StoryEditor
E-commerce
18.07.2023 14:20

Allegro: konsumenci poświęcają ok. 7,5h miesięcznie na zakupy online

Według raportu SW Research dla Allegro, przeciętnie wydajemy 716 złotych miesięcznie na zakupy internetowe. Jedna czwarta badanych osób ogranicza się do wydatków nieprzekraczających 300 złotych miesięcznie, natomiast co piąty badany przeznacza ponad 1000 złotych na zakupy online. Preferencje konsumentów są kształtowane przez zmieniający się rynek i dynamiczną sytuację ekonomiczną. Dlatego nie dziwi fakt, że podczas zakupów online najważniejsze czynniki to przede wszystkim cena produktu (45 proc.), jakość produktu (30 proc.) oraz koszty dostawy (26 proc.).

E-commerce stał się nieodłącznym elementem naszej codzienności, zapewniając wygodę i dostęp do szerokiej gamy produktów zaledwie kilkoma kliknięciami. Jednakże, trzeba zauważyć, że e-commerce jest jeszcze bardziej niestabilny i zmienny niż tradycyjna sprzedaż stacjonarna. Internet i technologia stale ewoluują, a preferencje i zachowania zakupowe konsumentów ulegają ciągłym zmianom. Firmy muszą dostosowywać się do szybko rozwijającego się środowiska e-commerce, podejmując strategiczne decyzje i inwestując w innowacje, aby sprostać rosnącym wymaganiom rynku. Dodatkowo, zmienny charakter e-commerce oznacza, że konkurencja jest intensywna, a firmy muszą stale dostosowywać swoje strategie marketingowe, oferty produktowe i doświadczenie zakupowe, aby przyciągnąć i utrzymać klientów.

Zakupy online są postrzegane jako zdecydowanie wygodniejsze niż tradycyjne, ponieważ dają nam możliwość wyboru i zakupu potrzebnych nam przedmiotów z dowolnego miejsca i o dowolnej porze. Nic więc dziwnego, że poświęcamy na nie średnio 7,5 godziny miesięcznie. 37 proc. osób robi zakupy online raz w miesiącu, a 34 proc. raz w tygodniu. Według raportu SW Research dla Allegro, średnio miesięcznie wydajemy 716 zł na zakupy internetowe. Co czwarty badany ogranicza się do wydatków nieprzekraczających 300 zł miesięcznie, podczas gdy co piąty przeznacza ponad 1000 zł na zakupy online. Wzrasta również popularność aplikacji zakupowych, które umożliwiają nam złożenie zamówienia za pomocą kilku prostych kliknięć. To potwierdzają także preferencje klientów Allegro, gdzie około połowa zakupów jest dokonywana za pomocą aplikacji.

Według raportu, ponad jedna czwarta badanych osób zadeklarowała, że w ciągu ostatniego roku zmieniły się czynniki, które biorą pod uwagę podczas zakupów online. Warto zauważyć, że częściej zmiany te dotyczą kobiet (32 proc.) niż mężczyzn (25 proc.). Na preferencje konsumentów wpływają czynniki takie jak zmieniający się rynek i dynamiczna sytuacja ekonomiczna. Nic więc dziwnego, że podczas zakupów online najważniejsze aspekty to przede wszystkim cena produktu (45 proc.), jakość produktu (30 proc.) oraz koszty dostawy (26 proc.). Z kolei mniej istotnymi czynnikami stały się wygląd i funkcjonalność strony czy marka produktów. W zależności od przedziału cenowego, dla produktów o wartości do 50 zł istotne są także promocje i okazje cenowe. W przypadku produktów o wartości od 50 zł do 150 zł, uwagę przyciąga również koszt dostawy. Natomiast przy zakupach droższych produktów, powyżej 150 zł, konsumenci zwracają uwagę na zaufanie i opinie o wybranej platformie, a także na markę produktów.

image
Allegro

Polacy poświęcają coraz więcej czasu na poszukiwanie i podejmowanie decyzji zakupowych, a także stosują więcej trików, aby zaoszczędzić pieniądze. Dane pokazują, że kluczowym czynnikiem, który jest brany pod uwagę podczas porównywania ofert w internecie, jest cena produktu (82 proc.). Spośród osób, które dokonały zakupów na platformie Allegro w ciągu ostatnich 12 miesięcy, aż 85 proc. zwraca uwagę na specjalne oznaczenia ofert, a ponad połowa przyznaje, że te oznaczenia mają wpływ na ich decyzje zakupowe.

Czytaj także: Rzeczpospolita: wzrosła liczba transakcji online, spadła wartość koszyka

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
18.11.2024 10:27
Tesco w Wielkiej Brytanii rozszerza ofertę kosmetyków online. Największe zainteresowanie budzi Maybelline
Logo Tesco (Shutterstock)Shutterstock

Ponad 450 produktów kosmetycznych trafiło do oferty Tesco.com. Znajdziemy wśród nich marki takie jak Maybelline, L’Oréal Paris i Essie. Decyzja o poszerzeniu asortymentu online wynikała z rosnącego zainteresowania klientek tym segmentem rynku.

Najczęściej wyszukiwaną marką kosmetyczną na Tesco.com było Maybelline. Zapotrzebowanie na produkty tego brandu zaowocowało wzbogaceniem oferty o ponad 260 produktów Maybelline, w tym tusz do rzęs Maybelline Sensational Sky High Mascara, korektor Maybelline Eraser Eye Concealer i błyszczyk Maybelline Lifter Lip Gloss.

