StoryEditor
Szkolenia
30.11.2014 00:00

Szkolenia przez internet coraz popularniejsze

Coraz więcej firm w Polsce wybiera szkolenia e-learningowe w miejsce tradycyjnych. Bardzo chętnie po tę formę kształcenia personelu sięgają sieci sklepów, mając na uwadze koszty i ograniczone możliwości uczestniczenia w kursach stacjonarnych  pracowników, dla których trudno znaleźć zastępstwo.

Szkolenia e-learningowe umacniają swoją pozycję na polskim rynku – pokazuje raport   „Nowe technologie w uczeniu”  Fundacji Obserwatorium Zarządzania. Wśród zalet tej formy kształcenia najczęściej wymieniane są niższe koszty (38 proc.) oraz możliwość uczenia się w dowolnym czasie (25 proc.), a  także możliwość udziału  dużej liczby osób w szkoleniu (18 proc.). Właśnie z tych powodów najczęściej po szkolenia e-learningowe sięgają sieci drogerii. Mogą w nich uczestniczyć ekspedientki ze sklepów rozrzuconych po całej Polsce. Motywacją dla nich są nagrody, które często decydują się fundować marki, których produktów szkolenia dotyczą. To ważne, bo e-learning ma też swoje wady. Jak wynika z raportu wśród najczęściej wymienianych są brak interakcji prowadzący – uczestnicy (22 proc.) oraz problemy z motywacją, dyscypliną  i zaangażowaniem uczestników (17 proc.).  Nie ulega jednak wątpliwości, że ta forma dokształcania się coraz szybciej zyskuje na popularności. Choć nadal najczęściej firmy szkolą w sposób tradycyjny to właśnie wśród form e-learningowych notowane są  dwucyfrowe wzrosty. Najczęściej wybieraną formą szkoleń e-learningowych są obecnie nagrania audio i wideo stosowane przez 65  proc. firm (spośród 276 biorących udział w badaniu). Zaraz za nimi plasują się webinaria (seminaria internetowe) wybierane przez prawie połowę firm (48 proc). 



Ruszyła Akademia Wiedzy E-Learning Sekret Urody

Drogerie Sekret Urody szkolą ekspedientki przez platformę e-learningową. Każda z uczestniczek szkolenia otrzymuje własny login i hasło, a właściciele sklepów widzą, czy personel uczestniczy w lekcjach i jak odpowiada na pytania.  Osoby, które pomyślnie przejdą przez szkolenie, biorą udział w losowaniu nagród od marek, których dotyczyły wykłady. Odbyły się już dwa szkolenia – jedno testowe, drugie z marką Kolastyna. Obecnie trwa szkolenie we współpracy z firmą L’Oréal.  Projekt szkoleń e-learningowych z ramienia Sekretów Urody nadzoruje Agnieszka Horodecka, regionalny koordynator sieci.
KORZYŚCI ZE SZKOLEŃ

Dla producenta
* Edukacja personelu z kategorii produktów, o których decyduje konsument
* Personel chętniej doradza zakup produktu, na temat którego posiada szerszą wiedzę
* Profesjonalizm ekspedientek buduje pozytywne skojarzenia klienta z polecanym produktem
* Poznając produkt danej marki, ekspedientki stają się z nią bardziej związane – wzrasta lojalność

Dla sklepów
* Ekspercka wiedza przekłada się na profesjonalny wizerunek sklepu
* Profesjonalna obsługa przyciąga klientów i powoduje,  że wracają do sklepu
* Większa liczba klientów sklepu wpływa na wzrost sprzedaży
* Ekspedientki stają się bardziej wiarygodne dla klienta. Wiedzą, jaki produkt polecać, by był zadowolony


ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Szkolenia
05.07.2024 08:40
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
Kwiat Dojrzałości & Novaclear / Marcin Kossakowski
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
/ Marcin Kossakowski
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
/ Marcin Kossakowski
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
/ Marcin Kossakowski
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
Gallery
Stworzony przez Arche Hotel Krakowska projekt Kwiat Dojrzałości, jest wyjątkową inicjatywą, która aktywizuje do życia społecznego kobiety 40+. Marka Novaclear, związana z projektem już od pierwszej edycji, w tym roku przeprowadziła warsztaty pielęgnacyjne tegorocznym uczestniczkom projektu. Panie miały okazję dowiedzieć się jak prawidłowo pielęgnować skórę dojrzałą i uzyskać odpowiedzi na nurtujące je pytania.

