StoryEditor
Targi i konferencje
22.11.2023 00:00

Forum Branży Kosmetycznej 2023 – najważniejsza konferencja biznesowa dla sektora kosmetycznego połączyła dostawców i handel

509204
/ Shootit Photography
510992
/ Shootit Photography
510995
/ Shootit Photography
510996
/ Shootit Photography
509204
510992
510995
510996
Gallery
Ponad 450 menedżerów związanych z sektorem beauty uczestniczyło w 11.edycji Forum Branży Kosmetycznej, które 23 października br. odbyło się pod merytoryczną pieczą redakcji Wiadomości Kosmetycznych. Po raz kolejny Forum stało się okazją do poznania najważniejszych trendów, wymiany doświadczeń i nawiązywania biznesowych kontaktów.

Forum Branży Kosmetycznej to to biznesowe wydarzenie dla branży kosmetycznej łączące konferencję, przestrzeń wystawienniczą i networking. Skupia się na dostarczaniu wiedzy na temat rynku kosmetycznego, wiodących kategorii, trendów, konsumenckich, rozwoju kanałów sprzedaży oraz wyzwań stojących przed branżą.

W tegorocznej edycji Forum, które odbyła się 23 października, uczestniczyło ponad 450 osób – menedżerów z wiodących firm kosmetycznych, z firm badawczych, dostarczających usługi i rozwiązania dla biznesu oraz prezesów i category managerów odpowiedzialnych za asortyment w sieciach handlowych, drogeryjnych, aptecznych oraz w e-sklepach i platformach sprzedażowych.

image
Shootit Photography

W przestrzeni wystawienniczej swoje produkty i usługi skierowane do branży zaprezentowało ponad 40 firm – producentów, importerów, dystrybutorów, dostawców technologicznych rozwiązań wspierających sprzedaż. To co jest najważniejszą wartością Forum spełniło się i tym razem – była to okazja do nawiązywania kontaktów, poznawania nowych marek, wzbogacenia oferty handlowej o interesujące nowości. Ruch na stoiskach nie ustawał od wczesnych godzin porannych do zakończenia Forum.

– Jak zawsze interesujący program wydarzenia, wciągające debaty, milion inspiracji, fascynujące rozmowy i owocne nowe relacje – napisała Katarzyna Janczarek, menadżer działu rozwoju jakości i kontroli marki własnej w sieci Biedronka, Jeronimo Martins.

–  Debaty, panele, badania konsumenckie i o wiele, wiele więcej. Ogrom merytorycznej wiedzy, nietuzinkowe dyskusje i możliwość posłuchania niezwykle mądrych, inspirujących ludzi – wartości nieocenione. Serdecznie dziękuję redakcji wiadomoscikosmetyczne.pl za tak wyjątkowe doświadczenie – napisała Magdalena Adamska, Director of Sales And Business Development w firmie Vende.

Dziękujemy za liczną obecność przy stoisku Alkmie & Momme na 11. Forum Branży Kosmetycznej! Spotkania z Wami dają nam ogrom motywacji i chęci do dalszego rozwoju. Oprócz obecności w przestrzeni wystawienniczej mogliśmy posłuchać inspirujących prelekcji ekspertów branży beauty oraz paneli dyskusyjnych!

To jedne z wielu pozytywnych opinii na temat tegorocznego wydarzenia, które dosłownie zalały biznesową platformę społecznościową Linkedin w reakcji na tegoroczną edycję Forum Branży Kosmetycznej.

 

Konsument, trendy, kanały sprzedaży – rekomendacje na przyszłość

 

Konferencyjną część wydarzenia otworzył Andrew McDougall, Director Beauty & Personal Care Research w Mintel Group wprowadzając uczestników w trendy, które będą kształtowały rynek kosmetyczny w najbliższej przyszłości. Nie zabrakło analizy przygotowanej przez NielsenIQ. Barbara Nesterowicz, Client Business Partner oraz Katarzyna Waszek, kierownik Zespołu Analiz dla Klientów Detalicznych, NielsenIQ pokazały bazowe dane dotyczące kondycji rynku kosmetycznego w Polsce i omówiły czynniki, które mają największy wpływ na kierunki rozwoju sektora.

