StoryEditor
Szkolenia
20.01.2022 00:00

Podsumowanie roku w Kontigo – TOP 10 produktów 2021 r.

Sieć sklepów kosmetycznych Kontigo przygotowała listę 10 najpopularniejszych produktów w 2021 roku. Rządzą polskie marki i kosmetyki naturalne. Jakie produkty najchętniej kupowały w ubiegłym roku klientki Kontigo?

Początek roku to dobry czas na podsumowanie tego co wydarzyło się w poprzednich dwunastu miesiącach. Poprosiliśmy drogerie o podzielenie się z nami informacjami o tym, po jakie kosmetyki ich klienci sięgali w minionym roku najczęściej? Swoim zestawieniem podziały się już z nam drogerie  Cosibella, JasminSuper-Phram i Ziko Dermo


Wśród TOP10 produktów Kontigo znalazły się głównie kosmetyki pielęgnacyjne, choć nie zabrakło również kilku makijażowych perełek. W pielęgnacji królują produkty o naturalnych składach. Warto podkreślić, że prawie wszystkie pozycje na liście najchętniej kupowanych to polskie marki.


1. Paleta cieni do powiek Herbaciana róża, Glam Shop
 
Paleta cieni do powiek będąca efektem współpracy Glamshop z wizażstka Agnieszką Janoszką. Kryje w sobie 10 napigmentowanych cieni w neutralnych barwach, o różnorodnych wykończeniach - matowe, metaliczne oraz TURBO pigmenty. Cena: 118,99 zł


2. Serum redukujące przebarwienia z witaminą C, Veoli Botanica


 
Odpowiada na potrzeby skóry tłustej, zmagającej się z przebarwieniami i niedoskonałościami. Kompleks niacynamidu ze stabilną witaminą C zapewnia efekty wybielający, zwęża pory i reguluje wydzielanie sebum, dodaje blasku, działa detoksykująco i zapobiega powstawaniu niedoskonałości. Skóra odzyskuje świeży, promienny wygląd. Cena: 167,99 zł


3. Nawilżający mus do ciała o zapachu ciasteczek, Biolove


 
Wzbogacony naturalnymi olejkami i ekstraktem z kakaowca intensywnie nawilża, ujędrnia i wyrównuje kolor skóry. Marka dostępna jest wyłącznie w sklepach kosmetycznych Kontigo. Cena: 28,99 zł


4. Ekspresowy peeling rozświetlający do twarzy Ready to Glow, Resibo


 
Koi i regeneruje. Zawiera dwie uzupełniające się substancje ścierające – pył bursztynowy oraz perlit, które są wyjątkowo delikatne dla skóry. Usuwa martwe komórki naskórka i zanieczyszczenia. Tym samym poprawia wygląd skóry i przywraca jej gładkość oraz naturalny blask. Produkt dostępny jest tylko w sklepach kosmetycznych Kontigo. Cena: 58,99 zł


5. Drewniana szczotka do włosów, Anwen


 
 Szeroka, prostokątna szczotka do włosów (paddle brush) pozwala delikatnie rozczesać nawet długie, gęste włosy. Ma właściwości antystatyczne i nie wzmaga elektryzowania. Dzięki elastycznym, plastikowym szpilkom i kauczukowej poduszce pneumatycznej nadaje się także do masażu skóry głowy. Cena: 44,99 zł


6. Serum witaminowe migdał-winogrono dla każdego rodzaju skóry, HOA Natural


 
Zawiera witaminę A i E, które poprawiają ogólną kondycję skóry. Olej z winogron głęboko nawilża skórę. Olej arachidowy działa regeneracyjnie, a olej ze słodkich migdałów nadaje blasku i promienności. Olej z pestek malin rozjaśnia przebarwienia. Marka dostępna jest wyłącznie w sklepach kosmetycznych Kontigo. Cena: 42,99 zł


7. Olejek do ust Peach, Moonish Natural Cosmic Glaze


 
Chroni usta przed wysuszaniem. Witamina E, zwana witaminą młodości, dodaje witalności. Efekt gładkich, miękkich, pełnych blasku ust to zasługa kompozycji naturalnych olejków. Markę znaleźć można tylko na półkach lub w sklepie internetowym Kontigo. Cena: 34,99 zł


8. Mydło do stylizacji brwi, Lash Brow


 
Produkt profesjonalny. Ultra mocny żel-wosk ujarzmia włoski i utrzymuje kształt brwi przez cały dzień bez konieczności poprawek. Cena: 38,99 zł/50 g


