StoryEditor
Szkolenia
15.09.2016 00:00

Będzie Pani zadowolona, czyli jak sprzedawać marzenia

Sprzedać – trudna sztuka w zalewie marek i produktów. Komu się udaje? Tym, którzy potrafią przekonać konsumenta, że to, co proponują, jest mu absolutnie potrzebne. Drogą do sukcesu jest umiejętność posługiwania się językiem korzyści, czyli zdolność do przekładania cech danego produktu na wartości istotne dla tego jednego klienta. Jest to umiejętność przekonania rozmówcy, że produkt zaspokoi jego potrzeby lepiej niż cokolwiek innego, dostępnego w tym czasie na rynku.

Mocne zdanie – czym jest?

To zdanie, dzięki któremu klient wie, że rekomendowany przez Ciebie produkt jest dla niego najlepszy i niezbędny. Za pomocą mocnych zdań opisujesz działanie prezentowanego kosmetyku z punktu widzenia potrzeb klienta. Od tego, jakich sformułowań użyjesz, zależy Twój sukces.

Jak formułować mocne zdania?

Pomyśl, które cechy produktu mogą być najważniejsze dla Twojego klienta…

Już wiesz?

Teraz wyraź to w formie płomiennej przemowy, która przekona klienta do zakupu.

Przykłady:

Okulista – nie sprzedaje okularów, lecz lepszy wzrok i modny wygląd.

Sprzedawca samochodów – nie sprzedaje auta, lecz komfort i prestiż, który dzięki niemu można zyskać.

Sprzedawca warzyw – nie sprzedaje jedzenia, lecz produkty zdrowe i ekologiczne.

A Ty co sprzedajesz?

CEL MOCNEGO ZDANIA

  • Opisuje działanie produktu z punktu widzenia klienta.
  • Skłania klienta do myślenia typu: Co mogę zyskać dzięki temu produktowi?
  • Udowadnia klientowi, że rozumiesz jego potrzeby.
  • Buduje Twoją wiarygodność w oczach klienta.
  • Łamie opór klienta.
  • Daje klientowi powód/impuls do zakupu.
  • Ma pozytywny wpływ na klienta.
  • Zapada w pamięć.

Cecha – zaleta – korzyść

To technika, za pomocą której dopasowujemy cechy i zalety produktu do rozpoznanych

wcześniej potrzeb klienta. Pamiętaj, że celem prezentacji nie jest przedstawienie wszystkich cech, jakie ma oferowany przez Ciebie produkt, ale omówienie kluczowych walorów istotnych dla tego konkretnego klienta.

Cechy – to fizyczne atrybuty danego produktu lub usługi, określenia opisujące: składniki, wygląd, zapach, konsystencję, cenę.

Zalety – to przełożenie jednej lub wielu cech produktu na jego działanie lub wyższość nad innymi produktami, określenia wartościujące: wyższa jakość, skuteczniejsze działanie, kompleksowe działanie, bezpieczniejsze działanie.

Korzyści – to przełożenie cech i zalet produktu na zaspokojenie konkretnych potrzeb konsumenta: miękka i gładka skóra twarzy, likwidacja widocznych zmarszczek, rozjaśniona i wyraźnie odmłodzona skóra twarzy, likwidacja zaczerwienień, redukcja przebarwień, doskonale nawilżona skóra ciała.

UŻYWAJ JĘZYKA KORZYŚCI, WSPIERAJ SIĘ JĘZYKIEM ZALET

Są to słowa, zwroty i wyrażenia, które mają nam pomóc w podtrzymaniu pozytywnych relacji i zaufania klienta.

  • Dla pani/a wygody
  • W trosce o...
  • Zapewniam, że
  • Jako specjalista, doradca polecam
  • Zyska pan/i
  • Wystarczy tylko, że…
  • Korzystniej, lepiej, taniej
  • Przyzna pan/i rację
  • Dzięki temu/pozwoli to na/ułatwi to
  • Nowe formy/innowacją jest
  • Zmodyfikowane/zweryfikowane/ulepszone zostały
  • Dla pani/a wygody
  • Tak, to mądry wybór/gratuluję doskonałej decyzji

PAMIĘTAJ! Nie zarzucaj klienta stosem informacji. Daj mu czas na przemyślenie tego, co do niego mówisz.

BĄDŹ UWAŻNA! Często klient sam sygnalizuje, że jest gotowy do podjęcia decyzji o zakupie lub zaczyna przejawiać zainteresowanie danym kosmetykiem, rozważając jego kupno.

Jak się wtedy zachowuje?

