StoryEditor
Szkolenia
20.02.2017 00:00

Beata Maciejczyk-Fołtyn, brand development director, Aqua Project: Stwórz dobre kosmetyczne menu

Tworząc asortyment drogerii, powinniśmy zastanowić się, jakie upodobania, potrzeby oraz zasoby finansowe mają nasi klienci i dla nich stworzyć kosmetyczne menu. Idealny punkt sprzedaży powinien posiadać ofertę ekonomiczną, ofertę popularną, tj. produktów będących aktualnie na topie, oraz wyrafinowaną, co nie zawsze oznacza drogą, ofertę produktów dla wymagających klientów. 

Wyobrażacie sobie, co by się stało, gdyby kobiety przestały dbać o siebie? Branża kosmetyczna byłaby w niezłych tarapatach… I chociaż większa część z nas jest świadoma, że więcej kosmetyków kupuje niż zużywa i że połowa z nich niechybnie wyląduje w koszu, to zapewnienia producentów, że to absolutny must have tego roku/sezonu/miesiąca, biorą górę nad rozsądkiem niejednej, pozornie racjonalnej kobiety. To samo dotyczy właścicieli drogerii, którzy starają się zapewnić klientom większość nowości, które pojawiają się na rynku. A jak wiadomo, wszystkiego mieć się nie da.

Jak więc znaleźć złoty środek? Wystarczy odrobina wyobraźni: urządzając domowe przyjęcie, tworzymy menu, biorąc pod uwagę upodobania kulinarne naszych gości, podobnie, tworząc asortyment drogerii, powinniśmy zastanowić się, jakie upodobania, potrzeby oraz zasoby finansowe mają nasi klienci i dla nich stworzyć kosmetyczne menu. Idealny punkt sprzedaży powinien posiadać ofertę ekonomiczną, ofertę popularną, tj. produktów będących aktualnie na topie, oraz wyrafinowaną, co nie zawsze oznacza drogą, ofertę produktów dla wymagających klientów.

Podstawą prawidłowej sprzedaży, a co za tym idzie – zadowolenia klienta z dokonanego zakupu, jest bezbłędne odkrycie jego potrzeb. To bardzo trudne, jeśli mamy na to kilka sekund, lecz nieco łatwiejsze, jeśli mamy do czynienia ze stałą klientką lub jeśli wypracowaliśmy umiejętność zadawania trafnych pytań dotyczących oczekiwanych rezultatów czy nawyków pielęgnacyjnych.

Każda z nas, niezależnie od wieku, pragnie wyglądać dobrze. Dobrze dobrane kosmetyki kolorowe (baza, podkład, korektor, rozświetlacz) oraz pielęgnacja z efektem typu soft focus doskonale maskują mankamenty urody i niedoskonałości skóry, ukrywają oznaki zmęczenia i wiek biologiczny. Niestety tylko na kilka godzin, a co z pozostałą częścią dnia? Jeśli zależy nam na efekcie wow, nie ma taryfy ulgowej, o skórę należy dbać każdego dnia, zarówno rano, jak i przed pójściem spać. Podstawą pielęgnacji są odpowiednio dobrane preparaty do demakijażu i oczyszczania skóry (w tym również peelingi i maseczki oczyszczające) oraz dostosowana do potrzeb skóry, wieku i pory dnia pielęgnacja. Jeśli skóra jest przemęczona, na ratunek spieszą preparaty intensywnie działające o wysokim stężeniu substancji aktywnych (maseczki, serum, koncentraty witaminowe), jak również specjalistyczne kremy o działaniu rozświetlającym i usuwającym zmęczenie skóry (np. Aqua Pi Cosmetics: Krem-maska SOS redukujący oznaki zmęczenia i stresu – Sos Crema Anti-Stress – lub Krem redukujący oznaki zmęczenia skóry wokół oczu – Crema Contorno Occhi Illuminante Anti-Stress).

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Szkolenia
05.07.2024 08:40
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
Kwiat Dojrzałości & Novaclear / Marcin Kossakowski
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
/ Marcin Kossakowski
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
/ Marcin Kossakowski
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
/ Marcin Kossakowski
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
Gallery
Stworzony przez Arche Hotel Krakowska projekt Kwiat Dojrzałości, jest wyjątkową inicjatywą, która aktywizuje do życia społecznego kobiety 40+. Marka Novaclear, związana z projektem już od pierwszej edycji, w tym roku przeprowadziła warsztaty pielęgnacyjne tegorocznym uczestniczkom projektu. Panie miały okazję dowiedzieć się jak prawidłowo pielęgnować skórę dojrzałą i uzyskać odpowiedzi na nurtujące je pytania.

