StoryEditor
Targi i konferencje
19.02.2009 00:00

Perły Rynku Kosmetycznego 2009 wybrane!

17 statuetek i 35 dyplomów trafiło w ręce producentów kosmetyków, którzy zgłosili swoje nowości do konkursu Perły Rynku Kosmetycznego 2009 organizowanego przez „Wiadomości Kosmetyczne”. Nagrody zostały rozdane 18 lutego br. w gościnnych progach klimatycznej restauracji Tiffany’s w Warszawie. Wśród nagrodzonych znalazły się kosmetyki takich firm i marek jak: L’Oréal Paris; Maybelline; Nivea; Adidas i Rimmel (Coty); Dove (Unilever); Pantene Pro-V i Gillette (Procter & Gamble); Henkel; Celia i Perfecta (Dax Cosmetics); Oceanic; Under Twenty i Lirene (Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris); Ziaja; Soraya; Johnson’s Baby i Clean & Clear (Johnson & Johnson); Colgate-Palmolive; Laboratorium Kosmetyczne Joanna; Eveline Cosmetics; C-Thru (Sarantis); Gosh Cosmetics; Bell; Revlon; IsaDora; Golden Rose; Vipera Cosmetics; Pierre René; Venita; Cleanic (Harper Higienics). Najwięcej nagród i wyróżnień, bo po 4 – czyli za wszystkie swoje zgłoszone produkty – zebrały w tym roku firmy Oceanic i Coty, ale po dwie statuetki za pierwsze miejsca odebrały firmy Nivea i Eveline Cosmetics. Zobacz laureatówZobacz fotorelację Laureaci kolejnej edycji konkursu Perły Rynku Kosmetycznego Biuro podróży ITAKA ufundowało główną nagrodę dla Czytelników Wiadomości Kosmetycznych głosujących na Perły Rynku Kosmetycznego 2009 - tygodniowe wczasy dla dwóch osób na Wyspach Kanaryjskich. Pan Tomasz Borychowski, koordynator sieci agencyjnej biura podróży ITAKA, podczas gali wylosował zwycięzcę - nagroda powędrowała do pani Marii Dwojak, właścicielki drogerii A-Z z Polkowic.

Tegoroczną uroczystość rozdania nagród uświetnił wykład pani Magdaleny Zimnej, dyrektor działu badań Gfk Polonia, na temat trendów konsumenckich na polskim rynku w latach 2008 – 2009. Wykład odnoszący się m.in. do przewidywanych zachowań konsumentów w czasach kryzysu, wzbudził ogromne zainteresowanie uczestników spotkania.
Gości zebranych na Gali bawił aktor-brzuchomówca Piotr Boruta, znany z występów z lalką Czocherem w programie „Mam talent”.
Do konkursu Perły Rynku Kosmetycznego 2009 zostało zgłoszonych ponad 170 produktów. Miał on inną formułę niż jego poprzednie edycje. W ubiegłych latach najlepsze nowości wybierali konsumenci. W tym roku – czytelnicy Wiadomości Kosmetycznych, właściciele i pracownicy drogerii oraz sklepów posiadających w ofercie kosmetyki. Ankieta z nowościami biorącymi udział w konkursie została wydrukowana na łamach Wiadomości Kosmetycznych (nr 11 (28), listopad 2008). Czytelnicy głosowali na trzy, ich zdaniem najlepsze produkty w każdej kategorii i wysyłali wypełnione ankiety bezpośrednio na adres firmy badawczej GfK Polonia. Instytutowi GfK zostało powierzone czuwanie nad analizą wyników rankingu, aby konkurs spełniał wysokie standardy działań Grupy Wydawniczej Lebensmittel Praxis Verlag, w której znajduje się także wydawca „Wiadomości Kosmetycznych” i „Wiadomości Handlowych”.
Wspaniałe nagrody dla czytelników biorących udział w głosowaniu ufundowały firmy ITAKA i Wonderbox. Główną nagrodę – tygodniowe wczasy dla dwóch osób na Wyspach Kanaryjskich – wygrała Maria Dwojak, właścicielka Drogerii A-Z w Polkowicach. Pan Tomasz Borychowski, koordynator sieci agencyjnej biura podróży ITAKA, wylosował zwycięzcę podczas Gali Perły 2009 i przekazał symboliczny voucher na ręce Bożeny Graczyk, kierownika sprzedaży i marketingu Wiadomości Kosmetycznych. Pani Maria Dwojak, dzięki ITACE spędzi tydzień w 4-gwiazdkowym hotelu Rio Calma na wyspie Fuerteventura.
Pięć nagród dodatkowych – kuponów podarunkowych Wonderbox m.in. na ekskluzywne zabiegi relaksacyjne w SPA, trafiło w ręce następujących osób: Danuta Sikora, właścicielka sklepu wielobranżowego w Borku Wielkopolskim; Barbara Grabowska, właścicielka sklepu w Turku; Magdalena Mączka, asystent kierownika supermarketu drogeryjnego Rossmann w Olkuszu; Barbara Nowak, właścicielka sklepu „Basia” w miejscowości Rumia-Janowo; Artur Rogula, właściciel sklepu Elraj we Włoszczowej. Nagrody przekazała pani Beata Marciniak, product and communication manager Wonderbox Poland.
Partnerami Generalnymi Gali Perły Rynku Kosmetycznego 2009 były firmy: ITAKA, Polska Grupa Drogeryjna, Willson & Brown. Rolę Partnerów przyjęły także firmy: NAVO Polska Grupa Dystrybucyjna, ActiPack – producent opakowań, Hurtownia Kosmetyków sc Ewa, Polska Sieć Drogerii Vica, Przedsiębiorstwo Handlowe AMA SA, Drogerie Visage, Dystrybutor Kosmetyków WiT oraz Wonderbox Poland.
Laureatom serdecznie gratulujemy, a Partnerom dziękujemy za wsparcie.

