StoryEditor
Surowce
17.07.2023 10:54

Rynek oleju jojoba przekroczy wartość 225 milionów dolarów do 2030 r.

Olej jojoba jest niezwykły ze względu na swoje podobieństwo do sebum - naturalnego płynu produkowanego przez nasze włosy i skórę. / Kenneth Bosma, CC BY 2.0 via Wikimedia Commons
Oczekuje się, że globalny rynek oleju jojoba osiągnie 225,81 milionów dolarów do 2030 r. i wykaże CAGR na poziomie 7,7 proc. w okresie prognozy (2023-2030), zgodnie z najnowszym raportem badawczym Skyquest. Rosnący popyt ze strony przemysłu kosmetycznego, rosnąca świadomość na temat produktów naturalnych i organicznych, rosnące preferencje konsumentów dotyczące składników pochodzenia roślinnego, coraz szersze zastosowanie w produktach do pielęgnacji włosów i skóry oraz potencjalne korzyści zdrowotne związane z olejem jojoba napędzają rozwój rynku.

Według najnowszych globalnych badań SkyQuest dotyczących rynku olejku jojoba, rosnące zapotrzebowanie na naturalne i zrównoważone składniki w produktach do pielęgnacji ciała, rosnąca popularność czystego piękna i organicznej pielęgnacji skóry, i rosnące zainteresowanie roślinnymi alternatywami dla syntetycznych chemikaliów to trendy, które pomagają w rozwoju rynku.

image
Grand View Research

Olej jojoba to naturalny olej roślinny pozyskiwany z nasion rośliny o nazwie Simmondsia chinensis, znanej również jako jojoba. Roślina ta występuje głównie w pustynnych regionach Ameryki Północnej, takich jak Meksyk, Arizona i Kalifornia. Olej jojoba ma unikalną strukturę chemiczną, która przypomina sebum, naturalny lipid wytwarzany przez ludzką skórę. Dlatego olej jojoba jest często wykorzystywany w kosmetyce i do pielęgnacji skóry. Ma właściwości nawilżające, zmiękczające i ochronne, co pomaga utrzymać odpowiednią wilgotność skóry. Ponadto, olej jojoba jest stosowany w wielu produktach do pielęgnacji włosów, ponieważ nawilża je, nadaje im blask i chroni przed uszkodzeniami. Jest również stosowany w aromaterapii ze względu na swoje delikatne i łagodne działanie na skórę. Olej jojoba jest popularnym składnikiem wielu produktów kosmetycznych, a także można go stosować samodzielnie jako naturalne środek do pielęgnacji skóry i włosów.

image
Grand View Research

Ameryka Północna zdominowała rynek z najwyższym udziałem w przychodach wynoszącym 34,0 proc. w 2022 r. Przypisuje się to wzrostowi w branżach zastosowań końcowych, takich jak kosmetyki, środki higieny osobistej i farmacja. W regionie znajdują się niektóre z głównych rynków kosmetycznych, w tym Stany Zjednoczone, Kanada i Meksyk. Kosmetyki i środki higieny osobistej zdominowały rynek olejku jojoba z najwyższym udziałem w przychodach wynoszącym 71,5 proc. w 2022 r. Jego wysoki udział wynika z rosnącego popytu na produkty pochodzenia naturalnego i organicznego.

Kanał B2B zdominował światowy rynek oleju jojoba z najwyższym udziałem w przychodach na poziomie 62,4 proc. w 2022 roku. Na rynku z najwyższym udziałem w przychodach na poziomie 63,5 proc. w 2022 roku dominował olej tłoczony na zimno. Wzrost można przypisać wysokiemu popytowi na naturalne, czyste, wolne od chemikaliów i wysokiej jakości produkty z różnych gałęzi przemysłu końcowego, w tym między innymi środków higieny osobistej, kosmetyków i farmaceutyków. Segment tłoczony na zimno odnotował wzrost popytu w porównaniu z rafinowanym olejem jojoba ze względu na rosnącą skłonność konsumentów do produktów wolnych od chemikaliów i pochodzących z naturalnych źródeł.

