StoryEditor
Szkolenia
30.05.2010 00:00

Jak poprawić obroty sklepu?

Najprostszą drogą do poprawienia zyskowności sklepu jest podniesienie poziomu obrotów. Warto w tym celu popracować nad zwiększeniem liczby klientów oraz średniej wartości koszyka zakupów. Podpowiadamy, jak to zrobić.

Spowoduj, żeby klienci chcieli u Ciebie kupować

  • Zadbaj o czystość i estetykę

To kluczowe, jeśli chcesz na stałe przywiązać konsumentów do twojej placówki. Klienci lubią porządek i coraz częściej zwracają na to uwagę.

  • Zapewnij profesjonalną obsługę

Przeszkolony, pomocny  personel znacznie bardziej wpływa na poziom zadowolenia klientów niż poziom cen, czy szeroki wybór produktów.

  • Organizuj konkursy z nagrodami dla klientów

Nawet z drobnymi, typu bon na zakupy o wartości 100 zł czy kuchenka mikrofalowa. Ludzie bardzo lubią otrzymywać prezenty.

  • Organizuj promocje „tylko dziś”

Polegają one na oferowaniu różnych produktów (codziennie innych) w atrakcyjnych cenach. W ten sposób nakłonisz klientów do częstszego odwiedzania twojego sklepu.

  • Od czasu do czasu przeprowadź dodatkowe działania marketingowe, np. urodziny sklepu

Zorganizuj wówczas dodatkowe konkursy, albo poczęstuj klientów czymś słodkim

  • Zapewnij konkurencyjne ceny na podstawowe produkty

Sklep powinien być konkurencyjny cenowo, ale zasada ta dotyczy wyłącznie produktów, których ceny ludzie pamiętają. Staraj się więc kontrolować niski poziom ich cen. To, co stracisz obniżając marżę, odzyskasz na wyższej marży zastosowanej w przypadku droższych i niszowych produktów.

  • Zwiększ średnią wartość transakcji
  • Przekonaj pracowników do aktywnej sprzedaży

Pracownik, który potrafi rozmawiać z klientem i sugeruje kupno dodatkowych, komplementarnych produktów, może zwiększyć koszyk nawet o ponad 20 proc.!

  • Wprowadź atrakcyjny asortyment

Hipermarket oferuje 50 000 produktów. W Biedronce spotkamy ich na półkach zaledwie 1000, ale klienci na mały wybór nie narzekają, bo sieć ma dużą grupę wyrobów „akcyjnych”, które co tydzień zmienia, dając klientom poczucie szerokiego asortymentu. Warto tę zasadę zastosować na swoim handlowym podwórku.

  • Stosuj promocje cenowe

Klienci chętniej kupują produkty w promocji. I nie patrzą wtedy na cenę. To promocja daje gwarancję atrakcyjności produktu i warto często z tego korzystać.

  • Nie pozwól, żeby na półkach zabrakło kluczowych produktów

Szczególną uwagę zwróć na najlepiej sprzedające się produkty –  tych nigdy nie powinno zabraknąć.

  • Zadbaj o strefę kasy

Udział strefy kasy w obrotach sklepu może wynosić nawet kilka procent, przy wysokiej marży. Wystawienie w jej obrębie atrakcyjnych produktów, to idealny sposób na dodatkowy zarobek.

  • Zaoferuj darmowe próbki

Kiedy ktoś dostanie coś za darmo, czuje się zobligowany do rewanżu. Tak działa prosty mechanizm psychologiczny, tzw. „reguła wzajemności”. Dlatego klienci najczęściej kupują produkt, który dostają do wypróbowania.

  • Ustaw produkty w taki sposób, aby klient niczego nie musiał szukać

Ludzie są leniwi z natury i nie lubią trudności. Jeśli czegoś nie mogą znaleźć, to tego nie kupią. Dbaj o przejrzystość ekspozycji i logiczne układanie produktów grupami towarowymi obok siebie.


Warto testować  podane pomysły i wprowadzać w życie inne, własne, wyniesione z wieloletniej praktyki. Warto też podpatrywać innych i przenosić na własny grunt sprawdzone rozwiązania.  Warunek jest  jeden – trzeba działać, a nie czekać z założonymi rękami i liczyć, że obroty wzrosną same z siebie. Bo można się nie doczekać…

Wojciech Drozd, prezes firmy RetPro, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., www.retpro.pl

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Szkolenia
05.07.2024 08:40
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
Kwiat Dojrzałości & Novaclear / Marcin Kossakowski
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
/ Marcin Kossakowski
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
/ Marcin Kossakowski
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
/ Marcin Kossakowski
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
Gallery
Stworzony przez Arche Hotel Krakowska projekt Kwiat Dojrzałości, jest wyjątkową inicjatywą, która aktywizuje do życia społecznego kobiety 40+. Marka Novaclear, związana z projektem już od pierwszej edycji, w tym roku przeprowadziła warsztaty pielęgnacyjne tegorocznym uczestniczkom projektu. Panie miały okazję dowiedzieć się jak prawidłowo pielęgnować skórę dojrzałą i uzyskać odpowiedzi na nurtujące je pytania.

