„Dobre opakowanie", to termin, który dla branży kosmetycznej i detergentowej ma wiele warstw i znaczeń. Poza podstawową funkcją, którą jest ochrona produktu i bezpieczeństwo procesów logistycznych, coraz istotniejsze staje się kryterium odpowiedzialności środowiskowej.
– mówi dr Anna Oborska, dyrektor generalny i wiceprezes Zarządu PSPKD.
Opakowanie to także jeden z elementów, który może być decydujący dla decyzji o wyborze produktu przez konsumenta - badania potwierdzają bowiem, że udział osób, dla których kwestie wpływu produktów na środowisko są istotną przesłanką wyboru produktu, rośnie. Segregacja odpadów, ograniczanie marnowania żywności i ograniczanie zużycia wody, to dziś najczęściej deklarowane proekologiczne zachowania. Coraz większa grupa deklaruje także poszukiwanie informacji o wpływie na środowisko produktów, które kupują.
Prośrodowiskowe postawy będą elementem budowania dobrego wizerunku firm i marek, trwałych przewag konkurencyjnych i potencjału eksportowego produktów branż kosmetycznej i detergentowej. Tu zalecana jest duża ostrożność, aby argumenty środowiskowe, które mogą być zachętą do zakupu, były stosowane rzetelnie i zgodnie z prawdą – złe praktyki nadużyć i błędów w tej dziedzinie są na tyle powszechne, że zyskały już swoją nazwę – to green washing, który uruchomił szereg kroków podejmowanych przez uprawnione władze a także przez sam przemysł w ramach działań z obszaru samoregulacji.
Program Forum podzielony został na bloki tematyczne:
- Sesja wprowadzająca – perspektywy dla branż kosmetycznej i detergentowej w kontekście zielonej rewolucji
- Czy prawo stymuluje innowacje w zakresie opakowań?
- Ekoprojektowanie opakowań – praktyczne aspekty
- Wpływ opakowania na decyzje konsumenta
Do udziału w charakterze prelegentów i panelistów PSPKD zaprosiło ekspertów wielu dziedzin, o bezcennej wiedzy i doświadczeniu z obszaru opakowań. Głos zabiorą przedstawiciele polskich władz – Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej – oraz organizacji otoczenia biznesu – Fundacji PlasticsEurope Polska, Polskiej Izby Odzysku i Recyklingu Opakowań PIOiRO, Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań SA oraz Związku Pracodawców Przemysłu Opakowań i Produktów w Opakowaniach Eko-Pak. O procesach zmian, dla których głównym impulsem i inspiracją są kwestie środowiskowe, powiedzą przedstawiciele producentów kosmetyków i detergentów, dystrybutorów surowców, producenta opakowań, firm badawczych oraz retailerów. Zmiany postaw konsumenckich omówi natomiast przedstawiciel SW Research Agencji Badań Rynku i Opinii.
Patronami Forum są:
- Związek Pracodawców Przemysłu Opakowań i Produktów w Opakowaniach EKO-PAK
- Fundacja PlasticsEurope Polska
- Polska Izba Odzysku i Recyklingu Opakowań PIOiRO
- Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań SA
- SW Research
- Polskie Towarzystwo Chemików Kosmetologów
Portal wiadomoscikosmetyczne.pl jest jednym z patronów medialnych konferencji.
Termin: 1 grudnia 2023
Miejsce: Hotel DoubleTree by Hilton, Warszawa, ul. Skalnicowa 21
Rejestracja: https://dobre-opakowanie.konfeo.com/pl/groups