Czytaj także: „Nowe-stare składniki”: trend w kierunku tradycyjnych olejów afrykańskich

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
15.11.2024 08:19
Olej klimatyczny zamiast oleju palmowego. L’Oréal Green Sciences Incubator wspiera innowacyjny projekt hamburskiego start-upu
fot. Shutterstock

Znane z innowacyjnych rozwiązań w dziedzinie bioletchnologii Colipi zakwalifikowało się do prestiżowego programu L’Oréal Green Sciences Incubator. Francuskie lider branży kosmetycznej będzie wspierać start-up dostępem do nowoczesnych laboratoriów. Cel – dążenie do zrównoważonego piękna.

Colipi to hamburski start-up biotechnologiczny zajmujący się opracowywaniem innowacyjnych procesów fermentacji w celu przekształcania dwutlenku węgla i organicznych produktów ubocznych w zrównoważone oleje, znane jako Climate Oil, czyli oleje klimatyczne. Mogą one zastępować naturalne oleje roślinne, w tym olej palmowy, w przemyśle kosmetycznym, chemicznym oraz w produkcji paliw lotniczych.

Założyciele start-upu, Philipp Arbter, Tyll Utesch, Jonas Heuer i Maximilian Webers, przypominają, że globalne zapotrzebowanie na ropę naftową to aż 4400 milionów ton, a na oleje roślinne, przede wszystkim olej palmowy, dalsze 210 milionów. Misją Colipi jest zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych dzięki wykorzystywaniu przez przedsiębiorstwa neutralnych pod względem emisji dwutlenku węgla biomateriałów. Start-up dąży do tego, żeby łańcuchy wartości oparte na ropie naftowej i oleju roślinnym zostały zastąpione przez łańcuchy wartości oparte na precyzyjnej fermentacji.

– Umiejętności Colipi w zakresie zielonych nauk, takich jak fermentacja i zielona chemia, w połączeniu z naszą wiedzą specjalistyczną w zakresie badań i rozwoju, powinny doprowadzić do stworzenia wspaniałych innowacji na rzecz bardziej odpowiedzialnego przemysłu kosmetycznego – oświadczyła w rozmowie z „Hamburg News” Ines Comtet, szefowa ds. komunikacji w L’Oréal GSI.

Dzięki tej współpracy Colipi zyska dostęp do zaplecza naukowego L’Oréal, w tym najnowocześniejszych laboratoriów. Wpisuje się to w działania światowego giganta branży kosmetycznej stawiające na ekologiczne innowacje. Wsparcie ze strony L’Oréal umożliwi Colipi przyspieszenie prac nad komercjalizacją oleju klimatycznego i wprowadzenie go na rynek.

Czytaj także: L’Oréal uruchamia Big Bang Program w Azji Północnej, aby wspierać startupy kosmetyczne

Wykorzystywanie oleju palmowego w przemyśle wiąże się z poważnymi konsekwencjami ekologicznymi oraz problemami społecznymi. Uprawy palmy olejowej prowadzą do wylesiania rejonów tropikalnych, a wycinanie lasów deszczowych oznacza niszczenie naturalnych siedlisk dzikich zwierząt. Wypalanie lasów pod uprawy wypuszcza do atmosfery ogromne ilości dwutlenku węgla. Na tym nie koniec: intensywna uprawa palmy olejowej wiąże się ze stosowaniem znacznych ilości pestycydów, z kolei proces produkcji oleju palmowego wiąże się z zanieczyszczeniem rzek i wód gruntowych. Ponieważ w wielu regionach rozwój wielkoobszarowych plantacji palmowych zastępuje tradycyjne rolnictwo, prowadzi on do utraty źródeł utrzymania, a czasem wręcz wysiedlania lokalnych społeczności. Osoby zatrudnione na plantacjach mierzą się z licznymi nadużyciami takimi jak skandalicznie niskie wynagrodzenia, złe warunki pracy oraz eksploatacja dzieci jako taniej siły roboczej.

Wprowadzenie na rynek oleju klimatycznego umożliwiłoby ukrócenie przynajmniej części tych praktyk i pozwoliło powstrzymać degradację środowiska naturalnego.

Czytaj także: Aleksandra Dziegieć, Zielone Laboratorium: przemysł surowców kosmetycznych opiera się nadal na nieetycznych olejach

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Surowce
13.11.2024 14:26
Przyszłość szafranu w kosmetyce stoi pod znakiem zapytania. Powodem trudna sytuacja gepolityczna
Szafran pozyskuje się z kwiatów krokusa.Safa Daneshvar

Szafran, najdroższa przyprawa świata, znana ze swojego wyjątkowego smaku i szerokiego zastosowania w kosmetyce, stoi przed wyzwaniami, które mogą zagrozić przyszłości jej użytku w produktach urodowych. Klimatyczne zawirowania i napięcia geopolityczne wpływają na jego produkcję, a popyt na rynku rośnie.

Szafran od lat zajmuje szczególne miejsce w przemyśle kosmetycznym i kulinarnym. Jego cena, wynosząca około 1600 dolarów za kilogram, jest wyrazem skomplikowanego procesu produkcji, który wymaga użycia aż 17 000 kwiatów do uzyskania tej ilości. Iran, największy producent szafranu na świecie, odpowiada za 90 proc. globalnej produkcji, podczas gdy Hiszpania, Grecja, Afganistan, Maroko i Indie odgrywają mniejszą rolę. Produkcja szafranu jest pracochłonna – kwiaty zbiera się ręcznie o świcie, aby uniknąć uszkodzenia delikatnych pręcików.

W ostatnich latach zmiany klimatyczne i napięcia polityczne znacznie skomplikowały sytuację na rynku. W okresie od 2022 do 2023 roku Iran, kluczowy producent, zmagał się z suszą spowodowaną długim, gorącym i suchym okresem. Jak wskazuje Bhimu Patil, dyrektor Centrum Poprawy Warzyw i Owoców na Uniwersytecie Texas A&M, plony spadły dramatycznie – z 400 000 kilogramów w 2022 roku do zaledwie 80 000 kilogramów w 2023 roku. Taka sytuacja przyczynia się do wzrostu cen i wzmacnia presję na rynkach globalnych, gdzie popyt na szafran stale rośnie.

Rynek szafranu, obecnie wyceniany na 602,2 milionów dolarów, będzie według przewidywań rósł w tempie 7,1 proc. rocznie przez następne sześć lat, co podkreśla dynamiczny rozwój branży kosmetycznej. Luksusowe marki, takie jak Sisley Paris, YSL Beauty czy Kosas, oferują produkty z dodatkiem szafranu, jak kremy i serum, których ceny sięgają setek dolarów. Przykładowo, Or Rouge La Crème od YSL, wykorzystujący szafran z Maroka, kosztuje aż 440 dolarów za 50 ml.

Wojna w Ukrainie miała również wpływ na koszty produkcji szafranu, zwłaszcza w Grecji, gdzie marka Korres posiada umowę z tamtejszą spółdzielnią. Według Leny Korres, założycielki firmy, koszty energii i nawozów ekologicznych wzrosły w 2022 roku, co przełożyło się na 30-procentowy wzrost cen szafranu. W związku z tym, że szafran jest rośliną wymagającą nawadniania i wrażliwą na zmiany temperatury, warunki klimatyczne oraz napięcia geopolityczne stanowią istotne zagrożenie dla stabilności jego produkcji.

Czytaj także: Niebezpieczne substancje w 6 proc. kosmetyków – alarmujące wyniki kontroli ECHA

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2024 00:41