StoryEditor
Targi i konferencje
22.11.2023 00:00

Forum Branży Kosmetycznej 2023 – najważniejsza konferencja biznesowa dla sektora kosmetycznego połączyła dostawców i handel

509204
/ Shootit Photography
510992
/ Shootit Photography
510995
/ Shootit Photography
510996
/ Shootit Photography
509204
510992
510995
510996
Gallery
Ponad 450 menedżerów związanych z sektorem beauty uczestniczyło w 11.edycji Forum Branży Kosmetycznej, które 23 października br. odbyło się pod merytoryczną pieczą redakcji Wiadomości Kosmetycznych. Po raz kolejny Forum stało się okazją do poznania najważniejszych trendów, wymiany doświadczeń i nawiązywania biznesowych kontaktów.

Forum Branży Kosmetycznej to to biznesowe wydarzenie dla branży kosmetycznej łączące konferencję, przestrzeń wystawienniczą i networking. Skupia się na dostarczaniu wiedzy na temat rynku kosmetycznego, wiodących kategorii, trendów, konsumenckich, rozwoju kanałów sprzedaży oraz wyzwań stojących przed branżą.

W tegorocznej edycji Forum, które odbyła się 23 października, uczestniczyło ponad 450 osób – menedżerów z wiodących firm kosmetycznych, z firm badawczych, dostarczających usługi i rozwiązania dla biznesu oraz prezesów i category managerów odpowiedzialnych za asortyment w sieciach handlowych, drogeryjnych, aptecznych oraz w e-sklepach i platformach sprzedażowych.

image
Shootit Photography

W przestrzeni wystawienniczej swoje produkty i usługi skierowane do branży zaprezentowało ponad 40 firm – producentów, importerów, dystrybutorów, dostawców technologicznych rozwiązań wspierających sprzedaż. To co jest najważniejszą wartością Forum spełniło się i tym razem – była to okazja do nawiązywania kontaktów, poznawania nowych marek, wzbogacenia oferty handlowej o interesujące nowości. Ruch na stoiskach nie ustawał od wczesnych godzin porannych do zakończenia Forum.

– Jak zawsze interesujący program wydarzenia, wciągające debaty, milion inspiracji, fascynujące rozmowy i owocne nowe relacje – napisała Katarzyna Janczarek, menadżer działu rozwoju jakości i kontroli marki własnej w sieci Biedronka, Jeronimo Martins.

–  Debaty, panele, badania konsumenckie i o wiele, wiele więcej. Ogrom merytorycznej wiedzy, nietuzinkowe dyskusje i możliwość posłuchania niezwykle mądrych, inspirujących ludzi – wartości nieocenione. Serdecznie dziękuję redakcji wiadomoscikosmetyczne.pl za tak wyjątkowe doświadczenie – napisała Magdalena Adamska, Director of Sales And Business Development w firmie Vende.

Dziękujemy za liczną obecność przy stoisku Alkmie & Momme na 11. Forum Branży Kosmetycznej! Spotkania z Wami dają nam ogrom motywacji i chęci do dalszego rozwoju. Oprócz obecności w przestrzeni wystawienniczej mogliśmy posłuchać inspirujących prelekcji ekspertów branży beauty oraz paneli dyskusyjnych!

To jedne z wielu pozytywnych opinii na temat tegorocznego wydarzenia, które dosłownie zalały biznesową platformę społecznościową Linkedin w reakcji na tegoroczną edycję Forum Branży Kosmetycznej.

 

Konsument, trendy, kanały sprzedaży – rekomendacje na przyszłość

 

Konferencyjną część wydarzenia otworzył Andrew McDougall, Director Beauty & Personal Care Research w Mintel Group wprowadzając uczestników w trendy, które będą kształtowały rynek kosmetyczny w najbliższej przyszłości. Nie zabrakło analizy przygotowanej przez NielsenIQ. Barbara Nesterowicz, Client Business Partner oraz Katarzyna Waszek, kierownik Zespołu Analiz dla Klientów Detalicznych, NielsenIQ pokazały bazowe dane dotyczące kondycji rynku kosmetycznego w Polsce i omówiły czynniki, które mają największy wpływ na kierunki rozwoju sektora.