Prelekcje i dyskusje zdominowały tematy dotyczące zmieniających się kanałów sprzedaży, relacji z konsumentem i budowania omnichannelowej strategii, która jest dla kosmetyków najlepszym modelem handlowym. Mówiła o tym m.in. Monika Kolaszyńska, prezes zarządu Super-Pharm Poland, przedstawiając doświadczenia firmy w tym zakresie i prezentując model działania odmienny od tradycyjnych kierunków, w jakich rozwijają się sieci drogeryjne w Polsce.

image
Shootit Photography

Sprzedaży online poświęcony był panel dyskusyjny „Beauty e-commerce i technologie jutra”. – Polska jest zdecydowanie rynkiem e-commerce’owo dojrzałym, ale nie rynkiem dużym, bo cały czas ma potencjał jego rozwoju. Zarazem w tym roku pierwszy raz 100 proc. internautów zadeklarowało, że cokolwiek kupili w internecie, również dotyczy to produktów beauty – zaznaczyła Katarzyna Czuchaj-Łagód, dyrektor zarządzająca Mobile Institute, przytaczając wyniki badania „Kanały dystrybucji kosmetyków w Polsce 2023” zrealizowanego na zlecenie portalu wiadomoscikosmetyczne.pl.

image
Shootit Photography

 

O tym, jak łączyć sprzedaż online i offline oraz dopasowywać do tego modelu asortyment rozpoznając potrzeby klientów dyskutowali eksperci w debacie „Kosmetyki w handlu – strategie asortymentowe i sprzedażowe na przyszłość”. Klaudia Rudewicz, dyrektor generalna spółki Ambra z grupy Eurocash, będącej głównym operatorem dla sieci Drogerie Koliber oraz Edyta Kresińska, doradca zarządu ds. marketingu sieci Drogerie Jawa, zaznaczały, że rynek kosmetyczny jest dziś niezwykle konkurencyjny i detaliści muszą bardzo wnikliwie analizować marki i produkty, które wprowadzają do sprzedaży. Pomocne w tym jest przygotowywanie przez producentów ofert dopasowanych do profilu danego retailera, kanałów sprzedaży, w których działa i grupy docelowej jego klientów. – Cała kategoria Zdrowie i Uroda rośnie w Allegro dwucyfrowo – powiedziała Agnieszka Zychora, Head Of Group Category Health & Beauty Allegro potwierdzając siłę kanału online.

Zobacz całą fotorelację z Forum Branży Kosmetycznej 2023

Natomiast wszystkie wątki, które przewijały się podczas prezentacji i wykładów Forum znalazły podsumowanie w debacie „Od natury do metaprzestrzeni – beauty trendy przyszłości. Wyzwania, zagrożenia, szanse dla polskiego sektora kosmetycznego”.  – Jesteśmy w dużym chaosie i dotyczy on wielu płaszczyzn biznesu kosmetycznego: opakowań, surowców, handlu w internecie, deklaracji marketingowych. Na każdym polu istnienia produktu będą pojawiały się zmiany. Wprowadzane będą sukcesywnie, ale tempo ich pojawiania się będzie szybkie jak nigdy dotąd – mówiła Justyna Żerańska, od listopada br. nowa dyrektor generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego. Podkreśliła jednak, że branża jest w stanie dostosować się do wszelkich zmieniających się okoliczności. – Firmy funkcjonujące w Polsce są elastyczne, szybko dostosowują się do zmian i to daje im przewagę konkurencyjną. Patrzę w przyszłość optymistycznie – zaznaczyła.

 

Drogeria Roku 2023 – konsumenci wybrali najlepsze miejsca sprzedaży kosmetyków

 

Zwieńczeniem tegorocznego Forum Branży Kosmetycznej była prezentacja wyników badania „Kanały dystrybucji kosmetyków w Polsce 2023” oraz rozdanie nagród Drogeria Roku 2023 dla najlepszych placówek sprzedających kosmetyki.

image
Shootit Photography

Ranking powstał na bazie ocen konsumentów. Za realizację badania na konsumentach odpowiadał instytut badawczy Mobile Institute, który przeprowadził je na zlecenie portalu wiadomoscikosmetyczne.pl w sierpniu br. na panelu 1000 internautów. Nagrody zostały wręczone w kategoriach: sieci drogeryjne i perfumeryjne (grand prix Hebe), e-drogerie (grand Prix zikodermo.pl), sieci apteczne  (grand prix Gemini), e-apteki (grand prix cefarm24.pl), spożywcze sieci handlowe (grand prix Biedronka).

Zobacz całą fotorelację z wręczenia nagród Drogeria Roku 2023

Kolejna edycja Forum odbędzie się 24 października 2024 r. w warszawskim hotelu Arche Krakowska.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Targi i konferencje
31.03.2025 10:35
Cosmoprof 2025: tysiące kroków i setki tematów
Doświadczony zespół, składający się ze specjalistów sprzedaży i trade marketingu, doskonale reprezentował markę Neboa na stoiskuNeboa

Neboa gościła na targach Cosmoprof jako wystawca już po raz trzeci. Nasz doświadczony zespół, składający się ze specjalistów sprzedaży i trade marketingu, doskonale reprezentował markę na stoisku, wzmacniając jej obecność i nawiązując kluczowe relacje biznesowe. Dodatkowo mocna mobilna ekipa poszukująca inspiracji odbyła wiele spotkań z dostawcami opakowań i surowców. W nogach mamy nabite tysiące kroków, przedyskutowane setki tematów i spraw, zebrane gros ciekawostek i nowych kontaktów – podsumowuje udział w tegorocznej edycji Cosmoprof Małgorzata Kawalec. dyrektor marketingu spółki Eurus, producenta kosmetyków marki Neboa.

