Ambra – dystrybutor chemii gospodarczej i kosmetyków działający w ramach Grupy Eurocash – rozwija projekt Shelf Program, w ramach którego instaluje i zarządza kompleksowo półką chemiczno-kosmetyczną w sklepach spożywczych. Ma on wspierać konkurencyjność przedsiębiorców prowadzących niezależne sklepy detaliczne, które przekłada się na wyższą sprzedaż, oszczędność środków i czasu. Do sierpnia 2021 r. w programie Shelf Program uruchomiono ponad 200 półek z asortymentem Ambry. Najwięcej w sieciach Lewiatan, PSD i Euro Sklep.
– Efekty w postaci wyższych obrotów widać od razu po wdrożeniu – sklepy notują nawet dwucyfrowy wzrost sprzedaży z półki. Z kolei dynamika sprzedaży sklepów objętych Shelf Programem jest średnio o 8 pp. wyższa niż dynamika rynku – mówi Klaudia Rudewicz, dyrektor generalny Ambry.
Program polega na kompleksowym wspieraniu przedsiębiorców w zarządzaniu kategoriami kosmetyczno-chemicznymi – od projektowania półki, przez indywidualny dobór asortymentu, polityki cenowej, ekspozycję towarów na sklepie, a także analizowanie danych sprzedażowych czy organizowanie promocji i akcji konsumenckich.
Przedsiębiorcy przystępujący do Shelf Programu otrzymują gotowy koncept – indywidualny planogram, projekt półki wraz z towarem i wskazaniem, jak go eksponować, aby dobrze rotował. Klienci mogą liczyć również na bieżące wsparcie doradców klienta oraz analityków Ambry. Dzięki temu, właściciele sklepów nie muszą „zamrażać kapitału” i magazynować produktów chemiczno-kosmetycznych w swoich placówkach. Dane Ambry pokazują, że Shelf Program pozwala obniżyć zapas klienta średnio o 25 proc.
Ambra jest dystrybutorem chemii gospodarczej i kosmetyków, ma w ofercie ponad 15 tys. produktów, współpracuje z około 140 producentami i obsługuje 3,5 tys. przedsiębiorców prowadzących lokalne sklepy. Jest organizatorem sieci Drogerie Koliber. Należy do Grupy Eurocash, która jest organizator znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich takich jak: ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben oraz Delikatesy Centrum. Współpracuje z ponad 90 tys. klientów, z których 70 tys. stanowią przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce.