Według najnowszych globalnych badań SkyQuest dotyczących rynku olejku jojoba, rosnące zapotrzebowanie na naturalne i zrównoważone składniki w produktach do pielęgnacji ciała, rosnąca popularność czystego piękna i organicznej pielęgnacji skóry, i rosnące zainteresowanie roślinnymi alternatywami dla syntetycznych chemikaliów to trendy, które pomagają w rozwoju rynku.
Olej jojoba to naturalny olej roślinny pozyskiwany z nasion rośliny o nazwie Simmondsia chinensis, znanej również jako jojoba. Roślina ta występuje głównie w pustynnych regionach Ameryki Północnej, takich jak Meksyk, Arizona i Kalifornia. Olej jojoba ma unikalną strukturę chemiczną, która przypomina sebum, naturalny lipid wytwarzany przez ludzką skórę. Dlatego olej jojoba jest często wykorzystywany w kosmetyce i do pielęgnacji skóry. Ma właściwości nawilżające, zmiękczające i ochronne, co pomaga utrzymać odpowiednią wilgotność skóry. Ponadto, olej jojoba jest stosowany w wielu produktach do pielęgnacji włosów, ponieważ nawilża je, nadaje im blask i chroni przed uszkodzeniami. Jest również stosowany w aromaterapii ze względu na swoje delikatne i łagodne działanie na skórę. Olej jojoba jest popularnym składnikiem wielu produktów kosmetycznych, a także można go stosować samodzielnie jako naturalne środek do pielęgnacji skóry i włosów.
Ameryka Północna zdominowała rynek z najwyższym udziałem w przychodach wynoszącym 34,0 proc. w 2022 r. Przypisuje się to wzrostowi w branżach zastosowań końcowych, takich jak kosmetyki, środki higieny osobistej i farmacja. W regionie znajdują się niektóre z głównych rynków kosmetycznych, w tym Stany Zjednoczone, Kanada i Meksyk. Kosmetyki i środki higieny osobistej zdominowały rynek olejku jojoba z najwyższym udziałem w przychodach wynoszącym 71,5 proc. w 2022 r. Jego wysoki udział wynika z rosnącego popytu na produkty pochodzenia naturalnego i organicznego.
Kanał B2B zdominował światowy rynek oleju jojoba z najwyższym udziałem w przychodach na poziomie 62,4 proc. w 2022 roku. Na rynku z najwyższym udziałem w przychodach na poziomie 63,5 proc. w 2022 roku dominował olej tłoczony na zimno. Wzrost można przypisać wysokiemu popytowi na naturalne, czyste, wolne od chemikaliów i wysokiej jakości produkty z różnych gałęzi przemysłu końcowego, w tym między innymi środków higieny osobistej, kosmetyków i farmaceutyków. Segment tłoczony na zimno odnotował wzrost popytu w porównaniu z rafinowanym olejem jojoba ze względu na rosnącą skłonność konsumentów do produktów wolnych od chemikaliów i pochodzących z naturalnych źródeł.
Czytaj także: „Nowe-stare składniki”: trend w kierunku tradycyjnych olejów afrykańskich