– Spotkania z klientami, dystrybutorami i owiedzającymi były tymi najprzyjemniejszymi, które zawsze są dla nas źródłem energii i motywacji. Wielu z nich poznaliśmy podczas naszej obecności na targach trzy lata temu, a dziś duża ich część jest naszymi partnerami biznesowymi, z którymi razem rozwijamy Neboa za granicą. Już dziś marka jest obecna na 12 rynkach zagranicznych, a w strategicznych planach eksportowych mamy kolejne! – podkreśla szefowa marketingu Eurus.

– Nasze stoisko oraz produkty przyciągały wzrok i cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem. Możemy śmiało powiedzieć, że obecność na targach była dla nas bardzo owocna i zacieramy ręce na współprace z nowymi sieciami zagranicznymi i dystrybutorami – dodaje Małgorzata Kawalec.

Podczas targów Cosmoprof firma zaprezentowała swoje wiosenne nowości, które właśnie sukcesywnie pojawiają się na półkach w drogeriach Rossmann w Polsce, w tym maski koloryzujące 2w1, innowacyjne sera do ciała, a także komplementarne produkty do linii Overnight, Volume i Strong Scalp. Produkty te dołączyły do szerokiej oferty Neboa, która w krótkim czasie powiększyła się z 17 do ponad 66 SKU. 

– Tak dynamiczny wzrost nie uszedł uwadze naszych partnerów biznesowych i był miłym elementem wielu rozmów na temat planów dalszego rozwoju – zaznacza Małgorzata Kawalec.

image
Neboa

Założeniem tegorocznego wystroju stoiska było zaakcentowanie pełnej życia, koloru i zabawy skutecznej pielęgnacji skóry głowy i włosów, co w warstwie wizualnej uzyskano poprzez zastosowanie m.in. nowoczesnych technologii, takich jak filmy 3D i FOOH. Motywem przewodnim była idea marki Neboa, którą w skrócie można opisać jako „modern effective nature”. 

– Jest ona realizowana poprzez wysokie standardy działu NPD, który ambitnie stawia sobie poprzeczkę w zakresie tworzenia formulacji, doboru składników i komponentów oraz innowacyjne łączenie najnowszych technologii ze składnikami pochodzenia naturalnego – wyjaśnia Małgorzata Kawalec.

– Konsekwentnie realizujemy naszą strategię troski o planetę, co realizujemy poprzez oczyszczanie oceanów i mórz z plastiku, przetwarzanie go, adopcję żółwi i zwierząt oceanicznych i bardzo restrykcyjne poszukiwania surowców opakowaniowych. Ten kierunek dla Neboa nie jest „tylko” trendem, ale sposobem pracy, myślenia o dalszych projektach i wywierania realnego wpływu na to, aby konsumpcja kosmetyków była nie tylko przyjemna, ale także wspierająca naszą planetę. W Neboa wierzymy, że pielęgnacja skóry głowy, włosów i ciała może być łatwa, przyjemna, skuteczna, ale także wspierać ekosystem jedynego domu, który mamy – czyli Ziemi. I z tym mottem idziemy dalej, eksplorując zdobyte na Cosmoprof kolejne doświadczenia biznesowe, produktowe i marketingowe – podsumowuje Małgorzata Kawalec.

Do podzielenia się swoimi wnioskami i spostrzeżeniami na łamach Wiadomości Kosmetycznych zapraszamy oczywiście wszystkie chętne firmy, które uczestniczyły w targach Cosmoprof w Bolonii. Niestety, nie udało nam się porozmawiać z wieloma z Was tam na miejscu…

Jesteśmy także ciekawe opinii tych, którzy uważają, że obecność na targach nie jest firmie potrzebna.

Teksty i zdjęcia proszę przesyłać na mail: marzena.szulc@wiadomościkosmetyczne.pl

Czytaj też:

56. edycja Cosmoprof: Bolonia udowodniła, że jest centrum branży beauty [GALERIA]

Cosmoprof Bolonia 2025: targi nas zachwyciły, ale co jest do poprawy?

Kosmetyczni na Cosmoprof Worldwide Bologna 2025: nowe możliwości i liczna reprezentacja

Polska kosmetyczna innowacja nagrodzona na Cosmoprof Worldwide Bologna 2025 - brawo dla Passage Cosmetics!