  • wyraża zainteresowanie, aktywnie słucha
  • ma wątpliwości dotyczące elementów, a nie całego produktu
  • wypytuje o coraz mniej istotne aspekty
  • pyta o cenę, promocję, rabaty
  • interesuje się formą płatności

Zauważyłaś takie reakcje? Czas zamykać transakcję.

Uwaga! PROWADŹ, A NIE POPYCHAJ. Przy zamykaniu sprzedaży podsumuj potrzeby klienta. Wyjaśnij jeszcze raz, jak oferowany przez Ciebie produkt je zaspokoi.

Gdy usłyszysz: TAK!

Zapewnij klienta, że podjął słuszną decyzję i okaż swą radość, że to właśnie u Ciebie zrobił zakupy.

Podziękuj i zaproś do dalszej współpracy.

Jest to zwykła uprzejmość, ale to właśnie dzięki niej klient zauważy, że nie jest jednym z wielu. Pokażesz w ten sposób, że zależy Ci na tym, żeby był Twoim stałym klientem.

Każdy klient jest wyjątkowy i tak też powinien być traktowany.

Gdy usłyszysz: NIE!

Nie poddawaj się. Po pierwszym „nie” ciągle jest szansa na sprzedaż. Podejmij jeszcze jedną próbę.

Dowiedź się, jaka jest przyczyna odmowy. Stwarzasz w ten sposób szansę na ponowną rozmowę i jedną (tym razem pozytywną) finalizację sprzedaży. Jeśli mimo wszystko się nie uda, zebrane informacje możesz wykorzystać przy okazji następnego kontaktu z tym klientem.

Wykorzystaj to! Nic się nie stało, porażka zdarza się nawet najlepszym sprzedawcom. Przeanalizuj przeprowadzoną rozmowę z klientem i wyciągnij wnioski – uświadomienie sobie, jakie były przyczyny niepowodzenia, ma ogromne znaczenie przy następnych próbach sprzedaży.

Odpowiedz sobie szczerze na poniższe pytania.

  • Czy byłam dobrze przygotowana?
  • Jak się prezentowałam?
  • Jakie pytania zadałam klientowi?
  • Czy byłam w stanie odpowiedzieć na wszystkie pytania klienta?
  • Czy klient miał jakieś wątpliwości dotyczące oferowanego produktu?
  • Czy potrafiłam wiarygodnie obronić prezentowany produkt?
  • Czy mogłam mu zaproponować inne rozwiązanie?
  • Czy udało mi się zaangażować klienta?
  • Czy nie byłam zbyt niecierpliwa w dążeniu do zamknięcia transakcji?

POWODZENIA!

Ilona Spychalska, dyrektor ds. rozwoju i edukacji Pierre René

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Szkolenia
05.07.2024 08:40
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
Kwiat Dojrzałości & Novaclear / Marcin Kossakowski
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
/ Marcin Kossakowski
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
/ Marcin Kossakowski
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
/ Marcin Kossakowski
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
Gallery
Stworzony przez Arche Hotel Krakowska projekt Kwiat Dojrzałości, jest wyjątkową inicjatywą, która aktywizuje do życia społecznego kobiety 40+. Marka Novaclear, związana z projektem już od pierwszej edycji, w tym roku przeprowadziła warsztaty pielęgnacyjne tegorocznym uczestniczkom projektu. Panie miały okazję dowiedzieć się jak prawidłowo pielęgnować skórę dojrzałą i uzyskać odpowiedzi na nurtujące je pytania.

„Jestem zachwycona przebiegiem warsztatów pielęgnacyjnych Novaclear. Uczestniczki były bardzo aktywne i z zaciekawieniem słuchały prezentacji. Dużo pytały i wymieniały się wzajemnymi doświadczeniami. Cieszymy się, że możemy być partnerem tak pięknego i wartościowego projektu, jakim jest Kwiat Dojrzałości. Gratulujemy wszystkim uczestniczkom chęci do rozwijania się i zdobywania nowych doświadczeń.” – mówiła prowadząca warsztaty Natalia Iwaniuk- Dyrektor Działu Handlowego i Marketingu Equalan Pharma.

Podczas gali finałowej projektu Kwiat Dojrzałości, obok tytułu Laureatki Kwiatu Dojrzałości, zostanie przyznany tytuł Kwiatu Dojrzałości Novaclear. To wyjątkowe wyróżnienie podkreślające znaczenie pielęgnacji skóry dojrzałej. Celebruje kobiety, które z pasją i zaangażowaniem dążą do samorozwoju.

