StoryEditor
Targi i konferencje
15.05.2023 00:00

Nowi dostawcy na targach Ambry zaprezentowali się detalistom z Drogerii Koliber

Targi dla detalistów zrzeszonych w partnerskiej sieci drogeryjnej Koliber zorganizowane przez spółkę Ambra / fot. wiadomoscikosmetyczne.pl
Firma Ambra, dostawca kosmetyków i chemii gospodarczej, testuje współpracę z nowymi dostawcami. Ich ofertę poznali uczestnicy targów B2B i konferencji, którą Ambra zorganizowała dla właścicieli sklepów działających sieci partnerskiej Drogerie Koliber.

Ambra – hurtownia kosmetyków i chemii gospodarczej z Pszczyny – działająca w grupie Eurocash, jest dostawcą m.in. do sieci sklepów tradycyjnych zrzeszonych w sieci partnerskiej (luźna franczyza) Drogerie Koliber. Targi B2B i konferencje handlowe to tradycyjne spotkania dystrybutora z jego klientami, podczas których detaliści mogą poznać nowych dostawców i produkty, zrobić zakupy w korzystnych cenach, otrzymać informacje o zmieniających się przepisach, które wpływają na ich biznes oraz poznać trendy, które będą kształtowały rynek.

Nie inaczej było i tym razem. Ambra zaprosiła detalistów do hotelu Lenart w Wieliczce – tu 12 maja br. odbyły się targi i konferencja. Gości przywitali dyrektor generalna Ambry, Klaudia Rudewicz; Joanna Mazur – kierownik Sieci Partnerskiej Drogerie Koliber oraz Jakub Kudzia, menedżer ds. projektów detalicznych Ambra w Grupie Eurocash.

Dzień rozpoczął się od części szkoleniowej. Warsztaty ze technik sprzedaży kosmetyków do makijażu oraz trendów makijażowych poprowadziła Kasia Wrona, wizażystka, wykładowczyni, właścicielka Make-up Manufacture. Uczestnicy warsztatów otrzymali nową książkę Kasi Wrony „Makijażowy anti-aging” – poradnik przygotowany z myślą o kobietach 35+, które chcą się nauczyć wykonywać makijaż, ale także publikacja przydatna dla wizażystów, którzy chcą poszerzyć wiedzę z zakresu makijażu u kobiet dojrzałych.

Praktyczne i pełne wskazówek prezentacje poprowadzili (online) następnie prawnicy z Grupy Eurocash, w której działa Ambra – dotyczące zmieniających się przepisów handlowych i wymagań prezesa UOKiK w zakresie komunikowania cen i promocji (dyrektywa Omnibus), a także również głęboko zmieniającego się prawa pracy i nowych obowiązków pracodawców zatrudniających zarówno na umowę o pracę, jaki i stosujących inne formy zatrudnienia.

Jakub Kudzia – opowiedział detalistom o programie Shelf, który Ambra prowadzi w sklepach spożywczych zarządzając kategoriami kosmetyczno-chemicznymi i poprawiając rentowność sprzedaży oraz zmniejszając poziom obciążającego zapasu. Zaprezentował także nową odsłonę marki własnej Dla Ciebie, którą Ambra wprowadziła w kategorii papierowych artykułów higienicznych.

Dr Krzysztof Łuczak, członek zarządu firmy Blix, omówił wyniku testu, który Ambra i Blix przeprowadziły badając skuteczność e-gazetek promocyjnych Drogerii Koliber, przed ewentualnym wprowadzeniem ich na stałe do aplikacji Blix i działań marketingowych sieci.

Targowa część spotkania przeznaczona była na zakupy promocyjnych pakietów, które przygotowało 56 dostawców kategorii kosmetycznych, chemicznych i higienicznych. Detaliści składali zamówienia, które mogą zrealizować do końca maja. Ze specjalnych targowych ofert mogą także skorzystać detaliści, którzy nie mogli osobiście dojechać na targi – to oferta dla całej sieci Drogerie Koliber. Tych, którzy nie stawili się osobiście w Wieliczce ominęły natomiast super promocje, które można było kupić tylko podczas targów – każda firma przygotowała kilka takich hitów.

Podczas targów każdy zakup był także premiowany upominkiem, który można było wylosować w kole fortuny. Natomiast Ci, którzy zrobili największe zakupy otrzymali od organizatora dodatkowe, atrakcyjne nagrody na koniec dnia. Były one wręczane podczas wieczornej uroczystej kolacji. Nagrody za największą sprzedaż podczas targów – ilościową i wartościową – przypadły także w udziale wystawiającym swoją ofertę firmom.

