Super-Pharm, sieć aptek, drogerii, perfumerii i salonów optycznych, nawiązała współpracę z firmą Relex Solutions, dostawcą ujednoliconego łańcucha dostaw i rozwiązań do planowania operacji handlowych, w celu ich usprawnienia, w tym prognozowania i uzupełniania zapasów i optymalizacji wysyłek. Rozwiązanie Relex obsłuży placówki stacjonarne Super-Pharm, e-commerce oraz centrum dystrybucyjne w Polsce.
Przed nawiązaniem współpracy sieć Super-Pharm korzystała ze starszego systemu opartego na różnych arkuszach kalkulacyjnych. System Relex łączy planowanie przestrzeni, prognozowanie, uzupełnianie zapasów i optymalizację rozliczenia zapasów w jednej platformie rozwiązania. To ujednolicone podejście da Super-Pharm pełną przejrzystość planowania i operacji oraz zdolność do opracowywania i mierzenia kluczowych wskaźników wydajności w całej firmie.
– Coraz większa sprzedaż i rosnące zaufanie naszych klientów motywują nas do szukania jak najnowocześniejszych rozwiązań, które pomogą nam jak najlepiej zarządzać dostępnością produktów oraz planować najbardziej przyjazną ścieżkę zakupową, poprzez najlepiej dopasowane do potrzeb klientów planogramy – mówi prezes Super-Pharm, Monika Kolaszyńska. – Dzięki ujednoliconemu rozwiązaniu Relex spodziewamy się poprawić dokładność prognoz, zautomatyzować procesy i połączyć planogramy specyficzne dla sklepu z uzupełnianiem zapasów – dodała.
– Partnerstwo z Super-Pharm stanowi dla nas ważny kamień milowy w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, otwierając nowe możliwości rozszerzenia naszego zasięgu rynkowego. Cieszymy się, że Super-Pharm dostrzega korzyści płynące z naszego ujednoliconego rozwiązania i cieszymy się, że będziemy wspierać ich w osiąganiu ich celów biznesowych – skomentował Jason Berry, Senior Vice President Sales UK & Ireland, Nordics & South Africa, Relex Solutions.
Super-Pharm to sieć licząca około 80 stacjonarnych placówek w różnych formatach oraz e-sklep. Koncepcja marki opiera się na połączeniu trzech działów: apteki, drogerii i perfumerii w jednym miejscu. W kilkunastu punktach dopełnieniem oferty są salony optyczne Super-Pharm Optic.
Ostatnie kilkanaście miesięcy to wyraźne zmiany i przyspieszenie działań Super-Pharm we wszystkich obszarach. Firma inwestuje w oba kanały sprzedaży, zmienia marketing ocieplając wizerunek marki, usprawnia logistykę i zwiększa zaplecze magazynowe, by móc powiększać asortyment, intensywnie pracuje nad umocnieniem w e-commerce - zwiększeniem oferty, aplikacją przekierowującą klientów na zakupy online..
– Nasza oferta produktowa w e-commerce już jest większa niż w sklepach stacjonarnych. Jeśli pojawia się ciekawa marka, do e-sklepu może wejść od razu całe portfolio, co w przypadku stacjonarnych drogerii rzadko się zdarza. Ponadto generalnie pracujemy nad rozszerzeniem asortymentu w e-commerce o brandy, których nie mamy w sieci detalicznej. Niektóre marki są typowo online’owe, w internecie sprzedają się, w drogeriach niekoniecznie.
Mieliśmy do niedawna związane ręce w rozbudowywaniu oferty, bo skończyła nam się powierzchnia magazynowa. Pracowaliśmy na pojemności magazynu 98 proc. co było czasami wręcz nieopłacalne. To nas blokowało w rozwoju, obecnie tej przeszkody już nie mamy. Otworzyliśmy nowy magazyn w Teresinie. Do 9 tys. mkw. domówiliśmy 13 tys. mkw. typowo pod potrzeby e-commerce, z inaczej zorganizowaną przestrzenią, z systemem magazynowania produktów dostosowanym do pakowania pojedynczych produktów – mówiła w wywiadzie dla Wiadomości Kosmetycznych prezes sieci.
Czytaj więcej: Monika Kolaszyńska, Super-Pharm Poland: Opieramy swoją strategię na nowościach, szukamy unikatowych brandów