31 marca zakończyliśmy przyjmowanie kandydatów do konkursu Drogeria Roku 2014. Serdecznie dziękujemy za wszystkie zgłoszenia. Mechanizm wyłaniania placówek, które otrzymają prestiżowe wyróżnienie, nie zmienił się. Warunkiem udziału w plebiscycie było przesłanie na adres redakcji wypełnionego kwestionariusza oraz zdjęć obrazujących wygląd sklepu. Zgodnie z zapowiedzią na tej podstawie wyłoniliśmy kandydatów do nagrody w trzech kategoriach uwzględniających różne powierzchnie sklepów. Po analizie zgłoszeń drogerie zostały podzielone na trzy kategorie:
- do 100 mkw.
- od 100 do 200 mkw.
- powyżej 200 mkw.
Z grona kandydatów do tytułu Drogeria Roku 2014 wybierzemy ścisłą czołówkę – po trzy placówki w każdej kategorii – i przedstawimy do oceny jury złożonemu z menedżerów najważniejszych firm sektora kosmetycznego. Interesujące, naszym zdaniem, placówki – nie tylko finalistów – będziemy sukcesywnie, do końca roku, opisywać na łamach „Wiadomości Kosmetycznych”.
Zwycięzców poznamy podczas uroczystej gali finałowej, podczas której zaprezentujemy również filmowe reportaże ze sklepów przygotowane przez naszych dziennikarzy. W ubiegłym roku gala zgromadziła niemal 400 najważniejszych ludzi branży – dystrybutorów, detalistów i producentów FMCG. W tym roku galę, połączoną z konferencją, planujemy na 9 czerwca w warszawskim hotelu Sofitel Victoria. Konkurs Drogeria Roku jest częścią większego projektu MARKET ROKU organizowanego przez nasze wydawnictwo i stanowi jedną z jego kategorii.
Drogeria Jasmin w Kępnie buduje rozpoznawalność marki, uczestnicząc we wszystkich wydarzeniach w życiu miasteczka. Festyny, oficjalne uroczystości, imprezy sportowe i kulturalne – oni zawsze tam są. Dzięki temu wielu klientów traktuje zakupy w Jasminie jak wizytę u dobrych znajomych.
Zjazd Podkarpacia i dzień z UkrainąTa drogeria jest najważniejszą ze wszystkich 27 sklepów, które pod szyldem Wispol prowadzą na Podkarpaciu państwo Barbara i Stanisław Więcek wraz z dziećmi. Największa i najbardziej reprezentacyjna po raz kolejny walczy o tytuł Drogerii Roku rywalizując z konkurencją imponującą wysokością obrotów i liczbą ponad 2 tysięcy klientów, którzy tygodniowo ją odwiedzają.
Mężczyźni w sercu drogeriiVica w Grodzisku Wielkopolskim należy do najładniejszych drogerii w Polsce. Ale jej atutem jest także znakomity model biznesowy wypracowany w sieci: przemyślana oferta, dobre ceny, skuteczne narzędzia wsparcia sprzedaży, kompetentny personel. I jeszcze, trudne do nazwania, „to coś”.
Klient w centrum wszystkiegoMoja fundamentalna zasada jest prosta – rozmowa w sklepie nigdy nie może zakończyć się stwierdzeniem: NIE MA. Tak filozofię prowadzenia swojego biznesu jednym zdaniem opisuje Zdzisław Kurzeja – jeśli czegoś brakuje personel musi wydać zamiennik albo natychmiast zamówić towar. Oprócz drogerii ma jeszcze pięć sklepów spożywczych i to od nich zaczęła się jego przygoda z handlem.
Chodzi o sprzedaż, nie o terminologięZe 165 placówek Dayli ta na krakowskim Salwatorze jest jedną z najważniejszych. Do swojego najbliższego sklepu pracownicy centrali tej sieci przyjeżdżają nie tylko służbowo, prezentować obecnym i potencjalnym współpracownikom kolejne rozwiązania handlowe, ale także prywatnie zrobić tu zakupy.
