O planach sieci opowiadał Wojciech Radliński, prezes zarządu spółki Jawa i firmy dystrybucyjnej Komplex-Torus, podczas konferencji handlowej, która odbyła się 16-18 listopada w miejscowości Ryn, w XIV-wiecznym zamku krzyżackim. Dostawcy współpracujący z siecią przedstawili natomiast na swoich stoiskach nowości i ofertę handlową w specjalnych pakietach promocyjnych.
Jawa to polska sieć, pod której szyldem występują drogerie firmowe i franczyzowe, a także stoiska kosmetyczno-chemiczne w sklepach różnych formatów, w sumie 840 placówek. Liczebnie najwięcej, bo aż 733, jest stoisk Jawa Czysto i Pięknie w marketach spożywczo-przemysłowych. Spółka szybko rozwija też sieć swoich własnych drogerii. W 2016 roku było ich 25, w tym roku 37, a prognozy na przyszły rok zakładają już 62 firmowe drogerie.
Organizatorem i głównym dostawcą do sieci Jawa jest warszawska firma dystrybucyjna Komplex-Torus.