Amerykański potentat e-commerce zapowiedział swoim sprzedawcom, że amazon.cn nie będzie już otwarty na sprzedawców zewnętrznych i skoncentruje się na sprzedaży transgranicznej chińskim konsumentom, prezkazała CNBC.
Według New York Timesa klienci amazon.cn będą mogli kupować tylko niektóre produkty importowane przez amerykańskie, brytyjskie, niemieckie i japońskie firmy Amazon. W ostatnich latach detalista zmagał się z silną konkurencją ze strony lokalnych witryn e-commerce Alibaba i JD.com.
„W ciągu ostatnich kilku lat rozwijaliśmy naszą internetową działalność detaliczną w Chinach, aby coraz bardziej podkreślać sprzedaż transgraniczną, a w zamian zaobserwowaliśmy bardzo silną reakcję ze strony chińskich klientów. Ich zapotrzebowanie na wysokiej jakości, autentyczne towary z całego świata stale rośnie, a biorąc pod uwagę naszą globalną obecność, Amazon jest dobrze przygotowany do ich obsługi” – przekazał amerykański gigant w oświadczeniu.
Amazon po raz pierwszy wszedł na rynek chiński w 2004 roku przejmując sklep internetowy Joyo i przemianowując go na Amazon China w 2011 roku. W 2018 roku sprzedawca odnotował w tym kraju zysk w wysokości 11,2 mld dolarów.