9. Balsam brązujący do ciała Pomarańcza z cynamonem, Mokosh


 
Dzięki innowacyjnemu składnikowi tj. MelanoBronze zwiększa naturalną pigmentację skóry i pozostawia delikatną, naturalną opaleniznę. Dodatkowo odżywia i zapobiega nadmiernemu odparowywaniu wody z naskórka. Balsam wzbogacono jest o ekstrakt z aloesu, który łagodzi podrażnienia. Zawartość witaminy E nadaje skórze elastyczności i wygładzenia. Cena: 78,99 zł


10. Bronzer Milk Chocolate, Rosie

 
Neutralny odcień bronzera dopasuje się do każdego koloru skóry i sprawdza się zarówno do konturowania twarzy jak i jej ocieplania. Wypiekana formuła sprawia, że produkt jest jedwabiście gładki w dotyku, nie pyli się, a jego ubytek jest minimalny przy każdym użyciu. Rosie to makijażowa marka własna Kontigo. Cena: 59,99 zł

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Szkolenia
06.06.2024 12:21
Akademia Górnośląska będzie kształcić perfumiarzy. Powstał pierwszy taki kierunek studiów w Polsce
Perfumiarstwo jest dynamicznie rozwijającą się branżąShutterstock
Akademia Górnośląska uruchomiła pierwszy w Polsce kierunek studiów podyplomowych Perfumiarstwo. To odpowiedź na dynamiczny rozwój branży oraz zmieniające się trendy konsumenckie, które prowadzą perfumiarstwo w stronę zindywidualizowanych kompozycji zapachowych. Wśród wykładowców znaleźli się doświadczeni perfumiarze, aromaterapeuci, twórcy marek kosmetycznych i perfumeryjnych.

Akademia Górnośląska w Katowicach po podyplomowych studiach na kierunku Aromaterapia uruchomiła kolejny i pierwszy w Polsce kierunek – Perfumiarstwo.

Jego wprowadzenie uczelnia uzasadnia dynamicznym rozwojem branży perfumiarskiej, na co wpływa postęp technologiczny oraz zmieniające się trendy konsumenckie.

Jako dziedzina łącząca sztukę, naukę i technologię, perfumiarstwo ma przed sobą fascynującą przyszłość. Systematycznie rozwijającym się trendem jest personalizacja i indywidualizacja. Konsumenci coraz częściej poszukują unikalnych zapachów, dostosowanych do ich osobistych preferencji. Coraz częściej firmy oferują niszowe zapachy lub usługi personalizacji, które pozwalają klientom otrzymać zindywidualizowane kompozycje zapachowe. Nadchodzi era zapachów na zamówienie  - czytamy w opisie kierunku przygotowanym przez uczelnię.

Uczelnia zachęca do podjęcia studiów tych, którym marzy się tworzenie kompozycji zapachowych opisując ten proces jako działanie na pograniczu nauki i sztuki. Podkreśla też, że dziś, dzięki dostępowi do szerokiej gamy czystych substancji chemicznych, możliwości kreacji zapachów są prawie nieograniczone.

Studiowanie na tym kierunku może zainteresować pasjonatów perfumiarstwa, jak i osoby już działające w przemyśle kosmetycznym i perfumeryjnym – chemików, biologów – którzy chcą pogłębić swoją wiedzę i zdobyć nowe kwalifikacje. Może być także przydatny dla specjalistów ds. marketingu i sprzedaży - pracujących w branży kosmetycznej, którzy chcą lepiej zrozumieć produkt, którym się zajmują.

Opiekunami i mentorami kierunku są Monika Opieka i Bogdan Wójcik.

Monika Opieka od lat zgłębia starodawne rzemiosło perfumiarstwa naturalnego przenosząc je na współczesny grunt. Podstaw perfumiarstwa uczyła się w Stanach Zjednoczonych. Doskonali swoje kompetencji terapeutycznej pracy z zapachami biorąc udział w szkoleniu z zakresu ekopsychologii i ekoterapii. Komponuje również autorskie perfumy naturalne.Tworzyła oprawy olfaktoryczne między innymi dla BWA Wrocław, Muzeum Pałacu w Wilanowie, Muzeum Polin, Muzeum Historii. Prowadzi spotkania zapachowe, na których przybliża historię perfumiarstwa, uczy komunikacji węchu, prowadzi również warsztaty tworzenia własnych pachnideł i perfum. Jest założycielką pachnącej marki bottanicum.

