StoryEditor
Targi i konferencje
10.02.2013 00:00

Laureaci plebiscytu Perły Rynku Kosmetycznego 2012

1. Pielęgnacja twarzy Kosmetyki pielęgnacyjne
ZŁOTO

UPIĘKSZAJĄCY GARNIER BB CREAM
L’Oréal
SREBRO
KREMY PRZECIWZMARSZCZKOWE NA DZIEŃ I NA NOC PERFECTA EXCLUSIVE – SERIA Z DIAMENTAMI
Dax Cosmetics
BRĄZ
SERIA KREMÓW Z KWASEM HIALURONOWYM EVELINE BIOHYALURON 4D
Eveline Cosmetics
 
2. Pielęgnacja twarzy Kosmetyki do oczyszczania i demakijażu
ZŁOTO

DWUFAZOWY PŁYN DO DEMAKIJAŻU OCZU BAWEŁNA BIELENDA
Bielenda Kosmetyki Naturalne
SREBRO
DELIKATNY PŁYN MICELARNY ZE ŚWIETLIKIEM DERMIKA PURE
Cederroth Polska
BRĄZ
SERIA ZIAJA ULGA – PŁYN MICELARNY, OLEJEK MYJĄCY
Ziaja Ltd Zakład Produkcji Leków
 
3. Pielęgnacja twarzy. Produkty do cery trądzikowej
ZŁOTO

LINIA UNDER TWENTY ANTI! ACNE CERA WRAŻLIWA – ŻEL DO MYCIA TWARZY I TONIK
Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris
SREBRO
GŁĘBOKO OCZYSZCZAJĄCY PŁYN DO MYCIA TWARZY EVELINE PURE CONTROL
Eveline Cosmetics
BRĄZ
LINIA TOŁPA DERMO FACE SEBIO
Torf Corporation – Fabryka Leków
4. Pielęgnacja twarzy Kosmetyki ochrony przeciwsłonecznej
ZŁOTO

KREM OCHRONNY NA SŁOŃCE DLA DZIECI I NIEMOWLĄT SPF 50+ DAX SUN
Dax Cosmetics
SREBRO
KREM OCHRONNY DO TWARZY SPF 30 KOLASTYNA
Sarantis Polska
BRĄZ
OCHRONNY KREM DO TWARZY ULTRANAWILŻAJĄCY, WODOODPORNY SPF 30 SORAYA
Cederroth Polska
 
5. Pielęgnacja twarzy. Kosmetyki brązujące i samoopalacze
ZŁOTO

KREM BB Z LEKKIM PODKŁADEM ORZECH & BURSZTYN BIELENDA
Bielenda Kosmetyki Naturalne
SREBRO
NAWILŻAJĄCY KREM DO TWARZY Z EFEKTEM STOPNIOWEGO OPALANIA UNDER TWENTY WOW!ENERGY 2W1
Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris
BRĄZ
KREM NA DZIEŃ POPRAWIAJĄCY KOLORYT SKÓRY SORAYA ART & DIAMONDS DIAMENTOWE ODMŁODZENIE SKÓRY
Cederroth Polska
 
6. Pielęgnacja ciała. Kosmetyki pielęgnacyjne
ZŁOTO

MASŁO DO CIAŁA BIELENDA BAWEŁNA
Bielenda Kosmetyki Naturalne
SREBRO
ŻEL-KREM O KONSYSTENCJI MUSU GARNIER BODY: WINOGRONO, BRZOSKWINIA
L’Oréal
BRĄZ
LINIA BALSAMÓW GOSH FRUITY FUSION
Gosh/Brodr. Jorgensen
7. Pielęgnacja ciała Kosmetyki ujędrniające i wyszczuplające
ZŁOTO

