StoryEditor
Targi i konferencje
16.01.2010 00:00

Best - siła wiedzy

Zdzisław Koźlarzewski z sympatyczną załogąRobiąc zakupy w drogerii Best można odnieść wrażenie, że nie ma na rynku takiego produktu, którego brakowałoby w ofercie sklepu. Każdy centymetr kwadratowy jest tu umiejętnie zagospodarowany.

Na ulicę Długą w Łomży – tak jak na Chmielną w Warszawie – przychodzi się głównie na zakupy. Zdzisław Koźlarzewski prowadzi tu swój sklep kosmetyczny od 1991 roku. W tym czasie sporo się zmieniło, np. naprzeciwko wyrosła konkurencja w postaci Rossmanna. Można było zwinąć manatki i szukać innego zajęcia (ewentualnie lokalizacji) albo zostać i stawić czoła sieciowemu potentatowi. Właściciel drogerii postanowił zawalczyć. Tym, co pozwoliło mu przetrwać, była modyfikacja oferty.

– Zrezygnowałem z masówki typu tańsze kremy, żele pod prysznic, szampony. Kiedyś miałem tego dużo, teraz podobny asortyment traktuję wybiórczo. Wszedłem natomiast w bardziej zaawansowaną półkę – mówi Zdzisław Koźlarzewski. W efekcie w ofercie Besta znalazły się produkty, których zakup wymaga konsultacji. A wiadomo przecież, że personel supermarketów (nie tylko tych kosmetycznych) nie zawsze ma wiedzę i czas, żeby służyć radą. Tymczasem w drogerii Best pracują wyłącznie fachowcy. Trzy zatrudnione tu pracownice nie dość, że mają wieloletni staż, to jeszcze każda z nich posiada wykształcenie kosmetyczne.
– Mamy w ofercie takie produkty, z którymi klientki mogą mieć problemy, np. nowe linie kremów, które zawierają innowacyjne składniki. Kobieta zanim kupi, chce wiedzieć, jak to działa. Nie każda pani wie, co to jest silikonowa mascara czy podwójny tusz z odżywką – wylicza właściciel. Jego zdaniem, typowa klientka nie śledzi tego, co dzieje się w kosmetyce, wie tyle, ile jej potrzeba i ewentualnie prosi, żeby jej coś zaproponować. – W tym nasza siła. Moje pracownice stale się uczą. Regularnie uczestniczą w szkoleniach organizowanych m.in przez Eris, Dermikę, Dax Cosmetics, Oceanic. To bardzo pomaga. Wiem, bo sam kiedyś stałem za ladą – dodaje  Zdzisław Koźlarzewski.
Robiąc zakupy w Beście można odnieść wrażenie, że nie ma  na rynku takiego produktu, którego brakowałoby w  ofercie. Każdy centymetr kwadratowy sklepu jest tu umiejętnie zagospodarowany. Co ciekawe, duże nagromadzenie towaru na małej powierzchni w ogóle nie utrudnia poruszania się w sklepie. Za to wszystko jest pod ręką. Tusze, puder, podkłady, szminki, kremy wystawione są tak, by klientki mogły ich dotknąć i wypróbować. To wszystko plus sympatyczny, kompetentny personel i sukces gotowy.

Drogeria Best, ul. Długa 3, Łomża
Kategoria: sklep niezależny lub zrzeszony w sieci franczyzowej
Powierzchnia sprzedaży: 60 mkw.
Średnia liczba klientów tygodniowo: 450
Średnia wartość koszyka zakupów: 60 zł
Liczba pozycji asortymentowych: 12 000


Wszystkie kosmetyki wystawione są tak, aby klientki mogły ich dotknąć i wypróbować
Wiadomości Kosmetyczne, Styczeń 2010 Nr 1(38)
Kosmetyki – produkcja i handel, setki rynkowych nowości: pielęgnacja, makijaż, zapachy i najbardziej aktualne trendy! 



ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
02.10.2024 04:45
Premiera marki Kloo na polskim rynku już za nami
Podczas premiery zaproszone gościnie i goście mieli okazję wypróbować kosmetyki i zrobić sobie zdjęcia na tle liliowych dekoracji.Agata Grysiak

Na rynku kosmetycznym pojawiła się nowa marka pielęgnacyjna, Kloo, która zaprezentowała swoją pierwszą linię produktów pielęgnacyjnych. Nowy brand ma na celu wprowadzenie kosmetyków opartych na składnikach naturalnych i zrównoważonym podejściu do produkcji.

