StoryEditor
Targi i konferencje
22.11.2023 00:00

Forum Branży Kosmetycznej 2023 – najważniejsza konferencja biznesowa dla sektora kosmetycznego połączyła dostawców i handel

509204
/ Shootit Photography
510992
/ Shootit Photography
510995
/ Shootit Photography
510996
/ Shootit Photography
509204
510992
510995
510996
Gallery
Ponad 450 menedżerów związanych z sektorem beauty uczestniczyło w 11.edycji Forum Branży Kosmetycznej, które 23 października br. odbyło się pod merytoryczną pieczą redakcji Wiadomości Kosmetycznych. Po raz kolejny Forum stało się okazją do poznania najważniejszych trendów, wymiany doświadczeń i nawiązywania biznesowych kontaktów.

Forum Branży Kosmetycznej to to biznesowe wydarzenie dla branży kosmetycznej łączące konferencję, przestrzeń wystawienniczą i networking. Skupia się na dostarczaniu wiedzy na temat rynku kosmetycznego, wiodących kategorii, trendów, konsumenckich, rozwoju kanałów sprzedaży oraz wyzwań stojących przed branżą.

W tegorocznej edycji Forum, które odbyła się 23 października, uczestniczyło ponad 450 osób – menedżerów z wiodących firm kosmetycznych, z firm badawczych, dostarczających usługi i rozwiązania dla biznesu oraz prezesów i category managerów odpowiedzialnych za asortyment w sieciach handlowych, drogeryjnych, aptecznych oraz w e-sklepach i platformach sprzedażowych.

image
Shootit Photography

W przestrzeni wystawienniczej swoje produkty i usługi skierowane do branży zaprezentowało ponad 40 firm – producentów, importerów, dystrybutorów, dostawców technologicznych rozwiązań wspierających sprzedaż. To co jest najważniejszą wartością Forum spełniło się i tym razem – była to okazja do nawiązywania kontaktów, poznawania nowych marek, wzbogacenia oferty handlowej o interesujące nowości. Ruch na stoiskach nie ustawał od wczesnych godzin porannych do zakończenia Forum.

– Jak zawsze interesujący program wydarzenia, wciągające debaty, milion inspiracji, fascynujące rozmowy i owocne nowe relacje – napisała Katarzyna Janczarek, menadżer działu rozwoju jakości i kontroli marki własnej w sieci Biedronka, Jeronimo Martins.

–  Debaty, panele, badania konsumenckie i o wiele, wiele więcej. Ogrom merytorycznej wiedzy, nietuzinkowe dyskusje i możliwość posłuchania niezwykle mądrych, inspirujących ludzi – wartości nieocenione. Serdecznie dziękuję redakcji wiadomoscikosmetyczne.pl za tak wyjątkowe doświadczenie – napisała Magdalena Adamska, Director of Sales And Business Development w firmie Vende.

Dziękujemy za liczną obecność przy stoisku Alkmie & Momme na 11. Forum Branży Kosmetycznej! Spotkania z Wami dają nam ogrom motywacji i chęci do dalszego rozwoju. Oprócz obecności w przestrzeni wystawienniczej mogliśmy posłuchać inspirujących prelekcji ekspertów branży beauty oraz paneli dyskusyjnych!

To jedne z wielu pozytywnych opinii na temat tegorocznego wydarzenia, które dosłownie zalały biznesową platformę społecznościową Linkedin w reakcji na tegoroczną edycję Forum Branży Kosmetycznej.

 

Konsument, trendy, kanały sprzedaży – rekomendacje na przyszłość

 

Konferencyjną część wydarzenia otworzył Andrew McDougall, Director Beauty & Personal Care Research w Mintel Group wprowadzając uczestników w trendy, które będą kształtowały rynek kosmetyczny w najbliższej przyszłości. Nie zabrakło analizy przygotowanej przez NielsenIQ. Barbara Nesterowicz, Client Business Partner oraz Katarzyna Waszek, kierownik Zespołu Analiz dla Klientów Detalicznych, NielsenIQ pokazały bazowe dane dotyczące kondycji rynku kosmetycznego w Polsce i omówiły czynniki, które mają największy wpływ na kierunki rozwoju sektora.

