Amazon rozszerza swoją obecność na japońskim rynku kosmetycznym. Zgodnie z umową partnerską, Istyle otworzy zakupy @Cosme na stronie Amazon w Japonii, oferując produkty kosmetyczne z szerokiej gamy marek i różnych kategorii. Według Nikkei Asia współpraca może zwiększyć obecność Amazona na rynku kosmetycznym.
Japoński detalista wyemituje dla Amazona obligacje zamienne o wartości 18,7 mln USD i 86,3 mln USD w postaci warrantów. Gdyby obligacje zostały zamienione na akcje, Amazon miałby około 36 procent udziałów w firmie.
Istyle wyemituje również obligacje zamienne o wartości 11,2 miliona dolarów na rzecz Mitsuit & Co, aby wesprzeć zagraniczne firmy i krajowe operacje detaliczne.
Oprócz partnerstwa z Amazonem firma planuje również przejęcie sieci specjalistycznych sklepów kosmetycznych Tokyo Komachi, należącej do MIZ Corp, która prowadzi cztery sklepy w dużych obiektach handlowych. Transakcja przejęcia ma zostać sfinalizowana do końca przyszłego miesiąca.
Firma Istyle została założona w 1999 roku, kiedy pojęcie „big data” prawie nie istniało. Mimo to wcześnie zainteresowała się danymi i ostatecznie uruchomiła @Cosme jako witrynę poświęconą recenzjom produktów kosmetycznych. Przez ostatnie 22 lata zbudowano bazę danych, która pozwala kompleksowo analizować zachowania konsumentów. Korzystając z tej bazy danych, @Cosme przekształciło się w uniwersalną platformę marketingową dla branży kosmetycznej. Stworzono unikalny na skalę światową model biznesowy, w którym łączymy media, handel internetowy i sklepy stacjonarne w jeden ujednolicony ekosystem. Istyle posiada 26 bezpośrednio zarządzanych sklepów w Japonii i Hongkongu pod marką @Cosme Tokyo i @Cosme Store.
Przeczytaj również: Amazon: dzielmy się informacjami o fałszerzach, by wyeliminować podróbki z rynku