Pierwsze produkty marki skupiają się na wykorzystaniu ekstraktów roślinnych oraz składników pochodzenia naturalnego. Według producenta, celem jest połączenie tradycyjnych metod pozyskiwania surowców z nowoczesnymi technologiami produkcji kosmetyków. Produkty zostały zaprojektowane tak, by nawilżać i odżywiać skórę, a także wspierać jej regenerację. W skład linii wchodzą krem na dzień, krem na noc, serum i balsam-booster.

Nowa marka stawia na rozwiązania ekologiczne, bo oparte na pomyśle łatwo wyjmowanych refilli. Firma podkreśla, że jej działalność jest zgodna z rosnącymi trendami na rynku, związanymi z etyczną produkcją i zrównoważonym rozwojem. Plany rozwoju marki obejmują wprowadzenie kolejnych linii produktów.

Premiera marki i jej pierwszej linii kosmetyków spotkała się z zainteresowaniem konsumentów oraz mediów branżowych, a na premierze pojawił się między innymi znany z social mediów lekarz-celebryta, Dr Tadeusz Oleszczuk, i Lara Gessler. W kolejnych miesiącach firma planuje intensyfikację działań związanych z wprowadzaniem produktów na rynek, a także rozbudowę kanałów dystrybucji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
19.09.2024 12:25
Pierwsze urodziny Catch a Tiger już za nami — co dalej w planach marki?
552967
/ Agata Grysiak
552961
/ Agata Grysiak
552965
/ Agata Grysiak
552966
/ Agata Grysiak
552967
552961
552965
552966
Gallery

18 września 2023 roku w warszawskim Koneserze odbyło się wyjątkowe wydarzenie z okazji pierwszych urodzin Szkoły Akceptacji i Pielęgnacji. W ramach spotkania, uczestniczki miały okazję zgłębić wiedzę na temat pielęgnacji skóry oraz wziąć udział w interaktywnych warsztatach prowadzonych przez specjalistów.

W wydarzeniu uczestniczyło kilkadziesiąt osób, które spotkały się w przestrzeni CHPTR by Bites, by wspólnie świętować pierwsze urodziny inicjatywy. Kluczowymi punktami programu były warsztaty prowadzone przez Magdalenę Kaczanowicz, technolożkę i chemiczkę kosmetyczną, oraz Patrycję Bujarską, psycholożkę, znaną jako @70_tysiecy_mysli. Ekspertki dzieliły się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi pielęgnacji skóry i dbania o swoje zdrowie psychiczne.

Spotkanie było także okazją do poznania marki Catch a Tiger, której ambasadorka – TikTokerka Klaudia Michalak (@kitka) – oraz brand managerka Agnieszka Ratuszniak, przybliżyły uczestniczkom filozofię i wartości marki. Uczestniczki mogły skorzystać z indywidualnych porad, a także wziąć udział w licznych atrakcjach, które uczyniły to wydarzenie wyjątkowym i inspirującym.

Podczas spotkania zaproszone gościnie i goście mieli okazję zrobić sobie zdjęcie Polaroidem, stworzyć własny krem do twarzy, spróbować smakowitych przekąsek oraz porozmawiać z ekspertami o pielęgnacji twarzy. Imprezę uświetnił również wokalny występ jednej z zaproszonych influencerek -

Brand managerka marki, Agnieszka Ratuszniak, zdradziła nam, jakie plany ma Catch a Tiger na najbliższy czas, i co planuje świętować za rok:

Chcemy tworzyć kolejne produkty, a także wchodzić z naszymi kosmetykami stacjonarnie do kolejnych miejsc. Planujemy także działania z pewną influencerką — nie mogę póki co zdradzić z którą, ale w ofercie pojawią się produkty współtworzone z nią i jest to nasza odbiorczyni w sensie grupy docelowej.

Czytaj także: Barwa Cosmetics współpracuje ze znaną tiktokerką

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. listopad 2024 23:13