StoryEditor
Szkolenia
26.10.2014 00:00

Jak motywować pracowników? Chwal i stawiaj jasne cele

Zmotywowanie pracowników do działania, zaangażowania się w firmę, to dla szefa sklepu jedno z najpoważniejszych wyzwań. Pozafinansowe sposoby doceniania pracy personelu są równie ważne co solidna wypłata.

Zaangażowanie pracowników zależy od wielu czynników, chociażby od środowiska i atmosfery w pracy, stażu i kompetencji zawodowych, ale też od indywidualnych potrzeb psychologicznych i życia osobistego. Tak twierdzi Maciej Sasin, założyciel Akademii Rozwoju Kompetencji.
– Z perspektywy menadżera ważne jest wyczucie potrzeb motywacyjnych pracowników i dopasowanie do tego swych działań – wyjaśnia. – Umiejętne postępowanie przyczynia się do budowania zaufania, zwiększania satysfakcji z pracy i ograniczania rotacji.

Delegowanie kompetencji

Zwykło się mówić, że najważniejsze są bodźce finansowe, a premia na koncie, zamiast tradycyjnego „uścisku dłoni prezesa”, może rozwiązać wszelkie problemy i nakręcić pracownika do wydajniejszej pracy. A to nieprawda. – Najlepszym sposobem motywowania jest tworzenie przewidywalnego środowiska pracy, gdzie każdy ma szansę wykazania się i bycia docenionym – opowiada Maciej Sasin. – Pracodawca sam powinien być zmotywowany, co wcale nie jest normą. Wzór, jaki daje pracownikom, wpływa na ich zachowanie. Najskuteczniejsza jest dobra komunikacja. Personel musi wiedzieć, co powinno być zrobione i dlaczego właśnie tak. Rozumienie szerokiego kontekstu zadań, które są powierzane załodze, przyczynia się do zwiększania motywacji.
Partnerstwo i przywództwo
Pochwały, informowanie załogi I sukcesach poszczególnych osób, utrzymywanie przyjaznej i „czystej” atmosfery – to istotne czynniki w osiągnięciu sukcesu. Warto też zwrócić uwagę na umożliwienie pracownikom rozwoju czy stworzenie poczucia bycia wyjątkowym i potrzebnym – chociażby poprzez zapewnienie podstawowej opieki medycznej, dodatkowe ubezpieczenie w prezencie od firmy czy wręczenie karnetu wstępu na siłownię, spa lub kuponów na zakupy we własnym sklepie. Motywowanie ma wiele twarzy.
Maciej Sasin dodaje, że jeśli uda się już nawiązać skuteczną więź z personelem, warto ją pielęgnować poprzez dialog, rozmowę, zachęcanie do dzielenia się pomysłami. Relacje pracownika i szefa stają się ostatnio bardziej partnerskie. Zarządzanie jednoosobowe przestało być skuteczne. Szefowie mają coraz więcej obowiązków, więc muszą umiejętnie dzielić się władzą. 

Hubert Wójcik


10 przykazań pracodawcy:
1. W pierwszej kolejności zadbaj o własną motywację
2. Poznaj swoich pracowników i każdego motywuj indywidualnie, według jego potrzeb
3. Zauważaj to, co dobre, i to, co pracownik powinien zmienić, informując o tym jak najszybciej
4. Codziennie rozmawiaj z pracownikami na krótkich odprawach na początku i w trakcie dnia
5. Szczerze pochwal każdego pracownika, przynajmniej raz w tygodniu
6. Pytaj o zdanie i opinie na temat sytuacji w sklepie, pomysłów na sprzedaż, ułożenie ekspozycji itp.
7. Dotrzymuj obietnic, które składasz pracownikom, szczególnie tych związanych z benefitami
8. Stawiaj ambitne, rozwojowe, możliwe do zrealizowania cele
9. Sprawiaj, by praca była czymś więcej niż zwykłą robotą
10. Zatrudniaj dopasowanych do stanowiska pracowników, a sami będą się motywować
Źródło: Akademia Rozwoju Kompetencji


ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Szkolenia
05.07.2024 08:40
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
Kwiat Dojrzałości & Novaclear / Marcin Kossakowski
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
/ Marcin Kossakowski
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
/ Marcin Kossakowski
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
/ Marcin Kossakowski
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
Gallery
Stworzony przez Arche Hotel Krakowska projekt Kwiat Dojrzałości, jest wyjątkową inicjatywą, która aktywizuje do życia społecznego kobiety 40+. Marka Novaclear, związana z projektem już od pierwszej edycji, w tym roku przeprowadziła warsztaty pielęgnacyjne tegorocznym uczestniczkom projektu. Panie miały okazję dowiedzieć się jak prawidłowo pielęgnować skórę dojrzałą i uzyskać odpowiedzi na nurtujące je pytania.