Prelekcje i dyskusje zdominowały tematy dotyczące zmieniających się kanałów sprzedaży, relacji z konsumentem i budowania omnichannelowej strategii, która jest dla kosmetyków najlepszym modelem handlowym. Mówiła o tym m.in. Monika Kolaszyńska, prezes zarządu Super-Pharm Poland, przedstawiając doświadczenia firmy w tym zakresie i prezentując model działania odmienny od tradycyjnych kierunków, w jakich rozwijają się sieci drogeryjne w Polsce.

image
Shootit Photography

Sprzedaży online poświęcony był panel dyskusyjny „Beauty e-commerce i technologie jutra”. – Polska jest zdecydowanie rynkiem e-commerce’owo dojrzałym, ale nie rynkiem dużym, bo cały czas ma potencjał jego rozwoju. Zarazem w tym roku pierwszy raz 100 proc. internautów zadeklarowało, że cokolwiek kupili w internecie, również dotyczy to produktów beauty – zaznaczyła Katarzyna Czuchaj-Łagód, dyrektor zarządzająca Mobile Institute, przytaczając wyniki badania „Kanały dystrybucji kosmetyków w Polsce 2023” zrealizowanego na zlecenie portalu wiadomoscikosmetyczne.pl.

image
Shootit Photography

 

O tym, jak łączyć sprzedaż online i offline oraz dopasowywać do tego modelu asortyment rozpoznając potrzeby klientów dyskutowali eksperci w debacie „Kosmetyki w handlu – strategie asortymentowe i sprzedażowe na przyszłość”. Klaudia Rudewicz, dyrektor generalna spółki Ambra z grupy Eurocash, będącej głównym operatorem dla sieci Drogerie Koliber oraz Edyta Kresińska, doradca zarządu ds. marketingu sieci Drogerie Jawa, zaznaczały, że rynek kosmetyczny jest dziś niezwykle konkurencyjny i detaliści muszą bardzo wnikliwie analizować marki i produkty, które wprowadzają do sprzedaży. Pomocne w tym jest przygotowywanie przez producentów ofert dopasowanych do profilu danego retailera, kanałów sprzedaży, w których działa i grupy docelowej jego klientów. – Cała kategoria Zdrowie i Uroda rośnie w Allegro dwucyfrowo – powiedziała Agnieszka Zychora, Head Of Group Category Health & Beauty Allegro potwierdzając siłę kanału online.

Zobacz całą fotorelację z Forum Branży Kosmetycznej 2023

Natomiast wszystkie wątki, które przewijały się podczas prezentacji i wykładów Forum znalazły podsumowanie w debacie „Od natury do metaprzestrzeni – beauty trendy przyszłości. Wyzwania, zagrożenia, szanse dla polskiego sektora kosmetycznego”.  – Jesteśmy w dużym chaosie i dotyczy on wielu płaszczyzn biznesu kosmetycznego: opakowań, surowców, handlu w internecie, deklaracji marketingowych. Na każdym polu istnienia produktu będą pojawiały się zmiany. Wprowadzane będą sukcesywnie, ale tempo ich pojawiania się będzie szybkie jak nigdy dotąd – mówiła Justyna Żerańska, od listopada br. nowa dyrektor generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego. Podkreśliła jednak, że branża jest w stanie dostosować się do wszelkich zmieniających się okoliczności. – Firmy funkcjonujące w Polsce są elastyczne, szybko dostosowują się do zmian i to daje im przewagę konkurencyjną. Patrzę w przyszłość optymistycznie – zaznaczyła.