Redakcja Wiadomości Kosmetycznych
 

 

 

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Targi i konferencje
31.03.2025 10:35
Cosmoprof 2025: tysiące kroków i setki tematów
Doświadczony zespół, składający się ze specjalistów sprzedaży i trade marketingu, doskonale reprezentował markę Neboa na stoiskuNeboa

Neboa gościła na targach Cosmoprof jako wystawca już po raz trzeci. Nasz doświadczony zespół, składający się ze specjalistów sprzedaży i trade marketingu, doskonale reprezentował markę na stoisku, wzmacniając jej obecność i nawiązując kluczowe relacje biznesowe. Dodatkowo mocna mobilna ekipa poszukująca inspiracji odbyła wiele spotkań z dostawcami opakowań i surowców. W nogach mamy nabite tysiące kroków, przedyskutowane setki tematów i spraw, zebrane gros ciekawostek i nowych kontaktów – podsumowuje udział w tegorocznej edycji Cosmoprof Małgorzata Kawalec. dyrektor marketingu spółki Eurus, producenta kosmetyków marki Neboa.

– Spotkania z klientami, dystrybutorami i owiedzającymi były tymi najprzyjemniejszymi, które zawsze są dla nas źródłem energii i motywacji. Wielu z nich poznaliśmy podczas naszej obecności na targach trzy lata temu, a dziś duża ich część jest naszymi partnerami biznesowymi, z którymi razem rozwijamy Neboa za granicą. Już dziś marka jest obecna na 12 rynkach zagranicznych, a w strategicznych planach eksportowych mamy kolejne! – podkreśla szefowa marketingu Eurus.

– Nasze stoisko oraz produkty przyciągały wzrok i cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem. Możemy śmiało powiedzieć, że obecność na targach była dla nas bardzo owocna i zacieramy ręce na współprace z nowymi sieciami zagranicznymi i dystrybutorami – dodaje Małgorzata Kawalec.

Podczas targów Cosmoprof firma zaprezentowała swoje wiosenne nowości, które właśnie sukcesywnie pojawiają się na półkach w drogeriach Rossmann w Polsce, w tym maski koloryzujące 2w1, innowacyjne sera do ciała, a także komplementarne produkty do linii Overnight, Volume i Strong Scalp. Produkty te dołączyły do szerokiej oferty Neboa, która w krótkim czasie powiększyła się z 17 do ponad 66 SKU. 

