StoryEditor
Szkolenia
25.09.2017 00:00

Natura przywraca rabaty dla pracowników i wprowadza nowy system premiowania

Po miesięcznej przerwie spółka Natura wdrożyła nowe rozwiązanie rabatowe dla wszystkich pracowników – zarówno drogerii, jak i centrali i magazynu w Błoniu. Pracownicy będą mieli także okazję uzyskać wyższe premie.

Nowy system rabatowania wprowadzony w spółce Natura przyznawany jest na zakupy. Opiera się na zamówieniach poprzez drogerię internetową drogerienatura.pl z możliwością bezpłatnej dostawy do macierzystej drogerii pracownika. Rabat wynosi 20 proc. do kwoty 200 zł miesięcznie.

Z okazji 20 urodzin Natury pracownicy otrzymali również w sierpniu br. bonus okazjonalny w postaci kart podarunkowych na zakupy w drogeriach Natura do wykorzystania w ciągu 12 miesięcy.

Rabaty powróciły po krótkiej przerwie. W lipcu bonus, z którego korzystały ekspedientki drogerii, został zlikwidowany, co wzbudziło wśród nich falę negatywnych komentarzy. Był to bowiem ich zdaniem istotny dodatek do pensji. Już wówczas zarząd sieci informował, że jest to sytuacja chwilowa i, że pracuje nad nowym rozwiązaniem.

– Niestety okazało się, że w obszarze rabatów odkryliśmy ogromne nadużycia. Wartość udzielonych rabatów pracowniczych przekroczyła kilkakrotnie wartość, jaka wynikała z kart bonusowych. Była luka w systemie i ten sam kod rabatowy można było wykorzystać dowolną ilość razy. Stąd decyzja o wycofaniu takiej formy. Praca nad rozwiązaniem alternatywnym trwa – mówiła w sierpniu br. Monika Nowakowska, wiceprezes spółki Natura ds. commercial dla portalu wiadomoscikosmetyczne.pl.

System rabatowania miał być przywrócony we wrześniu i tak też się stało. Monika Nowakowska podkreśla także, że spółka, prowadzi szereg działań, które służą pracownikom. Od stycznia br. Natura wprowadziła nowy system premiowania pracowników. Obowiązuje on wszystkich zatrudnionych w firmie na podstawie umowy o pracę, od pierwszego pełnego miesiąca zatrudnienia. – Różnicą między poprzednio obowiązującym, a obecnym systemem premiowym jest możliwość uzyskania wyższej, nieograniczonej wartościowo premii. Im lepsze wyniki osiągnie drogeria, tym wyższa będzie nagroda za wykonywaną pracę. W każdym miesiącu w ramach systemu motywacyjnego realizujemy również konkursy sprzedażowe obejmujące cały personel – informuje Monika Nowakowska.

Natura rozpoczęła również proces obejmowania pracowników pakietem opieki medycznej. Pierwsza grupa pracowników, w tym kierownicy ok. 300 drogerii, zostali objęci pakietem od lutego tego roku.

– Inwestujemy w rozwój pracowników, organizujemy szkolenia stacjonarne z oferty produktowej i technik sprzedażowych, a w sierpniu br. uruchomiliśmy platformę e-learningową dla wszystkich pracowników drogerii. Jako pracodawca nawiązujemy współpracę z dostawcami usług dla naszych pracowników na atrakcyjniejszych niż dostępne na rynku warunkach. Przykładem tego typu inicjatyw jest np. karta sportowo-rekreacyjna – podkreśla Monika Nowakowska.  – Zarówno w drogeriach, jak i w centrali, korzystamy z potencjału naszych pracowników kierując do nich oferty pracy w ramach rekrutacji wewnętrznych na stanowiska kierownicze i specjalistyczne – podkreśla.

Natura to druga co do wielkości sieć drogeryjna w Polsce prowadząca sklepy własne i ajencyjne. Pod jej szyldem działa ok. 300 placówek. Natura należy do Grupy Pelion, będącej właścicielem także największej w Polsce sieci aptek DOZ.



 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Szkolenia
05.07.2024 08:40
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
Kwiat Dojrzałości & Novaclear / Marcin Kossakowski
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
/ Marcin Kossakowski
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
/ Marcin Kossakowski
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
/ Marcin Kossakowski
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
Gallery
Stworzony przez Arche Hotel Krakowska projekt Kwiat Dojrzałości, jest wyjątkową inicjatywą, która aktywizuje do życia społecznego kobiety 40+. Marka Novaclear, związana z projektem już od pierwszej edycji, w tym roku przeprowadziła warsztaty pielęgnacyjne tegorocznym uczestniczkom projektu. Panie miały okazję dowiedzieć się jak prawidłowo pielęgnować skórę dojrzałą i uzyskać odpowiedzi na nurtujące je pytania.