 

Drogeria Roku 2023 – konsumenci wybrali najlepsze miejsca sprzedaży kosmetyków

 

Zwieńczeniem tegorocznego Forum Branży Kosmetycznej była prezentacja wyników badania „Kanały dystrybucji kosmetyków w Polsce 2023” oraz rozdanie nagród Drogeria Roku 2023 dla najlepszych placówek sprzedających kosmetyki.

image
Shootit Photography

Ranking powstał na bazie ocen konsumentów. Za realizację badania na konsumentach odpowiadał instytut badawczy Mobile Institute, który przeprowadził je na zlecenie portalu wiadomoscikosmetyczne.pl w sierpniu br. na panelu 1000 internautów. Nagrody zostały wręczone w kategoriach: sieci drogeryjne i perfumeryjne (grand prix Hebe), e-drogerie (grand Prix zikodermo.pl), sieci apteczne  (grand prix Gemini), e-apteki (grand prix cefarm24.pl), spożywcze sieci handlowe (grand prix Biedronka).

Zobacz całą fotorelację z wręczenia nagród Drogeria Roku 2023

Kolejna edycja Forum odbędzie się 24 października 2024 r. w warszawskim hotelu Arche Krakowska.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
16.01.2025 23:48
Douglas Skincare Weeks 2025 pod znakiem beauty-tech [GALERIA]
Douglas Skincare Weeks 2025. Katarzyna Mauduit i Anna Dec
Douglas Skincare Weeks 2025. Katarzyna Mauduit i Anna Dec / fot. M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl
Douglas Skincare Weeks 2025. Katarzyna Mauduit i Anna Dec
Douglas Skincare Weeks 2025 / fot. M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl
Douglas Skincare Weeks 2025. Katarzyna Mauduit i Anna Dec
Douglas Skincare Weeks 2025 / fot. M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl
Douglas Skincare Weeks 2025. Katarzyna Mauduit i Anna Dec
Douglas Skincare Weeks 2025 / fot. M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl
Douglas Skincare Weeks 2025. Katarzyna Mauduit i Anna Dec
Douglas Skincare Weeks 2025. Katarzyna Mauduit i Anna Dec
Douglas Skincare Weeks 2025. Katarzyna Mauduit i Anna Dec
Douglas Skincare Weeks 2025. Katarzyna Mauduit i Anna Dec
Gallery

Nowoczesne urządzenia diagnostyczne Douglas Beauty Tech to rewolucyjne narzędzia do oceny stanu i kondycji skóry twarzy. Chcieliśmy, aby to one były tematem przewodnim tegorocznego wydarzenia Douglas Skincare Weeks – zapowiedziała Katarzyna Mauduit, szefowa marketingu Douglasa, witając gości tegorocznej, 3. edycji tego wydarzenia.

Douglas Skincare Weeks w tym roku odbywało się w dniach 15-16 stycznia. To wydarzenie, łączące część konferencyjno-panelową z udziałem ekspertów i osób z branży beauty z częścią wystawienniczą, gdzie gościło kilkadziesiąt marek, na co dzień dostępnych w perfumeriach Douglas. 

Obecni na stoiskach firm eksperci (w sumie ponad stu) chętnie opowiadali, co w świecie pielęgnacji nowego słychać, prezentowali najnowsze linie produktowe swoich marek, udzielali porad na temat skutecznej pielęgnacji. Na kilku stoiskach można było skorzystać z urządzeń high tech, służących do analizy stanu skóry. 

Dwudniowy event w sumie odwiedziło blisko 2 tys. gości, a wejściówki (konieczna była wcześniejsza rejestracja, liczba miejsc była limitowana) rozeszły się w mgnieniu oka.

Czytaj też: Joanna Czech – gwiazdą targów Douglas Skincare Weeks

Jak wyjaśniła Katarzyna Mauduit, dyrektor marketingu na Polskę i region CEE w sieci Douglas, urządzenia beauty tech pozwalają ekspertom na bardzo spersonalizowane doradztwo.