Gala finałowa, już 24 sierpnia w Hotelu Arche Krakowska, w Warszawie.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Szkolenia
06.06.2024 12:21
Akademia Górnośląska będzie kształcić perfumiarzy. Powstał pierwszy taki kierunek studiów w Polsce
Perfumiarstwo jest dynamicznie rozwijającą się branżąShutterstock
Akademia Górnośląska uruchomiła pierwszy w Polsce kierunek studiów podyplomowych Perfumiarstwo. To odpowiedź na dynamiczny rozwój branży oraz zmieniające się trendy konsumenckie, które prowadzą perfumiarstwo w stronę zindywidualizowanych kompozycji zapachowych. Wśród wykładowców znaleźli się doświadczeni perfumiarze, aromaterapeuci, twórcy marek kosmetycznych i perfumeryjnych.

Akademia Górnośląska w Katowicach po podyplomowych studiach na kierunku Aromaterapia uruchomiła kolejny i pierwszy w Polsce kierunek – Perfumiarstwo.

Jego wprowadzenie uczelnia uzasadnia dynamicznym rozwojem branży perfumiarskiej, na co wpływa postęp technologiczny oraz zmieniające się trendy konsumenckie.

Jako dziedzina łącząca sztukę, naukę i technologię, perfumiarstwo ma przed sobą fascynującą przyszłość. Systematycznie rozwijającym się trendem jest personalizacja i indywidualizacja. Konsumenci coraz częściej poszukują unikalnych zapachów, dostosowanych do ich osobistych preferencji. Coraz częściej firmy oferują niszowe zapachy lub usługi personalizacji, które pozwalają klientom otrzymać zindywidualizowane kompozycje zapachowe. Nadchodzi era zapachów na zamówienie  - czytamy w opisie kierunku przygotowanym przez uczelnię.

Uczelnia zachęca do podjęcia studiów tych, którym marzy się tworzenie kompozycji zapachowych opisując ten proces jako działanie na pograniczu nauki i sztuki. Podkreśla też, że dziś, dzięki dostępowi do szerokiej gamy czystych substancji chemicznych, możliwości kreacji zapachów są prawie nieograniczone.

Studiowanie na tym kierunku może zainteresować pasjonatów perfumiarstwa, jak i osoby już działające w przemyśle kosmetycznym i perfumeryjnym – chemików, biologów – którzy chcą pogłębić swoją wiedzę i zdobyć nowe kwalifikacje. Może być także przydatny dla specjalistów ds. marketingu i sprzedaży - pracujących w branży kosmetycznej, którzy chcą lepiej zrozumieć produkt, którym się zajmują.

Opiekunami i mentorami kierunku są Monika Opieka i Bogdan Wójcik.

Monika Opieka od lat zgłębia starodawne rzemiosło perfumiarstwa naturalnego przenosząc je na współczesny grunt. Podstaw perfumiarstwa uczyła się w Stanach Zjednoczonych. Doskonali swoje kompetencji terapeutycznej pracy z zapachami biorąc udział w szkoleniu z zakresu ekopsychologii i ekoterapii. Komponuje również autorskie perfumy naturalne.Tworzyła oprawy olfaktoryczne między innymi dla BWA Wrocław, Muzeum Pałacu w Wilanowie, Muzeum Polin, Muzeum Historii. Prowadzi spotkania zapachowe, na których przybliża historię perfumiarstwa, uczy komunikacji węchu, prowadzi również warsztaty tworzenia własnych pachnideł i perfum. Jest założycielką pachnącej marki bottanicum.

Bogdan Wójcik to twórca zapachów, analityk perfum, autor tekstów na Fragrantica. Prowadzi bloga PerfumeCraft. Od ponad 15 lat zajmuję się wszystkim co tyczy zapachu. Od 7 lat prowadzi szkolenia zapachowe na podstawie autorskiego programu "Alfabet Perfumiarza". Przekazuje podczas nich wiedzę dostępną wyłącznie w placówkach kształcenia zawodowych perfumiarzy. Jest twórcą m.in. takich zapachów jak Kaszёbsczi Mech, Pan Pomidor, Podhalańskie Runo.

Wśród wykładowców znalazła się natomiast m.in. Urszula Pierzchała, znana postać w branży kosmetycznej, właścicielka i prezes marki Allvernum (kosmetyki, perfumy, świece zapachowe), doświadczona menedżerka w zakresie marketingu i sprzedaży, twórczyni marek i linii kosmetycznych, pasjonatka aromaterapii i perfum.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. lipiec 2024 13:50