79 produktów w 26 kategoriach zostało nagrodzonych głosami detalistów w siódmej edycji konkursu „Perły Rynku Kosmetycznego”, niezależnego plebiscytu branżowego, w którym detaliści wskazują najbardziej udane nowości. Organizatorem wydarzenia jest miesięcznik „Wiadomości Kosmetyczne”. Nad przebiegiem badania czuwa instytut GfK Polonia. Zwycięzcy plebiscytu mogą posługiwać się znakiem Perły Rynku Kosmetycznego w swojej komunikacji marketingowej na zasadzie licencji.
Celem plebiscytu „Perły Rynku Kosmetycznego” jest wyłonienie nowości w najważniejszych rynkowych kategoriach, które są atrakcyjne zarówno dla konsumentów, jak i detalistów. Na medalowym podium stają produkty, które zdaniem właścicieli i pracowników sklepów, zasłużyły na miano Złotej, Srebrnej lub Brązowej Perły Rynku Kosmetycznego. Po raz pierwszy właściciele i pracownicy sklepów wskazali także najbardziej innowacyjne produkty, wyznaczające trendy w obrębie swoich kategorii. Te zyskały tytuł Innowacji Roku 2013.
Podobnie jak w latach ubiegłych, głosy zliczył niezależny instytut badawczy GfK Polonia, który sprawował także nadzór merytoryczny nad plebiscytem.
Do siódmej edycji plebiscytu „Perły Rynku Kosmetycznego” producenci zgłosili ponad 200 wyrobów wprowadzonych na rynek od stycznia do grudnia 2012 roku.
Uroczystość wręczenia nagród, którą poprowadził Olivier Janiak, odbyła się 13 czerwca w hotelu Sheraton w Warszawie. Fotoreportaż oraz relację z gali zamieścimy w wakacyjnym wydaniu „Wiadomości Kosmetycznych”.
Perły Rynku Kosmetycznego 2011
Perły Rynku Kosmetycznego 2010
Perły Rynku Kosmetycznego 2009