Nam w Douglas nie chodzi tylko o to, żeby sprzedać produkty pielęgnacyjne przeznaczone do typu skóry, ale żeby dobrać je do obecnego stanu skóry. Pod tym kątem wybraliśmy ekspertów tegorocznego wydarzenia. Chcemy tę wiedzę pogłębiać, zależy nam żeby dotarła ona do klienta finalnego. I o tym w czasie Skincare Weeks chcemy rozmawiać jako lider pielęgnacji – podkreśliła Katarzyna Mauduit.

Jak dodała, drugim ważnym tematem jest pielęgnacja nocna.

Jestem w branży już dwudziesty rok. I przez cały ten czas mówi się o tym, że klientki niewłaściwie pielęgnują skórę na noc, że cały czas nie ma tej wiedzy. Obecne badania pokazują, że tylko co piąta klientka stosuje pielęgnację nocną. Dlatego ten temat także będziemy chcieli pogłębiać, żeby demokratyzować tę wiedzę, przekonywać, dlaczego to jest takie ważne – zaznaczyła Katarzyna Mauduit.

Perfumerii Douglas w całej Polsce jest już blisko 160, i nadal otwierają się kolejne. W każdej z nich, nawet w mniejszych miejscowościach, jest wykwalifikowany ekspert do spraw pielęgnacji.

Wszystko się zmienia: zmieniają się trendy, składniki, technologie i otaczający nas świat. Ale to, co się nie zmienia, to takie nasze wewnętrzne DNA w Douglas. Nasz zespół, który na co dzień spotyka się z klientkami, jest bardzo mocno edukowany, i dba o to, by klienci dostawali najnowocześniejszą wiedzę: spersonalizowaną, ukierunkowaną, dobraną odpowiednio do swojego typu skóry, do swoich potrzeb – wyjaśniła Anna Chomik, regional skin care expert w Douglas. – Oczywiście szkolimy nasze całe personele, tak więc każdy konsultant jest przygotowany do takiej ekspertyzy. Natomiast w każdej perfumerii znajdziecie też eksperta przez duże E, który na pielęgnacji zna się najlepiej – podkreśliła.

Obecnie dostępność kosmetyków jest ogromna. Niestety, często pojawia się zjawisko nadużywania kosmetyków, zawierających aktywne składniki. – Dlaczego tym bardziej zapraszam do naszych perfumerii, żeby nie robić tego intuicyjnie, ale zapytać, poradzić się eksperta – dodała Anna Chomik.

Zdaniem Tomasza Kozaka, customer experience managera CEE Douglas, w ostatnich latach wiele się zmieniło w kwestii technologii, ogromnego dostępu do informacji i do social mediów. 

W 2025 rok weszliśmy jako lider pielęgnacji i nie oddamy pierwszego miejsca. Mogę też z ogromną dumą powiedzieć, że w 2025 roku jesteśmy absolutnym liderem, jeśli chodzi o urządzenia beauty tech – podkreślił Tomasz Kozak. Zapowiedział też, że eksponowane podczas wydarzenia urządzenia (których sieć posiada w sumie ponad sto) będą podróżować wraz z ekspertami przez cały 2025 rok po Polsce. Jednym z topowych urządzeń beauty tech jest Skin Screen, dostępne w wybranych perfumeriach Douglas. To precyzyjne i bardzo zaawansowane urządzenie, które bada dwanaście parametrów klinicznych skóry i jest efektem 20 lat badań nad skórą. 

Chcę podkreślić, najważniejszy jest dla nas ekspert. Narzędzia nigdy nie zastąpią człowieka i ekspertów. Ale razem potrafią zrobić niesamowite rzeczy – podsumował  Tomasz Kozak.