Wśród wystawców pojawiło się kilka firm, które do tej pory z Ambrą i Drogeriami Koliber nie pracowały. To m.in. firma Foen produkująca perfumowane odświeżacze do samochodów i wnętrz, Briochin – francuska firma produkująca ekologiczne środki czystości, znana marka kosmetyków do makijażu Affect Cosmetics, a także Faktoria Win – jako uzupełnienie oferty i Best Displays z monitorami do wyposażenia drogerii w nowe elementy do komunikacji z konsumentami.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Targi i konferencje
31.03.2025 10:35
Cosmoprof 2025: tysiące kroków i setki tematów
Doświadczony zespół, składający się ze specjalistów sprzedaży i trade marketingu, doskonale reprezentował markę Neboa na stoiskuNeboa

Neboa gościła na targach Cosmoprof jako wystawca już po raz trzeci. Nasz doświadczony zespół, składający się ze specjalistów sprzedaży i trade marketingu, doskonale reprezentował markę na stoisku, wzmacniając jej obecność i nawiązując kluczowe relacje biznesowe. Dodatkowo mocna mobilna ekipa poszukująca inspiracji odbyła wiele spotkań z dostawcami opakowań i surowców. W nogach mamy nabite tysiące kroków, przedyskutowane setki tematów i spraw, zebrane gros ciekawostek i nowych kontaktów – podsumowuje udział w tegorocznej edycji Cosmoprof Małgorzata Kawalec. dyrektor marketingu spółki Eurus, producenta kosmetyków marki Neboa.

– Spotkania z klientami, dystrybutorami i owiedzającymi były tymi najprzyjemniejszymi, które zawsze są dla nas źródłem energii i motywacji. Wielu z nich poznaliśmy podczas naszej obecności na targach trzy lata temu, a dziś duża ich część jest naszymi partnerami biznesowymi, z którymi razem rozwijamy Neboa za granicą. Już dziś marka jest obecna na 12 rynkach zagranicznych, a w strategicznych planach eksportowych mamy kolejne! – podkreśla szefowa marketingu Eurus.

– Nasze stoisko oraz produkty przyciągały wzrok i cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem. Możemy śmiało powiedzieć, że obecność na targach była dla nas bardzo owocna i zacieramy ręce na współprace z nowymi sieciami zagranicznymi i dystrybutorami – dodaje Małgorzata Kawalec.

Podczas targów Cosmoprof firma zaprezentowała swoje wiosenne nowości, które właśnie sukcesywnie pojawiają się na półkach w drogeriach Rossmann w Polsce, w tym maski koloryzujące 2w1, innowacyjne sera do ciała, a także komplementarne produkty do linii Overnight, Volume i Strong Scalp. Produkty te dołączyły do szerokiej oferty Neboa, która w krótkim czasie powiększyła się z 17 do ponad 66 SKU. 

– Tak dynamiczny wzrost nie uszedł uwadze naszych partnerów biznesowych i był miłym elementem wielu rozmów na temat planów dalszego rozwoju – zaznacza Małgorzata Kawalec.

image
Neboa

Założeniem tegorocznego wystroju stoiska było zaakcentowanie pełnej życia, koloru i zabawy skutecznej pielęgnacji skóry głowy i włosów, co w warstwie wizualnej uzyskano poprzez zastosowanie m.in. nowoczesnych technologii, takich jak filmy 3D i FOOH. Motywem przewodnim była idea marki Neboa, którą w skrócie można opisać jako „modern effective nature”. 

– Jest ona realizowana poprzez wysokie standardy działu NPD, który ambitnie stawia sobie poprzeczkę w zakresie tworzenia formulacji, doboru składników i komponentów oraz innowacyjne łączenie najnowszych technologii ze składnikami pochodzenia naturalnego – wyjaśnia Małgorzata Kawalec.

– Konsekwentnie realizujemy naszą strategię troski o planetę, co realizujemy poprzez oczyszczanie oceanów i mórz z plastiku, przetwarzanie go, adopcję żółwi i zwierząt oceanicznych i bardzo restrykcyjne poszukiwania surowców opakowaniowych. Ten kierunek dla Neboa nie jest „tylko” trendem, ale sposobem pracy, myślenia o dalszych projektach i wywierania realnego wpływu na to, aby konsumpcja kosmetyków była nie tylko przyjemna, ale także wspierająca naszą planetę. W Neboa wierzymy, że pielęgnacja skóry głowy, włosów i ciała może być łatwa, przyjemna, skuteczna, ale także wspierać ekosystem jedynego domu, który mamy – czyli Ziemi. I z tym mottem idziemy dalej, eksplorując zdobyte na Cosmoprof kolejne doświadczenia biznesowe, produktowe i marketingowe – podsumowuje Małgorzata Kawalec.

Do podzielenia się swoimi wnioskami i spostrzeżeniami na łamach Wiadomości Kosmetycznych zapraszamy oczywiście wszystkie chętne firmy, które uczestniczyły w targach Cosmoprof w Bolonii. Niestety, nie udało nam się porozmawiać z wieloma z Was tam na miejscu…

Jesteśmy także ciekawe opinii tych, którzy uważają, że obecność na targach nie jest firmie potrzebna.

Teksty i zdjęcia proszę przesyłać na mail: marzena.szulc@wiadomościkosmetyczne.pl

Czytaj też:

56. edycja Cosmoprof: Bolonia udowodniła, że jest centrum branży beauty [GALERIA]

Cosmoprof Bolonia 2025: targi nas zachwyciły, ale co jest do poprawy?