SERIA SLIM EXTREME 4D – DIAMENTOWE SERUM WYSZCZUPLAJĄCE I SERUM INTENSYWNIE WYSZCZUPLAJĄCE+UJĘDRNIAJĄCE
Eveline Cosmetics
SREBRO
LINIA LIRENE MAXSLIM – BALSAM UJĘDRNIAJĄCY, KREM DO MODELOWANIA, SERUM DO BIUSTU, PEELING MYJĄCY
Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris
BRĄZ
TERMOAKTYWNY KONCENTRAT ANTYCELLULIT POMARAŃCZOWA SKÓRKA
Bielenda Kosmetyki Naturalne
 
8. Pielęgnacja ciała Kosmetyki do oczyszczania ciała
ZŁOTO

ŻEL POD PRYSZNIC ADIDAS HAPPY
Coty Inc.
ZŁOTO
DIAMENTOWY PEELING-MASAŻ MYJĄCY SLIM EXTREME 4D
Eveline Cosmetics
SREBRO
PEELING DO CIAŁA BIELENDA CZARNA OLIWKA
Bielenda Kosmetyki Naturalne
BRĄZ
ŻEL POD PRYSZNIC DOVE MEN+CARE
Unilever Polska
9. Pielęgnacja ciała. Produkty ochrony przeciwsłonecznej
ZŁOTO

SERIA SOPOT SUN W ODNOWIONEJ SZACIE GRAFICZNEJ
Ziaja Ltd. Zakład Produkcji Leków
SREBRO
NAWILŻAJĄCY OLEJEK DO OPALANIA NISKA OCHRONA SPF 6  LIRENE SERIA SŁONECZNA FAMILY
Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris
BRĄZ
EMULSJA DO OPALANIA SPF10 KOLASTYNA
Sarantis Polska
 
10. Pielęgnacja ciała. Kosmetyki brązujące i samoopalacze
ZŁOTO

BRĄZUJĄCY MUS DO CIAŁA ZE ZŁOTĄ PERŁĄ ORZECH & BURSZTYN BIELENDA
Bielenda Kosmetyki Naturalne
SREBRO
KOLASTYNA BALSAM BRĄZUJĄCY
Sarantis Polska
BRĄZ
SAMOOPALACZ SPRAY DO TWARZY I CIAŁA VENITA SOLAR
Venita Fabryka Kosmetyków
 
11. Pielęgnacja ciała. Kosmetyki do pielęgnacji dłoni
ZŁOTO

KONCENTRAT KREMU DO RĄK KAMILL INTENSIV+
Burnus Polska
SREBRO
KOMPLEKSOWA LINIA DO DOMOWEJ PIELĘGNACJI DŁONI PALOMA HAND SPA
Miraculum
BRĄZ
KREMY DO RAK I PAZNOKCI Z SERII GLICERINI
Eveline Cosmetics
 
12. Pielęgnacja ciała. Kosmetyki do pielęgnacji stóp
ZŁOTO

SPRAY DO STÓP 3 W 1 NEUTROGENA FORMUŁA NORWESKA
Johnson & Johnson
SREBRO
KREM DO STÓP I PIĘT Z MOCZNIKIEM HAPPY END
Bielenda Kosmetyki Naturalne
BRĄZ
KOMPLEKSOWA LINIA DO DOMOWEJ PIELĘGNACJI STÓP PALOMA FOOT SPA
Miraculum
 
13. Pielęgnacja ciała. Kosmetyki do depilacji
ZŁOTO

PLASTRY DO DEPILACJI TWARZY O ZAPACHU OWOCÓW LEŚNYCH SENSUAL
Laboratorium Kosmetyczne Joanna
SREBRO
SERIA KREMÓW I WOSKÓW DO DEPILACJI PERFECTA EPILADY
Dax Cosmetics
BRĄZ
ULTRADELIKATNY KREM DO DEPILACJI BIO DEPIL 9 W 1
Eveline Cosmetics
14. Zapachy damskie Dezodoranty i antyperspiranty
ZŁOTO

