StoryEditor
Szkolenia
18.06.2019 00:00

Rossmann wspiera kobiece biznesy

„Stań na własnych nogach" – to nowa akcja Rossmanna zachęcająca kobiety do zakładania własnych biznesów. Zgłoszenia do programy można wysyłać do 20 lipca br. Do wygrania są granty o łącznej wartości 60 tys. zł.

„Stań na własnych nogach” ma zachęcić kobiety do pochwalenia się swoimi wyrobami, które wykonują hobbystycznie i zachęcić je do tego, by pasja stała się źródłem utrzymania. Granty, które mogą dzięki temu zdobyć, umożliwią im udoskonalenie produktów i rozwój własnego biznesu. Pomogą w tym członkowie Klubu Rossmann oraz Fundacja Mamo Pracuj, która wspiera aktywizację zawodową kobiet i  została partnerem merytorycznym akcji.

Już od 15 czerwca posiadaczki aplikacji Rossmann PL, będące osobami fizycznymi bądź prowadzącymi jednoosobową działalność gospodarczą, mogą zgłaszać swoje pomysły na biznes za pośrednictwem strony internetowej www.rossmann.pl/stannawlasnychnogach. Aby to zrobić należy: zaakceptować regulamin konkursu, wypełnić formularz zgłoszeniowy, dołączyć fotografię lub filmik o produkcie, a także jego opis. Do zgłoszenia należy także dodać tzw. biznesplan. Na stronie jest dostępny specjalny dokument, który ułatwi jego samodzielne przygotowanie. Co ważne – biznesplan jest dostępny wyłącznie dla wiadomości jury i nie będzie publikowany. Produkty można zgłaszać w pięciu kategoriach: uroda, zdrowie, moda i akcesoria, drobne artykuły wyposażenia wnętrz oraz artykuły dla dzieci. Na zgłoszenia klubowiczki mają czas do 20 lipca.

Kolejnym etapem konkursu będzie głosowanie na jeden z (maksymalnie) 50 najlepszych, zdaniem jury, zgłoszonych projektów. W komisji zasiądą przedstawiciele firmy Rossmann oraz Fundacji Mamo Pracuj. Oceniane będą: oryginalność, innowacyjność, walory użytkowe i artystyczne produktów. Od 1 sierpnia do 5 września wszyscy posiadacze aplikacji Rossmann PL będą mogli głosować na jeden z projektów. Każdy klubowicz może oddać tylko jeden głos.

We wrześniu zostaną ogłoszone nazwiska trzech zwyciężczyń. Nagroda główna to 30 tys. zł., a dwa kolejne miejsca są wyróżnione grantami w wysokości 20. i 10. tys. zł. Pieniądze te, zgodnie z regulaminem, mają zostać przeznaczone na prace nad zgłoszonym produktem, a pośrednio – na rozwój własnej działalności.

Rossmann zdecydował się na prowadzenie programu, ponieważ brak funduszy to główny powód powstrzymujący kobiety przed założeniem własnego biznesu. Tak wynika z raportu firmy Deloitte z 2017 r. dotyczącego aktywizacji zawodowej kobiet.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Szkolenia
05.07.2024 08:40
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
Kwiat Dojrzałości & Novaclear / Marcin Kossakowski
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
/ Marcin Kossakowski
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
/ Marcin Kossakowski
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
/ Marcin Kossakowski
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
Gallery
Stworzony przez Arche Hotel Krakowska projekt Kwiat Dojrzałości, jest wyjątkową inicjatywą, która aktywizuje do życia społecznego kobiety 40+. Marka Novaclear, związana z projektem już od pierwszej edycji, w tym roku przeprowadziła warsztaty pielęgnacyjne tegorocznym uczestniczkom projektu. Panie miały okazję dowiedzieć się jak prawidłowo pielęgnować skórę dojrzałą i uzyskać odpowiedzi na nurtujące je pytania.

„Jestem zachwycona przebiegiem warsztatów pielęgnacyjnych Novaclear. Uczestniczki były bardzo aktywne i z zaciekawieniem słuchały prezentacji. Dużo pytały i wymieniały się wzajemnymi doświadczeniami. Cieszymy się, że możemy być partnerem tak pięknego i wartościowego projektu, jakim jest Kwiat Dojrzałości. Gratulujemy wszystkim uczestniczkom chęci do rozwijania się i zdobywania nowych doświadczeń.” – mówiła prowadząca warsztaty Natalia Iwaniuk- Dyrektor Działu Handlowego i Marketingu Equalan Pharma.

Podczas gali finałowej projektu Kwiat Dojrzałości, obok tytułu Laureatki Kwiatu Dojrzałości, zostanie przyznany tytuł Kwiatu Dojrzałości Novaclear. To wyjątkowe wyróżnienie podkreślające znaczenie pielęgnacji skóry dojrzałej. Celebruje kobiety, które z pasją i zaangażowaniem dążą do samorozwoju.

