Szkolenia e-learningowe umacniają swoją pozycję na polskim rynku – pokazuje raport „Nowe technologie w uczeniu” Fundacji Obserwatorium Zarządzania. Wśród zalet tej formy kształcenia najczęściej wymieniane są niższe koszty (38 proc.) oraz możliwość uczenia się w dowolnym czasie (25 proc.), a także możliwość udziału dużej liczby osób w szkoleniu (18 proc.). Właśnie z tych powodów najczęściej po szkolenia e-learningowe sięgają sieci drogerii. Mogą w nich uczestniczyć ekspedientki ze sklepów rozrzuconych po całej Polsce. Motywacją dla nich są nagrody, które często decydują się fundować marki, których produktów szkolenia dotyczą. To ważne, bo e-learning ma też swoje wady. Jak wynika z raportu wśród najczęściej wymienianych są brak interakcji prowadzący – uczestnicy (22 proc.) oraz problemy z motywacją, dyscypliną i zaangażowaniem uczestników (17 proc.). Nie ulega jednak wątpliwości, że ta forma dokształcania się coraz szybciej zyskuje na popularności. Choć nadal najczęściej firmy szkolą w sposób tradycyjny to właśnie wśród form e-learningowych notowane są dwucyfrowe wzrosty. Najczęściej wybieraną formą szkoleń e-learningowych są obecnie nagrania audio i wideo stosowane przez 65 proc. firm (spośród 276 biorących udział w badaniu). Zaraz za nimi plasują się webinaria (seminaria internetowe) wybierane przez prawie połowę firm (48 proc).
Drogerie Sekret Urody szkolą ekspedientki przez platformę e-learningową. Każda z uczestniczek szkolenia otrzymuje własny login i hasło, a właściciele sklepów widzą, czy personel uczestniczy w lekcjach i jak odpowiada na pytania. Osoby, które pomyślnie przejdą przez szkolenie, biorą udział w losowaniu nagród od marek, których dotyczyły wykłady. Odbyły się już dwa szkolenia – jedno testowe, drugie z marką Kolastyna. Obecnie trwa szkolenie we współpracy z firmą L’Oréal. Projekt szkoleń e-learningowych z ramienia Sekretów Urody nadzoruje Agnieszka Horodecka, regionalny koordynator sieci.
KORZYŚCI ZE SZKOLEŃ
Dla producenta
* Edukacja personelu z kategorii produktów, o których decyduje konsument
* Personel chętniej doradza zakup produktu, na temat którego posiada szerszą wiedzę
* Profesjonalizm ekspedientek buduje pozytywne skojarzenia klienta z polecanym produktem
* Poznając produkt danej marki, ekspedientki stają się z nią bardziej związane – wzrasta lojalność
Dla sklepów
* Ekspercka wiedza przekłada się na profesjonalny wizerunek sklepu
* Profesjonalna obsługa przyciąga klientów i powoduje, że wracają do sklepu
* Większa liczba klientów sklepu wpływa na wzrost sprzedaży
* Ekspedientki stają się bardziej wiarygodne dla klienta. Wiedzą, jaki produkt polecać, by był zadowolony