 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
25.03.2025 16:30
Cosmoprof Bolonia 2025: targi nas zachwyciły, ale co jest do poprawy?
Wiadomości Kosmetyczne

Targi Cosmoprof w Bolonii, które odbyły się w ostatni weekend z okrasą, ponownie przyciągnęły uwagę całej branży kosmetycznej. Tysiące wystawców, setki tysięcy odwiedzających z całego świata i setki premierowych produktów – wszystko to sprawiło, że wydarzenie było niewątpliwie epicentrum branżowych nowości. Jednak mimo spektakularnej skali i imponującej oferty wystawienniczej, uczestnicy nie mogli nie zauważyć istotnych niedociągnięć organizacyjnych, które znacząco wpłynęły na komfort zwiedzania.

Pierwszym i najbardziej odczuwalnym mankamentem był zupełny brak miejsc do siedzenia. Targi trwały wiele godzin, a hale wystawowe rozciągały się na ogromnym terenie – mimo to na próżno było szukać ławek, kanap czy chociażby krzeseł, które pozwoliłyby choć na chwilę odpocząć. Goście, zmęczeni długimi spacerami między stoiskami, zmuszeni byli przysiadać na podłogach przy ścianach pawilonów, co nie tylko wyglądało nieestetycznie, ale również podkreślało niedopatrzenie organizatorów. Warto również zauważyć, że było po prostu niebezpieczne i groziło potknięciem się o innego gościa czy gościnię, nie mówiąc już o tym, że dla osób z niepełnosprawnościami (np. poruszającymi się o kulach) brak takich miejsc odpoczynku jest po prostu niemal wykluczeniem z grona gości. Było to również przykre w momencie przerwy na lunch — zwiedzający zmuszeni byli jeść na stojąco przy stolikach, niektórzy przysiadali na gazonach lub betonowych słupkach albo własnych walizkach. Warto podkreślić tu zasługi polskiej strefy wystawienniczej w pawilonie 16, gdzie owszem, były i krzesła i stoliki pozwalające na chwilę oddechu.

image
Marzena Szulc

Drugim problemem był całkowity brak dostępnego personelu informacyjnego. W obliczu ogromu wydarzenia, gdzie pawilonów było kilkanaście, a każdy z nich gromadził dziesiątki wystawców, obecność osób gotowych wskazać drogę lub odpowiedzieć na pytania zwiedzających byłaby nieoceniona. Niestety, uczestnicy musieli radzić sobie sami – często błądząc, krążąc bez celu i pytając siebie nawzajem, jak dotrzeć do konkretnych miejsc. Próżno było szukać pomocy u organizatorów, ponieważ ich przedstawicieli po prostu nie było wśród gości. Zazwyczaj na tego typu eventach pojawiają się hości i hostessy, których zadaniem jest udzielić informacji co do dostępnych udogodnień czy pomoc w odnalezieniu się, jednak tym razem taka obsługa nie została zapewniona. 

image
Wiadomości Kosmetyczne

Z tym wiąże się trzeci, kluczowy aspekt: nieintuicyjne oznaczenia pawilonów. Mimo że mapki wydarzenia były dostępne, brak logicznej numeracji oraz wprowadzające chaos i niezgodne ze stanem faktycznym tablice kierunkowe sprawiały, że odnalezienie konkretnego stoiska przypominało grę w orientację przestrzenną. Niejednokrotnie można było zobaczyć gości, którzy stawali na środku korytarza, próbując zrozumieć, czemu tabliczka kierunkowa sugeruje, by do pawilonu X skręcić w lewo, skoro do wyboru mamy pójście prosto lub w prawo, albo czemu szlak wiodący do pawilonu Y urywa się w połowie hali. Bywały także oznaczenia informujące, że żeby dojść do pawilonu Z, należy skręcić i iść wzdłuż budynku, na którym wisi oznaczenie... a budynkiem tym był pawilon Z. W efekcie wielu odwiedzających marnowało cenny czas na próby zidentyfikowania właściwego kierunku, co potęgowało frustrację i zmniejszało efektywność wizyty.

image
Marzena Szulc

Chociaż Cosmoprof Bolonia 2025 z pewnością zapisał się na kartach branżowej historii jako wydarzenie pełne nowości i inspiracji, to organizatorzy – zarówno ci odpowiedzialni za ten event, jak i osoby planujące podobne imprezy – powinni wyciągnąć wnioski z tych niedociągnięć. Komfort uczestnika, jego orientacja w przestrzeni i możliwość odpoczynku to podstawowe elementy każdej udanej imprezy. W przeciwnym razie nawet najbardziej innowacyjne stoiska mogą przegrać z niewygodą i zmęczeniem zwiedzających.

...a jeśli chcesz trafić na wydarzenie branżowe, którego organizatorzy biorą Twój komfort pod uwagę, to zapraszamy już na jesieni na Forum Branży Kosmetycznej 2025!

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
01. kwiecień 2025 23:02