GAMA DEZODORANTÓW: ROLL-ON I SPRAY GARNIER MINERAL CLEAN SENSATION
L’Oréal
SREBRO
DEZODORANT ADIDAS ACTION 3 MINERAL PROTECT
Coty Inc.
BRĄZ
ANTYPERSPIRANTY NIVEA PURE & SENSITIVE
Nivea Polska
 
15. Zapachy damskie. Wody toaletowe
ZŁOTO

WODA TOALETOWA BEYONCE PULS
Coty Inc.
SREBRO
WODA TOALETOWA MEXX FRESH
Procter & Gamble/Siroscan
BRĄZ
WODA TOALETOWA NAOMI CAMPBELL WILD PEARL
Procter & Gamble/Siroscan
 
16. Pielęgnacja ciała. Preparaty do higieny intymnej
ZŁOTO

SPECJALISTYCZNE PŁYNY DO HIGIENY INTYMNEJ AA INTYMNA PRO
Oceanic
SREBRO
HIPOALERGICZNY ŻEL DO HIGIENY INTYMNEJ BIAŁY JELEŃ Z KORĄ DĘBU
Pollena Ostrzeszów
BRĄZ
KREMOWA EMULSJA HIGIENA INTYMNA ŻURAWINA
Bielenda Kosmetyki Naturalne
 
17. Pielęgnacja włosów. Szampony
ZŁOTO

SZAMPON L’ORÉAL PARIS ELSEVE NUTRI-GLOSS CRISTAL
L’Oréal
SREBRO
SZAMPON REGENERUJĄCY GLISS KUR ULTIMATE REPAIR
Henkel Polska
BRĄZ
PROFESJONALNY SZAMPON Z WYCIĄGIEM Z ALG MORSKICH CECE OF SWEDEN SERIA SALON
Cece Of Sweden
18. Pielęgnacja włosów. Odżywki i maski
ZŁOTO

NATYCHMIASTOWA KURACJA REGENERUJĄCA L’ORÉAL PARIS ELSEVE TOTAL REPAIR 5
L’Oréal
SREBRO
SERIA MARION Z OLEJKIEM ARGANOWYM – KURACJA I ULTRALEKKA ODŻYWKA
Marion Kosmetyki
BRĄZ
SERIA ZIAJA JEDWAB – ODŻYWKA, MASKA, ODŻYWKA W SPRAYU
Ziaja Ltd Zakład Produkcji Leków
19. Pielęgnacja włosów. Kosmetyki do stylizacji
ZŁOTO

LAKIER DO WŁOSÓW BARDZO MOCNO UTRWALAJĄCY WELLAFLEX HYDRO STYLE
Procter & Gamble Ds Polska
SREBRO
PIANKA TAFT HAID’S HEAT STYLES
Henkel Polska
BRĄZ
SPRAY DODAJĄCY WŁOSOM OBJĘTOŚCI MARION Z SERII TERMOOCHRONA+VOLUME
Marion Kosmetyki
20. Pielęgnacja włosów. Kosmetyki do koloryzacji
ZŁOTO

INTENSYWNY TRWAŁY KREM KOLORYZUJACY GARNIER COLOR SENSATION
L’Oréal
SREBRO
FARBY DO WŁOSÓW MULTI CREAM COLOR: KARMELOWY BLOND (30), PŁOMIENNY RUDY (43), INTENSYWNA MIEDŹ (44)
Laboratorium Kosmetyczne Joanna
BRĄZ
KREMY KOLORYZUJĄCE SYOSS MIXING COLORS
Henkel Polska
21. Kosmetyki do makijażu. Tusze i odżywki do rzęs
ZŁOTO

TUSZ RIMMEL SCANDALEYES
Coty Inc.
SREBRO
TUSZ PRZEDŁUŻAJĄCY RZĘSY MAYBELLINE ILLEGAL LENGTH
L’Oréal
BRĄZ
TUSZE DO RZĘS ACE OF FACE
Ancorotti Cosmetics/Brodr. Jorgensen
22. Kosmetyki do makijażu. Cienie do powiek
ZŁOTO

