StoryEditor
Salony beauty
25.08.2024 19:36

Właścicielka salonu kosmetycznego straciła dorobek całego życia w pożarze kamienicy w Poznaniu

Kamienica przy ul. Kraszewskiego 12 w Poznaniu strawiona pożarem, który był tragiczny w skutkach. Dwóch strażaków biorących udział w akcji gaśniczej nie żyje, kilkunastu trafiło do szpitali, mieszkańcy kamienicy stracili wszystko. / źródło: facebook Miasto Poznań

Właścicielka salonu kosmetycznego Inspiracja straciła swój salon, mieszkanie i wszystko, co posiadała w pożarze kamienicy w centrum Poznania. Społeczność Beauty Razem, znajomi i klienci salonu już organizują pomoc, by mogła szybko wrócić do pracy i do normalnego życia. Pożar w Poznaniu był wyjątkowo tragiczny w skutkach. Dwóch strażaków zginęło podczas akcji ratowniczej, a kilkunastu trafiło do szpitali.

Do tragicznego w skutkach pożaru doszło w sobotę 24 sierpnia br. w kamienicy przy ul. Kraszewskiego 12 w Poznaniu. Zgłoszenie dotarło do strażaków o 23.50, a pięć minut później już byli na miejscu i rozpoczęli akcję gaśniczą. Gdy poszukiwali źródła ognia w piwnicach budynku, doszło do wybuchu. Początkowo mowa była o jednej eksplozji, nagrania, które pojawiają się w internecie wskazują jednak na to, że były to dwa wybuchy w odstępie kilku sekund, a pożar rozprzestrzenił się bardzo szybko i do ogromnych rozmiarów. W kamienicy znajdowały się mieszkania i lokale usługowe, wśrod nich firma, która zajmowała się regeneracją i sprzedażą akumulatorów i baterii do elektronarzędzi.  

W wyniku tych tragicznych zdarzeń dwóch strażaków zginęło. Wiceminister spraw wewnętrznych Wiesław Leśniakiewicz poinformował, że byli to 34-letni strażak z 12-letnim stażem i 33-letni strażak z 11-letnim stażem. Kilkunastu strażaków i trzy inne osoby trafiły do szpitali. W niedzielę 25 sierpnia sześciu strażaków nadal pozostawało w szpitalu. Jak informował w Polsat News dr Patryk Konieczka, szef SOR Szpitala Centralnego w Poznaniu, mają poparzone drogi oddechowe oraz liczne rany spowodowane odłamkami szkła, które wyrzucane podczas wybuchu z ogromną prędkością, przebijały ich kombinezony.

Siła rażenia wybuchu była ogromna, kamienica jest zniszczona a mieszkające w niej osoby straciły wszystko. Wśród poszkodowanych jest pani Alicja, właścicielka salonu kosmetycznego Inspiracja, który prowadziła w kamienicy. Tutaj również mieszkała.

"Drodzy, tego co się zdarzyło dzisiejszej nocy nie da się opisać słowami... Żyjemy! Ja, moja córka i pies. Wyszłyśmy z kamienicy tak jak stałyśmy, straciłyśmy więc wszystko. I salon, i mieszkanie.

Staramy się pozbierać myśli i nie pozwolić, by obrazy wczorajszego horroru odebrały nam resztki nadziei. Straciłam wszystko... Tymczasowe schronienie zapewniła nam jedna z oddanych Klientek. W najbliższych dniach muszę też zacząć poszukiwania nowego lokalu na salon. Chcę zostać na Jeżycach i muszę jak najszybciej wrócić do pracy, żeby zacząć odbudowywać wszystko co straciłam" – napisała pani Alicja w poście na profilu salonu.

Na ten wpis zareagowało mnóstwo osób, w tym klientki salonu. Apel o wsparcie umieściła również na profilu Beauty Razem – grupy zrzeszającej przedsiębiorców prowadzących usługi beauty – pani Jagoda zachęcając koleżanki i kolegów z branży do wsparcia poszkodowanej, która chce jak najszybciej stanąć na nogi i zacząć pracować, by wrócić do normalnego życia. Odzew jest ogromny. Zdarzają się pojedyncze nieprzychylne komentarze, których autorzy uważają, że każdy biznes, tak jak każde mieszkanie, powinien być ubezpieczony i nie zamierzają dokładać się do zbiórki ani udzielać innej pomocy. Jednak zdecydowana większość to deklaracje pomocy finansowej i rzeczowej, potwierdzenia wpłat na założoną zbiórkę, oferty bezpłatnego przekazania wyposażenia i produktów do salonu.

