StoryEditor
Szkolenia
14.09.2013 00:00

Balsam do ciała to produkt pierwszej potrzeby

Produkty do pielęgnacji ciała, takie jak balsamy, mleczka i olejki, uważane są dziś przez konsumentów za kosmetyki pierwszej potrzeby. Nic dziwnego, że kategoria notuje dwucyfrowe tempo wzrostu, osiągając w ub.r. wartość blisko 300 mln zł.

Balsam i mleczko do ciała są kosmetykami niezbędnymi, stawianymi na równi z produktami, takimi jak pasta do zębów, mydło czy żel pod prysznic. Konsumenci doceniają szereg korzyści związanych z tymi produktami – kluczowe jest dla nich nawilżanie i dostarczanie skórze wody, ale niezwykle ważne jest także odżywianie, czyli dostarczanie składników odżywczych i regeneracja skóry.
Postaw na sprawdzony asortyment
W przypadku omawianej kategorii mówimy o pewnej sezonowości – konsumenci zaczynają częściej sięgać po produkty do pielęgnacji ciała na wiosnę, szykując się do nadchodzącego lata. Niemniej warto pamiętać, że o ciało należy dbać niezależnie od pory roku. Mroźne zimowe powietrze oraz klimatyzacja bardzo wysuszają skórę. Odpowiednia pielęgnacja ciała jest wówczas bardzo istotna.
Ponad 60 proc. wartości całej kategorii przypada na drogerie. Niemniej jednak handel tradycyjny pozostaje niezwykle ciekawym i dynamicznym kanałem sprzedaży. W Nivea nieustannie dbamy o inwestycje w zakresie tradycyjnych półek sklepowych, oferując różnorodne rozwiązania mogące przynieść korzyści, zarówno nam, jak i partnerom biznesowym. Właścicielom sklepów i sprzedawcom oferujemy dedykowane pakiety odsprzedażowe i dystrybucyjne, jak i materiały POS, które przyciągają uwagę konsumentów i zapewniają zadowalającą rotację produktów. Niezależnie od szerokości półki, warto pamiętać, że produkty Nivea gwarantują najwyższą efektywność na SKU. Korzyści z pewnością przyniesie detalistom sprawdzony asortyment i najlepiej rotujące warianty – wśród nich jest np. granatowe mleczko do ciała oraz standardowy niebieski krem Nivea.

Marka i efekt ważniejsze od ceny
Bardzo duże znaczenie ma odpowiednie rozmieszczenie produktów na półce. Warto pamiętać, że czynniki brane pod uwagę przy decyzji zakupowej to przede wszystkim marka, działanie produktu, zaś dopiero później cena. Dlatego najbardziej efektywne jest ustawienie asortymentu według brandów, a w ich ramach rozróżnienie linii, a dalej wyodrębnienie segmentów cenowych.
W kategorii produktów do pielęgnacji ciała ponad 60 proc. sprzedaży przypada na kosmetyki o pojemności do 250 ml. Jeszcze lepiej (70 proc. sprzedaży) małe opakowania rotują w małych drogeriach i niewielkich sklepach spożywczych. Niemniej jednak, pomimo że pojemności powyżej 250 ml stanową mniej niż 40 proc. obrotu kategorii, segment ten intensywnie rośnie. Widać to zwłaszcza w drogeriach sieciowych i hipermarketach.
Materiały POS wyróżniają nowości
Kategoria produktów do pielęgnacji ciała dzieli się przede wszystkim na preparaty nawilżające, czyli odżywcze, pielęgnacyjne i do codziennego użytku oraz na specjalistyczne – pod tą nazwą kryją się kosmetyki o ukierunkowanym działaniu. Wiemy, że blisko 40 proc. konsumentów patrzy na półkę z produktami do pielęgnacji ciała, zaś prawie 20 proc. bierze któryś z nich do ręki. Do tego pamiętajmy, że ponad połowa konsumentek decyduje się na zakup na terenie sklepu – co więcej, w ponad połowie przypadków decyzja o tym, który wariant trafi do koszyka, zapada dopiero przy półce. Stąd też niezwykle istotna jest atrakcyjna, przyciągająca wzrok, a jednocześnie czytelna ekspozycja. Na regale powinny ponadto wyróżniać się nowości i innowacje, bo one przyciągają klientów.
Sugerowane na planogramie ustawienie półki Nivea wyróżnia właśnie w ramach marki blok pielęgnacji zaawansowanej, takiej jak nasza nowość: balsam pod prysznic Nivea. Jest to innowacyjny produkt do pielęgnacji ciała, który zapewnia nawilżenie oraz uczucie wyjątkowo miękkiej skóry. Koncept nowego balsamu gwarantuje szybką aplikację i wchłanianie – wystarczy go bowiem nałożyć pod prysznicem, a następnie spłukać. Po wytarciu ręcznikiem można się ubrać, bez ryzyka zabrudzenia odzieży balsamem. Ekspozycję tej innowacyjnej nowości wspieramy m.in. licznymi materiałami POS, które gwarantują, że konsument zauważy ten produkt na półce w sklepie.
Joanna Gruszczyńska,
category manager Nivea


Planogram dla produktów do pielęgnacji ciała marki NIVEA w sklepach, w których kategoria jest bardziej rozbudowana


ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Szkolenia
05.07.2024 08:40
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
Kwiat Dojrzałości & Novaclear / Marcin Kossakowski
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
/ Marcin Kossakowski
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
/ Marcin Kossakowski
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
/ Marcin Kossakowski
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
Kwiat Dojrzałości & Novaclear
Gallery
Stworzony przez Arche Hotel Krakowska projekt Kwiat Dojrzałości, jest wyjątkową inicjatywą, która aktywizuje do życia społecznego kobiety 40+. Marka Novaclear, związana z projektem już od pierwszej edycji, w tym roku przeprowadziła warsztaty pielęgnacyjne tegorocznym uczestniczkom projektu. Panie miały okazję dowiedzieć się jak prawidłowo pielęgnować skórę dojrzałą i uzyskać odpowiedzi na nurtujące je pytania.