CIENIE W PALETCE ASTOR
Coty Inc.
SREBRO
PODWÓJNE CIENIE MAYBELLINE COLOR COSMOS EYE DUO
L’Oréal
BRĄZ
POTRÓJNE CIENIE ISADORA EYESHADOW TRIO
Baltic Company
23. Kosmetyki do makijażu. Pomadki I błyszczyki
ZŁOTO

SZMINKA MAYBELLINE COLOR SENSATIONAL THE SHINE
L’Oréal
SREBRO
SZMINKA L’ORÉAL PARIS ROUGE CARESSE
L’Oréal
BRĄZ
SERIA ROYAL GLAM BŁYSZCZYKI I POMADKI Z ALOESEM – LIP STICK  WITH ALOE VERA, LIP GLOSS WITH ALOE VERA
Bell
24. Kosmetyki do makijażu. Fluidy i pudry
ZŁOTO

PODKŁAD RIMMEL WAKE ME UP
Coty Inc.
SREBRO
PODKŁAD L’ORÉAL LUMI MAGIQUE
L’Oréal
BRĄZ
PODKŁAD ASTOR SKIN MATCH
Coty Inc.
25. Kosmetyki do makijażu Kredki do oczu I eyelinery
ZŁOTO

EYELINER W ŻELU LONG LASTING GEL EYELINER
Pierre René
SREBRO
EYELINER ART SCENIC
Eveline Cosmetics
BRĄZ
EYELINER MAYBELLINE MASTERLINER
L’Oréal
26. Kosmetyki do makijażu. Lakiery i odżywki do paznokci
ZŁOTO

LAKIERY GOLDEN ROSE PARIS
Dystrybutor Golden Rose
SREBRO
LAKIER RIMMEL 60 SECONDS
Coty Inc.
BRĄZ
ODŻYWKA WZMACNIAJĄCA SALLY HANSEN NAIL GROWTH MIRACLE
Coty Inc.
27. Kosmetyki dla mężczyzn. Kosmetyki i maszynki do golenia
ZŁOTO

SERIA GILLETTE FUSION PROGLIDE – NAWILŻAJĄCY ŻEL I MASZYNKA  DO GOLENIA
Procter & Gamble DS. Polska
SREBRO
JEDNOCZĘŚCIOWE MASZYNKI DO GOLENIA XTREME3 SPEED
Energizer Group Polska
BRĄZ
ŻELE DO GOLENIA NATURIA MEN
Laboratorium Kosmetyczne Joanna
28. Kosmetyki dla mężczyzn Kosmetyki po goleniu
ZŁOTO

WODA PO GOLENIU ADIDAS EXTREME POWER
Coty Inc.
SREBRO
WODA PO GOLENIU DAVID BECKHAM HOMME
Coty Inc.
BRĄZ
WODA PO GOLENIU PLAYBOY LONDON
Coty Inc.
BRĄZ
LINIA DAXMEN – NAWILŻAJĄCY BALSAM PO GOLENIU I ŁAGODZĄCY BALSAM PO GOLENIU
Dax Cosmetics

29. Kosmetyki dla mężczyzn. Kremy pielęgnacyjne do twarzy
ZŁOTO

SERIA VITALIFT 5 MEN EXPERT L’ORÉAL PARIS – KREM NAWILŻAJĄCY PRZECIW STARZENIU, ROLL ON POD OCZY
L’Oréal
SREBRO
KREMY Z MINERAŁAMI DAXMEN  20+, 30+, 40+, 50+
Dax Cosmetics
BRĄZ
YEGO KREM NAWILŻAJĄCY
Ziaja Ltd Zakład Produkcji Leków
30. Kosmetyki dla mężczyzn. Dezodoranty i antyperspiranty
ZŁOTO