Wśród wystawców tegorocznej edycji Douglas Skincare Weeks znalazły się m.in. marki Guerlain, Lancome, La Mer, Clinique, Dr Irena Eris, Caudalie, Babor, Dax Cosmetics/Yoskine, Yonelle, Sunew, Sol de Janeiro, Awesome Cosmetics, Sesderma, BasicLab, Kylie Cosmetics, a także marka własna Douglas Naturals.

Czytaj też: Katarzyna Mauduit, Douglas: Potencjał zakupowy pokolenia Alfa jest obiecujący [FBK 2024]

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
16.01.2025 02:14
Joanna Czech – gwiazdą targów Douglas Skincare Weeks
Joanna Czech fot. M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl

Joanna Czech nie lubi być określana jako “kosmetyczka gwiazd”, mimo że dba o skórę Anny Wintour, Jennifer Aniston, Cate Blanchett i Kim Kardashian. Polka, która od 35 lat z powodzeniem prowadzi urodowe imperium w USA, była gościem specjalnym Douglas Skincare Weeks 2025.

Dwudniowy event Douglasa, łączący panele dyskusyjne i część targową, odbywał się w tym roku w dniach 15 i 16 stycznia w warszawskim Studio Tęcza. 

Joanna Czech podkreśliła, że najważniejsze dla niej jest postrzeganie ciała jako całości, a najważniejsze wartości w pracy personalne podejście do klienta, edukacja i zdrowie skóry. Z perspektywy ponad trzech dekad spędzonych za oceanem docenia wiedzę i edukację, wyniesioną z Polski. 

Wszystko, do czego tam doszłam, zawdzięczam edukacji w Polsce. Bo w momencie, jak 35 lat temu wyjechałam do Stanów Zjednoczonych, miałam tylko cztery lata doświadczenia zawodowego – stwierdziła Joanna Czech.

Jak przypomniała, 35-40 lat temu mówiono najwyżej o trądziku, trądziku różowatym i lekkich zmarszczkach. – Nikt  nie wspominał o niczym więcej. W Stanach Zjednoczonych w ogóle nie było żadnego poziomu, jeśli chodzi o wiedzę na temat zdrowia skóry. Nadal uważam, że Europa była przed Stanami Zjednoczonymi, jeśli chodzi o tę dziedzinę wiedzy – dodała.

Zapytana o swoje słynne klientki, przychodzące na zabiegi kosmetyczne, zdradziła: “Absolutnie nie wiedzą, czego chcą, przychodząc do mnie. Z Anną Wintour nie ma dyskusji. Ona po prostu kładzie się. Uwielbia czyjś dotyk. Więc po prostu ja robię w tym momencie to, czego ona potrzebuje. Mówi, że właśnie wylądowała, a ja mam na zabieg z nią 38 czy 47 minut. I rzeczywiście tak jest. Ale ostateczna decyzja należy do mnie, bo to ja jednak określam, co się dzieje ze skórą”.

Joanna Czech wyjaśniła też, jak ważne jest dokładne “przesłuchanie” klientki przed zabiegiem  – czyli zadanie szeregu pytań, począwszy od wieku. 

Bo ja chcę oceniać też, jak się ktoś starzeje – czy z przyspieszeniem, czy nie. Czy skóra wygląda młodziej, niż jej wiek chronologiczny. Później pytam dokładnie o styl życia, zażywane leki, niezależnie kim jest dana osoba, czy to gwiazda, czy pielęgniarka, czy nauczycielka. Wszystkie są traktowane tak samo i zadaję im takie same pytania – wyjaśniła Joanna Czech.

Te pytania towarzyszą każdej wizycie danej osoby, niezależnie, czy przychodzi ona do gabinetu po raz pierwszy, czy po raz czterdziesty. 

Po na przykład trzech tygodniach od poprzedniej wizyty muszę diagnozować na nowo, bo nie wiem, czy ta sama osoba nie jest w ciąży, albo na antybiotykach, lub zaczęła brać jakieś sterydy, albo przeszła operację. Dlatego taka wnikliwa analiza odbywa się za każdym razem – podkreśliła.

