StoryEditor
Szkolenia
03.02.2020 00:00

Pieszo po zakupy online - nowa koncepcja zakupowa rozwija się w Paryżu

Rok po stworzeniu pierwszego Leclerc Relais w Paryżu, grupie udało się otworzyć osiem innych punktów dla pieszych we francuskiej stolicy. To znaczący rozwój, ale nadal dziesięć razy mniejszy niż w sieci Carrefour, która też go realizuje, ale opiera się na lokalnej sieci, aby klienci mogli pieszo odbierać zakupy zamówione online.

Drive piéton to koncepcja, która może zrewolucjonizować centra miast. Chodzi o zaczerpnięcie sposobu zakupów znanego już kierowcom z formuły drive. Nowy pomysł, idealny dla osób poruszających się pieszo, obecnie zmienia rynek zakupów w centrach miast - w Paryżu realizują go dwie sieci handlowe - Carrefour i Leclerc.

Michelowi-Edouardowi Leclerkowi nie brakowało ambicji w styczniu 2019 r., kiedy w 18. dzielnicy zainaugurował pierwszą paryską Leclerc Relais na rue de Clichy. Ostatecznie przewidział „trzy do czterech punktów pieszego odbioru na dzielnicę Paryża”.  Jednak w ciągu ostatniego roku zrealizował aż osiem projektów stworzenia dodatkowych punktów dla pieszych. Teraz paryżanie mogą przychodzić i odbierać zamówienia złożone online na stronie Leclerka w dziewięciu punktach opatrzonych logo Leclerc Relais: Saint-Michel (w 6. dzielnicy Paryża), Rochechouart (9.), Colonel-Fabien (10.), Voltaire (11), Crozatier (12), La Fourche (18), Ordener (18), Marcadet-Poissonniers (18) i Flandria (19).

Pomimo tej ekspansji Leclerc pozostaje daleko w tyle za Carrefourem pod względem obsługi pieszych w stolicy Francji. Obecnie Carrefour obsługuje prawie 90 obiektów w centrum Paryża. To imponująca liczba, związana ze strategią grupy, która zamiast zaczynać od zera, polega na sieci lokalnej w opracowaniu tej usługi. W Carrefour City, Carrefour Market lub Carrefour Bio sieć musi jedynie ustawić kasę przy wejściu. Wiedząc, że ​​produkty zamówione przez internet i odebrane za pośrednictwem pieszych są znacznie tańsze niż te wystawiane codziennie w sklepach.

Wprowadzony na rynek w kwietniu 2018 r. koncept Carrefour pod nazwą Drive piéton, realizowany jest teraz we wszystkich paryskich dzielnicach, z wyjątkiem pierwszych trzech, a w niektórych jest nawet po kilkanaście takich punktów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Szkolenia
05.07.2024 08:40
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
Kwiat Dojrzałości & Novaclear / Marcin Kossakowski
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
/ Marcin Kossakowski
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
/ Marcin Kossakowski
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
/ Marcin Kossakowski
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
Gallery
Stworzony przez Arche Hotel Krakowska projekt Kwiat Dojrzałości, jest wyjątkową inicjatywą, która aktywizuje do życia społecznego kobiety 40+. Marka Novaclear, związana z projektem już od pierwszej edycji, w tym roku przeprowadziła warsztaty pielęgnacyjne tegorocznym uczestniczkom projektu. Panie miały okazję dowiedzieć się jak prawidłowo pielęgnować skórę dojrzałą i uzyskać odpowiedzi na nurtujące je pytania.

„Jestem zachwycona przebiegiem warsztatów pielęgnacyjnych Novaclear. Uczestniczki były bardzo aktywne i z zaciekawieniem słuchały prezentacji. Dużo pytały i wymieniały się wzajemnymi doświadczeniami. Cieszymy się, że możemy być partnerem tak pięknego i wartościowego projektu, jakim jest Kwiat Dojrzałości. Gratulujemy wszystkim uczestniczkom chęci do rozwijania się i zdobywania nowych doświadczeń.” – mówiła prowadząca warsztaty Natalia Iwaniuk- Dyrektor Działu Handlowego i Marketingu Equalan Pharma.