– Tak dynamiczny wzrost nie uszedł uwadze naszych partnerów biznesowych i był miłym elementem wielu rozmów na temat planów dalszego rozwoju – zaznacza Małgorzata Kawalec.

image
Neboa

Założeniem tegorocznego wystroju stoiska było zaakcentowanie pełnej życia, koloru i zabawy skutecznej pielęgnacji skóry głowy i włosów, co w warstwie wizualnej uzyskano poprzez zastosowanie m.in. nowoczesnych technologii, takich jak filmy 3D i FOOH. Motywem przewodnim była idea marki Neboa, którą w skrócie można opisać jako „modern effective nature”. 

– Jest ona realizowana poprzez wysokie standardy działu NPD, który ambitnie stawia sobie poprzeczkę w zakresie tworzenia formulacji, doboru składników i komponentów oraz innowacyjne łączenie najnowszych technologii ze składnikami pochodzenia naturalnego – wyjaśnia Małgorzata Kawalec.

– Konsekwentnie realizujemy naszą strategię troski o planetę, co realizujemy poprzez oczyszczanie oceanów i mórz z plastiku, przetwarzanie go, adopcję żółwi i zwierząt oceanicznych i bardzo restrykcyjne poszukiwania surowców opakowaniowych. Ten kierunek dla Neboa nie jest „tylko” trendem, ale sposobem pracy, myślenia o dalszych projektach i wywierania realnego wpływu na to, aby konsumpcja kosmetyków była nie tylko przyjemna, ale także wspierająca naszą planetę. W Neboa wierzymy, że pielęgnacja skóry głowy, włosów i ciała może być łatwa, przyjemna, skuteczna, ale także wspierać ekosystem jedynego domu, który mamy – czyli Ziemi. I z tym mottem idziemy dalej, eksplorując zdobyte na Cosmoprof kolejne doświadczenia biznesowe, produktowe i marketingowe – podsumowuje Małgorzata Kawalec.

Do podzielenia się swoimi wnioskami i spostrzeżeniami na łamach Wiadomości Kosmetycznych zapraszamy oczywiście wszystkie chętne firmy, które uczestniczyły w targach Cosmoprof w Bolonii. Niestety, nie udało nam się porozmawiać z wieloma z Was tam na miejscu…

Jesteśmy także ciekawe opinii tych, którzy uważają, że obecność na targach nie jest firmie potrzebna.

Teksty i zdjęcia proszę przesyłać na mail: marzena.szulc@wiadomościkosmetyczne.pl

Czytaj też:

56. edycja Cosmoprof: Bolonia udowodniła, że jest centrum branży beauty [GALERIA]

Cosmoprof Bolonia 2025: targi nas zachwyciły, ale co jest do poprawy?

Kosmetyczni na Cosmoprof Worldwide Bologna 2025: nowe możliwości i liczna reprezentacja

Polska kosmetyczna innowacja nagrodzona na Cosmoprof Worldwide Bologna 2025 - brawo dla Passage Cosmetics!

 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
25.03.2025 16:30
Cosmoprof Bolonia 2025: targi nas zachwyciły, ale co jest do poprawy?
Wiadomości Kosmetyczne

Targi Cosmoprof w Bolonii, które odbyły się w ostatni weekend z okrasą, ponownie przyciągnęły uwagę całej branży kosmetycznej. Tysiące wystawców, setki tysięcy odwiedzających z całego świata i setki premierowych produktów – wszystko to sprawiło, że wydarzenie było niewątpliwie epicentrum branżowych nowości. Jednak mimo spektakularnej skali i imponującej oferty wystawienniczej, uczestnicy nie mogli nie zauważyć istotnych niedociągnięć organizacyjnych, które znacząco wpłynęły na komfort zwiedzania.

