StoryEditor
Targi i konferencje
16.01.2010 00:00

Galeria Kosmetyków, Koszalin

Galeria Kosmetyków prowadzona przez Aleksandrę Sławińską zajęła m.in. 3 miejsce , a 1 jako sklep kosmetyczny, w konkursie na sklep lata, który mieszkańcy Koszalina wybierali spośród 150 różnego rodzaju placówek handlowych.

Koszalińska drogeria jest bardzo dobrze znana wśród klientek m.in. z tego, że próbki produktów są tu ogólnie dostępne –  leżą w koszu i można w nich do woli przebierać. – Próbki zawsze były bardzo lubiane, ale ostatnio stają się coraz ważniejsze, bo coraz więcej osób ma kłopoty z różnego rodzaju skórnymi alergiami – mówi Aleksandra Sławińska, która prowadzi sklep. Drogerię założyła 2 lata temu. Można powiedzieć, że tak się musiało stać – zadecydowały tradycje rodzinne. Rodzice pani Aleksandry od lat zajmują się hurtową sprzedażą kosmetyków. Ona sama – jak mówi – uwielbia swoją pracę i ludzi, pasjonuje się wizażem i kształci w tym kierunku.
– Świat kosmetyków to magia, zachłysnęłam się nim – podkreśla.

Wiele kobiet bazuje na naszej opinii
Galeria Kosmetyków znajduje się przy ul. Młyńskiej, w centrum Koszalina. Tygodniowo przez drogerię przewija się około 180 klientów. Są to przede wszystkim kobiety, średnia wieku 40+, ceniące sobie osobisty kontakt ze sprzedawcą i profesjonalne doradztwo. – Wiele kobiet bazuje na naszej opinii – mówi pani Aleksandra. – Dlatego szkolimy się z wiedzy o produktach, testujemy je na sobie, żeby móc przekazać klientkom wiarygodne informacje. Potrafimy dobrać kosmetyki dopasowane do potrzeb konkretnej osoby – zapewnia. Mimo że w sklepie zatrudnione są dwie osoby, ona sama również stoi za ladą. – To daje mi ogromną wiedzę o bieżących trendach, preferencjach konsumentek i pozwala poznać ich zdanie na temat określonych kosmetyków – dodaje. Te preferencje wskazują, że kobiety przede wszystkim zwracają uwagę na jakość produktów. – Najczęściej wybierają produkt lepszy jakościowo, nawet jeśli jest droższy – mówi pani Aleksandra.

Zrezygnowaliśmy z niektórych kategorii masowych
Na 42 mkw. powierzchni handlowej Galerii Kosmetyków mieści się 1200 pozycji asortymentowych. Na półki błyskawicznie trafiają wszelkie nowości. – Ze względu na dużą konkurencję, m.in. sieci Rossmann, staramy się dobierać taki asortyment, który pozwoli nam wyróżnić się na rynku i generować zyski. Z niektórych kategorii masowych, np. z farb do włosów, zrezygnowaliśmy. Przede wszystkim jesteśmy nastawieni na kolorówkę, ponieważ jest to wymagająca kategoria, w której obsłudze wyspecjalizowane są właśnie tradycyjne drogerie – mówi Aleksandra Pękala. Na szafach ekspozycyjnych w Galerii Kosmetyków przekrojowo prezentowane są marki -L’Oréal, Maybelline, Gosh, Bell, Paese (Euphora), Gabrini, Joko, Max Factor, Delia, Celia, Lirene, Eveline, Astor, Rimmel.
Drugą, bardzo istotną część asortymentu stanowią kosmetyki do pielęgnacji twarzy i ciała. Na półkach znajdziemy m.in. marki Gosh, Nivea, Garnier, L’Oréal, Bielenda, Soraya, Lirene, Dax Cosmetics, Dermika, Miraculum i Eveline.
Ważną kategorią są również artykuły perfumeryjne. Wybiórczo reprezentowane są marki selektywne, trzon asortymentu stanowią zapachy semiselektywne (głównie z portfolio Coty) i tzw. alternatywne.
– Zapachy drogie, takie jak Hugo Boss, Carachel, Calvin Klein dobrze sprzedają się sezonowo, przede wszystkim przed Bożym Narodzeniem. Najbardziej rozwinął się jednak u nas rynek wód tanich. Mamy dość szeroki wybór z oferty takich firm jak La Rive, Chatier i Bi-es – wymienia pani Aleksandra. Ponadto sklep specjalizuje się w asortymencie przeznaczonym dla kosmetyczek – oferuje profesjonalne akcesoria do stylizacji paznokci sztucznych i naturalnych oraz szeroką gamę ozdób do zdobienia.
Nie tylko dostępne bez ograniczeń próbki produktów mają wabić klientki do Galerii Kosmetyków. Pani Aleksandra prowadzi szereg innych działań promocyjnych. Są wśród nich m.in. pokazy makijażu, pielęgnacji i zdobienia paznokci (w Koszalinie mocno rozwinął się rynek salonów manicure), bezpłatne badanie poziomu nawilżenia skóry a także upominki dla klientów. Galeria Kosmetyków jest natomiast reklamowana w kampaniach w lokalnej prasie, radio i na stronach internetowych związanych z Koszalinem.