Podczas gali finałowej projektu Kwiat Dojrzałości, obok tytułu Laureatki Kwiatu Dojrzałości, zostanie przyznany tytuł Kwiatu Dojrzałości Novaclear. To wyjątkowe wyróżnienie podkreślające znaczenie pielęgnacji skóry dojrzałej. Celebruje kobiety, które z pasją i zaangażowaniem dążą do samorozwoju.

Gala finałowa, już 24 sierpnia w Hotelu Arche Krakowska, w Warszawie.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Szkolenia
26.06.2023 00:00
Komunikacja w procesie sprzedaży w kanale tradycyjnym
fot. materiał partnera
O sytuację na tradycyjnym rynku kosmetycznym zapytaliśmy Jarosława Pawelca dyrektora handlowego firmy Venita.

J. Pawelec: Tradycyjny rynek jest pod presją wobec rosnącej konkurencji sieci handlowych i e-commerce. Sytuacja wymusza na właścicielach drogerii podjęcie rozmaitych działań w celu utrzymania rentowności biznesu. Zarządzający drogeriami starają się przyciągnąć klientów przez programy lojalnościowe, promocje, eventy, porady, podążanie za trendami aby mieć w ofercie nowe modne i poszukiwane produkty.

Do oczekiwań rynku muszą dostosować się producenci ze swoją ofertą produktową i promocją.

Istotną rolę J.Pawelec upatruje w budowaniu relacji klient-sprzedawca: „Sprzedawczyni mająca długą przyjacielską wręcz więź ze swoją klientką z łatwością zarekomenduje jej nowe produkty”.  
 
J.Pawelec: Firmy kosmetyczne starają się włączyć w proces komunikacji producent-sprzedawca-klientka, aby ułatwić wprowadzanie nowych produktów i zwiększać sprzedaż.

Ważnym działaniem są konkursy sprzedażowe dla personelu, gdzie często nagrodę stanowią produkty producenta. Dzięki temu sprzedawczyni może przetestować produkt i znając jego zalety rekomendować go, swoim klientkom, pełniąc rolę konsultantki”. 

Kolejnym działaniem, według J. Pawelca są akcje promocyjne producenta nastawione bezpośrednio na konsumenta o treści: "kup produkty firmy za kwotę X i odbierz produkt gratis"

Promocje dają bezpośrednią korzyść dla wszystkich stron procesu: 

- klientki uzyskują korzyści w postaci produktów gratis, drogerie korzystają, ponieważ akcje przyciągają nowe klientki i podtrzymują zainteresowanie stałych klientek tworząc program lojalnościowy, producent ponosi koszt promocji, ale w zamian uzyskuje wyższą sprzedaż i buduje dobre relacje z drogeriami co przekłada się m.in. na łatwość we wprowadzaniu nowości i silniejszą pozycję względem konkurencji.

Ekspert Venity podsumowuje: Aby rozwijać pozycję marki na rynku należy pozyskać lojalnego klienta. Służą temu aktywne działania dające dodatkowe korzyści wszystkim uczestnikom procesu komunikacji. Doceniamy w firmie korzyści płynące z prowadzenia działań promocyjnych nastawionych na budowę relacji i będziemy się w nie angażować. 

Uważamy, ze rynek tradycyjny jest ważny nie tylko dla uzyskania sprzedaży, ale również dla budowy wizerunku firmy w świadomości konsumentów. Venita utrzymuje i zwiększa swoje zaangażowanie w tym kanale sprzedaży. Obecnie firma rekrutuje na stanowisko przedstawiciela handlowego w regionach śląskim i pomorskim. Osoby zainteresowane zachęcamy do kontaktu: sprzedaż[email protected]

Venita jest wiodącym polskim producentem kosmetyków do koloryzacji i pielęgnacji włosów.

Firma eksportuje swoje produkty do ponad 40 krajów na całym świecie.

Dzięki ponad 30-letniemu doświadczeniu  na rynku oferujemy produkty wysokiej jakości wpisujące się w najnowsze trendy na rynku kosmetycznym. 

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2024 00:31