Kosmetyczni na Cosmoprof Worldwide Bologna 2025: nowe możliwości i liczna reprezentacja

Polska kosmetyczna innowacja nagrodzona na Cosmoprof Worldwide Bologna 2025 - brawo dla Passage Cosmetics!

 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
25.03.2025 16:30
Cosmoprof Bolonia 2025: targi nas zachwyciły, ale co jest do poprawy?
Wiadomości Kosmetyczne

Targi Cosmoprof w Bolonii, które odbyły się w ostatni weekend z okrasą, ponownie przyciągnęły uwagę całej branży kosmetycznej. Tysiące wystawców, setki tysięcy odwiedzających z całego świata i setki premierowych produktów – wszystko to sprawiło, że wydarzenie było niewątpliwie epicentrum branżowych nowości. Jednak mimo spektakularnej skali i imponującej oferty wystawienniczej, uczestnicy nie mogli nie zauważyć istotnych niedociągnięć organizacyjnych, które znacząco wpłynęły na komfort zwiedzania.

Pierwszym i najbardziej odczuwalnym mankamentem był zupełny brak miejsc do siedzenia. Targi trwały wiele godzin, a hale wystawowe rozciągały się na ogromnym terenie – mimo to na próżno było szukać ławek, kanap czy chociażby krzeseł, które pozwoliłyby choć na chwilę odpocząć. Goście, zmęczeni długimi spacerami między stoiskami, zmuszeni byli przysiadać na podłogach przy ścianach pawilonów, co nie tylko wyglądało nieestetycznie, ale również podkreślało niedopatrzenie organizatorów. Warto również zauważyć, że było po prostu niebezpieczne i groziło potknięciem się o innego gościa czy gościnię, nie mówiąc już o tym, że dla osób z niepełnosprawnościami (np. poruszającymi się o kulach) brak takich miejsc odpoczynku jest po prostu niemal wykluczeniem z grona gości. Było to również przykre w momencie przerwy na lunch — zwiedzający zmuszeni byli jeść na stojąco przy stolikach, niektórzy przysiadali na gazonach lub betonowych słupkach albo własnych walizkach. Warto podkreślić tu zasługi polskiej strefy wystawienniczej w pawilonie 16, gdzie owszem, były i krzesła i stoliki pozwalające na chwilę oddechu.

image
Marzena Szulc

Drugim problemem był całkowity brak dostępnego personelu informacyjnego. W obliczu ogromu wydarzenia, gdzie pawilonów było kilkanaście, a każdy z nich gromadził dziesiątki wystawców, obecność osób gotowych wskazać drogę lub odpowiedzieć na pytania zwiedzających byłaby nieoceniona. Niestety, uczestnicy musieli radzić sobie sami – często błądząc, krążąc bez celu i pytając siebie nawzajem, jak dotrzeć do konkretnych miejsc. Próżno było szukać pomocy u organizatorów, ponieważ ich przedstawicieli po prostu nie było wśród gości. Zazwyczaj na tego typu eventach pojawiają się hości i hostessy, których zadaniem jest udzielić informacji co do dostępnych udogodnień czy pomoc w odnalezieniu się, jednak tym razem taka obsługa nie została zapewniona. 

image
Wiadomości Kosmetyczne

Z tym wiąże się trzeci, kluczowy aspekt: nieintuicyjne oznaczenia pawilonów. Mimo że mapki wydarzenia były dostępne, brak logicznej numeracji oraz wprowadzające chaos i niezgodne ze stanem faktycznym tablice kierunkowe sprawiały, że odnalezienie konkretnego stoiska przypominało grę w orientację przestrzenną. Niejednokrotnie można było zobaczyć gości, którzy stawali na środku korytarza, próbując zrozumieć, czemu tabliczka kierunkowa sugeruje, by do pawilonu X skręcić w lewo, skoro do wyboru mamy pójście prosto lub w prawo, albo czemu szlak wiodący do pawilonu Y urywa się w połowie hali. Bywały także oznaczenia informujące, że żeby dojść do pawilonu Z, należy skręcić i iść wzdłuż budynku, na którym wisi oznaczenie... a budynkiem tym był pawilon Z. W efekcie wielu odwiedzających marnowało cenny czas na próby zidentyfikowania właściwego kierunku, co potęgowało frustrację i zmniejszało efektywność wizyty.

image
Marzena Szulc

Chociaż Cosmoprof Bolonia 2025 z pewnością zapisał się na kartach branżowej historii jako wydarzenie pełne nowości i inspiracji, to organizatorzy – zarówno ci odpowiedzialni za ten event, jak i osoby planujące podobne imprezy – powinni wyciągnąć wnioski z tych niedociągnięć. Komfort uczestnika, jego orientacja w przestrzeni i możliwość odpoczynku to podstawowe elementy każdej udanej imprezy. W przeciwnym razie nawet najbardziej innowacyjne stoiska mogą przegrać z niewygodą i zmęczeniem zwiedzających.

...a jeśli chcesz trafić na wydarzenie branżowe, którego organizatorzy biorą Twój komfort pod uwagę, to zapraszamy już na jesieni na Forum Branży Kosmetycznej 2025!

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
02. kwiecień 2025 23:10