Przegląd szaf makijażowych przed Bożym Narodzeniem i karnawałem to konieczność. Trzeba pamiętać, że produkty do makijażu to jedne z najchętniej kupowanych produktów w tym okresie. Wielu klientów drogerii woli samodzielnie skomponować prezent dla swoich najbliższych zamiast kupować gotowe zestawy. Wystarczą więc tusz do rzęs i pomadka, do tego eleganckie opakowanie i upominek gotowy. Przez cały zimowy sezon kobiety kupują też więcej kosmetyków na własne potrzeby w związku z rodzinnymi uroczystościami, sylwestrem i karnawałowymi zabawami.
Żeby jednak kosmetyki do makijażu były ozdobą drogerii i przyciągały wzrok, a nie odstraszały, ich ekspozycja musi być nienaganna. Szafy makijażowe muszą być czyste, w pełni zatowarowane, dobrze oświetlone. Kiedy leży na nich kurz, świecą pustkami, brakuje testerów, a regularne produkty są zniszczone, bije to zarówno w wizerunek marki, jak i sklepu. Niestety z takimi sytuacjami spotykamy się dość często w trakcie naszej codziennej pracy w sklepach.
Szafy makijażowe dają klientkom możliwość sprawdzenia, jak działa dany produkt. Bardzo często wynikiem tego jest bałagan na półce – pootwierane, zniszczone opakowania, niekompletne produkty czy kosmetyki danej marki w ekspozytorach konkurencji. Do tego dochodzi duża rotacja produktów w okresie świątecznym. Samej obsłudze drogerii może być trudno nad tym zapanować.
Jeśli producent nie ma możliwości we własnym zakresie wykonać przeglądu szaf makijażowych, może zlecić taką usługę zewnętrznej agencji wsparcia sprzedaży. W zależności od zlecenia mobilni przedstawiciele, merchandiserzy mogą umyć szafy, wymienić oświetlenie i zniszczone elementy, dołożyć towar, ułożyć wszystkie kosmetyki zgodnie z planogramem, umieścić przy produktach cenówki i oznakowania promocyjne. Mogą również wymienić całe szafy lub dostarczyć je do drogerii, w których ich brakuje. Wszystko to w krótkim czasie, potwierdzone raportem z geolokalizowaną dokumentacją zdjęciową, oznaczoną stemplem czasowym systemu. Dodatkowe wsparcie i zadbanie o ekspozycję i dostępność kosmetyków w szczycie sezonu ma bezpośrednie przełożenie na wielkość i wartość koszyków zakupowych klientów.
Kamil Kruk, dyrektor działu wsparcia sprzedaży, Modus agencja wsparcia sprzedaży