„Jestem zachwycona przebiegiem warsztatów pielęgnacyjnych Novaclear. Uczestniczki były bardzo aktywne i z zaciekawieniem słuchały prezentacji. Dużo pytały i wymieniały się wzajemnymi doświadczeniami. Cieszymy się, że możemy być partnerem tak pięknego i wartościowego projektu, jakim jest Kwiat Dojrzałości. Gratulujemy wszystkim uczestniczkom chęci do rozwijania się i zdobywania nowych doświadczeń.” – mówiła prowadząca warsztaty Natalia Iwaniuk- Dyrektor Działu Handlowego i Marketingu Equalan Pharma.

Podczas gali finałowej projektu Kwiat Dojrzałości, obok tytułu Laureatki Kwiatu Dojrzałości, zostanie przyznany tytuł Kwiatu Dojrzałości Novaclear. To wyjątkowe wyróżnienie podkreślające znaczenie pielęgnacji skóry dojrzałej. Celebruje kobiety, które z pasją i zaangażowaniem dążą do samorozwoju.

Gala finałowa, już 24 sierpnia w Hotelu Arche Krakowska, w Warszawie.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Szkolenia
26.06.2023 00:00
Komunikacja w procesie sprzedaży w kanale tradycyjnym
fot. materiał partnera
O sytuację na tradycyjnym rynku kosmetycznym zapytaliśmy Jarosława Pawelca dyrektora handlowego firmy Venita.

J. Pawelec: Tradycyjny rynek jest pod presją wobec rosnącej konkurencji sieci handlowych i e-commerce. Sytuacja wymusza na właścicielach drogerii podjęcie rozmaitych działań w celu utrzymania rentowności biznesu. Zarządzający drogeriami starają się przyciągnąć klientów przez programy lojalnościowe, promocje, eventy, porady, podążanie za trendami aby mieć w ofercie nowe modne i poszukiwane produkty.

Do oczekiwań rynku muszą dostosować się producenci ze swoją ofertą produktową i promocją.

Istotną rolę J.Pawelec upatruje w budowaniu relacji klient-sprzedawca: „Sprzedawczyni mająca długą przyjacielską wręcz więź ze swoją klientką z łatwością zarekomenduje jej nowe produkty”.  
 
J.Pawelec: Firmy kosmetyczne starają się włączyć w proces komunikacji producent-sprzedawca-klientka, aby ułatwić wprowadzanie nowych produktów i zwiększać sprzedaż.

Ważnym działaniem są konkursy sprzedażowe dla personelu, gdzie często nagrodę stanowią produkty producenta. Dzięki temu sprzedawczyni może przetestować produkt i znając jego zalety rekomendować go, swoim klientkom, pełniąc rolę konsultantki”. 

Kolejnym działaniem, według J. Pawelca są akcje promocyjne producenta nastawione bezpośrednio na konsumenta o treści: "kup produkty firmy za kwotę X i odbierz produkt gratis"

Promocje dają bezpośrednią korzyść dla wszystkich stron procesu: 

- klientki uzyskują korzyści w postaci produktów gratis, drogerie korzystają, ponieważ akcje przyciągają nowe klientki i podtrzymują zainteresowanie stałych klientek tworząc program lojalnościowy, producent ponosi koszt promocji, ale w zamian uzyskuje wyższą sprzedaż i buduje dobre relacje z drogeriami co przekłada się m.in. na łatwość we wprowadzaniu nowości i silniejszą pozycję względem konkurencji.

Ekspert Venity podsumowuje: Aby rozwijać pozycję marki na rynku należy pozyskać lojalnego klienta. Służą temu aktywne działania dające dodatkowe korzyści wszystkim uczestnikom procesu komunikacji. Doceniamy w firmie korzyści płynące z prowadzenia działań promocyjnych nastawionych na budowę relacji i będziemy się w nie angażować. 

Uważamy, ze rynek tradycyjny jest ważny nie tylko dla uzyskania sprzedaży, ale również dla budowy wizerunku firmy w świadomości konsumentów. Venita utrzymuje i zwiększa swoje zaangażowanie w tym kanale sprzedaży. Obecnie firma rekrutuje na stanowisko przedstawiciela handlowego w regionach śląskim i pomorskim. Osoby zainteresowane zachęcamy do kontaktu: sprzedaż[email protected]

Venita jest wiodącym polskim producentem kosmetyków do koloryzacji i pielęgnacji włosów.

Firma eksportuje swoje produkty do ponad 40 krajów na całym świecie.

Dzięki ponad 30-letniemu doświadczeniu  na rynku oferujemy produkty wysokiej jakości wpisujące się w najnowsze trendy na rynku kosmetycznym. 

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2024 01:07