StoryEditor
Targi i konferencje
28.05.2014 00:00

Uczestniczymy w życiu miasta

Drogeria Jasmin w Kępnie buduje rozpoznawalność marki, uczestnicząc we wszystkich wydarzeniach w życiu miasteczka. Festyny, oficjalne uroczystości, imprezy sportowe i kulturalne – oni zawsze tam są. Dzięki temu wielu klientów traktuje zakupy w Jasminie jak wizytę u dobrych znajomych.
Należąca do sieci Jasmin drogeria mieści się w samym rynku Kępna, gdzie krzyżują się drogi większości mieszkańców tego  sympatycznego miasteczka. Zlokalizowana na parterze kamienicy, kusi przechodniów podwójną witryną, w której aranżowane są przyciągające wzrok ekspozycje towarów z aktualnej promocji i nowości kosmetyczne. Atrakcyjna wystawa zaprasza do wizyty i zakupów.
Po wejściu do środka ochota na zakupy jeszcze się zwiększa. Białe ściany, jasna podłoga i lekkie regały z przejrzystymi cenownikami podkreślają wrażenie czystości i powiększają optycznie niezbyt dużą salę sprzedaży. Wnętrze wystrojone zostało zaskakująco prostymi środkami: na ścianach nad regałami umieszczono pas kolorowych grafik informujących o rozmieszczeniu poszczególnych grup towarowych, a na szczytach regałów wyspowych i gablot porozmieszczano całe naręcza – chciałoby się powiedzieć bukiety – firmowych baloników w charakterystycznym dla sieci Jasmin kolorze, zbliżonym do czystej magenty. I to wszystko! Tanio i bezpretensjonalnie, a przy tym skutecznie, bo całość robi naprawdę miłe wrażenie.
Samodzielność jako czynnik motywacyjny
Balonikowy wystrój wymaga systematycznego uzupełniania, ponieważ regularnie wynoszony jest w rączkach najmłodszych klientów i klientek, co jednak cieszy ekspedientki, które same chętnie obdarowują dzieciaki, bo to przecież dodatkowa atrakcja drogerii. Dorosłe klientki chwalą sobie za to bogatą i atrakcyjną cenowo ofertę kosmetyków kolorowych, do pielęgnacji ciała, twarzy i włosów. W sieci Jasmin preferuje się system sprzedaży preselekcyjnej – jak to fachowo nazywają ekspedientki – stanowiący połączenie samoobsługi i sprzedaży tradycyjnej. Klienci mają dostęp do większości towarów, a także wszelkiego rodzaju próbek i testerów, ale mogą też liczyć na fachową poradę personelu.
Warunkiem skuteczności takiej metody sprzedaży jest zaangażowanie i fachowość sprzedawczyń. Najlepszą ilustracją postawy dziewczyn z kępieńskiego Jasminu niech będzie następująca anegdota: zapytane o system motywacyjny, zaraz po bodźcach czysto finansowych wskazały one … organizowane w sieci szkolenia i możliwość podnoszenia kwalifikacji. Następnie podkreślały, że przełożeni nie sprawują stałej kontroli nad ich codzienną pracą, pozwalając na znaczną samodzielność i okazując zaufanie. W zgłoszeniu do konkursu Drogeria roku napisały: „Ten element motywacji jest dla nas bardzo ważny. Czujemy się bardziej odpowiedzialne i z radością angażujemy się w powierzone zadania.”
Współwłaściciel drogerii Grzegorz Wyszyński przyznał z pewnym zaskoczeniem, że nie znał treści zgłoszenia, a po chwili nie bez satysfakcji dodał: – To się zgadza, nasze pracownice mają duży margines samodzielności. I potwierdzam też, że są odpowiedzialne i zaangażowane. Na przykład, to one wysłały zgłoszenie konkursowe, a mnie po prostu o tym fakcie poinformowały.
Stawiamy na rozpoznawalność marki
Bodaj najbardziej charakterystyczne dla strategii sieci Jasmin jest aktywne uczestnictwo w życiu lokalnej społeczności. Organizowane w Kępnie uroczystości, np. z okazji Dni Miasta i Gminy, a także imprezy plenerowe – festyny, koncerty, zawody sportowe – są okazją do zaistnienia na lokalnym forum, do podniesienia rozpoznawalności marki. Wystarczy parasol, baner z logo, różne próbki i gadżety firmowe i oczywiście mnóstwo baloników, by zaistnieć w świadomości uczestników imprezy. Także wszelkie okazje i święta – Dzień Kobiet, Dzień Dziecka, Mikołajki czy Boże Narodzenie – stanowią doskonały pretekst do organizowania różnych promocji, konkursów czy akcji lojalnościowych.
– Tego rodzaju działania, jeśli są prowadzone systematycznie i z pomysłem, przynoszą znaczne korzyści wizerunkowe – zapewnia Grzegorz Wyszyński – Stopniowo stajemy się coraz bardziej rozpoznawalni i lubiani. Dotyczy to zresztą nie tylko marki Jasmin, ale także bezpośrednio samych naszych pracownic, które są przecież pierwszymi ambasadorkami naszej marki. Uczestnicząc w różnego rodzaju imprezach, ale też na przykład prowadząc własne profile na portalach społecznościowych, stają się swego rodzaju liderkami, upowszechniają wiedzę o kosmetykach czy makijażu, a przy okazji promują logo Jasmin. W niewielkiej miejscowości, takiej jak Kępno, taka aktywność przekłada się nie tylko na prestiż, ale także pośrednio na wyniki sprzedażowej drogerii – podsumowuje nasz rozmówca.
Konrad Kaszuba




ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Targi i konferencje
11.04.2025 15:37
Targi Marca Poland 2025 – nowa przestrzeń dla marek własnych w Europie Środkowo-Wschodniej
Targi Marca Poland 2025 – nowa przestrzeń dla marek własnych w Europie Środkowo-WschodniejFotobueno

W dniach 2-3 kwietnia 2025 roku odbyła się pierwsza edycja targów Marca Poland, wydarzenia przygotowanego dla branży marek własnych, które stanowi nową przestrzeń do wymiany doświadczeń i nawiązywania relacji biznesowych w tym dynamicznie rozwijającym się sektorze gospodarki. Organizatorami targów są liderzy przemysłu eventowego Grupa Bologna Fiere oraz Międzynarodowe Targi Poznańskie (Grupa MTP). Bazując na doświadczeniu i sukcesie targów w Bolonii, które odbywają się od ponad 20 lat, Marca Poland jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie rynku Europy Środkowo-Wschodniej, łącząc producentów, detalistów oraz dystrybutorów którzy pragną rozwijać swoją ofertę marek własnych.

Wymiana wiedzy i doświadczeń biznesowych

W przestrzeni wystawienniczej pawilonu numer 7, swoją ofertę zaprezentowało blisko 100 wystawców, z Polski, Włoch, Austrii i Hiszpanii. Na stoiskach dostępne były produkty spożywcze, chemia i kosmetyki oraz produkty petcare. Dodatkowo w strefie innowacyjnych produktowych IPLS zaprezentowano ponad 400 nowości, a eksperci z międzynarodowej organizacji IPLC dzielili się wiedzą na temat globalnych trendów i strategii w sektorze private label. Targi były miejscem dynamicznej wymiany wiedzy, kontaktów i doświadczeń. Na scenie pojawili się specjaliści, którzy omówili m.in. dane rynkowe z Europy, rolę sieci handlowych, dyskontów, marketing mix oraz praktyczne wskazówki dla dostawców zainteresowanych współpracą z sieciami handlowymi. Udział w prezentacjach był okazją do lepszego zrozumienia oczekiwań rynku i wdrożenia efektywnych modeli współpracy.

image
Fotobueno

Premierowa edycja zgromadziła 620 uczestników wśród nich byli kupcy i menedżerowie z ponad 20 krajów Europy, Azji i Bliskiego Wschodu, miedzy innymi z Polski, Włoch, Słowacji, Hiszpanii, Grecji, Izraela, Francji, Finlandii, Kosowa, Kataru, Belgii, Rumunii, Ukrainy czy Indii. Obecność tak szerokiej grupy międzynarodowych uczestników świadczy o rosnącym znaczeniu tego wydarzenia na rynku marek własnych.

Profil profesjonalnego zwiedzającego stanowili: prezesi, dyrektorzy generalni, kierownicy ds. zakupów, kupcy oraz menedżerowie ds. marketingu. Dzięki nowoczesnym narzędziom, takim jak aplikacja do umawiania spotkań, uczestnicy mogli łatwiej zaplanować spotkania i nawiązać współpracę z kluczowymi graczami rynku marek własnych.

Przyszłość targów Marca Poland

Druga edycja targów Marca Poland odbędzie się w dniach 1-2 kwietnia 2026 roku.

Serdecznie zapraszamy do udziału w tym wydarzeniu, które stawia na współpracę, rozwój oraz innowacje w sektorze marek własnych.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
08.04.2025 13:28
L’Oréal Professionnel prezentuje Vitamino Color Spectrum podczas pokazu fryzjerskiego
579854
/ Agata Grysiak
579851
/ Agata Grysiak
579841
/ Agata Grysiak
579842
/ Agata Grysiak
579854
579851
579841
579842
Gallery

W ostatnią niedzielę na terenie malowniczego Toru Wyścigów Konnych Służewiec w Warszawie odbyło się wyjątkowe wydarzenie łączące świat fryzjerstwa z edukacją produktową. Marka L’Oréal Professionnel zaprosiła swoich gości i gościnie na pokaz fryzjerski połączony z prezentacją innowacyjnej gamy produktów Vitamino Color Spectrum. Spotkanie przyciągnęło zarówno profesjonalistów z branży beauty, jak i pasjonatów świadomej pielęgnacji włosów.

Jedną z największych atrakcji wydarzenia była możliwość osobistego przetestowania urządzenia SteamPod – nowoczesnego narzędzia do stylizacji włosów z wykorzystaniem pary wodnej, które zdobywa coraz większą popularność wśród stylistów. Uczestnicy mogli także ozdobić swoje fryzury kolorowymi cyrkoniami, nadając im niepowtarzalny, festiwalowy charakter. Eksperci L’Oréal Professionnel byli na miejscu, by opowiadać o nowoczesnych formulacjach produktów z linii Vitamino Color Spectrum, stworzonych z myślą o pielęgnacji i ochronie koloru farbowanych włosów.

Centralnym punktem programu był pokaz fryzjerski na żywo z udziałem 16 artystów z Polski i Krajów Bałtyckich, który odbył się na specjalnie przygotowanym wybiegu. Zgromadzona publiczność mogła z bliska podziwiać mistrzowskie upięcia, precyzyjne cięcia oraz artystyczne stylizacje, wykonywane przez czołowych stylistów fryzur. Pokaz udowodnił, że fryzjerstwo to nie tylko rzemiosło, ale również forma sztuki, w której kreatywność łączy się z najnowszą technologią.

Całe wydarzenie przebiegało w atmosferze inspiracji i wymiany wiedzy, wpisując się w misję L’Oréal Professionnel – wspierania fryzjerów i fryzjerek w rozwijaniu ich talentu i świadomości produktowej. Niedzielne spotkanie na Służewcu z pewnością na długo pozostanie w pamięci uczestników jako przykład połączenia edukacji, mody i piękna w najlepszym stylu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
12. kwiecień 2025 17:46