Polska Sieć Drogerii Vica prowadzi obecnie 25 placówek, zlokalizowanych głównie w województwach wielkopolskim i dolnośląskim, z pojedynczymi sklepami w łódzkim, lubuskim i śląskim. Jedną z najmłodszych jest drogeria przy ulicy Kaliskiej w Ostrowie Wielkopolskim. To już trzecia Vica w tym mieście. Zajmuje obszerne pomieszczenie na parterze nowoczesnego pawilonu handlowego. W pełni przeszklony front doskonale eksponuje eleganckie, jasne wnętrze i zaprasza do odwiedzenia sklepu. A kto raz tam wejdzie, będzie chciał wrócić.
W aranżacji wnętrza wykorzystano sieciowe barwy – pastelowy niebieski i pomarańczowy. W tych barwach utrzymane są elementy informacji i kategoryzacji towarowej oraz inne detale wystroju. Zadbano o zachowanie optycznej przestrzenności pomieszczenia, odpowiednio szerokie alejki między regałami oraz łatwy dostęp do wszystkich towarów. Jasne, czyste oświetlenie ogólne uzupełniane jest punktowym doświetleniem wybranych działów i przestrzeni, ze szczególnym podkreśleniem kącika do makijażu.
Koszyk zakupowy tańszy niż u konkurencji
Ostrowska Vica ma w ofercie ok. 9 tys. pozycji w najważniejszych kategoriach – środki do pielęgnacji, perfumy, kosmetyki kolorowe, chemia gospodarcza, parafarmaceutyki – uzupełnionych o asortyment dodatkowy, jak rajstopy, okazjonalne upominki, drobne akcesoria kuchenne czy elementy wystroju wnętrz. Dla młodych mam zorganizowano specjalny dział z artykułami dla maluchów, są tam odżywki, przetwory, zabawki, akcesoria itp. Uwagę zwraca atrakcyjność cenowa oferty. – Jeśli porównamy koszyk składający się z 10 dowolnych produktów ze standardowej oferty, w naszych sklepach będzie on tańszy niż u konkurencji – zapewnia Tomasz Skrzypiec, dyrektor handlowy sieci – Ponadto stosujemy liczne promocje. Regularnie wydajemy atrakcyjne gazetki promocyjne, obowiązujące przez 2 tygodnie, z tygodniową przerwą, podczas której mamy promocję plakatową „hit cenowy”. Dla podniesienia czytelnictwa gazetek promocyjnych, oprócz oferty handlowej, publikujemy w nich materiały informacyjno-szkoleniowe, z ciekawymi poradami dla klientek.
Innym interesującym pomysłem jest specjalna oferta dnia – akcja promocyjna, w której codziennie inny produkt oferowany jest w doskonałej cenie. Ponadto w pobliżu strefy kas zlokalizowane są ekspozycje okolicznościowe, związane z walentynkami, Dniem Kobiet, Dniem Matki itp., a przy samych kasach klienci mogą jeszcze nabyć specjalne produkty promocyjne, np. zestawy kadzidełek z podstawką czy świece zapachowe.
Najwyższy standard obsługi klienta
Tym, co z pewnością robi największe wrażenie na klientkach drogerii Vica, jest sposób obsługi. Miłe, uśmiechnięte ekspedientki w gustownych strojach firmowych i ze starannym makijażem witają każdego klienta przy wejściu, zapraszają do zakupów, a potem dyskretnie mu asystują, w razie potrzeby oferując pomoc i poradę. Na specjalnym stanowisku do makijażu, wyposażonym w duże, podświetlane lustro, klientki mogą wypróbować kosmetyki i uzyskać fachową poradę na temat pielęgnacji czy makijażu. Kilka razy w miesiącu organizowane są darmowe dermokonsultacje i badania skóry oraz – również nieodpłatne – sesje profesjonalnego makijażu i wizażu, po których klientki otrzymują spis wykorzystanych kosmetyków i mają możliwość zakupić je na miejscu. Usługi te cieszą się ogromnym powodzeniem wśród pań, grafiki są wypełnione na kilka terminów naprzód.
Dla wygody matek z małymi dziećmi zorganizowano specjalny kącik zabaw, gdzie mogą na chwilę zostawić maluchy. Jeszcze jeden element podnoszący standard obsługi to możliwość nieodpłatnego zapakowania artykułów przeznaczonych na prezent.
– Przy aranżacji i organizacji tej placówki wykorzystaliśmy całą naszą wiedzę i doświadczenie, wprowadziliśmy kompleksowo wszystkie rozwiązania techniczne, programy marketingowe i standardy obsługi klienta, które z powodzeniem wykorzystujemy w innych sklepach – podkreśla Tomasz Skrzypiec – Moim zdaniem to jedna z najładniejszych naszych drogerii. Mamy naprawdę dobrą, dostosowaną do potrzeb klientów ofertę handlową. Głęboko wierzymy w sukces rynkowy ostrowskiej drogerii. Liczymy też na to, że dobrze wypadniemy w prestiżowym konkursie Drogeria Roku.
Tomasz Skrzypiec, dyrektor handlowy sieci Vica i załoga drogerii w Ostrowie Wielkopolskim
220 mkw. przestrzeni daje szerokie pole do popisu przy aranżacji przestrzeni
Przyciągające uwagę ekspozycje pod reklamami marek na kasetonach. W tle – rewelacyjny kącik zabaw dla dzieci
Eleganckie ekspozycje zapachów, zestawów upominkowych i lakierów w ekspozytorach
Strefa makijażu ze stanowiskiem do make-upu
Konrad Kaszuba