Jeszcze w ubiegłym roku Daria Prochenka, założycielka i prezes firmy Clochee, specjalizującej się w kosmetykach naturalnych, obawiała się o przyszłość małych firm kosmetycznych. Podczas jubileuszowej konferencja Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego mówiła, że takie przedsiębiorstwa jak jej – nie dysponujące ogromnymi rezerwami finansowymi i zasobami ludzkimi – nie będą w stanie sprostać zmianom, które przyniesie Zielony Ład i związana z nim rewizja rozporządzenia kosmetycznego dotycząca składników kosmetycznych.
Czytaj też: Małe firmy mogą nie przetrwać zmian w prawie kosmetycznym [20-lecie Kosmetycznych KONFERENCJA]
Pomimo tych obaw, nie czekając na nowe unijne wytyczne, Clochee przygotowało nową linię produktową – Simply Nature by Clochee.
– Tak do końca, w 100 proc. nie wiadomo co będą zawierały przygotowywane przez Komisję Europejską przepisy. Jednak w związku z tym, że my i tak staramy się stosować jak najbardziej ekologiczne składniki i rozwiązania – można nawet powiedzieć, że jesteśmy pionierem ich wykorzystywania w Polsce – postanowiliśmy kontynuować rozwój portfolio produktowego – powiedziała w rozmowie z portalem wiadomościkosmetyczne.pl Daria Prochenka, podczas premiery nowej linii.
Wyjaśniła, że obecne normy dla produkcji kosmetycznej są i tak bardzo wyśrubowane. Dodatkowo nowa linia produktowa uzyskała restrykcyjny certyfikat Ecocert Cosmos Natural i oferowana jest w opakowaniach z recyklingu, które nadają się do dalszego przetwarzania w tym procesie.
– Na rynku pojawiają się nowe, naturalne surowce, o tak cudownych właściwościach, jak chociażby fitokolagen, że nie mogliśmy czekać z ich wykorzystaniem. Wierzymy, że to co teraz robimy, jest zgodne z tym co czeka nas w przyszłości w związku z Zielonym Ładem i rewizją unijnego rozporządzenia kosmetycznego dotyczącą składników kosmetycznych – mówi prezes Clochee.
Co oferują kosmetyki Simply Nature by Clochee?
Kosmetyki Simply Nature by Clochee oferują innowacyjną, naturalną, zaawansowaną pielęgnację anti-age, precyzyjnie ukierunkowaną na opóźnienie i neutralizację procesów starzenia.
Premiera linii przypadła na 10-lecie firmy Clochee, która powstała w 2013 roku i od samego początku stawiała na naturalne składniki, choć w Polsce jeszcze nie było to trendem.
– Jesteśmy jedną z firm, której wysiłki edukacyjne i setki spotkań handlowych wpłynęły na zainteresowanie kosmetykami naturalnymi wśród przedstawicieli rynku drogeryjnego oraz ich popularność wśród konsumentów – uważa Daria Prochenka.
Clochee wchodzi do Rossmanna
Chociaż Clochee ma w swojej ofercie linię dla młodszych użytkowników i kosmetyki męskie, to jej specjalnością jest naturalna pielęgnacja anti-age. Klientkami firmy są gównie kobiety w wieku 30 lat i więcej. Produkty są oferowana w wielu różnych kanałach sprzedaży – w licznych drogeriach internetowych oraz we własnym e-sklepie marki, ale także w perfumeriach Sephora, drogeriach Hebe, Super-Pharm oraz Kontigo. Można je też spotkać na lotniskach w sklepach Aelia i Baltona.
Jednak wraz z nowa linią Clochee wchodzi do Rossmanna.
– To oznacza dla nas dotarcie do konsumentów w niemal każdym zakątku w Polsce. Staniemy na pólkach około 1 tys. stacjonarnych drogerii oraz w sklepie online. Liczymy na to, że współpraca z drogerią Rossmann wzniesie naszą sprzedaż na nieosiągalny dotychczas poziom, a nasze kosmetyki – także dzięki cenom o wiele niższym niż w przypadku dotychczasowego asortymentu – zyskają jeszcze jeszcze większą popularność wśród dojrzałych kobiet wierzących w działanie naturalnych składników – zdradziła portalowi wiadomosciomkosmetyczne.pl, prezes Clochee.
Według jej słów zainteresowanie naturalnym kosmetykami rośnie – idzie w ślad za zmieniającymi się nawykami żywieniowymi i poszukiwaniem roślinnych zamienników mięsa. Obie postawy wynikają natomiast z rosnącej świadomości tego, co dzieje ze światem, środowiskiem oraz tego, że każdy poprzez swoje zakupowe wybory ma wpływ na przyszłość planety.