StoryEditor
E-commerce
27.05.2022 00:00

Anna Wochna, Sunew Med.+: Sprzedaż kosmetyków aptecznych też przesuwa się do e-commerce [FBK 2022]

– Współpracujemy z e-aptekami i z aptekami stacjonarnymi. Wyraźnie widać również w tym kanale, że sprzedaż kosmetyków przesuwa się w stronę e-commerce. Sprzedawanie kosmetyków online jest prostsze, choć nie jest łatwe – mówiła Anna Wochna, prezes firmy SunewMed+ podczas 10. Forum Branży Kosmetycznej na Retail Trends 2022.

Sprzedaż kosmetyków wyraźnie idzie w on-line. To trend, którego nie da się uniknąć – uważa Anna Wochna, założycielka i prezes firmy Sunew Med.+, która podczas 10. Forum Branży Kosmetycznej mówiła o sprzedaży kosmetyków w aptekach, specyfice i przyszłości tego rynku.

– Współpracujemy z e-aptekami i z aptekami stacjonarnymi. Sprzedawanie online jest prostsze, choć nie mówię, że jest łatwe. Na pewno nie jest to kanał tak kosztowny jak kanał offline, online jest również łatwiej mierzalny, skalowalny, łatwiej nam przeprowadzić analizę. Dlatego wyraźnie skupiamy się na tym kanale – powiedziała Anna Wochna. – Łatwiej jest dziś zaistnieć w online. Na pewno bezpośredni kontakt z klientem, czyli obecność w stacjonarnych punktach to dziś wartość dodana, premium. Pomimo, że wszystko jest dzisiaj w dostępne w internecie, to jednak personal touch jest czymś czego oczekujemy – dodała.

Czy dla kupców decydujących o tym, co znajdzie się w sprzedaży w aptece, podobnie jak dla kupców drogeryjnych, istotne jest to, by marka kosmetyczna była obecna w internecie, w mediach społecznościowych?  – – Zdecydowanie tak – odpowiedziała Anna Wochna. – Dzisiaj już nie pytamy o to, czy marka powinna być w internecie. W tej przestrzeni każdy musi się znaleźć. Trzeba dobrze opracować strategię obecności w social mediach. Na rozmowach handlowych pada to pytanie – z kim współpracujecie – potwierdziła.

– Byłyśmy pierwszą marką kosmetyczną, która weszła do sieci aptecznej a zarazem była wspierana przez influencerów. Myślę, że nie stało się to przez przypadek, bo zawsze dużą uwagę zwracałyśmy na skuteczność kosmetyków, żeby efekty były widoczne od razu. I tę ideę szybko podchwyciły gwiazdy i celebryci. To było fajne dla nich, bo przekładało się na ich zasięgi. My też widziałyśmy  efekty, wyraźne piki sprzedażowe, gdy nasze produkty były pokazywane przez influencerów. Cały czas współpracujemy z influencerami, apteki są z tego zadowolone, tak jak nasi inni partnerzy handlowi – mówiła Anna Wochna.

Twórczyni marki Sunew Med+ przyznała, że odpowiedni wybór influencerów, z którymi współpracuje marka jest bardzo ważny. – Dbamy, żeby to były osoby, które działają zgodnie z naszymi wartościami i mocno je selekcjonujemy. Nie zawsze są to inflencerzy sprzedażowi, ale chcemy żeby to były osoby wiarygodne i żeby nie reklamowały wszystkiego – wyjaśniła. Ambasadorką marki jest m.in. Monika Hoffman-Piszora, jest autorką bloga Dzieciaki Cudaki (dzieciaki-cudaki.pl). Razem z mężem Wojtkiem wychowują czworo dzieci, dwoje z zespołem Downa. Na blogu dzieli się swoimi doświadczeniami z codziennego życia.

Czytaj więcej: SunewMed+ ma nową ambasadorkę  

10. Forum Branży Kosmetycznej odbyło  się w ramach Retail Trends 2022, konferencji łączącej producentów i handel z sektora food i kosmetycznego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Handel
13.02.2025 12:44
Shein przenosi część produkcji do Wietnamu, chce złagodzić konsekwencje ceł Trumpa
Shein ma nadzieję, że ekspansja w Wietnamie pomoże złagodzić wpływ amerykańskich ceł na obecny model biznesowyShutterstock

Chińska platforma internetowa zwiększa swoją bazę produkcyjną w Wietnamie, aby złagodzić spodziewane skutki rosnących amerykańskich ceł na swój łańcuch dostaw.

Gigant fast fashion, chcąc zminimalizować skutki zapowiedzi Donalda Trumpa, przenosi część swojej produkcji poza Chiny. To efekt usunięcia przez amerykańskiego prezydenta zasady „de minimis”, która zezwalała na bezcłowy import towarów o niskiej wartości. 

