StoryEditor
E-commerce
11.05.2021 00:00

Amazon zainwestował ponad 700 milionów dolarów w walkę z oszustwami w 2020 roku

Amazon zainwestował ponad 700 milionów dolarów i zatrudnił ponad 10 000 osób w 2020 roku, aby chronić swoje sklepy internetowe przed oszustwami i nadużyciami. Gigant e-commerce wykorzystuje sztuczną i ludzką inteligencję do wykrywania i zapobiegania fałszowaniu produktów - wynika z raportu dotyczącego ochrony marki w 2020 roku opublikowanego przez chainstoreage.com.

Firma wykorzystała połączenie możliwości uczenia maszynowego i śledczych, aby chronić swoją witrynę e-commerce przed nieuczciwymi sprzedawcami i produktami. Amazon też oferuje sprzedawcom zewnętrznym różnorodne narzędzia i usługi pomagające wykrywać oszustwa i im zapobiegać.

Należy do nich np. Amazon Transparency, usługa serializacji, która chroni poszczególne jednostki produktu i jak twierdzi firma, umożliwiła ochronę ponad 500 milionów jednostek produktów.

Inne rozwiązania obejmują Project Zero, który zapewnia zautomatyzowaną ochronę, która stale skanuje sklepy internetowe Amazon za pomocą ML oraz Brand Registry, bezpłatna usługa, która zapewnia sprzedawcom zewnętrznym narzędzia do zarządzania i ochrony ich marki i praw własności intelektualnej w sklepach Amazon.

Platforma e-commerce przytoczyła w raporcie szereg innych informacji dotyczących ochrony marki z 2020 r. Wynika z niego między innymi, że procesy weryfikacji Amazona zapobiegły ponad 6 milionom prób utworzenia kont sprzedażowych. Tylko 6% prób rejestracji kont przeszło proces weryfikacji Amazona i produkty wystawiono na sprzedaż.

Amazon przechwycił ponad 2 miliony produktów, które zostały wysłane do jego centrów logistycznych i które wykrył jako podróbki przed wysłaniem ich do klienta. Następnie zniszczył te produkty, aby zapobiec ich odsprzedaży w innym miejscu łańcucha dostaw.

Platforma zablokowała ponad 10 miliardów podejrzanych ofert, zanim zostały opublikowane w jej sklepach. Mniej niż 0,01% wszystkich produktów sprzedawanych na Amazon otrzymało od klientów reklamacje dotyczące podróbek. 

Platforma utworzyła jednostkę ds. podrabianych towarów w celu tworzenia i kierowania spraw do organów ścigania, prowadzenia niezależnych dochodzeń lub wspólnych dochodzeń z markami oraz prowadzenia postępowań cywilnych przeciwko fałszerzom.

Jak powiedział Dharmesh Mehta, wiceprezes ds. zaufania klientów i wsparcia partnerów w Amazonie: - Nieustanne innowacje naszego zespołu pomogły nam powstrzymać 6 milionów prób utworzenia kont sprzedaży i ponad 10 miliardów podejrzanych ofert, ponieważ nadal zmniejszamy liczbę podróbek do zera.

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
18.11.2024 10:27
Tesco w Wielkiej Brytanii rozszerza ofertę kosmetyków online. Największe zainteresowanie budzi Maybelline
Logo Tesco (Shutterstock)Shutterstock

Ponad 450 produktów kosmetycznych trafiło do oferty Tesco.com. Znajdziemy wśród nich marki takie jak Maybelline, L’Oréal Paris i Essie. Decyzja o poszerzeniu asortymentu online wynikała z rosnącego zainteresowania klientek tym segmentem rynku.

Najczęściej wyszukiwaną marką kosmetyczną na Tesco.com było Maybelline. Zapotrzebowanie na produkty tego brandu zaowocowało wzbogaceniem oferty o ponad 260 produktów Maybelline, w tym tusz do rzęs Maybelline Sensational Sky High Mascara, korektor Maybelline Eraser Eye Concealer i błyszczyk Maybelline Lifter Lip Gloss.

Czytaj też: Maybelline powraca z kultowym hasłem „Może to Maybelline” w nowoczesnej odsłonie

Łącznie w ofercie Tesco.com znalazło się ponad 450 nowych produktów, w tym ponad 170 produktów L’Oréal Paris oraz ponad 70 produktów Essie. Klientki mogą zamówić m.in. tusz L’Oréal Paris Paradise Waterproof Mascara, podkład L‘Oréal True Match Foundation czy lakiery do paznokci Essie Good as New Nail Perfector oraz Essie Original Nail Polish.

Rozszerzona oferta kosmetyczna obejmuje usługi Tesco Home Delivery (dostawę do domu) oraz Tesco Click+Collect (odbiór zamówień w określonym punkcie).