ANTYPERSPIRANTY GARNIER MEN NEUTRALIZER SPRAY I ROLL-ON
L’Oréal
SREBRO
ANTYPERSPIRANT DOVE MEN+CARE
Unilever Polska
BRĄZ
DEZODORANT ADIDAS ACTION 3 ICE EFFECT
Coty Inc.
31. Kosmetyki dla mężczyzn. Wody toaletowe i perfumowane
ZŁOTO

WODA TOALETOWA DAVID BECKHAM HOMME
Coty Inc.
SREBRO
WODA TOALETOWA ADIDAS EXTREME POWER
Coty Inc.
BRĄZ
WODA TOALETOWA DLA MĘŻCZYZN MEXX  FRESH
Procter & Gamble/Siroscan
32. Kosmetyki dla dzieci
ZŁOTO

BĄBELKOWY PŁYN DO KĄPIELI JOHNSON’S BABY
Johnson & Johnson
SREBRO
SERIA MAZIAJKI – MYDŁO W PŁYNIE, ŻEL DO ZĘBÓW LODY CIASTECZKOWO-WANILIOWE
Ziaja Ltd Zakład Produkcji Leków
BRĄZ
SERIA KOSMETYKÓW ZAPACHOWYCH ORAZ KĄPIELOWYCH DISNEY FAIRIES
Bi-Es Polska


ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
16.01.2025 23:48
Douglas Skincare Weeks 2025 pod znakiem beauty-tech [GALERIA]
Douglas Skincare Weeks 2025. Katarzyna Mauduit i Anna Dec
Douglas Skincare Weeks 2025. Katarzyna Mauduit i Anna Dec / fot. M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl
Douglas Skincare Weeks 2025. Katarzyna Mauduit i Anna Dec
Douglas Skincare Weeks 2025 / fot. M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl
Douglas Skincare Weeks 2025. Katarzyna Mauduit i Anna Dec
Douglas Skincare Weeks 2025 / fot. M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl
Douglas Skincare Weeks 2025. Katarzyna Mauduit i Anna Dec
Douglas Skincare Weeks 2025 / fot. M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl
Douglas Skincare Weeks 2025. Katarzyna Mauduit i Anna Dec
Douglas Skincare Weeks 2025. Katarzyna Mauduit i Anna Dec
Douglas Skincare Weeks 2025. Katarzyna Mauduit i Anna Dec
Douglas Skincare Weeks 2025. Katarzyna Mauduit i Anna Dec
Gallery

Nowoczesne urządzenia diagnostyczne Douglas Beauty Tech to rewolucyjne narzędzia do oceny stanu i kondycji skóry twarzy. Chcieliśmy, aby to one były tematem przewodnim tegorocznego wydarzenia Douglas Skincare Weeks – zapowiedziała Katarzyna Mauduit, szefowa marketingu Douglasa, witając gości tegorocznej, 3. edycji tego wydarzenia.

Douglas Skincare Weeks w tym roku odbywało się w dniach 15-16 stycznia. To wydarzenie, łączące część konferencyjno-panelową z udziałem ekspertów i osób z branży beauty z częścią wystawienniczą, gdzie gościło kilkadziesiąt marek, na co dzień dostępnych w perfumeriach Douglas. 

Obecni na stoiskach firm eksperci (w sumie ponad stu) chętnie opowiadali, co w świecie pielęgnacji nowego słychać, prezentowali najnowsze linie produktowe swoich marek, udzielali porad na temat skutecznej pielęgnacji. Na kilku stoiskach można było skorzystać z urządzeń high tech, służących do analizy stanu skóry. 

Dwudniowy event w sumie odwiedziło blisko 2 tys. gości, a wejściówki (konieczna była wcześniejsza rejestracja, liczba miejsc była limitowana) rozeszły się w mgnieniu oka.

Czytaj też: Joanna Czech – gwiazdą targów Douglas Skincare Weeks

Jak wyjaśniła Katarzyna Mauduit, dyrektor marketingu na Polskę i region CEE w sieci Douglas, urządzenia beauty tech pozwalają ekspertom na bardzo spersonalizowane doradztwo.