Shein ma nadzieję, że ekspansja w Wietnamie pomoże złagodzić wpływ amerykańskich ceł na swój model biznesowy, który w znacznym stopniu opiera się na produkcji w Chinach. Konkurencyjne koszty pracy i obecna infrastruktura produkcyjna Wietnamu sprawiają, że jest to dla chińskiego giganta opłacalna alternatywa.

Obecne umowy o wolnym handlu, takie jak funkcjonujące porozumienie między Wietnamem a krajami UE, dają na razie Shein możliwość ominięcia kosztownych ceł przy jednoczesnym zachowaniu dostępu do rynków zachodnich i azjatyckich.

Shein nadal bazuje produkcyjnie w głównym stopniu na Chinach, a jego ekspansja do Wietnamu jest przykładem szerszego trendu w branży modowej w kierunku dywersyfikacji łańcuchów dostaw w celu zmniejszenia ryzyka, związanego ze wzrostem taryf i niestabilnością geopolityczną - ocenia portal retailgazette.com.uk.

Działania Shein, mające na celu dywersyfikację łańcucha dostaw, odbywają się w trakcie  rosnącej presji na wycenę. Shein prawdopodobnie rozważa obniżenie wyceny przed planowanym IPO w Londynie, a szacunki wskazują na możliwość redukcji z 90 do 50 mld dolarów.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
10.02.2025 14:56
Mastercard: Produkty kosmetyczne i zdrowotne w topie zakupów online Polaków
Polscy respondenci poświęcają na zakupy w sieci średnio 2 godziny tygodniowo - wynika z badania Mastercardshutterstock

Polscy konsumenci na tle 12 krajów europejskich znaleźli się w czołówce, jeśli chodzi o zakupy przez internet - wynika z badania Mastercard. Online najczęściej kupowane są książki, odzież, elektronika i kosmetyki.

Przeciętny ankietowany Polak kupuje w e-commerce ponad pięć pozycji miesięcznie (średnia wynosi 5,4). Jednocześnie (częściej niż respondenci z innych krajów) irytuje się, gdy jest proszony o podanie zbyt wielu danych podczas finalizowania zakupów (69 proc. vs 62 proc. średnia). Aż co trzeci porzuca z tego powodu koszyk.

Polscy respondenci poświęcają na zakupy w sieci średnio 2 godziny tygodniowo, wyprzedzając średni czas dla europejskich badanych (1,7 godziny). 

Wśród najpopularniejszych kategorii zakupów online nad Wisłą znalazły się: 

  • książki (58 proc.), 
  • elektronika i technologie (49 proc.), 
  • ubrania (43 proc.), 
  • zdrowie i produkty kosmetyczne (35 proc.). 

Przez internet kupujemy również usługi turystyczne (64 proc.) czy ubezpieczenia (53 proc.). Co ciekawe, polscy konsumenci wciąż rzadko robią zakupy spożywcze online (5 proc.), w porównaniu np. do 22 proc. mieszkańców Wielkiej Brytanii.

Respondenci z Polski są też najbardziej otwarci na zakupy w różnych sklepach internetowych. W ubiegłym roku kupili średnio u 7,6 różnych detalistów – najwięcej spośród wszystkich krajów objętych badaniem (6,6 średnia). Może wynikać to z rosnącej różnorodności oferty i zaufania do nowych e-sklepów w Polsce. 

image
Marta Życińska, dyrektorka generalna polskiego oddziału Mastercard Europe
mat.pras.

Nasze dane pokazują, że Polska jest jednym z najbardziej dynamicznych rynków zakupów online w Europie, zarówno pod względem aktywności, jak i wykorzystania nowoczesnych technologii. Mimo wyzwań, takich jak potrzeba zapewnienia wyższego bezpieczeństwa i uproszczenia procesów zakupowych, polscy konsumenci wykazują się innowacyjnością i otwartością na zmiany. Te trendy prognozują dalszy rozwój e-commerce w Polsce oraz potrzebę dostarczania jeszcze bardziej zaawansowanych i bezpiecznych rozwiązań zakupowych – komentuje Marta Życińska, dyrektorka generalna polskiego oddziału Mastercard Europe. 

Połowa ankietowanych (50 proc.) w Polsce twierdzi, że zapisuje dane swojej karty tylko u sprzedawców, u których kupuje często, podczas gdy dwóch na pięciu kupujących (39 proc.) przyznaje, że zachowuje je tylko u dużych firm. Polscy ankietowani częściej niż pozostali Europejczycy korzystają też z limitów transakcji kartą, jako środka ochrony przed oszustami (41 vs 23 proc. średnia).

Wprowadzanie szeregu danych osobowych, w tym wpisywanie adresu zamieszkania i numeru kart płatniczych, to czynności, które respondenci wskazują jako najbardziej irytujące podczas zakupów internetowych. W efekcie 31 proc. rezygnuje z zakupu, gdy proces jego finalizacji wymaga zbyt wielu danych (23 proc. średnia europejska). Polscy badani jako jedyni wskazywali to jako główny powód porzucania koszyka, z kolei większość europejskich ankietowanych wybrała nieoczekiwane koszty dostawy (29 proc.).

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 11:27