Samoobsługa strzałem w dziesiątkę!W czasach, gdy coraz więcej detalistów deklaruje, że trudno wyżyć wyłącznie ze sprzedaży kosmetyków, a za połowę obrotów niektórych drogerii odpowiada chemia, Kosmyk w Niepołomicach radzi sobie bez tego asortymentu. I to nad wyraz dobrze, bo wartość średniego koszyka zakupowego ma jedną z najwyższych ze wszystkich placówek startujących w konkursie Drogeria Roku 2014.
75 metrów sukcesuKiedy wchodzi się do tej zaledwie 75-metrowej drogerii, trudno uwierzyć, że robi tak imponujące obroty, jakie jej właściciele – państwo Krystyna i Stanisław Pileccy – podali w zgłoszeniu do konkursu Drogeria Roku. Wystarczy jednak postać chwilę w sklepie, żeby przekonać się, że to możliwe. W zwykły dzień tygodnia, kiedy złożyliśmy tu wizytę, między godziną 14 a 18 drzwi dosłownie się nie zamykały i każda z pięciu osób personelu nieustannie miała zajęcie.
– Działalność w branży chemiczno-kosmetycznej rozpoczęliśmy w lipcu 2001 roku. Od tego czasu tworzymy biznes rodzinny, w którym szkolimy i kształcimy zespół kompetentnych pracowników. W naszej drogerii bardzo ważna jest również jest miła atmosfera, którą tworzymy wspólnie z zespołem, co przekłada się na coraz większą liczbę zadowolonych klientów i wzrost obrotów – tak przedstawiają się państwo Anna i Jerzy Zajma, właściciele Kosmeterii w Łęczycy, którzy kandydują do tytułu Drogerii Roku 2014.
Modelowy standard Drogerii PolskichDrogeria w Żorach działa w tym miejscu od 2006 r. Sąsiaduje bezpośrednio z apteką, tuż obok znajduje się również dyskont Biedronka. To pierwszy sklep sieci Visage (sklepy własne firmy dystrybucyjnej Błysk), która dała początek Drogeriom Polskim. W czerwcu 2013 roku przeszedł całkowitą modernizację, można powiedzieć, że został stworzony od początku. I trzeba przyznać, że robi imponujące wrażenie…
Nowoczesny handel w małym RadziejowieTakich placówek są już w Polsce setki – samoobsługowych, ładnych, czystych, dobrze zaaranżowanych i oświetlonych, z uśmiechniętą obsługą. O ile jednak w dużych miastach to powoli standard, w niewielkich miasteczkach taka drogeria wciąż reprezentuje inny, lepszy handlowy świat. W Warszawie opisywana Drogeria Jawa niczym by się pewnie na pierwszy rzut oka nie wyróżniała. Co innego w liczącym niecałe 6 tys. mieszkańców Radziejowie w woj. kujawsko-pomorskim. – Nie mamy atrakcji turystycznych, nie odczuwamy efektu sezonowości, ponad 90 proc. stanowią stali klienci – opisuje kierowniczka Anna Jakubowicz. Taka placówka bez miłych, lubianych i umiejących doradzić ekspedientek nie ma szans na sukces. – Profesjonalna obsługa jest najważniejsza. Każdemu pomagamy w doborze produktu, a klienci bardzo to doceniają – mówi nasza rozmówczyni. Fakt, że statystycznie każda mieszkanka Radziejowa odwiedza Drogerię Jawa co najmniej raz w miesiącu najlepiej świadczy o ekspedientkach. – Ważna jest autoprezentacja, sposób zachowania, mówienia, umiejętność odpowiadania na pytania, doradzanie, zaangażowanie. Wbrew pozorom to odpowiedzialna praca – podkreśla pani Anna.
ZOBACZ POPRZEDNIE EDYCJE:
Drogeria Roku 2013
Drogeria Roku 2012
Drogeria Roku 2011