Nam w Douglas nie chodzi tylko o to, żeby sprzedać produkty pielęgnacyjne przeznaczone do typu skóry, ale żeby dobrać je do obecnego stanu skóry. Pod tym kątem wybraliśmy ekspertów tegorocznego wydarzenia. Chcemy tę wiedzę pogłębiać, zależy nam żeby dotarła ona do klienta finalnego. I o tym w czasie Skincare Weeks chcemy rozmawiać jako lider pielęgnacji – podkreśliła Katarzyna Mauduit.

Jak dodała, drugim ważnym tematem jest pielęgnacja nocna.

Jestem w branży już dwudziesty rok. I przez cały ten czas mówi się o tym, że klientki niewłaściwie pielęgnują skórę na noc, że cały czas nie ma tej wiedzy. Obecne badania pokazują, że tylko co piąta klientka stosuje pielęgnację nocną. Dlatego ten temat także będziemy chcieli pogłębiać, żeby demokratyzować tę wiedzę, przekonywać, dlaczego to jest takie ważne – zaznaczyła Katarzyna Mauduit.

Perfumerii Douglas w całej Polsce jest już blisko 160, i nadal otwierają się kolejne. W każdej z nich, nawet w mniejszych miejscowościach, jest wykwalifikowany ekspert do spraw pielęgnacji.

Wszystko się zmienia: zmieniają się trendy, składniki, technologie i otaczający nas świat. Ale to, co się nie zmienia, to takie nasze wewnętrzne DNA w Douglas. Nasz zespół, który na co dzień spotyka się z klientkami, jest bardzo mocno edukowany, i dba o to, by klienci dostawali najnowocześniejszą wiedzę: spersonalizowaną, ukierunkowaną, dobraną odpowiednio do swojego typu skóry, do swoich potrzeb – wyjaśniła Anna Chomik, regional skin care expert w Douglas. – Oczywiście szkolimy nasze całe personele, tak więc każdy konsultant jest przygotowany do takiej ekspertyzy. Natomiast w każdej perfumerii znajdziecie też eksperta przez duże E, który na pielęgnacji zna się najlepiej – podkreśliła.

Obecnie dostępność kosmetyków jest ogromna. Niestety, często pojawia się zjawisko nadużywania kosmetyków, zawierających aktywne składniki. – Dlaczego tym bardziej zapraszam do naszych perfumerii, żeby nie robić tego intuicyjnie, ale zapytać, poradzić się eksperta – dodała Anna Chomik.

Zdaniem Tomasza Kozaka, customer experience managera CEE Douglas, w ostatnich latach wiele się zmieniło w kwestii technologii, ogromnego dostępu do informacji i do social mediów. 

W 2025 rok weszliśmy jako lider pielęgnacji i nie oddamy pierwszego miejsca. Mogę też z ogromną dumą powiedzieć, że w 2025 roku jesteśmy absolutnym liderem, jeśli chodzi o urządzenia beauty tech – podkreślił Tomasz Kozak. Zapowiedział też, że eksponowane podczas wydarzenia urządzenia (których sieć posiada w sumie ponad sto) będą podróżować wraz z ekspertami przez cały 2025 rok po Polsce. Jednym z topowych urządzeń beauty tech jest Skin Screen, dostępne w wybranych perfumeriach Douglas. To precyzyjne i bardzo zaawansowane urządzenie, które bada dwanaście parametrów klinicznych skóry i jest efektem 20 lat badań nad skórą. 

Chcę podkreślić, najważniejszy jest dla nas ekspert. Narzędzia nigdy nie zastąpią człowieka i ekspertów. Ale razem potrafią zrobić niesamowite rzeczy – podsumował  Tomasz Kozak.

