w tym tusz do rzęs Maybelline Sensational Sky High Mascara, korektor Maybelline Eraser Eye Concealer i błyszczyk Maybelline Lifter Lip Gloss.

Czytaj też: Maybelline powraca z kultowym hasłem „Może to Maybelline” w nowoczesnej odsłonie

Łącznie w ofercie Tesco.com znalazło się ponad 450 nowych produktów, w tym ponad 170 produktów L’Oréal Paris oraz ponad 70 produktów Essie. Klientki mogą zamówić m.in. tusz L’Oréal Paris Paradise Waterproof Mascara, podkład L‘Oréal True Match Foundation czy lakiery do paznokci Essie Good as New Nail Perfector oraz Essie Original Nail Polish.

Rozszerzona oferta kosmetyczna obejmuje usługi Tesco Home Delivery (dostawę do domu) oraz Tesco Click+Collect (odbiór zamówień w określonym punkcie).

– Po dodaniu w zeszłym roku do oferty Tesco Home Delivery oraz Click+Collect produktów kosmetycznych Rimmel i Sally Hansen, klientki wciąż wyszukiwały na naszej stronie i w aplikacji kolejnych czołowych marek, a najczęściej wyszukiwaną z nich było Maybelline. Dostarczanie produktów kosmetycznych Maybelline, L’Oréal Paris i Essie bezpośrednio do klientek lub umożliwienie wygodnego odbioru w większości naszych dużych sklepów oznacza, że możemy zaoszczędzić klientkom czasu poświęcanego na dojazd i pomóc im w uzyskaniu jeszcze większego wyboru produktów świetnej wartości w Tesco – oświadczyła dyrektorka ds. kategorii kosmetyków i pielęgnacji osobistej w Tesco, Marianne Aitken.

Na platformie Tesco Marketplace dostępny jest także szeroki wybór artykułów z kategorii „zdrowie i uroda” pochodzących od zewnętrznych sprzedawców.

Czytaj też: Które kosmetyki kupują użytkownicy BLIXa? Najchętniej te od Eveline, L’Oréal i Maybelline

W Polsce możliwość zakupów online w Tesco została zlikwidowana w 2020 roku. Usługa była dostępna przez 8 lat i zaowocowała zrealizowaniem 8 milionów zamówień, co przełożyło się na 400 milionów dostarczonych produktów. Ostatnie markety Tesco w Polsce zostały zamknięte pod koniec 2021 roku. Polski oddział Tesco został sprzedany spółce Salling Group będącej właścicielem sieci Netto za 819 milionów złotych.

Anna Tess Gołębiowska

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
15.11.2024 14:46
Allegro odnotowuje dynamiczny wzrost w trzecim kwartale 2024
Zielony automat paczkowy Allegro.Allegro

Grupa Allegro zanotowała imponujące wyniki finansowe w trzecim kwartale 2024 roku. Wzrost wartości sprzedanych towarów brutto (GMV) wyniósł prawie 10 proc. rok do roku, a liczba aktywnych kupujących przekroczyła 20,5 miliona. Znaczące przychody oraz ekspansja na nowe rynki potwierdzają silną pozycję Allegro w regionie.

W trzecim kwartale 2024 roku Grupa Allegro zdołała zwiększyć wartość sprzedanych towarów brutto (GMV) o prawie 10 proc. w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej, osiągając w Polsce wzrost o 10,8 proc. r/r. Wartość GMV w kraju wyniosła 14,7 mld zł, co oznacza, że Allegro rośnie w tempie pięciokrotnie szybszym niż krajowa sprzedaż detaliczna. Skorygowany zysk EBITDA w Polsce wzrósł o 13,5 proc. r/r, osiągając 883 mln zł, co przełożyło się na marżę na poziomie 6 proc., przewyższając średnioterminowe prognozy firmy.

Liczba aktywnych kupujących na platformach Allegro w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wzrosła do 20,5 miliona, z czego ponad 5,5 miliona to użytkownicy spoza Polski. Ekspansja międzynarodowa nabiera tempa, czego dowodem jest uruchomienie platformy Allegro.hu na Węgrzech, która zwiększyła liczbę potencjalnych klientów o prawie 10 milionów. Nowe platformy, takie jak Allegro.cz i Allegro.sk, zyskały łącznie 2,8 miliona aktywnych kupujących w trzecim kwartale, a sprzedaż sprzedających z Czech i Słowacji wzrosła o 40 proc. kwartał do kwartału.

Allegro kontynuuje swoją strategię wzrostu poprzez innowacje w e-commerce, w tym program Allegro Smart! oraz Allegro Pay. Program Smart! pozwolił użytkownikom zaoszczędzić łącznie ponad 13 miliardów złotych na dostawach, przyczyniając się do wzrostu sprzedaży na platformie. Allegro Pay z kolei odpowiadało za sfinansowanie 14,2 proc. całkowitej wartości GMV w trzecim kwartale. Nowe produkty, takie jak karta płatnicza Visa od Allegro Pay oraz usługa Allegro Delivery, wspierają wygodę klientów, oferując szeroki zakres opcji dostawy i płatności.

Tworząc strategię na czwarty kwartał, Allegro planuje dalszy wzrost GMV na poziomie do 13 proc. r/r, nawet przy zwiększonych wydatkach marketingowych. Pomimo oczekiwanego spowolnienia tempa wzrostu skorygowanego zysku EBITDA w końcówce roku, całoroczna marża ma utrzymać się powyżej średnioterminowych oczekiwań na poziomie 5,3–5,7 proc. GMV. Silna pozycja finansowa Allegro, z dźwignią finansową poniżej 1x skorygowanego zysku EBITDA, pozwala firmie na kontynuowanie inwestycji w rozwój oraz poszerzanie swojej oferty.

Czytaj także: Rossmann na 7. miejscu w rankingu e-commerce MediaPanel — kto uplasował się wyżej?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. listopad 2024 19:54