Dyrektor generalny i założyciel giganta e-commerce, Jeff Bezos, przypisał ten spadek inwestycjom firmy w jednodniowe usługi dostawcze i ten ruch jest jego zdaniem „właściwą decyzję długoterminową”.
- Robimy wszystko, aby nasz 25. sezon świąteczny był jak najlepszy dla najlepszych klientów - z milionami produktów dostępnych za darmo w ciągu jednego dnia - przekazał Jeff Bezos w komunikacie prasowym.
- Klienci uwielbiają przejście Prime z dwóch dni na jeden dzień - w tym roku już zamówili miliardy produktów z bezpłatną dostawą jednego dnia. To duża inwestycja i właściwa długoterminowa decyzja dla klientów. I choć jest to sprzeczne z intuicją, najszybsze prędkości dostawy generują najmniejszą emisję dwutlenku węgla, ponieważ produkty te wysyłane są z centrów logistycznych bardzo blisko klienta - po prostu niepraktyczne jest korzystanie z tras lotniczych lub długich tras lądowych. Ogromne podziękowania dla wszystkich zespołów pomagających w dostarczeniu klientom produktów na święta - czytamy w komunikacie szefa Amazona.
Sprzedaż giganta wzrosła imponująco o 24 proc. do 70 mld dol., a przepływy operacyjne wzrosły o 33 proc. do 35,3 mld dol. w ciągu tego kwartału.