Wśród wystawców tegorocznej edycji Douglas Skincare Weeks znalazły się m.in. marki Guerlain, Lancome, La Mer, Clinique, Dr Irena Eris, Caudalie, Babor, Dax Cosmetics/Yoskine, Yonelle, Sunew, Sol de Janeiro, Awesome Cosmetics, Sesderma, BasicLab, Kylie Cosmetics, a także marka własna Douglas Naturals.

Czytaj też: Katarzyna Mauduit, Douglas: Potencjał zakupowy pokolenia Alfa jest obiecujący [FBK 2024]

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
16.01.2025 02:14
Joanna Czech – gwiazdą targów Douglas Skincare Weeks
Joanna Czech fot. M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl

Joanna Czech nie lubi być określana jako “kosmetyczka gwiazd”, mimo że dba o skórę Anny Wintour, Jennifer Aniston, Cate Blanchett i Kim Kardashian. Polka, która od 35 lat z powodzeniem prowadzi urodowe imperium w USA, była gościem specjalnym Douglas Skincare Weeks 2025.

Dwudniowy event Douglasa, łączący panele dyskusyjne i część targową, odbywał się w tym roku w dniach 15 i 16 stycznia w warszawskim Studio Tęcza. 

Joanna Czech podkreśliła, że najważniejsze dla niej jest postrzeganie ciała jako całości, a najważniejsze wartości w pracy personalne podejście do klienta, edukacja i zdrowie skóry. Z perspektywy ponad trzech dekad spędzonych za oceanem docenia wiedzę i edukację, wyniesioną z Polski. 

Wszystko, do czego tam doszłam, zawdzięczam edukacji w Polsce. Bo w momencie, jak 35 lat temu wyjechałam do Stanów Zjednoczonych, miałam tylko cztery lata doświadczenia zawodowego – stwierdziła Joanna Czech.

Jak przypomniała, 35-40 lat temu mówiono najwyżej o trądziku, trądziku różowatym i lekkich zmarszczkach. – Nikt  nie wspominał o niczym więcej. W Stanach Zjednoczonych w ogóle nie było żadnego poziomu, jeśli chodzi o wiedzę na temat zdrowia skóry. Nadal uważam, że Europa była przed Stanami Zjednoczonymi, jeśli chodzi o tę dziedzinę wiedzy – dodała.

Zapytana o swoje słynne klientki, przychodzące na zabiegi kosmetyczne, zdradziła: “Absolutnie nie wiedzą, czego chcą, przychodząc do mnie. Z Anną Wintour nie ma dyskusji. Ona po prostu kładzie się. Uwielbia czyjś dotyk. Więc po prostu ja robię w tym momencie to, czego ona potrzebuje. Mówi, że właśnie wylądowała, a ja mam na zabieg z nią 38 czy 47 minut. I rzeczywiście tak jest. Ale ostateczna decyzja należy do mnie, bo to ja jednak określam, co się dzieje ze skórą”.

Joanna Czech wyjaśniła też, jak ważne jest dokładne “przesłuchanie” klientki przed zabiegiem  – czyli zadanie szeregu pytań, począwszy od wieku. 

Bo ja chcę oceniać też, jak się ktoś starzeje – czy z przyspieszeniem, czy nie. Czy skóra wygląda młodziej, niż jej wiek chronologiczny. Później pytam dokładnie o styl życia, zażywane leki, niezależnie kim jest dana osoba, czy to gwiazda, czy pielęgniarka, czy nauczycielka. Wszystkie są traktowane tak samo i zadaję im takie same pytania – wyjaśniła Joanna Czech.

Te pytania towarzyszą każdej wizycie danej osoby, niezależnie, czy przychodzi ona do gabinetu po raz pierwszy, czy po raz czterdziesty. 

Po na przykład trzech tygodniach od poprzedniej wizyty muszę diagnozować na nowo, bo nie wiem, czy ta sama osoba nie jest w ciąży, albo na antybiotykach, lub zaczęła brać jakieś sterydy, albo przeszła operację. Dlatego taka wnikliwa analiza odbywa się za każdym razem – podkreśliła.

