StoryEditor
Targi i konferencje
28.05.2014 00:00

Uczestniczymy w życiu miasta

Drogeria Jasmin w Kępnie buduje rozpoznawalność marki, uczestnicząc we wszystkich wydarzeniach w życiu miasteczka. Festyny, oficjalne uroczystości, imprezy sportowe i kulturalne – oni zawsze tam są. Dzięki temu wielu klientów traktuje zakupy w Jasminie jak wizytę u dobrych znajomych.
Należąca do sieci Jasmin drogeria mieści się w samym rynku Kępna, gdzie krzyżują się drogi większości mieszkańców tego  sympatycznego miasteczka. Zlokalizowana na parterze kamienicy, kusi przechodniów podwójną witryną, w której aranżowane są przyciągające wzrok ekspozycje towarów z aktualnej promocji i nowości kosmetyczne. Atrakcyjna wystawa zaprasza do wizyty i zakupów.
Po wejściu do środka ochota na zakupy jeszcze się zwiększa. Białe ściany, jasna podłoga i lekkie regały z przejrzystymi cenownikami podkreślają wrażenie czystości i powiększają optycznie niezbyt dużą salę sprzedaży. Wnętrze wystrojone zostało zaskakująco prostymi środkami: na ścianach nad regałami umieszczono pas kolorowych grafik informujących o rozmieszczeniu poszczególnych grup towarowych, a na szczytach regałów wyspowych i gablot porozmieszczano całe naręcza – chciałoby się powiedzieć bukiety – firmowych baloników w charakterystycznym dla sieci Jasmin kolorze, zbliżonym do czystej magenty. I to wszystko! Tanio i bezpretensjonalnie, a przy tym skutecznie, bo całość robi naprawdę miłe wrażenie.
Samodzielność jako czynnik motywacyjny
Balonikowy wystrój wymaga systematycznego uzupełniania, ponieważ regularnie wynoszony jest w rączkach najmłodszych klientów i klientek, co jednak cieszy ekspedientki, które same chętnie obdarowują dzieciaki, bo to przecież dodatkowa atrakcja drogerii. Dorosłe klientki chwalą sobie za to bogatą i atrakcyjną cenowo ofertę kosmetyków kolorowych, do pielęgnacji ciała, twarzy i włosów. W sieci Jasmin preferuje się system sprzedaży preselekcyjnej – jak to fachowo nazywają ekspedientki – stanowiący połączenie samoobsługi i sprzedaży tradycyjnej. Klienci mają dostęp do większości towarów, a także wszelkiego rodzaju próbek i testerów, ale mogą też liczyć na fachową poradę personelu.
Warunkiem skuteczności takiej metody sprzedaży jest zaangażowanie i fachowość sprzedawczyń. Najlepszą ilustracją postawy dziewczyn z kępieńskiego Jasminu niech będzie następująca anegdota: zapytane o system motywacyjny, zaraz po bodźcach czysto finansowych wskazały one … organizowane w sieci szkolenia i możliwość podnoszenia kwalifikacji. Następnie podkreślały, że przełożeni nie sprawują stałej kontroli nad ich codzienną pracą, pozwalając na znaczną samodzielność i okazując zaufanie. W zgłoszeniu do konkursu Drogeria roku napisały: „Ten element motywacji jest dla nas bardzo ważny. Czujemy się bardziej odpowiedzialne i z radością angażujemy się w powierzone zadania.”
Współwłaściciel drogerii Grzegorz Wyszyński przyznał z pewnym zaskoczeniem, że nie znał treści zgłoszenia, a po chwili nie bez satysfakcji dodał: – To się zgadza, nasze pracownice mają duży margines samodzielności. I potwierdzam też, że są odpowiedzialne i zaangażowane. Na przykład, to one wysłały zgłoszenie konkursowe, a mnie po prostu o tym fakcie poinformowały.
Stawiamy na rozpoznawalność marki
Bodaj najbardziej charakterystyczne dla strategii sieci Jasmin jest aktywne uczestnictwo w życiu lokalnej społeczności. Organizowane w Kępnie uroczystości, np. z okazji Dni Miasta i Gminy, a także imprezy plenerowe – festyny, koncerty, zawody sportowe – są okazją do zaistnienia na lokalnym forum, do podniesienia rozpoznawalności marki. Wystarczy parasol, baner z logo, różne próbki i gadżety firmowe i oczywiście mnóstwo baloników, by zaistnieć w świadomości uczestników imprezy. Także wszelkie okazje i święta – Dzień Kobiet, Dzień Dziecka, Mikołajki czy Boże Narodzenie – stanowią doskonały pretekst do organizowania różnych promocji, konkursów czy akcji lojalnościowych.
– Tego rodzaju działania, jeśli są prowadzone systematycznie i z pomysłem, przynoszą znaczne korzyści wizerunkowe – zapewnia Grzegorz Wyszyński – Stopniowo stajemy się coraz bardziej rozpoznawalni i lubiani. Dotyczy to zresztą nie tylko marki Jasmin, ale także bezpośrednio samych naszych pracownic, które są przecież pierwszymi ambasadorkami naszej marki. Uczestnicząc w różnego rodzaju imprezach, ale też na przykład prowadząc własne profile na portalach społecznościowych, stają się swego rodzaju liderkami, upowszechniają wiedzę o kosmetykach czy makijażu, a przy okazji promują logo Jasmin. W niewielkiej miejscowości, takiej jak Kępno, taka aktywność przekłada się nie tylko na prestiż, ale także pośrednio na wyniki sprzedażowej drogerii – podsumowuje nasz rozmówca.
Konrad Kaszuba




ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
02.10.2024 04:45
Premiera marki Kloo na polskim rynku już za nami
Podczas premiery zaproszone gościnie i goście mieli okazję wypróbować kosmetyki i zrobić sobie zdjęcia na tle liliowych dekoracji.Agata Grysiak

Na rynku kosmetycznym pojawiła się nowa marka pielęgnacyjna, Kloo, która zaprezentowała swoją pierwszą linię produktów pielęgnacyjnych. Nowy brand ma na celu wprowadzenie kosmetyków opartych na składnikach naturalnych i zrównoważonym podejściu do produkcji.

Pierwsze produkty marki skupiają się na wykorzystaniu ekstraktów roślinnych oraz składników pochodzenia naturalnego. Według producenta, celem jest połączenie tradycyjnych metod pozyskiwania surowców z nowoczesnymi technologiami produkcji kosmetyków. Produkty zostały zaprojektowane tak, by nawilżać i odżywiać skórę, a także wspierać jej regenerację. W skład linii wchodzą krem na dzień, krem na noc, serum i balsam-booster.

Nowa marka stawia na rozwiązania ekologiczne, bo oparte na pomyśle łatwo wyjmowanych refilli. Firma podkreśla, że jej działalność jest zgodna z rosnącymi trendami na rynku, związanymi z etyczną produkcją i zrównoważonym rozwojem. Plany rozwoju marki obejmują wprowadzenie kolejnych linii produktów.

Premiera marki i jej pierwszej linii kosmetyków spotkała się z zainteresowaniem konsumentów oraz mediów branżowych, a na premierze pojawił się między innymi znany z social mediów lekarz-celebryta, Dr Tadeusz Oleszczuk, i Lara Gessler. W kolejnych miesiącach firma planuje intensyfikację działań związanych z wprowadzaniem produktów na rynek, a także rozbudowę kanałów dystrybucji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
19.09.2024 12:25
Pierwsze urodziny Catch a Tiger już za nami — co dalej w planach marki?
552967
/ Agata Grysiak
552961
/ Agata Grysiak
552965
/ Agata Grysiak
552966
/ Agata Grysiak
552967
552961
552965
552966
Gallery

18 września 2023 roku w warszawskim Koneserze odbyło się wyjątkowe wydarzenie z okazji pierwszych urodzin Szkoły Akceptacji i Pielęgnacji. W ramach spotkania, uczestniczki miały okazję zgłębić wiedzę na temat pielęgnacji skóry oraz wziąć udział w interaktywnych warsztatach prowadzonych przez specjalistów.

W wydarzeniu uczestniczyło kilkadziesiąt osób, które spotkały się w przestrzeni CHPTR by Bites, by wspólnie świętować pierwsze urodziny inicjatywy. Kluczowymi punktami programu były warsztaty prowadzone przez Magdalenę Kaczanowicz, technolożkę i chemiczkę kosmetyczną, oraz Patrycję Bujarską, psycholożkę, znaną jako @70_tysiecy_mysli. Ekspertki dzieliły się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi pielęgnacji skóry i dbania o swoje zdrowie psychiczne.

Spotkanie było także okazją do poznania marki Catch a Tiger, której ambasadorka – TikTokerka Klaudia Michalak (@kitka) – oraz brand managerka Agnieszka Ratuszniak, przybliżyły uczestniczkom filozofię i wartości marki. Uczestniczki mogły skorzystać z indywidualnych porad, a także wziąć udział w licznych atrakcjach, które uczyniły to wydarzenie wyjątkowym i inspirującym.

Podczas spotkania zaproszone gościnie i goście mieli okazję zrobić sobie zdjęcie Polaroidem, stworzyć własny krem do twarzy, spróbować smakowitych przekąsek oraz porozmawiać z ekspertami o pielęgnacji twarzy. Imprezę uświetnił również wokalny występ jednej z zaproszonych influencerek -

Brand managerka marki, Agnieszka Ratuszniak, zdradziła nam, jakie plany ma Catch a Tiger na najbliższy czas, i co planuje świętować za rok:

Chcemy tworzyć kolejne produkty, a także wchodzić z naszymi kosmetykami stacjonarnie do kolejnych miejsc. Planujemy także działania z pewną influencerką — nie mogę póki co zdradzić z którą, ale w ofercie pojawią się produkty współtworzone z nią i jest to nasza odbiorczyni w sensie grupy docelowej.

Czytaj także: Barwa Cosmetics współpracuje ze znaną tiktokerką

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2024 01:12