„Jestem zachwycona przebiegiem warsztatów pielęgnacyjnych Novaclear. Uczestniczki były bardzo aktywne i z zaciekawieniem słuchały prezentacji. Dużo pytały i wymieniały się wzajemnymi doświadczeniami. Cieszymy się, że możemy być partnerem tak pięknego i wartościowego projektu, jakim jest Kwiat Dojrzałości. Gratulujemy wszystkim uczestniczkom chęci do rozwijania się i zdobywania nowych doświadczeń.” – mówiła prowadząca warsztaty Natalia Iwaniuk- Dyrektor Działu Handlowego i Marketingu Equalan Pharma.

Podczas gali finałowej projektu Kwiat Dojrzałości, obok tytułu Laureatki Kwiatu Dojrzałości, zostanie przyznany tytuł Kwiatu Dojrzałości Novaclear. To wyjątkowe wyróżnienie podkreślające znaczenie pielęgnacji skóry dojrzałej. Celebruje kobiety, które z pasją i zaangażowaniem dążą do samorozwoju.

Gala finałowa, już 24 sierpnia w Hotelu Arche Krakowska, w Warszawie.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Szkolenia
26.06.2023 00:00
Komunikacja w procesie sprzedaży w kanale tradycyjnym
fot. materiał partnera
O sytuację na tradycyjnym rynku kosmetycznym zapytaliśmy Jarosława Pawelca dyrektora handlowego firmy Venita.

J. Pawelec: Tradycyjny rynek jest pod presją wobec rosnącej konkurencji sieci handlowych i e-commerce. Sytuacja wymusza na właścicielach drogerii podjęcie rozmaitych działań w celu utrzymania rentowności biznesu. Zarządzający drogeriami starają się przyciągnąć klientów przez programy lojalnościowe, promocje, eventy, porady, podążanie za trendami aby mieć w ofercie nowe modne i poszukiwane produkty.

Do oczekiwań rynku muszą dostosować się producenci ze swoją ofertą produktową i promocją.

Istotną rolę J.Pawelec upatruje w budowaniu relacji klient-sprzedawca: „Sprzedawczyni mająca długą przyjacielską wręcz więź ze swoją klientką z łatwością zarekomenduje jej nowe produkty”.  
 
J.Pawelec: Firmy kosmetyczne starają się włączyć w proces komunikacji producent-sprzedawca-klientka, aby ułatwić wprowadzanie nowych produktów i zwiększać sprzedaż.

Ważnym działaniem są konkursy sprzedażowe dla personelu, gdzie często nagrodę stanowią produkty producenta. Dzięki temu sprzedawczyni może przetestować produkt i znając jego zalety rekomendować go, swoim klientkom, pełniąc rolę konsultantki”. 

Kolejnym działaniem, według J. Pawelca są akcje promocyjne producenta nastawione bezpośrednio na konsumenta o treści: "kup produkty firmy za kwotę X i odbierz produkt gratis"

Promocje dają bezpośrednią korzyść dla wszystkich stron procesu: 

- klientki uzyskują korzyści w postaci produktów gratis, drogerie korzystają, ponieważ akcje przyciągają nowe klientki i podtrzymują zainteresowanie stałych klientek tworząc program lojalnościowy, producent ponosi koszt promocji, ale w zamian uzyskuje wyższą sprzedaż i buduje dobre relacje z drogeriami co przekłada się m.in. na łatwość we wprowadzaniu nowości i silniejszą pozycję względem konkurencji.

Ekspert Venity podsumowuje: Aby rozwijać pozycję marki na rynku należy pozyskać lojalnego klienta. Służą temu aktywne działania dające dodatkowe korzyści wszystkim uczestnikom procesu komunikacji. Doceniamy w firmie korzyści płynące z prowadzenia działań promocyjnych nastawionych na budowę relacji i będziemy się w nie angażować. 

Uważamy, ze rynek tradycyjny jest ważny nie tylko dla uzyskania sprzedaży, ale również dla budowy wizerunku firmy w świadomości konsumentów. Venita utrzymuje i zwiększa swoje zaangażowanie w tym kanale sprzedaży. Obecnie firma rekrutuje na stanowisko przedstawiciela handlowego w regionach śląskim i pomorskim. Osoby zainteresowane zachęcamy do kontaktu: sprzedaż[email protected]

Venita jest wiodącym polskim producentem kosmetyków do koloryzacji i pielęgnacji włosów.

Firma eksportuje swoje produkty do ponad 40 krajów na całym świecie.

Dzięki ponad 30-letniemu doświadczeniu  na rynku oferujemy produkty wysokiej jakości wpisujące się w najnowsze trendy na rynku kosmetycznym. 

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2024 07:25