„Jestem zachwycona przebiegiem warsztatów pielęgnacyjnych Novaclear. Uczestniczki były bardzo aktywne i z zaciekawieniem słuchały prezentacji. Dużo pytały i wymieniały się wzajemnymi doświadczeniami. Cieszymy się, że możemy być partnerem tak pięknego i wartościowego projektu, jakim jest Kwiat Dojrzałości. Gratulujemy wszystkim uczestniczkom chęci do rozwijania się i zdobywania nowych doświadczeń.” – mówiła prowadząca warsztaty Natalia Iwaniuk- Dyrektor Działu Handlowego i Marketingu Equalan Pharma.

Podczas gali finałowej projektu Kwiat Dojrzałości, obok tytułu Laureatki Kwiatu Dojrzałości, zostanie przyznany tytuł Kwiatu Dojrzałości Novaclear. To wyjątkowe wyróżnienie podkreślające znaczenie pielęgnacji skóry dojrzałej. Celebruje kobiety, które z pasją i zaangażowaniem dążą do samorozwoju.

Gala finałowa, już 24 sierpnia w Hotelu Arche Krakowska, w Warszawie.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Szkolenia
26.06.2023 00:00
Komunikacja w procesie sprzedaży w kanale tradycyjnym
fot. materiał partnera
O sytuację na tradycyjnym rynku kosmetycznym zapytaliśmy Jarosława Pawelca dyrektora handlowego firmy Venita.

J. Pawelec: Tradycyjny rynek jest pod presją wobec rosnącej konkurencji sieci handlowych i e-commerce. Sytuacja wymusza na właścicielach drogerii podjęcie rozmaitych działań w celu utrzymania rentowności biznesu. Zarządzający drogeriami starają się przyciągnąć klientów przez programy lojalnościowe, promocje, eventy, porady, podążanie za trendami aby mieć w ofercie nowe modne i poszukiwane produkty.

Do oczekiwań rynku muszą dostosować się producenci ze swoją ofertą produktową i promocją.

Istotną rolę J.Pawelec upatruje w budowaniu relacji klient-sprzedawca: „Sprzedawczyni mająca długą przyjacielską wręcz więź ze swoją klientką z łatwością zarekomenduje jej nowe produkty”.  
 
J.Pawelec: Firmy kosmetyczne starają się włączyć w proces komunikacji producent-sprzedawca-klientka, aby ułatwić wprowadzanie nowych produktów i zwiększać sprzedaż.

Ważnym działaniem są konkursy sprzedażowe dla personelu, gdzie często nagrodę stanowią produkty producenta. Dzięki temu sprzedawczyni może przetestować produkt i znając jego zalety rekomendować go, swoim klientkom, pełniąc rolę konsultantki”. 

Kolejnym działaniem, według J. Pawelca są akcje promocyjne producenta nastawione bezpośrednio na konsumenta o treści: "kup produkty firmy za kwotę X i odbierz produkt gratis"

Promocje dają bezpośrednią korzyść dla wszystkich stron procesu: 

- klientki uzyskują korzyści w postaci produktów gratis, drogerie korzystają, ponieważ akcje przyciągają nowe klientki i podtrzymują zainteresowanie stałych klientek tworząc program lojalnościowy, producent ponosi koszt promocji, ale w zamian uzyskuje wyższą sprzedaż i buduje dobre relacje z drogeriami co przekłada się m.in. na łatwość we wprowadzaniu nowości i silniejszą pozycję względem konkurencji.

Ekspert Venity podsumowuje: Aby rozwijać pozycję marki na rynku należy pozyskać lojalnego klienta. Służą temu aktywne działania dające dodatkowe korzyści wszystkim uczestnikom procesu komunikacji. Doceniamy w firmie korzyści płynące z prowadzenia działań promocyjnych nastawionych na budowę relacji i będziemy się w nie angażować. 

Uważamy, ze rynek tradycyjny jest ważny nie tylko dla uzyskania sprzedaży, ale również dla budowy wizerunku firmy w świadomości konsumentów. Venita utrzymuje i zwiększa swoje zaangażowanie w tym kanale sprzedaży. Obecnie firma rekrutuje na stanowisko przedstawiciela handlowego w regionach śląskim i pomorskim. Osoby zainteresowane zachęcamy do kontaktu: sprzedaż[email protected]

Venita jest wiodącym polskim producentem kosmetyków do koloryzacji i pielęgnacji włosów.

Firma eksportuje swoje produkty do ponad 40 krajów na całym świecie.

Dzięki ponad 30-letniemu doświadczeniu  na rynku oferujemy produkty wysokiej jakości wpisujące się w najnowsze trendy na rynku kosmetycznym. 

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2024 07:25