Pomimo wydatków związanych z COVID w trzecim kwartale, które wyniosły 2 mld dolarów, detalista odnotował przychody operacyjne w wysokości 6,2 mld dol., znacznie powyżej prognoz. Sprzedaż w sklepach internetowych nadal imponuje, po 49% wzroście odnotowanym w drugim kwartale, przy 37% w ostatnim kwartale.
W czwartym kwartale Amazon przedstawił prognozę wzrostu sprzedaży netto o 28% do 38% i dochodu z działalności operacyjnej na poziomie 1,0 do 4,5 miliarda dol. Czwarty kwartał będzie zawierał wyniki niedawno zorganizowanego Prime Day - nowego nabytku w tym kwartale - a także kluczowego sezonu świątecznego, na który Amazon nadal agresywnie zatrudnia i rozwija możliwości centrum logistycznego, aby nadążyć za popytem e-commerce wywołanym przez COVID. Kierownictwo e-giganta utrzymuje, że nie martwi się o pojemność, ale możliwe są opóźnienia w dostawie związane z zakupami świątecznymi.
Kwartalne wyniki Amazona wskazują markom trwałą zmianę wzorców popytu kupujących w kierunku handlu elektronicznego, wykraczającą poza początkowy szok związany z COVID-19 w pierwszym i drugim kwartale. Zasoby na reklamę na Amazonie i starania o utrzymanie zapasów w obliczu popytu będą się tylko zwiększać. Jest to symboliczne nie tylko dla Amazona, bo zrównoważona strategia obejmująca zwycięskie platformy omnichannel będzie wymagana, aby utrzymać lub zdobyć udział w szybko rozwijającym się środowisku cyfrowym.