Bogdan Wójcik to twórca zapachów, analityk perfum, autor tekstów na Fragrantica. Prowadzi bloga PerfumeCraft. Od ponad 15 lat zajmuję się wszystkim co tyczy zapachu. Od 7 lat prowadzi szkolenia zapachowe na podstawie autorskiego programu "Alfabet Perfumiarza". Przekazuje podczas nich wiedzę dostępną wyłącznie w placówkach kształcenia zawodowych perfumiarzy. Jest twórcą m.in. takich zapachów jak Kaszёbsczi Mech, Pan Pomidor, Podhalańskie Runo.

Wśród wykładowców znalazła się natomiast m.in. Urszula Pierzchała, znana postać w branży kosmetycznej, właścicielka i prezes marki Allvernum (kosmetyki, perfumy, świece zapachowe), doświadczona menedżerka w zakresie marketingu i sprzedaży, twórczyni marek i linii kosmetycznych, pasjonatka aromaterapii i perfum.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Szkolenia
26.06.2023 00:00
Komunikacja w procesie sprzedaży w kanale tradycyjnym
fot. materiał partnera
O sytuację na tradycyjnym rynku kosmetycznym zapytaliśmy Jarosława Pawelca dyrektora handlowego firmy Venita.

J. Pawelec: Tradycyjny rynek jest pod presją wobec rosnącej konkurencji sieci handlowych i e-commerce. Sytuacja wymusza na właścicielach drogerii podjęcie rozmaitych działań w celu utrzymania rentowności biznesu. Zarządzający drogeriami starają się przyciągnąć klientów przez programy lojalnościowe, promocje, eventy, porady, podążanie za trendami aby mieć w ofercie nowe modne i poszukiwane produkty.

Do oczekiwań rynku muszą dostosować się producenci ze swoją ofertą produktową i promocją.

Istotną rolę J.Pawelec upatruje w budowaniu relacji klient-sprzedawca: „Sprzedawczyni mająca długą przyjacielską wręcz więź ze swoją klientką z łatwością zarekomenduje jej nowe produkty”.  
 
J.Pawelec: Firmy kosmetyczne starają się włączyć w proces komunikacji producent-sprzedawca-klientka, aby ułatwić wprowadzanie nowych produktów i zwiększać sprzedaż.

Ważnym działaniem są konkursy sprzedażowe dla personelu, gdzie często nagrodę stanowią produkty producenta. Dzięki temu sprzedawczyni może przetestować produkt i znając jego zalety rekomendować go, swoim klientkom, pełniąc rolę konsultantki”. 

Kolejnym działaniem, według J. Pawelca są akcje promocyjne producenta nastawione bezpośrednio na konsumenta o treści: "kup produkty firmy za kwotę X i odbierz produkt gratis"

Promocje dają bezpośrednią korzyść dla wszystkich stron procesu: 

- klientki uzyskują korzyści w postaci produktów gratis, drogerie korzystają, ponieważ akcje przyciągają nowe klientki i podtrzymują zainteresowanie stałych klientek tworząc program lojalnościowy, producent ponosi koszt promocji, ale w zamian uzyskuje wyższą sprzedaż i buduje dobre relacje z drogeriami co przekłada się m.in. na łatwość we wprowadzaniu nowości i silniejszą pozycję względem konkurencji.

Ekspert Venity podsumowuje: Aby rozwijać pozycję marki na rynku należy pozyskać lojalnego klienta. Służą temu aktywne działania dające dodatkowe korzyści wszystkim uczestnikom procesu komunikacji. Doceniamy w firmie korzyści płynące z prowadzenia działań promocyjnych nastawionych na budowę relacji i będziemy się w nie angażować. 

Uważamy, ze rynek tradycyjny jest ważny nie tylko dla uzyskania sprzedaży, ale również dla budowy wizerunku firmy w świadomości konsumentów. Venita utrzymuje i zwiększa swoje zaangażowanie w tym kanale sprzedaży. Obecnie firma rekrutuje na stanowisko przedstawiciela handlowego w regionach śląskim i pomorskim. Osoby zainteresowane zachęcamy do kontaktu: sprzedaż[email protected]

Venita jest wiodącym polskim producentem kosmetyków do koloryzacji i pielęgnacji włosów.

Firma eksportuje swoje produkty do ponad 40 krajów na całym świecie.

Dzięki ponad 30-letniemu doświadczeniu  na rynku oferujemy produkty wysokiej jakości wpisujące się w najnowsze trendy na rynku kosmetycznym. 

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. lipiec 2024 03:02