„Jestem zachwycona przebiegiem warsztatów pielęgnacyjnych Novaclear. Uczestniczki były bardzo aktywne i z zaciekawieniem słuchały prezentacji. Dużo pytały i wymieniały się wzajemnymi doświadczeniami. Cieszymy się, że możemy być partnerem tak pięknego i wartościowego projektu, jakim jest Kwiat Dojrzałości. Gratulujemy wszystkim uczestniczkom chęci do rozwijania się i zdobywania nowych doświadczeń.” – mówiła prowadząca warsztaty Natalia Iwaniuk- Dyrektor Działu Handlowego i Marketingu Equalan Pharma.

Podczas gali finałowej projektu Kwiat Dojrzałości, obok tytułu Laureatki Kwiatu Dojrzałości, zostanie przyznany tytuł Kwiatu Dojrzałości Novaclear. To wyjątkowe wyróżnienie podkreślające znaczenie pielęgnacji skóry dojrzałej. Celebruje kobiety, które z pasją i zaangażowaniem dążą do samorozwoju.

Gala finałowa, już 24 sierpnia w Hotelu Arche Krakowska, w Warszawie.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Szkolenia
26.06.2023 00:00
Komunikacja w procesie sprzedaży w kanale tradycyjnym
fot. materiał partnera
O sytuację na tradycyjnym rynku kosmetycznym zapytaliśmy Jarosława Pawelca dyrektora handlowego firmy Venita.

J. Pawelec: Tradycyjny rynek jest pod presją wobec rosnącej konkurencji sieci handlowych i e-commerce. Sytuacja wymusza na właścicielach drogerii podjęcie rozmaitych działań w celu utrzymania rentowności biznesu. Zarządzający drogeriami starają się przyciągnąć klientów przez programy lojalnościowe, promocje, eventy, porady, podążanie za trendami aby mieć w ofercie nowe modne i poszukiwane produkty.

Do oczekiwań rynku muszą dostosować się producenci ze swoją ofertą produktową i promocją.

Istotną rolę J.Pawelec upatruje w budowaniu relacji klient-sprzedawca: „Sprzedawczyni mająca długą przyjacielską wręcz więź ze swoją klientką z łatwością zarekomenduje jej nowe produkty”.  
 
J.Pawelec: Firmy kosmetyczne starają się włączyć w proces komunikacji producent-sprzedawca-klientka, aby ułatwić wprowadzanie nowych produktów i zwiększać sprzedaż.

Ważnym działaniem są konkursy sprzedażowe dla personelu, gdzie często nagrodę stanowią produkty producenta. Dzięki temu sprzedawczyni może przetestować produkt i znając jego zalety rekomendować go, swoim klientkom, pełniąc rolę konsultantki”. 

Kolejnym działaniem, według J. Pawelca są akcje promocyjne producenta nastawione bezpośrednio na konsumenta o treści: "kup produkty firmy za kwotę X i odbierz produkt gratis"

Promocje dają bezpośrednią korzyść dla wszystkich stron procesu: 

- klientki uzyskują korzyści w postaci produktów gratis, drogerie korzystają, ponieważ akcje przyciągają nowe klientki i podtrzymują zainteresowanie stałych klientek tworząc program lojalnościowy, producent ponosi koszt promocji, ale w zamian uzyskuje wyższą sprzedaż i buduje dobre relacje z drogeriami co przekłada się m.in. na łatwość we wprowadzaniu nowości i silniejszą pozycję względem konkurencji.

Ekspert Venity podsumowuje: Aby rozwijać pozycję marki na rynku należy pozyskać lojalnego klienta. Służą temu aktywne działania dające dodatkowe korzyści wszystkim uczestnikom procesu komunikacji. Doceniamy w firmie korzyści płynące z prowadzenia działań promocyjnych nastawionych na budowę relacji i będziemy się w nie angażować. 

Uważamy, ze rynek tradycyjny jest ważny nie tylko dla uzyskania sprzedaży, ale również dla budowy wizerunku firmy w świadomości konsumentów. Venita utrzymuje i zwiększa swoje zaangażowanie w tym kanale sprzedaży. Obecnie firma rekrutuje na stanowisko przedstawiciela handlowego w regionach śląskim i pomorskim. Osoby zainteresowane zachęcamy do kontaktu: sprzedaż[email protected]

Venita jest wiodącym polskim producentem kosmetyków do koloryzacji i pielęgnacji włosów.

Firma eksportuje swoje produkty do ponad 40 krajów na całym świecie.

Dzięki ponad 30-letniemu doświadczeniu  na rynku oferujemy produkty wysokiej jakości wpisujące się w najnowsze trendy na rynku kosmetycznym. 

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. listopad 2024 20:31