StoryEditor
Surowce
12.05.2023 00:00

Clochee liczy na spektakularne wzrosty sprzedaży. Nowa linia kosmetyków trafiła do Rossmanna

Daria Prochenka, założycielka i prezes firmy Clochee podczas premiery linii Simply Nature / fot. wiadomoscikosmetyczne.pl
Od kilku lat sprzedaż naturalnych kosmetyków Clochee utrzymuje się na przyzwoitym stabilnym poziomie. Teraz jednak Daria Prochenka, prezes firmy spodziewa się spektakularnych wzrostów. Nowa linia Simply Nature by Clochee trafiła właśnie do Rossmanna. Szeroka dostępność, ceny niższe niż w przypadku dotychczasowego asortymentu, certyfikat Ecocert oraz naturalne składniki neutralizujące procesy starzenia to według naszej rozmówczyni przepis na sukces.

Jeszcze w ubiegłym roku Daria Prochenka, założycielka i prezes firmy Clochee, specjalizującej się w kosmetykach naturalnych, obawiała się o przyszłość małych firm kosmetycznych. Podczas jubileuszowej konferencja Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego mówiła, że takie przedsiębiorstwa jak jej – nie dysponujące ogromnymi rezerwami finansowymi i zasobami ludzkimi – nie będą w stanie sprostać zmianom, które przyniesie Zielony Ład i związana z nim rewizja rozporządzenia kosmetycznego dotycząca składników kosmetycznych.

Czytaj też: Małe firmy mogą nie przetrwać zmian w prawie kosmetycznym [20-lecie Kosmetycznych KONFERENCJA]

Pomimo tych obaw, nie czekając na nowe unijne wytyczne, Clochee przygotowało nową linię produktową – Simply Nature by Clochee.

– Tak do końca, w 100 proc. nie wiadomo co będą zawierały przygotowywane przez Komisję Europejską przepisy. Jednak w związku z tym, że my i tak staramy się stosować jak najbardziej ekologiczne składniki i rozwiązania – można nawet powiedzieć, że jesteśmy pionierem ich wykorzystywania w Polsce – postanowiliśmy kontynuować rozwój portfolio produktowego – powiedziała w rozmowie z portalem wiadomościkosmetyczne.pl Daria Prochenka, podczas premiery nowej linii.

Wyjaśniła, że obecne normy dla produkcji kosmetycznej są i tak bardzo wyśrubowane. Dodatkowo nowa linia produktowa uzyskała restrykcyjny certyfikat Ecocert Cosmos Natural i oferowana jest w opakowaniach z recyklingu, które nadają się do dalszego przetwarzania w tym procesie.

– Na rynku pojawiają się nowe, naturalne surowce, o tak cudownych właściwościach, jak chociażby fitokolagen, że nie mogliśmy czekać z ich wykorzystaniem. Wierzymy, że to co teraz robimy, jest zgodne z tym co czeka nas w przyszłości w związku z Zielonym Ładem i rewizją unijnego rozporządzenia kosmetycznego dotyczącą składników kosmetycznych – mówi prezes Clochee.

Co oferują kosmetyki Simply Nature by Clochee?  

Kosmetyki Simply Nature by Clochee oferują innowacyjną, naturalną, zaawansowaną pielęgnację anti-age, precyzyjnie ukierunkowaną na opóźnienie i neutralizację procesów starzenia.


Premiera linii przypadła na 10-lecie firmy Clochee, która powstała w 2013 roku i od samego początku stawiała na naturalne składniki, choć w Polsce jeszcze nie było to trendem.

– Jesteśmy jedną z firm, której wysiłki edukacyjne i setki spotkań handlowych wpłynęły na zainteresowanie kosmetykami naturalnymi wśród przedstawicieli rynku drogeryjnego oraz ich popularność wśród konsumentów – uważa Daria Prochenka.

Clochee wchodzi do Rossmanna

Chociaż Clochee ma w swojej ofercie linię dla młodszych użytkowników i kosmetyki męskie, to jej specjalnością jest naturalna pielęgnacja anti-age. Klientkami firmy są gównie kobiety w wieku 30 lat i więcej. Produkty są oferowana w wielu różnych kanałach sprzedaży – w licznych drogeriach internetowych oraz we własnym e-sklepie marki, ale także w perfumeriach Sephora, drogeriach Hebe, Super-Pharm oraz Kontigo. Można je też spotkać na lotniskach w sklepach Aelia i Baltona.

Jednak wraz z nowa linią Clochee wchodzi do Rossmanna.

– To oznacza dla nas dotarcie do konsumentów w niemal każdym zakątku w Polsce. Staniemy na pólkach około 1 tys. stacjonarnych drogerii oraz w sklepie online. Liczymy na to, że współpraca z drogerią Rossmann wzniesie naszą sprzedaż na nieosiągalny dotychczas poziom, a nasze kosmetyki – także dzięki cenom o wiele niższym niż w przypadku dotychczasowego asortymentu – zyskają jeszcze jeszcze większą popularność wśród dojrzałych kobiet wierzących w działanie naturalnych składników – zdradziła portalowi wiadomosciomkosmetyczne.pl, prezes Clochee.  