– Po dodaniu w zeszłym roku do oferty Tesco Home Delivery oraz Click+Collect produktów kosmetycznych Rimmel i Sally Hansen, klientki wciąż wyszukiwały na naszej stronie i w aplikacji kolejnych czołowych marek, a najczęściej wyszukiwaną z nich było Maybelline. Dostarczanie produktów kosmetycznych Maybelline, L’Oréal Paris i Essie bezpośrednio do klientek lub umożliwienie wygodnego odbioru w większości naszych dużych sklepów oznacza, że możemy zaoszczędzić klientkom czasu poświęcanego na dojazd i pomóc im w uzyskaniu jeszcze większego wyboru produktów świetnej wartości w Tesco – oświadczyła dyrektorka ds. kategorii kosmetyków i pielęgnacji osobistej w Tesco, Marianne Aitken.

Na platformie Tesco Marketplace dostępny jest także szeroki wybór artykułów z kategorii „zdrowie i uroda” pochodzących od zewnętrznych sprzedawców.

Czytaj też: Które kosmetyki kupują użytkownicy BLIXa? Najchętniej te od Eveline, L’Oréal i Maybelline

W Polsce możliwość zakupów online w Tesco została zlikwidowana w 2020 roku. Usługa była dostępna przez 8 lat i zaowocowała zrealizowaniem 8 milionów zamówień, co przełożyło się na 400 milionów dostarczonych produktów. Ostatnie markety Tesco w Polsce zostały zamknięte pod koniec 2021 roku. Polski oddział Tesco został sprzedany spółce Salling Group będącej właścicielem sieci Netto za 819 milionów złotych.

Anna Tess Gołębiowska

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
15.11.2024 14:46
Allegro odnotowuje dynamiczny wzrost w trzecim kwartale 2024
Zielony automat paczkowy Allegro.Allegro

Grupa Allegro zanotowała imponujące wyniki finansowe w trzecim kwartale 2024 roku. Wzrost wartości sprzedanych towarów brutto (GMV) wyniósł prawie 10 proc. rok do roku, a liczba aktywnych kupujących przekroczyła 20,5 miliona. Znaczące przychody oraz ekspansja na nowe rynki potwierdzają silną pozycję Allegro w regionie.

W trzecim kwartale 2024 roku Grupa Allegro zdołała zwiększyć wartość sprzedanych towarów brutto (GMV) o prawie 10 proc. w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej, osiągając w Polsce wzrost o 10,8 proc. r/r. Wartość GMV w kraju wyniosła 14,7 mld zł, co oznacza, że Allegro rośnie w tempie pięciokrotnie szybszym niż krajowa sprzedaż detaliczna. Skorygowany zysk EBITDA w Polsce wzrósł o 13,5 proc. r/r, osiągając 883 mln zł, co przełożyło się na marżę na poziomie 6 proc., przewyższając średnioterminowe prognozy firmy.

Liczba aktywnych kupujących na platformach Allegro w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wzrosła do 20,5 miliona, z czego ponad 5,5 miliona to użytkownicy spoza Polski. Ekspansja międzynarodowa nabiera tempa, czego dowodem jest uruchomienie platformy Allegro.hu na Węgrzech, która zwiększyła liczbę potencjalnych klientów o prawie 10 milionów. Nowe platformy, takie jak Allegro.cz i Allegro.sk, zyskały łącznie 2,8 miliona aktywnych kupujących w trzecim kwartale, a sprzedaż sprzedających z Czech i Słowacji wzrosła o 40 proc. kwartał do kwartału.

Allegro kontynuuje swoją strategię wzrostu poprzez innowacje w e-commerce, w tym program Allegro Smart! oraz Allegro Pay. Program Smart! pozwolił użytkownikom zaoszczędzić łącznie ponad 13 miliardów złotych na dostawach, przyczyniając się do wzrostu sprzedaży na platformie. Allegro Pay z kolei odpowiadało za sfinansowanie 14,2 proc. całkowitej wartości GMV w trzecim kwartale. Nowe produkty, takie jak karta płatnicza Visa od Allegro Pay oraz usługa Allegro Delivery, wspierają wygodę klientów, oferując szeroki zakres opcji dostawy i płatności.

Tworząc strategię na czwarty kwartał, Allegro planuje dalszy wzrost GMV na poziomie do 13 proc. r/r, nawet przy zwiększonych wydatkach marketingowych. Pomimo oczekiwanego spowolnienia tempa wzrostu skorygowanego zysku EBITDA w końcówce roku, całoroczna marża ma utrzymać się powyżej średnioterminowych oczekiwań na poziomie 5,3–5,7 proc. GMV. Silna pozycja finansowa Allegro, z dźwignią finansową poniżej 1x skorygowanego zysku EBITDA, pozwala firmie na kontynuowanie inwestycji w rozwój oraz poszerzanie swojej oferty.

Czytaj także: Rossmann na 7. miejscu w rankingu e-commerce MediaPanel — kto uplasował się wyżej?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. listopad 2024 17:38