Pierwszym i najbardziej odczuwalnym mankamentem był zupełny brak miejsc do siedzenia. Targi trwały wiele godzin, a hale wystawowe rozciągały się na ogromnym terenie – mimo to na próżno było szukać ławek, kanap czy chociażby krzeseł, które pozwoliłyby choć na chwilę odpocząć. Goście, zmęczeni długimi spacerami między stoiskami, zmuszeni byli przysiadać na podłogach przy ścianach pawilonów, co nie tylko wyglądało nieestetycznie, ale również podkreślało niedopatrzenie organizatorów. Warto również zauważyć, że było po prostu niebezpieczne i groziło potknięciem się o innego gościa czy gościnię, nie mówiąc już o tym, że dla osób z niepełnosprawnościami (np. poruszającymi się o kulach) brak takich miejsc odpoczynku jest po prostu niemal wykluczeniem z grona gości. Było to również przykre w momencie przerwy na lunch — zwiedzający zmuszeni byli jeść na stojąco przy stolikach, niektórzy przysiadali na gazonach lub betonowych słupkach albo własnych walizkach. Warto podkreślić tu zasługi polskiej strefy wystawienniczej w pawilonie 16, gdzie owszem, były i krzesła i stoliki pozwalające na chwilę oddechu.

image
Marzena Szulc

Drugim problemem był całkowity brak dostępnego personelu informacyjnego. W obliczu ogromu wydarzenia, gdzie pawilonów było kilkanaście, a każdy z nich gromadził dziesiątki wystawców, obecność osób gotowych wskazać drogę lub odpowiedzieć na pytania zwiedzających byłaby nieoceniona. Niestety, uczestnicy musieli radzić sobie sami – często błądząc, krążąc bez celu i pytając siebie nawzajem, jak dotrzeć do konkretnych miejsc. Próżno było szukać pomocy u organizatorów, ponieważ ich przedstawicieli po prostu nie było wśród gości. Zazwyczaj na tego typu eventach pojawiają się hości i hostessy, których zadaniem jest udzielić informacji co do dostępnych udogodnień czy pomoc w odnalezieniu się, jednak tym razem taka obsługa nie została zapewniona. 

image
Wiadomości Kosmetyczne

Z tym wiąże się trzeci, kluczowy aspekt: nieintuicyjne oznaczenia pawilonów. Mimo że mapki wydarzenia były dostępne, brak logicznej numeracji oraz wprowadzające chaos i niezgodne ze stanem faktycznym tablice kierunkowe sprawiały, że odnalezienie konkretnego stoiska przypominało grę w orientację przestrzenną. Niejednokrotnie można było zobaczyć gości, którzy stawali na środku korytarza, próbując zrozumieć, czemu tabliczka kierunkowa sugeruje, by do pawilonu X skręcić w lewo, skoro do wyboru mamy pójście prosto lub w prawo, albo czemu szlak wiodący do pawilonu Y urywa się w połowie hali. Bywały także oznaczenia informujące, że żeby dojść do pawilonu Z, należy skręcić i iść wzdłuż budynku, na którym wisi oznaczenie... a budynkiem tym był pawilon Z. W efekcie wielu odwiedzających marnowało cenny czas na próby zidentyfikowania właściwego kierunku, co potęgowało frustrację i zmniejszało efektywność wizyty.

image
Marzena Szulc

Chociaż Cosmoprof Bolonia 2025 z pewnością zapisał się na kartach branżowej historii jako wydarzenie pełne nowości i inspiracji, to organizatorzy – zarówno ci odpowiedzialni za ten event, jak i osoby planujące podobne imprezy – powinni wyciągnąć wnioski z tych niedociągnięć. Komfort uczestnika, jego orientacja w przestrzeni i możliwość odpoczynku to podstawowe elementy każdej udanej imprezy. W przeciwnym razie nawet najbardziej innowacyjne stoiska mogą przegrać z niewygodą i zmęczeniem zwiedzających.

...a jeśli chcesz trafić na wydarzenie branżowe, którego organizatorzy biorą Twój komfort pod uwagę, to zapraszamy już na jesieni na Forum Branży Kosmetycznej 2025!

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
01. kwiecień 2025 23:53