Gala finałowa, już 24 sierpnia w Hotelu Arche Krakowska, w Warszawie.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Szkolenia
06.06.2024 12:21
Akademia Górnośląska będzie kształcić perfumiarzy. Powstał pierwszy taki kierunek studiów w Polsce
Perfumiarstwo jest dynamicznie rozwijającą się branżąShutterstock
Akademia Górnośląska uruchomiła pierwszy w Polsce kierunek studiów podyplomowych Perfumiarstwo. To odpowiedź na dynamiczny rozwój branży oraz zmieniające się trendy konsumenckie, które prowadzą perfumiarstwo w stronę zindywidualizowanych kompozycji zapachowych. Wśród wykładowców znaleźli się doświadczeni perfumiarze, aromaterapeuci, twórcy marek kosmetycznych i perfumeryjnych.

Akademia Górnośląska w Katowicach po podyplomowych studiach na kierunku Aromaterapia uruchomiła kolejny i pierwszy w Polsce kierunek – Perfumiarstwo.

Jego wprowadzenie uczelnia uzasadnia dynamicznym rozwojem branży perfumiarskiej, na co wpływa postęp technologiczny oraz zmieniające się trendy konsumenckie.

Jako dziedzina łącząca sztukę, naukę i technologię, perfumiarstwo ma przed sobą fascynującą przyszłość. Systematycznie rozwijającym się trendem jest personalizacja i indywidualizacja. Konsumenci coraz częściej poszukują unikalnych zapachów, dostosowanych do ich osobistych preferencji. Coraz częściej firmy oferują niszowe zapachy lub usługi personalizacji, które pozwalają klientom otrzymać zindywidualizowane kompozycje zapachowe. Nadchodzi era zapachów na zamówienie  - czytamy w opisie kierunku przygotowanym przez uczelnię.

Uczelnia zachęca do podjęcia studiów tych, którym marzy się tworzenie kompozycji zapachowych opisując ten proces jako działanie na pograniczu nauki i sztuki. Podkreśla też, że dziś, dzięki dostępowi do szerokiej gamy czystych substancji chemicznych, możliwości kreacji zapachów są prawie nieograniczone.

Studiowanie na tym kierunku może zainteresować pasjonatów perfumiarstwa, jak i osoby już działające w przemyśle kosmetycznym i perfumeryjnym – chemików, biologów – którzy chcą pogłębić swoją wiedzę i zdobyć nowe kwalifikacje. Może być także przydatny dla specjalistów ds. marketingu i sprzedaży - pracujących w branży kosmetycznej, którzy chcą lepiej zrozumieć produkt, którym się zajmują.

Opiekunami i mentorami kierunku są Monika Opieka i Bogdan Wójcik.

Monika Opieka od lat zgłębia starodawne rzemiosło perfumiarstwa naturalnego przenosząc je na współczesny grunt. Podstaw perfumiarstwa uczyła się w Stanach Zjednoczonych. Doskonali swoje kompetencji terapeutycznej pracy z zapachami biorąc udział w szkoleniu z zakresu ekopsychologii i ekoterapii. Komponuje również autorskie perfumy naturalne.Tworzyła oprawy olfaktoryczne między innymi dla BWA Wrocław, Muzeum Pałacu w Wilanowie, Muzeum Polin, Muzeum Historii. Prowadzi spotkania zapachowe, na których przybliża historię perfumiarstwa, uczy komunikacji węchu, prowadzi również warsztaty tworzenia własnych pachnideł i perfum. Jest założycielką pachnącej marki bottanicum.

Bogdan Wójcik to twórca zapachów, analityk perfum, autor tekstów na Fragrantica. Prowadzi bloga PerfumeCraft. Od ponad 15 lat zajmuję się wszystkim co tyczy zapachu. Od 7 lat prowadzi szkolenia zapachowe na podstawie autorskiego programu "Alfabet Perfumiarza". Przekazuje podczas nich wiedzę dostępną wyłącznie w placówkach kształcenia zawodowych perfumiarzy. Jest twórcą m.in. takich zapachów jak Kaszёbsczi Mech, Pan Pomidor, Podhalańskie Runo.

Wśród wykładowców znalazła się natomiast m.in. Urszula Pierzchała, znana postać w branży kosmetycznej, właścicielka i prezes marki Allvernum (kosmetyki, perfumy, świece zapachowe), doświadczona menedżerka w zakresie marketingu i sprzedaży, twórczyni marek i linii kosmetycznych, pasjonatka aromaterapii i perfum.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. lipiec 2024 14:08