Nowy system rabatowania wprowadzony w spółce Natura przyznawany jest na zakupy. Opiera się na zamówieniach poprzez drogerię internetową drogerienatura.pl z możliwością bezpłatnej dostawy do macierzystej drogerii pracownika. Rabat wynosi 20 proc. do kwoty 200 zł miesięcznie.
Z okazji 20 urodzin Natury pracownicy otrzymali również w sierpniu br. bonus okazjonalny w postaci kart podarunkowych na zakupy w drogeriach Natura do wykorzystania w ciągu 12 miesięcy.
Rabaty powróciły po krótkiej przerwie. W lipcu bonus, z którego korzystały ekspedientki drogerii, został zlikwidowany, co wzbudziło wśród nich falę negatywnych komentarzy. Był to bowiem ich zdaniem istotny dodatek do pensji. Już wówczas zarząd sieci informował, że jest to sytuacja chwilowa i, że pracuje nad nowym rozwiązaniem.
– Niestety okazało się, że w obszarze rabatów odkryliśmy ogromne nadużycia. Wartość udzielonych rabatów pracowniczych przekroczyła kilkakrotnie wartość, jaka wynikała z kart bonusowych. Była luka w systemie i ten sam kod rabatowy można było wykorzystać dowolną ilość razy. Stąd decyzja o wycofaniu takiej formy. Praca nad rozwiązaniem alternatywnym trwa – mówiła w sierpniu br. Monika Nowakowska, wiceprezes spółki Natura ds. commercial dla portalu wiadomoscikosmetyczne.pl.
System rabatowania miał być przywrócony we wrześniu i tak też się stało. Monika Nowakowska podkreśla także, że spółka, prowadzi szereg działań, które służą pracownikom. Od stycznia br. Natura wprowadziła nowy system premiowania pracowników. Obowiązuje on wszystkich zatrudnionych w firmie na podstawie umowy o pracę, od pierwszego pełnego miesiąca zatrudnienia. – Różnicą między poprzednio obowiązującym, a obecnym systemem premiowym jest możliwość uzyskania wyższej, nieograniczonej wartościowo premii. Im lepsze wyniki osiągnie drogeria, tym wyższa będzie nagroda za wykonywaną pracę. W każdym miesiącu w ramach systemu motywacyjnego realizujemy również konkursy sprzedażowe obejmujące cały personel – informuje Monika Nowakowska.
Natura rozpoczęła również proces obejmowania pracowników pakietem opieki medycznej. Pierwsza grupa pracowników, w tym kierownicy ok. 300 drogerii, zostali objęci pakietem od lutego tego roku.
– Inwestujemy w rozwój pracowników, organizujemy szkolenia stacjonarne z oferty produktowej i technik sprzedażowych, a w sierpniu br. uruchomiliśmy platformę e-learningową dla wszystkich pracowników drogerii. Jako pracodawca nawiązujemy współpracę z dostawcami usług dla naszych pracowników na atrakcyjniejszych niż dostępne na rynku warunkach. Przykładem tego typu inicjatyw jest np. karta sportowo-rekreacyjna – podkreśla Monika Nowakowska. – Zarówno w drogeriach, jak i w centrali, korzystamy z potencjału naszych pracowników kierując do nich oferty pracy w ramach rekrutacji wewnętrznych na stanowiska kierownicze i specjalistyczne – podkreśla.
Natura to druga co do wielkości sieć drogeryjna w Polsce prowadząca sklepy własne i ajencyjne. Pod jej szyldem działa ok. 300 placówek. Natura należy do Grupy Pelion, będącej właścicielem także największej w Polsce sieci aptek DOZ.