StoryEditor
Szkolenia
26.01.2023 00:00

Rossmann i Hebe to sieci drogeryjne z największym czytelnictwem gazetek reklamowych [RAPORT]

Papierowe gazetki dostępne w drogeriach pobiera wciąz 27 proc. konsumentów korzystających równocześnie z gazetkowej aplikacji Blix / fot. wiadomoscikosmetyczne.pl
Konsumenci zainteresowani treściami w gazetkach sieci drogeryjnych najczęściej przeglądają publikacje Rossmanna. Druga w kolejności jest siec Hebe, a kolejne to Drogerie Natura oraz Super-Pharm – wynika z najnowszej edycji raportu Retail We Shop przygotowanego przez Blix i Kantar.  

Konsumenci zainteresowani treściami w gazetkach sieci drogeryjnych najczęściej przeglądają publikacje Rossmanna – 64 proc. Druga w kolejności jest siec Hebe, jednak na poznawanie zawartości jej promocji decyduje się już tylko 16 proc. użytkowników aplikacji Blix. Kolejne na iście są drogerie Natura oraz Super-Pharm z wynikiem 7 i 5 proc.                                      

Najwięcej osób przegląda gazetki sieci drogeryjnych 2-3 razy w tygodniu. W przypadku użytkowników aplikacji Blix przeglądających gazetki sieci Drogerie Natura jest to 58 prac., a Rossmanna 49 proc. Codziennie gazetki Drogerii Natura przegląda 33 proc. użytkowników, a Rossmann 39 proc., co oznacza dla tego drugiego spadek o 14 p.p. w stosunku do poprzedniego roku.

52 proc. użytkowników gazetek Drogerii Natura oraz 59 proc. użytkowników gazetek sieci Rossmann nie przegląda ich inaczej niż w aplikacji Blix. 33 proc. czytelników publikacji zachęcających do zakupów w Drogeriach Natura pobiera gazetkę papierową dostępną w sklepie. Dodatkowo 77 proc. użytkowników Drogerii Natura i 82 proc. użytkowników gazetek Rossmann przegląda całą gazetkę, śledząc wszystkie promocje. Wskaźniki dla sieci Rossmann nie zmieniły się znacząco w stosunku do poprzedniego roku.

Z badania przeprowadzonego przez Blix i Kantar wynika też, że 39 proc. respondentów przeglądających gazetki Drogerii Natura oraz 42 proc. czytelników gazetek Rossmann ma zamiar robić zakupy tylko w sklepach, których oferty widzieli w gazetkach. Wskaźnik ten wzrósł o 4 p.p. dla Rossmanna w stosunku do zeszłego roku. Czytelnicy obu publikacji częściej niż inni deklarują chęć wybrania się po konkretny produkt, którego ofertę zobaczyli w gazetce – po 17 proc.

Przydatność gazetek sklepów dekoracyjnych jest oceniana podobnie do innych publikacji. Za przydatne lub bardzo przydatne uznało je odpowiednio 95 proc. przeglądających gazetki Drogerii Natura i 94 proc. Rossmanna. 88 proc. czytelników gazetki Drogerie Natura i 81 proc. przeglądających publikacje Rossmann poleciłyby je rodzinie i znajomym.

Atrakcyjność promocji w gazetkach sklepów drogeryjnych została oceniona nieco niżej niż dla pozostałych publikacji – 55 proc.. Dla samego Rossmanna było to 57 proc., co oznacza spadek o 34 p.p. względem poprzedniego roku. Pozostałe elementy gazetek drogeryjnych zostały ocenione nieco niżej niż w pozostałych publikacjach. Najważniejszymi elementami dla czytelników publikacji drogeryjnych są - dla 92 proc. - czytelność pokazywanych cen oraz jasne opisanie zasad promocji.

Czytelnicy gazetek sklepów drogeryjnych najczęściej wskazywali oczywiście produkty kosmetyczne, jako najchętniej przeglądaną kategorię - 35 proc., a następnie artykuły dla domu - 14 proc..

Użytkownicy przeglądający gazetki drogeryjne najchętniej na pierwszej stronie widzieliby produkty kosmetyczne - 52 proc., następnie chemię gospodarczą - 35 proc. oraz artykuły dla domu - 33 proc. Drogerie Natura i 28 proc. Rossmann. Najchętniej również widzieliby tam promocje na artykuły przemysłowe - 59 proc. Drogerie Natura i 48 proc. Rossmann.

Najbardziej zniechęcająca do obejrzenia gazetki do końca dla czytelników publikacji drogeryjnych jest mała atrakcyjność promocji - wskazało tak 47 proc. użytkowników publikacji Drogerii Natura i 42 proc. publikacji Rossmann. Czytelnicy gazetek Drogerie Natura rzadziej niż inni wskazują na słabą czytelność cen 14 proc. i opisu zasad promocji 15 proc.. Natomiast czytelnicy publikacji Rossmann rzadziej niż inni wskazują na ogólną słabą czytelność gazetki - 27 proc..