Prelekcje i dyskusje zdominowały tematy dotyczące zmieniających się kanałów sprzedaży, relacji z konsumentem i budowania omnichannelowej strategii, która jest dla kosmetyków najlepszym modelem handlowym. Mówiła o tym m.in. Monika Kolaszyńska, prezes zarządu Super-Pharm Poland, przedstawiając doświadczenia firmy w tym zakresie i prezentując model działania odmienny od tradycyjnych kierunków, w jakich rozwijają się sieci drogeryjne w Polsce.

image
Shootit Photography

Sprzedaży online poświęcony był panel dyskusyjny „Beauty e-commerce i technologie jutra”. – Polska jest zdecydowanie rynkiem e-commerce’owo dojrzałym, ale nie rynkiem dużym, bo cały czas ma potencjał jego rozwoju. Zarazem w tym roku pierwszy raz 100 proc. internautów zadeklarowało, że cokolwiek kupili w internecie, również dotyczy to produktów beauty – zaznaczyła Katarzyna Czuchaj-Łagód, dyrektor zarządzająca Mobile Institute, przytaczając wyniki badania „Kanały dystrybucji kosmetyków w Polsce 2023” zrealizowanego na zlecenie portalu wiadomoscikosmetyczne.pl.

image
Shootit Photography

 

O tym, jak łączyć sprzedaż online i offline oraz dopasowywać do tego modelu asortyment rozpoznając potrzeby klientów dyskutowali eksperci w debacie „Kosmetyki w handlu – strategie asortymentowe i sprzedażowe na przyszłość”. Klaudia Rudewicz, dyrektor generalna spółki Ambra z grupy Eurocash, będącej głównym operatorem dla sieci Drogerie Koliber oraz Edyta Kresińska, doradca zarządu ds. marketingu sieci Drogerie Jawa, zaznaczały, że rynek kosmetyczny jest dziś niezwykle konkurencyjny i detaliści muszą bardzo wnikliwie analizować marki i produkty, które wprowadzają do sprzedaży. Pomocne w tym jest przygotowywanie przez producentów ofert dopasowanych do profilu danego retailera, kanałów sprzedaży, w których działa i grupy docelowej jego klientów. – Cała kategoria Zdrowie i Uroda rośnie w Allegro dwucyfrowo – powiedziała Agnieszka Zychora, Head Of Group Category Health & Beauty Allegro potwierdzając siłę kanału online.

Zobacz całą fotorelację z Forum Branży Kosmetycznej 2023

Natomiast wszystkie wątki, które przewijały się podczas prezentacji i wykładów Forum znalazły podsumowanie w debacie „Od natury do metaprzestrzeni – beauty trendy przyszłości. Wyzwania, zagrożenia, szanse dla polskiego sektora kosmetycznego”.  – Jesteśmy w dużym chaosie i dotyczy on wielu płaszczyzn biznesu kosmetycznego: opakowań, surowców, handlu w internecie, deklaracji marketingowych. Na każdym polu istnienia produktu będą pojawiały się zmiany. Wprowadzane będą sukcesywnie, ale tempo ich pojawiania się będzie szybkie jak nigdy dotąd – mówiła Justyna Żerańska, od listopada br. nowa dyrektor generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego. Podkreśliła jednak, że branża jest w stanie dostosować się do wszelkich zmieniających się okoliczności. – Firmy funkcjonujące w Polsce są elastyczne, szybko dostosowują się do zmian i to daje im przewagę konkurencyjną. Patrzę w przyszłość optymistycznie – zaznaczyła.

 

Drogeria Roku 2023 – konsumenci wybrali najlepsze miejsca sprzedaży kosmetyków

 

Zwieńczeniem tegorocznego Forum Branży Kosmetycznej była prezentacja wyników badania „Kanały dystrybucji kosmetyków w Polsce 2023” oraz rozdanie nagród Drogeria Roku 2023 dla najlepszych placówek sprzedających kosmetyki.

image
Shootit Photography

Ranking powstał na bazie ocen konsumentów. Za realizację badania na konsumentach odpowiadał instytut badawczy Mobile Institute, który przeprowadził je na zlecenie portalu wiadomoscikosmetyczne.pl w sierpniu br. na panelu 1000 internautów. Nagrody zostały wręczone w kategoriach: sieci drogeryjne i perfumeryjne (grand prix Hebe), e-drogerie (grand Prix zikodermo.pl), sieci apteczne  (grand prix Gemini), e-apteki (grand prix cefarm24.pl), spożywcze sieci handlowe (grand prix Biedronka).

