StoryEditor
Targi i konferencje
27.11.2023 14:44

Eko opakowania – jedno z największych wyzwań dla przemysłu kosmetycznego [KONFERENCJA]

Pierwszym i najważniejszym krokiem w ochronie środowiska musi być - według ekspertów - ograniczenie liczby opakowań wprowadzanych na rynek / Shutterstock
Dobre opakowanie – wybór czy wymóg? – jak zielona rewolucja sprzyja innowacjom produktowym” – to temat przewodni konferencji organizowanej przez Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego, która odbędzie się już 1 grudnia 2023 w Warszawie.

„Dobre opakowanie“, to termin, który dla branż kosmetycznej i detergentowej ma wiele warstw i znaczeń. Poza podstawową funkcją, którą jest ochrona produktu i bezpieczeństwo procesów logistycznych, coraz istotniejsze staje się kryterium odpowiedzialności środowiskowej.

Na gruncie legislacji europejskiej i polskiej powstają nowe obowiązki, dotyczące m. in. poziomów recyklingu odpadów opakowaniowych z tworzywa sztucznego, zawartości materiału pochodzącego z recyklingu w opakowaniach z tworzyw sztucznych itd. Wdrożenie tych zmian wymaga od firm kosmetycznych sprostania licznym wyzwaniom takim jak: redukcja liczby opakowań, ograniczona dostępność wysokiej jakości surowca wtórnego, obawy o jakość i bezpieczeństwo opakowań wytwarzanych z recyklatów, ograniczenia technologiczne w sortowaniu i przetwarzaniu opakowań kosmetycznych, ciągle niska świadomość konsumentów i niepowodzenia w prośrodowiskowej komunikacji, a także spiętrzenie regulacji dotyczących eko-opakowań, do których wdrożenia biznes w dużym stopniu ciągle nie jest przygotowany. 

Tym zagadnieniom i dyskusji jak wprowadzać, pomimo obiektywnych trudności, unijne wymagania dotyczące ekoprojektowania, recyklingu, zielonej komunikacji i szeregu innych wynikających z Zielonego Ładu, będzie poświęcona konferencja „Dobre opakowanie – wybór czy wymóg? – jak zielona rewolucja sprzyja innowacjom produktowym” organizowana przez Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego, której patronem medialnym jest m.in. portal wiadomoscikosmetyczne.pl

Konferencja z udziałem znakomitych ekspertów, panelistów i uczestników debat, odbędzie się 1 grudnia w Warszawie, w hotelu Hilton Double Three.

Pogram konferencji został podzielony na bloki tematyczne:

  1. Sesja wprowadzająca – perspektywy dla branż kosmetycznej i detergentowej w kontekście zielonej rewolucji
  2. Czy prawo stymuluje innowacje w zakresie opakowań
  3. Ekoprojektowanie opakowań – praktyczne aspekty
  4. Wpływ opakowania na decyzje konsumenta

Zobacz pełną agendę konferencji: TUTAJ  

Jeszcze można zarejestrować się na wydarzenie. Rejestracja: TUTAJ  

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
02.10.2024 04:45
Premiera marki Kloo na polskim rynku już za nami
Podczas premiery zaproszone gościnie i goście mieli okazję wypróbować kosmetyki i zrobić sobie zdjęcia na tle liliowych dekoracji.Agata Grysiak

Na rynku kosmetycznym pojawiła się nowa marka pielęgnacyjna, Kloo, która zaprezentowała swoją pierwszą linię produktów pielęgnacyjnych. Nowy brand ma na celu wprowadzenie kosmetyków opartych na składnikach naturalnych i zrównoważonym podejściu do produkcji.

Pierwsze produkty marki skupiają się na wykorzystaniu ekstraktów roślinnych oraz składników pochodzenia naturalnego. Według producenta, celem jest połączenie tradycyjnych metod pozyskiwania surowców z nowoczesnymi technologiami produkcji kosmetyków. Produkty zostały zaprojektowane tak, by nawilżać i odżywiać skórę, a także wspierać jej regenerację. W skład linii wchodzą krem na dzień, krem na noc, serum i balsam-booster.

Nowa marka stawia na rozwiązania ekologiczne, bo oparte na pomyśle łatwo wyjmowanych refilli. Firma podkreśla, że jej działalność jest zgodna z rosnącymi trendami na rynku, związanymi z etyczną produkcją i zrównoważonym rozwojem. Plany rozwoju marki obejmują wprowadzenie kolejnych linii produktów.

Premiera marki i jej pierwszej linii kosmetyków spotkała się z zainteresowaniem konsumentów oraz mediów branżowych, a na premierze pojawił się między innymi znany z social mediów lekarz-celebryta, Dr Tadeusz Oleszczuk, i Lara Gessler. W kolejnych miesiącach firma planuje intensyfikację działań związanych z wprowadzaniem produktów na rynek, a także rozbudowę kanałów dystrybucji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
19.09.2024 12:25
Pierwsze urodziny Catch a Tiger już za nami — co dalej w planach marki?
552967
/ Agata Grysiak
552961
/ Agata Grysiak
552965
/ Agata Grysiak
552966
/ Agata Grysiak
552967
552961
552965
552966
Gallery

18 września 2023 roku w warszawskim Koneserze odbyło się wyjątkowe wydarzenie z okazji pierwszych urodzin Szkoły Akceptacji i Pielęgnacji. W ramach spotkania, uczestniczki miały okazję zgłębić wiedzę na temat pielęgnacji skóry oraz wziąć udział w interaktywnych warsztatach prowadzonych przez specjalistów.

W wydarzeniu uczestniczyło kilkadziesiąt osób, które spotkały się w przestrzeni CHPTR by Bites, by wspólnie świętować pierwsze urodziny inicjatywy. Kluczowymi punktami programu były warsztaty prowadzone przez Magdalenę Kaczanowicz, technolożkę i chemiczkę kosmetyczną, oraz Patrycję Bujarską, psycholożkę, znaną jako @70_tysiecy_mysli. Ekspertki dzieliły się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi pielęgnacji skóry i dbania o swoje zdrowie psychiczne.

Spotkanie było także okazją do poznania marki Catch a Tiger, której ambasadorka – TikTokerka Klaudia Michalak (@kitka) – oraz brand managerka Agnieszka Ratuszniak, przybliżyły uczestniczkom filozofię i wartości marki. Uczestniczki mogły skorzystać z indywidualnych porad, a także wziąć udział w licznych atrakcjach, które uczyniły to wydarzenie wyjątkowym i inspirującym.

Podczas spotkania zaproszone gościnie i goście mieli okazję zrobić sobie zdjęcie Polaroidem, stworzyć własny krem do twarzy, spróbować smakowitych przekąsek oraz porozmawiać z ekspertami o pielęgnacji twarzy. Imprezę uświetnił również wokalny występ jednej z zaproszonych influencerek -

Brand managerka marki, Agnieszka Ratuszniak, zdradziła nam, jakie plany ma Catch a Tiger na najbliższy czas, i co planuje świętować za rok:

Chcemy tworzyć kolejne produkty, a także wchodzić z naszymi kosmetykami stacjonarnie do kolejnych miejsc. Planujemy także działania z pewną influencerką — nie mogę póki co zdradzić z którą, ale w ofercie pojawią się produkty współtworzone z nią i jest to nasza odbiorczyni w sensie grupy docelowej.

Czytaj także: Barwa Cosmetics współpracuje ze znaną tiktokerką

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. listopad 2024 14:00