Użytkownicy przeglądający gazetki drogeryjne kupują marki własne średnio 2-3 razy w tygodniu - 47 proc. Drogeria Natura i 43 proc. Rossmann.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Szkolenia
05.07.2024 08:40
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
Kwiat Dojrzałości & Novaclear / Marcin Kossakowski
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
/ Marcin Kossakowski
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
/ Marcin Kossakowski
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
/ Marcin Kossakowski
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
Gallery
Stworzony przez Arche Hotel Krakowska projekt Kwiat Dojrzałości, jest wyjątkową inicjatywą, która aktywizuje do życia społecznego kobiety 40+. Marka Novaclear, związana z projektem już od pierwszej edycji, w tym roku przeprowadziła warsztaty pielęgnacyjne tegorocznym uczestniczkom projektu. Panie miały okazję dowiedzieć się jak prawidłowo pielęgnować skórę dojrzałą i uzyskać odpowiedzi na nurtujące je pytania.

„Jestem zachwycona przebiegiem warsztatów pielęgnacyjnych Novaclear. Uczestniczki były bardzo aktywne i z zaciekawieniem słuchały prezentacji. Dużo pytały i wymieniały się wzajemnymi doświadczeniami. Cieszymy się, że możemy być partnerem tak pięknego i wartościowego projektu, jakim jest Kwiat Dojrzałości. Gratulujemy wszystkim uczestniczkom chęci do rozwijania się i zdobywania nowych doświadczeń.” – mówiła prowadząca warsztaty Natalia Iwaniuk- Dyrektor Działu Handlowego i Marketingu Equalan Pharma.

Podczas gali finałowej projektu Kwiat Dojrzałości, obok tytułu Laureatki Kwiatu Dojrzałości, zostanie przyznany tytuł Kwiatu Dojrzałości Novaclear. To wyjątkowe wyróżnienie podkreślające znaczenie pielęgnacji skóry dojrzałej. Celebruje kobiety, które z pasją i zaangażowaniem dążą do samorozwoju.

Gala finałowa, już 24 sierpnia w Hotelu Arche Krakowska, w Warszawie.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Szkolenia
26.06.2023 00:00
Komunikacja w procesie sprzedaży w kanale tradycyjnym
fot. materiał partnera
O sytuację na tradycyjnym rynku kosmetycznym zapytaliśmy Jarosława Pawelca dyrektora handlowego firmy Venita.

J. Pawelec: Tradycyjny rynek jest pod presją wobec rosnącej konkurencji sieci handlowych i e-commerce. Sytuacja wymusza na właścicielach drogerii podjęcie rozmaitych działań w celu utrzymania rentowności biznesu. Zarządzający drogeriami starają się przyciągnąć klientów przez programy lojalnościowe, promocje, eventy, porady, podążanie za trendami aby mieć w ofercie nowe modne i poszukiwane produkty.

Do oczekiwań rynku muszą dostosować się producenci ze swoją ofertą produktową i promocją.

Istotną rolę J.Pawelec upatruje w budowaniu relacji klient-sprzedawca: „Sprzedawczyni mająca długą przyjacielską wręcz więź ze swoją klientką z łatwością zarekomenduje jej nowe produkty”.  
 
J.Pawelec: Firmy kosmetyczne starają się włączyć w proces komunikacji producent-sprzedawca-klientka, aby ułatwić wprowadzanie nowych produktów i zwiększać sprzedaż.

Ważnym działaniem są konkursy sprzedażowe dla personelu, gdzie często nagrodę stanowią produkty producenta. Dzięki temu sprzedawczyni może przetestować produkt i znając jego zalety rekomendować go, swoim klientkom, pełniąc rolę konsultantki”. 

Kolejnym działaniem, według J. Pawelca są akcje promocyjne producenta nastawione bezpośrednio na konsumenta o treści: "kup produkty firmy za kwotę X i odbierz produkt gratis"

Promocje dają bezpośrednią korzyść dla wszystkich stron procesu: 

- klientki uzyskują korzyści w postaci produktów gratis, drogerie korzystają, ponieważ akcje przyciągają nowe klientki i podtrzymują zainteresowanie stałych klientek tworząc program lojalnościowy, producent ponosi koszt promocji, ale w zamian uzyskuje wyższą sprzedaż i buduje dobre relacje z drogeriami co przekłada się m.in. na łatwość we wprowadzaniu nowości i silniejszą pozycję względem konkurencji.

Ekspert Venity podsumowuje: Aby rozwijać pozycję marki na rynku należy pozyskać lojalnego klienta. Służą temu aktywne działania dające dodatkowe korzyści wszystkim uczestnikom procesu komunikacji. Doceniamy w firmie korzyści płynące z prowadzenia działań promocyjnych nastawionych na budowę relacji i będziemy się w nie angażować. 

Uważamy, ze rynek tradycyjny jest ważny nie tylko dla uzyskania sprzedaży, ale również dla budowy wizerunku firmy w świadomości konsumentów. Venita utrzymuje i zwiększa swoje zaangażowanie w tym kanale sprzedaży. Obecnie firma rekrutuje na stanowisko przedstawiciela handlowego w regionach śląskim i pomorskim. Osoby zainteresowane zachęcamy do kontaktu: sprzedaż[email protected]

Venita jest wiodącym polskim producentem kosmetyków do koloryzacji i pielęgnacji włosów.

Firma eksportuje swoje produkty do ponad 40 krajów na całym świecie.

Dzięki ponad 30-letniemu doświadczeniu  na rynku oferujemy produkty wysokiej jakości wpisujące się w najnowsze trendy na rynku kosmetycznym. 

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. listopad 2024 19:49