Galeria Kosmetyków, ul. Młyńska, Koszalin
Kategoria: sklep niezależny lub zrzeszony w sieci franczyzowej
Powierzchnia: 42 mkw.
Średnia liczba klientów tygodniowo: 180
Średnia wartość koszyka zakupowego: 120 zł
Liczba pozycji asortymentowych: 1200

Wiadomości Kosmetyczne, Styczeń 2010 Nr 1(38)

Kosmetyki – produkcja i handel, setki rynkowych nowości: pielęgnacja, makijaż, zapachy i najbardziej aktualne trendy!

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
02.10.2024 04:45
Premiera marki Kloo na polskim rynku już za nami
Podczas premiery zaproszone gościnie i goście mieli okazję wypróbować kosmetyki i zrobić sobie zdjęcia na tle liliowych dekoracji.Agata Grysiak

Na rynku kosmetycznym pojawiła się nowa marka pielęgnacyjna, Kloo, która zaprezentowała swoją pierwszą linię produktów pielęgnacyjnych. Nowy brand ma na celu wprowadzenie kosmetyków opartych na składnikach naturalnych i zrównoważonym podejściu do produkcji.

Pierwsze produkty marki skupiają się na wykorzystaniu ekstraktów roślinnych oraz składników pochodzenia naturalnego. Według producenta, celem jest połączenie tradycyjnych metod pozyskiwania surowców z nowoczesnymi technologiami produkcji kosmetyków. Produkty zostały zaprojektowane tak, by nawilżać i odżywiać skórę, a także wspierać jej regenerację. W skład linii wchodzą krem na dzień, krem na noc, serum i balsam-booster.

Nowa marka stawia na rozwiązania ekologiczne, bo oparte na pomyśle łatwo wyjmowanych refilli. Firma podkreśla, że jej działalność jest zgodna z rosnącymi trendami na rynku, związanymi z etyczną produkcją i zrównoważonym rozwojem. Plany rozwoju marki obejmują wprowadzenie kolejnych linii produktów.

Premiera marki i jej pierwszej linii kosmetyków spotkała się z zainteresowaniem konsumentów oraz mediów branżowych, a na premierze pojawił się między innymi znany z social mediów lekarz-celebryta, Dr Tadeusz Oleszczuk, i Lara Gessler. W kolejnych miesiącach firma planuje intensyfikację działań związanych z wprowadzaniem produktów na rynek, a także rozbudowę kanałów dystrybucji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
19.09.2024 12:25
Pierwsze urodziny Catch a Tiger już za nami — co dalej w planach marki?
552967
/ Agata Grysiak
552961
/ Agata Grysiak
552965
/ Agata Grysiak
552966
/ Agata Grysiak
552967
552961
552965
552966
Gallery

18 września 2023 roku w warszawskim Koneserze odbyło się wyjątkowe wydarzenie z okazji pierwszych urodzin Szkoły Akceptacji i Pielęgnacji. W ramach spotkania, uczestniczki miały okazję zgłębić wiedzę na temat pielęgnacji skóry oraz wziąć udział w interaktywnych warsztatach prowadzonych przez specjalistów.

W wydarzeniu uczestniczyło kilkadziesiąt osób, które spotkały się w przestrzeni CHPTR by Bites, by wspólnie świętować pierwsze urodziny inicjatywy. Kluczowymi punktami programu były warsztaty prowadzone przez Magdalenę Kaczanowicz, technolożkę i chemiczkę kosmetyczną, oraz Patrycję Bujarską, psycholożkę, znaną jako @70_tysiecy_mysli. Ekspertki dzieliły się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi pielęgnacji skóry i dbania o swoje zdrowie psychiczne.

Spotkanie było także okazją do poznania marki Catch a Tiger, której ambasadorka – TikTokerka Klaudia Michalak (@kitka) – oraz brand managerka Agnieszka Ratuszniak, przybliżyły uczestniczkom filozofię i wartości marki. Uczestniczki mogły skorzystać z indywidualnych porad, a także wziąć udział w licznych atrakcjach, które uczyniły to wydarzenie wyjątkowym i inspirującym.

Podczas spotkania zaproszone gościnie i goście mieli okazję zrobić sobie zdjęcie Polaroidem, stworzyć własny krem do twarzy, spróbować smakowitych przekąsek oraz porozmawiać z ekspertami o pielęgnacji twarzy. Imprezę uświetnił również wokalny występ jednej z zaproszonych influencerek -

Brand managerka marki, Agnieszka Ratuszniak, zdradziła nam, jakie plany ma Catch a Tiger na najbliższy czas, i co planuje świętować za rok:

Chcemy tworzyć kolejne produkty, a także wchodzić z naszymi kosmetykami stacjonarnie do kolejnych miejsc. Planujemy także działania z pewną influencerką — nie mogę póki co zdradzić z którą, ale w ofercie pojawią się produkty współtworzone z nią i jest to nasza odbiorczyni w sensie grupy docelowej.

Czytaj także: Barwa Cosmetics współpracuje ze znaną tiktokerką

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. listopad 2024 10:11