Zdecydowana większość ankietowanych użytkowników Mojej Gazetki sprawdza oferty sklepów zawsze lub prawie zawsze – robi to aż 47,4 proc. z nich. Drugą pod względem popularności odpowiedzią było stwierdzenie „często” – 37,7 proc.
Badanie pokazało, że 85,1 proc. badanych regularnie przegląda gazetki promocyjne w aplikacji. Ta liczba prawie nie zmieniła się od zeszłego roku, kiedy podobną deklarację złożyło 84 proc. konsumentów.
Aż 61,9 proc. ankietowanych przegląda nowe gazetki, gdy tylko się pojawią. Łącznie 26,3 proc. robi to dzień lub kilka dni przed zakupami. Pozostali ankietowani nie zapoznają się z ofertą w gazetce z dużym wyprzedzeniem – robią to w dzień zakupów, bezpośrednio przed wyjściem do sklepu, a nawet już w czasie zakupów
Dla 27,3 proc. przeglądanie gazetki zawsze lub prawie zawsze kończy się wyjściem do sklepu. 56,4 proc. przyznaje, że taka prawidłowość zachodzi często, a 15,9 proc., że czasami. Tylko 0,4 proc. respondentów twierdzi, że przeglądanie gazetki nigdy nie skutkuje zakupami.
Aż 99,6 proc. badanych przyznało, że po zapoznaniu się z gazetką zazwyczaj wybiera się do sklepu
Okazuje się, że tak. 75,5 proc. respondentów przyznało, że często, prawie zawsze lub zawsze idzie na zakupy do sklepu, który ma najlepsze promocje lub wybiera na zakupach produkty, które znajdują w gazetce. Tylko 2,6 proc. z nich odpowiedziało, że promocje z gazetek nie mają wpływ na to, co kupują ani gdzie robią zakupy.
W kategorii sklepów spożywczych – podobnie jak rok temu – króluje Biedronka, która jest ulubionym sklepem 94,3 proc. badanych. Zaraz za nią plasują się Lidl (72,6 proc.), Kaufland (41,6 proc.), Dino (27,9 proc.), Auchan (24,5 proc.) i Netto (23,7 proc.). Z pierwszej szóstki zniknęły Carrefour i Żabka.
Ulubioną drogerią Polek i Polaków pozostaje Rossmann – zakupy w tej sieci robi aż 92,7 proc. badanych. Mniejszą, ale wciąż dużą popularnością cieszą się kolejno Hebe (35,1 proc.), Natura (21,9 proc.), Avon (18 proc.), Super-Pharm (10,9 proc.) i Oriflame (6 proc.). Tu także nie zaszła zmiana w kolejności ulubionych sklepów względem badania za rok 2019
Użytkownicy najwięcej czasu poświęcili na przeglądanie gazetek sieci Biedronka. Sumaryczny czas wyniósł w tym przypadku ponad 192,1 lat. Wyniki najpopularniejszych sieci handlowych w poszczególnych kategoriach prezentują się następująco: Pierwsza piątka nie zmieniła się w porównaniu z rokiem 2019, ale sieć Carrefour, dzięki dynamicznemu wzrostowi, jest na drodze, aby się znaleźć w tym gronie.
Biorąc po uwagę drogerie, pierwsza piątka nie zmieniła się, a największe drogerie jeszcze umocniły swoją pozycję.
Liczba godzin, jaką użytkownicy aplikacji Moja Gazetka spędzili w niej w 2020 roku, to 3977 lat – o 673 lat więcej, niż rok wcześniej. Na ten wynik składa się nie tylko przeglądanie gazetek, ale też korzystanie z innych funkcji aplikacji: tworzenia list zakupów, zarządzania kartami lojalnościowymi czy wyszukiwanie produktów.
Warte uwagi są wzrosty i spadki zainteresowania (mierzone liczbą wejść do gazetek) gazetkami poszczególnych sieci. W porównaniu z zeszłym rokiem można zauważyć duży wzrost zainteresowania gazetkami sieci drogerii –Rossmann +80%, Hebe +20% i Natura +17%.