Jak podaje agencja Bloomberg, w kwietniu tego roku aptekę PillPack próbował kupić konkurent Amazona - Walmart. Mowa była o kwocie nie przekraczającej 1 mld dolarów.
„Zespół PillPack łączy w sobie ogromne doświadczenie zdobyte w branży farmaceutycznej z technologicznym know-how. PillPack znacząco wpływa na lepszą jakość życia swoich klientów… Jesteśmy przekonani, że razem będziemy mogli zrobić dla nich więcej” – powiedział dyrektor segmentu konsumenckiego Amazona Jeff Wilke.
Model biznesowy PillPack jest oparty o realizację indywidualnych zamówień na receptę i dostawie „pod drzwi”. Klientami sklepu są w głównej mierze osoby przewlekle chore z taką diagnozą jak np. cukrzyca, nadwaga czy nadciśnienie. W 2017 r. Forbes zaliczył spółkę do tzw. „miliardowych start-upów”. Firma, która rozpoczęła działalność w 2013 r. z inwestycją w wysokości 118 mln dolarów, w 2017 r. miała 100 mln dolarów rocznych przychodów.
Historia marki Amazon sięga do 1994 roku i jest to obecnie największy sklep internetowy na świecie. Platforma zakupowa zyskała swoja popularność dzięki sprzedaży książek w internecie i z czasem co raz bardziej rozbudowywała swoją ofertę. Obecnie w Amazonie można kupić produkty z każdej kategorii. Chociaż do dzisiaj zakupy w Amazonie nie są dostępne dla polski, to od kilku lat w naszym kraju istnieją działy logistyczne tego giganta branży e-commerce.
Do tej pory Amazon na terenie Polski uruchomił już 5 centrów logistycznych, w tym w Poznaniu, Sosnowcu, Kołbaskowie koło Szczecina oraz dwa we Wrocławiu. Każde z nich ma od 100 do 160 tys. mkw. powierzchni. Oprócz tego firma stworzyła Centrum Rozwoju Technologii Amazon w Gdańsku oraz oddział Amazon Web Services w Warszawie. Ogółem firma zainwestowała w Polsce już 3 mld zł.