Zobacz całą fotorelację z wręczenia nagród Drogeria Roku 2023

Kolejna edycja Forum odbędzie się 24 października 2024 r. w warszawskim hotelu Arche Krakowska.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
02.10.2024 04:45
Premiera marki Kloo na polskim rynku już za nami
Podczas premiery zaproszone gościnie i goście mieli okazję wypróbować kosmetyki i zrobić sobie zdjęcia na tle liliowych dekoracji.Agata Grysiak

Na rynku kosmetycznym pojawiła się nowa marka pielęgnacyjna, Kloo, która zaprezentowała swoją pierwszą linię produktów pielęgnacyjnych. Nowy brand ma na celu wprowadzenie kosmetyków opartych na składnikach naturalnych i zrównoważonym podejściu do produkcji.

Pierwsze produkty marki skupiają się na wykorzystaniu ekstraktów roślinnych oraz składników pochodzenia naturalnego. Według producenta, celem jest połączenie tradycyjnych metod pozyskiwania surowców z nowoczesnymi technologiami produkcji kosmetyków. Produkty zostały zaprojektowane tak, by nawilżać i odżywiać skórę, a także wspierać jej regenerację. W skład linii wchodzą krem na dzień, krem na noc, serum i balsam-booster.

Nowa marka stawia na rozwiązania ekologiczne, bo oparte na pomyśle łatwo wyjmowanych refilli. Firma podkreśla, że jej działalność jest zgodna z rosnącymi trendami na rynku, związanymi z etyczną produkcją i zrównoważonym rozwojem. Plany rozwoju marki obejmują wprowadzenie kolejnych linii produktów.

Premiera marki i jej pierwszej linii kosmetyków spotkała się z zainteresowaniem konsumentów oraz mediów branżowych, a na premierze pojawił się między innymi znany z social mediów lekarz-celebryta, Dr Tadeusz Oleszczuk, i Lara Gessler. W kolejnych miesiącach firma planuje intensyfikację działań związanych z wprowadzaniem produktów na rynek, a także rozbudowę kanałów dystrybucji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
19.09.2024 12:25
Pierwsze urodziny Catch a Tiger już za nami — co dalej w planach marki?
552967
/ Agata Grysiak
552961
/ Agata Grysiak
552965
/ Agata Grysiak
552966
/ Agata Grysiak
552967
552961
552965
552966
Gallery

18 września 2023 roku w warszawskim Koneserze odbyło się wyjątkowe wydarzenie z okazji pierwszych urodzin Szkoły Akceptacji i Pielęgnacji. W ramach spotkania, uczestniczki miały okazję zgłębić wiedzę na temat pielęgnacji skóry oraz wziąć udział w interaktywnych warsztatach prowadzonych przez specjalistów.

W wydarzeniu uczestniczyło kilkadziesiąt osób, które spotkały się w przestrzeni CHPTR by Bites, by wspólnie świętować pierwsze urodziny inicjatywy. Kluczowymi punktami programu były warsztaty prowadzone przez Magdalenę Kaczanowicz, technolożkę i chemiczkę kosmetyczną, oraz Patrycję Bujarską, psycholożkę, znaną jako @70_tysiecy_mysli. Ekspertki dzieliły się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi pielęgnacji skóry i dbania o swoje zdrowie psychiczne.

Spotkanie było także okazją do poznania marki Catch a Tiger, której ambasadorka – TikTokerka Klaudia Michalak (@kitka) – oraz brand managerka Agnieszka Ratuszniak, przybliżyły uczestniczkom filozofię i wartości marki. Uczestniczki mogły skorzystać z indywidualnych porad, a także wziąć udział w licznych atrakcjach, które uczyniły to wydarzenie wyjątkowym i inspirującym.

Podczas spotkania zaproszone gościnie i goście mieli okazję zrobić sobie zdjęcie Polaroidem, stworzyć własny krem do twarzy, spróbować smakowitych przekąsek oraz porozmawiać z ekspertami o pielęgnacji twarzy. Imprezę uświetnił również wokalny występ jednej z zaproszonych influencerek -

Brand managerka marki, Agnieszka Ratuszniak, zdradziła nam, jakie plany ma Catch a Tiger na najbliższy czas, i co planuje świętować za rok:

Chcemy tworzyć kolejne produkty, a także wchodzić z naszymi kosmetykami stacjonarnie do kolejnych miejsc. Planujemy także działania z pewną influencerką — nie mogę póki co zdradzić z którą, ale w ofercie pojawią się produkty współtworzone z nią i jest to nasza odbiorczyni w sensie grupy docelowej.

Czytaj także: Barwa Cosmetics współpracuje ze znaną tiktokerką

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. listopad 2024 20:05