Czytaj też: Maybelline powraca z kultowym hasłem „Może to Maybelline” w nowoczesnej odsłonie

Łącznie w ofercie Tesco.com znalazło się ponad 450 nowych produktów, w tym ponad 170 produktów L’Oréal Paris oraz ponad 70 produktów Essie. Klientki mogą zamówić m.in. tusz L’Oréal Paris Paradise Waterproof Mascara, podkład L‘Oréal True Match Foundation czy lakiery do paznokci Essie Good as New Nail Perfector oraz Essie Original Nail Polish.

Rozszerzona oferta kosmetyczna obejmuje usługi Tesco Home Delivery (dostawę do domu) oraz Tesco Click+Collect (odbiór zamówień w określonym punkcie).

– Po dodaniu w zeszłym roku do oferty Tesco Home Delivery oraz Click+Collect produktów kosmetycznych Rimmel i Sally Hansen, klientki wciąż wyszukiwały na naszej stronie i w aplikacji kolejnych czołowych marek, a najczęściej wyszukiwaną z nich było Maybelline. Dostarczanie produktów kosmetycznych Maybelline, L’Oréal Paris i Essie bezpośrednio do klientek lub umożliwienie wygodnego odbioru w większości naszych dużych sklepów oznacza, że możemy zaoszczędzić klientkom czasu poświęcanego na dojazd i pomóc im w uzyskaniu jeszcze większego wyboru produktów świetnej wartości w Tesco – oświadczyła dyrektorka ds. kategorii kosmetyków i pielęgnacji osobistej w Tesco, Marianne Aitken.

Na platformie Tesco Marketplace dostępny jest także szeroki wybór artykułów z kategorii „zdrowie i uroda” pochodzących od zewnętrznych sprzedawców.

Czytaj też: Które kosmetyki kupują użytkownicy BLIXa? Najchętniej te od Eveline, L’Oréal i Maybelline

W Polsce możliwość zakupów online w Tesco została zlikwidowana w 2020 roku. Usługa była dostępna przez 8 lat i zaowocowała zrealizowaniem 8 milionów zamówień, co przełożyło się na 400 milionów dostarczonych produktów. Ostatnie markety Tesco w Polsce zostały zamknięte pod koniec 2021 roku. Polski oddział Tesco został sprzedany spółce Salling Group będącej właścicielem sieci Netto za 819 milionów złotych.

Anna Tess Gołębiowska

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
15.11.2024 14:46
Allegro odnotowuje dynamiczny wzrost w trzecim kwartale 2024
Zielony automat paczkowy Allegro.Allegro

Grupa Allegro zanotowała imponujące wyniki finansowe w trzecim kwartale 2024 roku. Wzrost wartości sprzedanych towarów brutto (GMV) wyniósł prawie 10 proc. rok do roku, a liczba aktywnych kupujących przekroczyła 20,5 miliona. Znaczące przychody oraz ekspansja na nowe rynki potwierdzają silną pozycję Allegro w regionie.

W trzecim kwartale 2024 roku Grupa Allegro zdołała zwiększyć wartość sprzedanych towarów brutto (GMV) o prawie 10 proc. w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej, osiągając w Polsce wzrost o 10,8 proc. r/r. Wartość GMV w kraju wyniosła 14,7 mld zł, co oznacza, że Allegro rośnie w tempie pięciokrotnie szybszym niż krajowa sprzedaż detaliczna. Skorygowany zysk EBITDA w Polsce wzrósł o 13,5 proc. r/r, osiągając 883 mln zł, co przełożyło się na marżę na poziomie 6 proc., przewyższając średnioterminowe prognozy firmy.

Liczba aktywnych kupujących na platformach Allegro w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wzrosła do 20,5 miliona, z czego ponad 5,5 miliona to użytkownicy spoza Polski. Ekspansja międzynarodowa nabiera tempa, czego dowodem jest uruchomienie platformy Allegro.hu na Węgrzech, która zwiększyła liczbę potencjalnych klientów o prawie 10 milionów. Nowe platformy, takie jak Allegro.cz i Allegro.sk, zyskały łącznie 2,8 miliona aktywnych kupujących w trzecim kwartale, a sprzedaż sprzedających z Czech i Słowacji wzrosła o 40 proc. kwartał do kwartału.

Allegro kontynuuje swoją strategię wzrostu poprzez innowacje w e-commerce, w tym program Allegro Smart! oraz Allegro Pay. Program Smart! pozwolił użytkownikom zaoszczędzić łącznie ponad 13 miliardów złotych na dostawach, przyczyniając się do wzrostu sprzedaży na platformie. Allegro Pay z kolei odpowiadało za sfinansowanie 14,2 proc. całkowitej wartości GMV w trzecim kwartale. Nowe produkty, takie jak karta płatnicza Visa od Allegro Pay oraz usługa Allegro Delivery, wspierają wygodę klientów, oferując szeroki zakres opcji dostawy i płatności.

Tworząc strategię na czwarty kwartał, Allegro planuje dalszy wzrost GMV na poziomie do 13 proc. r/r, nawet przy zwiększonych wydatkach marketingowych. Pomimo oczekiwanego spowolnienia tempa wzrostu skorygowanego zysku EBITDA w końcówce roku, całoroczna marża ma utrzymać się powyżej średnioterminowych oczekiwań na poziomie 5,3–5,7 proc. GMV. Silna pozycja finansowa Allegro, z dźwignią finansową poniżej 1x skorygowanego zysku EBITDA, pozwala firmie na kontynuowanie inwestycji w rozwój oraz poszerzanie swojej oferty.

Czytaj także: Rossmann na 7. miejscu w rankingu e-commerce MediaPanel — kto uplasował się wyżej?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2024 02:38