Jej zdaniem, ponieważ obecnie świat bardziej pędzi, a środowisko jest też bardziej zanieczyszczone, jesteśmy bardziej narażeni na stres oksydacyjny, co przekłada się na naszą skórę. To tempo życia wpływa na tempo zmian na naszej skórze. 

Spędzamy więcej czasu w samolotach. Ja sama odbyłam 40 lotów w ubiegłym roku. Dlatego badałam, jak skóra reaguje przez cztery godziny w samolocie, jaki jest jej poziom wilgotności w samolocie, ile tej wilgotności skóra przez lot traci. Chciałam się tego dowiedzieć, żeby ochronić i zabezpieczyć skórę – powiedziała Joanna Czech. 

Okazało się, że w czasie lotu tracimy około 30 proc. wilgotności skóry, ale “szybciutko możemy to odpracować przez zjedzenie jabłka i wypicie butelki wody". Oraz sen, o ile jetlag pozwoli na to.

Joanna Czech słynie ze swoich zabiegów, łączących innowacyjne technologie ze spersonalizowanymi masażami twarzy. Powołując się na swoje długoletnie doświadczenie oceniła, że obecnie o wiele częściej, niż 35 lat temu, zdarzają się przypadki osób z wyniszczoną skórą – mimo obecnej świadomości i większych możliwości pielęgnacji.

Jesteśmy otoczeni niesamowitą ilością rzeczy. Uważamy, że jemy bardzo zdrowo. Nie jestem pewna, ale podejrzewam, że niekoniecznie tak jest. Skóry są w tym momencie przesuszone. Wykonywanych jest zbyt dużo zabiegów, bez odpowiedniej analizy skóry. Tak że pomoc ekspertów, połączona ze wsparciem specjalistycznej aparatury, może pomóc nam zachować nasze skóry – dodała Joanna Czech. 

Podkreśliła, że ciało jest ważne tak samo, jak i twarz.

Kobiety narzekają na brak czasu, ale uczę je, żeby znalazły wieczorem chociaż te pięć minut, żeby spłukać z siebie ten dzień. Naprawdę, więcej nie trzeba na odpowiednią pielęgnację. Ja osobiście nie wierzę w siedemnaście różnych kroków, jeśli chodzi o pielęgnację. Cztery podstawowe są najważniejsze: cleanser, tonik, serum i później krem, który spowoduje wygodę dla skóry. To są podstawy – podkreśliła.

Obecnie skóry są dużo cieńsze, bardzo wrażliwe. Często dlatego, nakładanych jest zbyt wiele produktów. Brak tutaj edukacji. Mamy dostęp do social media, ale warto szukać wiedzy w różnych źródłach, aby sobie później weryfikować. Trenujmy krytyczne myślenie i pamiętajmy, że jednak zawsze ekspert powinien być punktem wyjścia do weryfikacji wiedzy. Polecam kontynuację edukacji, obojętnie na jakim poziomie i w jakim wieku jesteśmy, ile lat doświadczenia posiadamy. Ja to robię nieprzerwanie - podsumowała Joanna Czech.

Czech otworzyła swoje pierwsze studio w Nowym Jorku, kolejne powstały w Austin i Los Angeles. Techniki wykorzystywane przez polską ekspertkę przyciągnęły uwagę wielu gwiazd, w tym Kim Kardashian, Kate Winslet, Umy Thurman, Belli Hadid, Jennifer Aniston i Cate Blanchett. Współpracowała także z takimi znanymi magazynami jak Vogue, Harper‘s Bazaar i Marie Claire.

Polka jest zwolenniczką delikatnych i progresywnych zabiegów, takich jak technologia LED, ultradźwięki i krioterapia, a także tradycyjnego masażu i pracy mięśni twarzy.

Czytaj też: Joanna Czech dołącza do Diora jako ambasadorka pielęgnacji skóry

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. styczeń 2025 12:52