Jej zdaniem, ponieważ obecnie świat bardziej pędzi, a środowisko jest też bardziej zanieczyszczone, jesteśmy bardziej narażeni na stres oksydacyjny, co przekłada się na naszą skórę. To tempo życia wpływa na tempo zmian na naszej skórze. 

Spędzamy więcej czasu w samolotach. Ja sama odbyłam 40 lotów w ubiegłym roku. Dlatego badałam, jak skóra reaguje przez cztery godziny w samolocie, jaki jest jej poziom wilgotności w samolocie, ile tej wilgotności skóra przez lot traci. Chciałam się tego dowiedzieć, żeby ochronić i zabezpieczyć skórę – powiedziała Joanna Czech. 

Okazało się, że w czasie lotu tracimy około 30 proc. wilgotności skóry, ale “szybciutko możemy to odpracować przez zjedzenie jabłka i wypicie butelki wody". Oraz sen, o ile jetlag pozwoli na to.

Joanna Czech słynie ze swoich zabiegów, łączących innowacyjne technologie ze spersonalizowanymi masażami twarzy. Powołując się na swoje długoletnie doświadczenie oceniła, że obecnie o wiele częściej, niż 35 lat temu, zdarzają się przypadki osób z wyniszczoną skórą – mimo obecnej świadomości i większych możliwości pielęgnacji.

Jesteśmy otoczeni niesamowitą ilością rzeczy. Uważamy, że jemy bardzo zdrowo. Nie jestem pewna, ale podejrzewam, że niekoniecznie tak jest. Skóry są w tym momencie przesuszone. Wykonywanych jest zbyt dużo zabiegów, bez odpowiedniej analizy skóry. Tak że pomoc ekspertów, połączona ze wsparciem specjalistycznej aparatury, może pomóc nam zachować nasze skóry – dodała Joanna Czech. 

Podkreśliła, że ciało jest ważne tak samo, jak i twarz.

Kobiety narzekają na brak czasu, ale uczę je, żeby znalazły wieczorem chociaż te pięć minut, żeby spłukać z siebie ten dzień. Naprawdę, więcej nie trzeba na odpowiednią pielęgnację. Ja osobiście nie wierzę w siedemnaście różnych kroków, jeśli chodzi o pielęgnację. Cztery podstawowe są najważniejsze: cleanser, tonik, serum i później krem, który spowoduje wygodę dla skóry. To są podstawy – podkreśliła.

Obecnie skóry są dużo cieńsze, bardzo wrażliwe. Często dlatego, nakładanych jest zbyt wiele produktów. Brak tutaj edukacji. Mamy dostęp do social media, ale warto szukać wiedzy w różnych źródłach, aby sobie później weryfikować. Trenujmy krytyczne myślenie i pamiętajmy, że jednak zawsze ekspert powinien być punktem wyjścia do weryfikacji wiedzy. Polecam kontynuację edukacji, obojętnie na jakim poziomie i w jakim wieku jesteśmy, ile lat doświadczenia posiadamy. Ja to robię nieprzerwanie - podsumowała Joanna Czech.

Czech otworzyła swoje pierwsze studio w Nowym Jorku, kolejne powstały w Austin i Los Angeles. Techniki wykorzystywane przez polską ekspertkę przyciągnęły uwagę wielu gwiazd, w tym Kim Kardashian, Kate Winslet, Umy Thurman, Belli Hadid, Jennifer Aniston i Cate Blanchett. Współpracowała także z takimi znanymi magazynami jak Vogue, Harper‘s Bazaar i Marie Claire.

Polka jest zwolenniczką delikatnych i progresywnych zabiegów, takich jak technologia LED, ultradźwięki i krioterapia, a także tradycyjnego masażu i pracy mięśni twarzy.

Czytaj też: Joanna Czech dołącza do Diora jako ambasadorka pielęgnacji skóry

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
05. luty 2025 13:42