„Jestem zachwycona przebiegiem warsztatów pielęgnacyjnych Novaclear. Uczestniczki były bardzo aktywne i z zaciekawieniem słuchały prezentacji. Dużo pytały i wymieniały się wzajemnymi doświadczeniami. Cieszymy się, że możemy być partnerem tak pięknego i wartościowego projektu, jakim jest Kwiat Dojrzałości. Gratulujemy wszystkim uczestniczkom chęci do rozwijania się i zdobywania nowych doświadczeń.” – mówiła prowadząca warsztaty Natalia Iwaniuk- Dyrektor Działu Handlowego i Marketingu Equalan Pharma.

Podczas gali finałowej projektu Kwiat Dojrzałości, obok tytułu Laureatki Kwiatu Dojrzałości, zostanie przyznany tytuł Kwiatu Dojrzałości Novaclear. To wyjątkowe wyróżnienie podkreślające znaczenie pielęgnacji skóry dojrzałej. Celebruje kobiety, które z pasją i zaangażowaniem dążą do samorozwoju.

Gala finałowa, już 24 sierpnia w Hotelu Arche Krakowska, w Warszawie.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Szkolenia
26.06.2023 00:00
Komunikacja w procesie sprzedaży w kanale tradycyjnym
fot. materiał partnera
O sytuację na tradycyjnym rynku kosmetycznym zapytaliśmy Jarosława Pawelca dyrektora handlowego firmy Venita.

J. Pawelec: Tradycyjny rynek jest pod presją wobec rosnącej konkurencji sieci handlowych i e-commerce. Sytuacja wymusza na właścicielach drogerii podjęcie rozmaitych działań w celu utrzymania rentowności biznesu. Zarządzający drogeriami starają się przyciągnąć klientów przez programy lojalnościowe, promocje, eventy, porady, podążanie za trendami aby mieć w ofercie nowe modne i poszukiwane produkty.

Do oczekiwań rynku muszą dostosować się producenci ze swoją ofertą produktową i promocją.

Istotną rolę J.Pawelec upatruje w budowaniu relacji klient-sprzedawca: „Sprzedawczyni mająca długą przyjacielską wręcz więź ze swoją klientką z łatwością zarekomenduje jej nowe produkty”.  
 
J.Pawelec: Firmy kosmetyczne starają się włączyć w proces komunikacji producent-sprzedawca-klientka, aby ułatwić wprowadzanie nowych produktów i zwiększać sprzedaż.

Ważnym działaniem są konkursy sprzedażowe dla personelu, gdzie często nagrodę stanowią produkty producenta. Dzięki temu sprzedawczyni może przetestować produkt i znając jego zalety rekomendować go, swoim klientkom, pełniąc rolę konsultantki”. 

Kolejnym działaniem, według J. Pawelca są akcje promocyjne producenta nastawione bezpośrednio na konsumenta o treści: "kup produkty firmy za kwotę X i odbierz produkt gratis"

Promocje dają bezpośrednią korzyść dla wszystkich stron procesu: 

- klientki uzyskują korzyści w postaci produktów gratis, drogerie korzystają, ponieważ akcje przyciągają nowe klientki i podtrzymują zainteresowanie stałych klientek tworząc program lojalnościowy, producent ponosi koszt promocji, ale w zamian uzyskuje wyższą sprzedaż i buduje dobre relacje z drogeriami co przekłada się m.in. na łatwość we wprowadzaniu nowości i silniejszą pozycję względem konkurencji.

Ekspert Venity podsumowuje: Aby rozwijać pozycję marki na rynku należy pozyskać lojalnego klienta. Służą temu aktywne działania dające dodatkowe korzyści wszystkim uczestnikom procesu komunikacji. Doceniamy w firmie korzyści płynące z prowadzenia działań promocyjnych nastawionych na budowę relacji i będziemy się w nie angażować. 

Uważamy, ze rynek tradycyjny jest ważny nie tylko dla uzyskania sprzedaży, ale również dla budowy wizerunku firmy w świadomości konsumentów. Venita utrzymuje i zwiększa swoje zaangażowanie w tym kanale sprzedaży. Obecnie firma rekrutuje na stanowisko przedstawiciela handlowego w regionach śląskim i pomorskim. Osoby zainteresowane zachęcamy do kontaktu: sprzedaż[email protected]

Venita jest wiodącym polskim producentem kosmetyków do koloryzacji i pielęgnacji włosów.

Firma eksportuje swoje produkty do ponad 40 krajów na całym świecie.

Dzięki ponad 30-letniemu doświadczeniu  na rynku oferujemy produkty wysokiej jakości wpisujące się w najnowsze trendy na rynku kosmetycznym. 

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2024 06:55