„Jestem zachwycona przebiegiem warsztatów pielęgnacyjnych Novaclear. Uczestniczki były bardzo aktywne i z zaciekawieniem słuchały prezentacji. Dużo pytały i wymieniały się wzajemnymi doświadczeniami. Cieszymy się, że możemy być partnerem tak pięknego i wartościowego projektu, jakim jest Kwiat Dojrzałości. Gratulujemy wszystkim uczestniczkom chęci do rozwijania się i zdobywania nowych doświadczeń.” – mówiła prowadząca warsztaty Natalia Iwaniuk- Dyrektor Działu Handlowego i Marketingu Equalan Pharma.

Podczas gali finałowej projektu Kwiat Dojrzałości, obok tytułu Laureatki Kwiatu Dojrzałości, zostanie przyznany tytuł Kwiatu Dojrzałości Novaclear. To wyjątkowe wyróżnienie podkreślające znaczenie pielęgnacji skóry dojrzałej. Celebruje kobiety, które z pasją i zaangażowaniem dążą do samorozwoju.

Gala finałowa, już 24 sierpnia w Hotelu Arche Krakowska, w Warszawie.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Szkolenia
06.06.2024 12:21
Akademia Górnośląska będzie kształcić perfumiarzy. Powstał pierwszy taki kierunek studiów w Polsce
Perfumiarstwo jest dynamicznie rozwijającą się branżąShutterstock
Akademia Górnośląska uruchomiła pierwszy w Polsce kierunek studiów podyplomowych Perfumiarstwo. To odpowiedź na dynamiczny rozwój branży oraz zmieniające się trendy konsumenckie, które prowadzą perfumiarstwo w stronę zindywidualizowanych kompozycji zapachowych. Wśród wykładowców znaleźli się doświadczeni perfumiarze, aromaterapeuci, twórcy marek kosmetycznych i perfumeryjnych.

Akademia Górnośląska w Katowicach po podyplomowych studiach na kierunku Aromaterapia uruchomiła kolejny i pierwszy w Polsce kierunek – Perfumiarstwo.

Jego wprowadzenie uczelnia uzasadnia dynamicznym rozwojem branży perfumiarskiej, na co wpływa postęp technologiczny oraz zmieniające się trendy konsumenckie.

Jako dziedzina łącząca sztukę, naukę i technologię, perfumiarstwo ma przed sobą fascynującą przyszłość. Systematycznie rozwijającym się trendem jest personalizacja i indywidualizacja. Konsumenci coraz częściej poszukują unikalnych zapachów, dostosowanych do ich osobistych preferencji. Coraz częściej firmy oferują niszowe zapachy lub usługi personalizacji, które pozwalają klientom otrzymać zindywidualizowane kompozycje zapachowe. Nadchodzi era zapachów na zamówienie  - czytamy w opisie kierunku przygotowanym przez uczelnię.

Uczelnia zachęca do podjęcia studiów tych, którym marzy się tworzenie kompozycji zapachowych opisując ten proces jako działanie na pograniczu nauki i sztuki. Podkreśla też, że dziś, dzięki dostępowi do szerokiej gamy czystych substancji chemicznych, możliwości kreacji zapachów są prawie nieograniczone.

Studiowanie na tym kierunku może zainteresować pasjonatów perfumiarstwa, jak i osoby już działające w przemyśle kosmetycznym i perfumeryjnym – chemików, biologów – którzy chcą pogłębić swoją wiedzę i zdobyć nowe kwalifikacje. Może być także przydatny dla specjalistów ds. marketingu i sprzedaży - pracujących w branży kosmetycznej, którzy chcą lepiej zrozumieć produkt, którym się zajmują.

Opiekunami i mentorami kierunku są Monika Opieka i Bogdan Wójcik.

Monika Opieka od lat zgłębia starodawne rzemiosło perfumiarstwa naturalnego przenosząc je na współczesny grunt. Podstaw perfumiarstwa uczyła się w Stanach Zjednoczonych. Doskonali swoje kompetencji terapeutycznej pracy z zapachami biorąc udział w szkoleniu z zakresu ekopsychologii i ekoterapii. Komponuje również autorskie perfumy naturalne.Tworzyła oprawy olfaktoryczne między innymi dla BWA Wrocław, Muzeum Pałacu w Wilanowie, Muzeum Polin, Muzeum Historii. Prowadzi spotkania zapachowe, na których przybliża historię perfumiarstwa, uczy komunikacji węchu, prowadzi również warsztaty tworzenia własnych pachnideł i perfum. Jest założycielką pachnącej marki bottanicum.

Bogdan Wójcik to twórca zapachów, analityk perfum, autor tekstów na Fragrantica. Prowadzi bloga PerfumeCraft. Od ponad 15 lat zajmuję się wszystkim co tyczy zapachu. Od 7 lat prowadzi szkolenia zapachowe na podstawie autorskiego programu "Alfabet Perfumiarza". Przekazuje podczas nich wiedzę dostępną wyłącznie w placówkach kształcenia zawodowych perfumiarzy. Jest twórcą m.in. takich zapachów jak Kaszёbsczi Mech, Pan Pomidor, Podhalańskie Runo.

Wśród wykładowców znalazła się natomiast m.in. Urszula Pierzchała, znana postać w branży kosmetycznej, właścicielka i prezes marki Allvernum (kosmetyki, perfumy, świece zapachowe), doświadczona menedżerka w zakresie marketingu i sprzedaży, twórczyni marek i linii kosmetycznych, pasjonatka aromaterapii i perfum.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. lipiec 2024 10:58