– Osoby zatrudnione w obsłudze klienta w Polsce to świetni pracownicy. Ten fakt miał ogromne znaczenie dla naszej decyzji o zatrudnieniu kolejnych kandydatów. Jesteśmy pewni, że oni również zapewnią doskonałą obsługę klientom Amazon, zarówno w Polsce, jak i w Europie – mówi Jean-March Dupont, dyrektor działu obsługi klienta Amazon w UE.
Do zadań osób zatrudnionych w dziale obsługi klienta Amazon należy udzielanie odpowiedzi na różne pytania – m.in. związane z zamówieniami, produktami, płatnościami – i dostarczanie rozwiązań.
Kandydaci, którzy wolą pracę w domu, będą mogli ubiegać się o stanowiska wirtualne. Inni znajda zatrudnienie w biurze w Gdańsku. Jak zapewnia Amazon, wcześniejsze doświadczenie w obsłudze klienta nie jest warunkiem koniecznym, ale kandydaci powinni biegle posługiwać się językiem polskim, francuskim, niemieckim lub włoskim (w zależności od rynku, który będą obsługiwać).
Dział obsługi klienta Amazon działa w ponad 140 lokalizacjach na całym świecie, zapewniając obsługę klienta w 18 językach. Funkcjonuje m.in. w oparciu o wciąż rozwijający się zespół wirtualny. Wspiera klientów na całym świecie przez całą dobę przez siedem dni w tygodniu, odpowiadając na ich pytania przez telefon, e-mail i czat na żywo.
Amazon działa w Polsce od 2014 roku, a serwis Amazon.pl wystartował 2 marca 2021 r. Do tej pory firma stworzyła w Polsce ponad 18 tys. stałych miejsc pracy. Powstały one w dziewięciu centrach logistyki, biurze Amazon Web Services w Warszawie oraz Centrum Rozwoju Technologii Amazon w Gdańsku, które dostarcza innowacyjne rozwiązania zasilające produkty i usługi Amazon na całym świecie, w tym rozwiązania głosowe dla Alexy. Dziesiąte centrum logistyczne w Świebodzinie zostanie otwarte jeszcze w 2021 roku, zwiększając zatrudnienie Amazon w Polsce o ponad 1 tys. nowych miejsc pracy.