Według jej słów zainteresowanie naturalnym kosmetykami rośnie – idzie w ślad za zmieniającymi się nawykami żywieniowymi i poszukiwaniem roślinnych zamienników mięsa. Obie postawy wynikają natomiast z rosnącej świadomości tego, co dzieje ze światem, środowiskiem oraz tego, że każdy poprzez swoje zakupowe wybory ma wpływ na przyszłość planety.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Surowce
21.02.2025 13:38
DSM-Firmenich z powodzeniem emituje obligacje warte 750 milionów euro
Firmenich

DSM-Firmenich ogłosił pomyślną emisję obligacji o wartości 750 milionów euro. Instrument finansowy posiada termin zapadalności wynoszący 11 lat, co oznacza, że obligacje będą wykupywane w 2036 roku.

Kupon obligacji został ustalony na poziomie 3,375 proc., co określa roczne oprocentowanie, jakie otrzymają inwestorzy. Emisja obligacji odbywa się w ramach istniejącej struktury wzajemnych gwarancji, w której DSM pełni rolę emitenta, a DSM-Firmenich działa jako gwarant.

Cena emisyjna obligacji wyniosła 98,875 proc. ich wartości nominalnej. Oznacza to, że rzeczywista rentowność obligacji dla inwestorów wynosi 3,5 proc. Instrumenty te zostaną notowane na Luksemburskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, co zapewnia im płynność oraz dostępność dla szerokiego grona inwestorów instytucjonalnych i indywidualnych.

Środki pozyskane z emisji obligacji zostaną przeznaczone na ogólne cele korporacyjne, w tym refinansowanie istniejącego zadłużenia spółki. Tego rodzaju operacje pozwalają na poprawę struktury finansowej przedsiębiorstwa oraz zabezpieczenie stabilnych źródeł finansowania na przyszłe lata.

Emisja obligacji o tak dużej wartości i długim terminie zapadalności świadczy o zaufaniu inwestorów do DSM-Firmenich oraz jego strategii finansowej. Korzystne warunki emisji, w tym relatywnie niska rentowność na poziomie 3,5 proc., odzwierciedlają dobrą ocenę kredytową spółki oraz jej zdolność do pozyskiwania kapitału na rynkach międzynarodowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Surowce
14.02.2025 12:05
Z patelni do kosmetyków: Wielkopolanie pomogą recyklingować zużyty olej spożywczy
Gmina Dopiewo - strona oficjalna

Mieszkańcy dziesięciu miejscowości w Wielkopolsce zyskali nową możliwość recyklingu zużytego oleju spożywczego dzięki instalacji olejomatów. To innowacyjne rozwiązanie ma na celu ochronę środowiska i ograniczenie zanieczyszczenia kanalizacji. Zużyty olej, zamiast trafiać do ścieków, może być przetwarzany na biopaliwa, środki czystości, kosmetyki czy biodegradowalne tworzywa sztuczne. Projekt wspiera gospodarkę o obiegu zamkniętym, umożliwiając mieszkańcom wygodne i ekologiczne pozbywanie się tłuszczów kuchennych.

Aby skorzystać z olejomatu, mieszkańcy muszą zarejestrować się w specjalnej aplikacji, dzięki której otrzymują dostęp do systemu zbiórki. Proces jest prosty – po pobraniu pustej butelki z urządzenia należy napełnić ją zużytym olejem i zwrócić do olejomatu. Regularne korzystanie z tej metody pomaga unikać kosztownych awarii kanalizacyjnych. Jak podkreśla inicjatorka projektu, Małgorzata Rdest, problem zatorów tłuszczowych, tzw. fatbergów, dotyka wielu miast na świecie. Przykładem jest Londyn, gdzie w 2017 roku usunięcie 250-metrowego fatberga ważącego 130 ton kosztowało setki tysięcy funtów. Podobne zatory pojawiają się również w Warszawie, Krakowie i Poznaniu, generując wysokie koszty napraw infrastruktury kanalizacyjnej.

Olejomaty umożliwiają efektywne wykorzystanie zebranego oleju, który jest regularnie odbierany i poddawany recyklingowi. Wykorzystuje się go m.in. do produkcji biodiesla, który zmniejsza emisję gazów cieplarnianych. Olej posłuży także w przemyśle chemicznym do wytwarzania kosmetyków oraz biodegradowalnych tworzyw sztucznych. Inicjatywa nie tylko ułatwia mieszkańcom odpowiedzialne pozbywanie się zużytego oleju, ale również wspiera rozwój ekologicznych technologii i zmniejsza negatywny wpływ odpadów na środowisko.

Pierwsze olejomaty stanęły w Plewiskach, Stęszewie, Kościanie, Czempiniu, Puszczykowie, Dąbrówce, Buku, Opalenicy, Grodzisku Wielkopolskim i Zbąszyniu. W planach jest rozszerzenie projektu na kolejne miejscowości, co pozwoli na jeszcze większe zaangażowanie społeczności lokalnych w ochronę środowiska. Nowatorskie rozwiązanie w Wielkopolsce może stać się wzorem dla innych regionów Polski, promując świadome zarządzanie odpadami i wspierając zrównoważony rozwój.

Czytaj także: Z kanalizacji do perfumerii: nowa technologia zmienia odpady tłuszczowe w luksusowe zapachy

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 11:45