Pod postem umieszczonym na profilu salonu Inspiracja internauci posyłają informacje o wolnych lokalach do wynajęcia, klientki, ale także osoby, które nigdy z usług salonu nie korzystały deklarują zakup voucherów na zabiegi, aby w ten sposób wspomóc właścicielkę salonu kosmetycznego, wiele osób oferuje także osobiste rzeczy, jak odzież czy książki i przybory szkolne.

Organizowane są również zbiórki pomocowe dla wszystkich mieszkańców kamienicy przy Kraszewskiego. Zbiórki i pomoc organizują Stowarzyszenie Inicjatyw Społecznych, Caritas Poznań i Centrum Zarządzania Kryzysowego Miasta Poznań.

W pierwszej kolejności potrzebne są artykuły higieniczne i kosmetyczne, odzież, obuwie, koce, a pomoc już napływa z wielu stron. 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
24.07.2024 13:29
Cosibella otwiera nowy sklep stacjonarny i salon w Warszawie — wiemy już gdzie
Nowy Cosibella Corner znajdzie się na ul. Bohaterów Warszawy.Agata Grysiak

Cosibella planuje otwarcie nowego salonu Cosibella Corner w warszawskiej dzielnicy Ursus. Lokalizacja przy ulicy Bohaterów Warszawy została wybrana jako nowy punkt na mapie usług kosmetycznych. Aktualnie trwają przygotowania do uruchomienia nowego salonu, jednak lokal nie jest jeszcze dostępny dla klientów.

image
Na witrynie przyszłej lokalizacji Cosibella znajduje się plakat z kodem QR.
Agata Grysiak
Obecnie trwają prace wykończeniowe, które mają na celu przygotowanie przestrzeni do użytku. Nowy salon ma oferować standardowe usługi i produkty kosmetyczne, dostępne w innych punktach marki. Proces adaptacji przestrzeni oraz przygotowanie oferty jest w toku, jednak dokładna data otwarcia nie została jeszcze podana do publicznej wiadomości. Wg. informacji z sieci w nowej lokalizacji mają być przeprowadzane zabiegi takie jak m.in.: terapie kwasami, zabiegi pielęgnacyjne, mezoterapia, masaże relaksacyjne i kobido, usługi trychologiczne oraz depilacja laserowa.

Rozpoczęta w kwietniu rekrutacja na stanowisko managera/managerki nowego salonu niedawno dobiegła końca. Wybrana osoba będzie odpowiedzialna za codzienne zarządzanie lokalem oraz koordynację działań zespołu. Na ten moment marka nie ujawnia szczegółowych planów dotyczących przyszłego funkcjonowania salonu, a mieszkańcy Ursusa muszą poczekać na oficjalne ogłoszenie daty otwarcia.

 

 

Cosibella to sieć sklepów stacjonarnych i online oraz marka kosmetyczna specjalizująca się w produktach do pielęgnacji skóry (sprzedawanych pod nazwą SkinTra). Firma oferuje szeroką gamę preparatów, w tym kremy, serum, toniki oraz produkty oczyszczające, skierowane zarówno do kobiet, jak i mężczyzn. Koncept Cosibella Corner natomiast to połączenie salonu beauty ze sklepem stacjonarnym marki, w którym klientki i klienci mogą skorzystać z wybranego zabiegu pielęgnacyjnego, a potem dokupić niezbędne produkty do wykorzystania w domu. W Warszawie znajdują się już trzy lokalizacje tego typu: przy ulicach Łuckiej, Woronicza i Wileńskiej. W ofercie sklepów online i stacjonarnych znajdują się produkty marki własnej sieci, a także innych brandów, w tym np. The Ordinary, Paula’s Choice czy COSRX.

Czytaj także: Hollywood Hair otworzy salon w Rzeszowie i wprowadza nową metodę przedłużania włosów

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
12.07.2024 11:30
Vagaro: 65 proc. osób LGBTQIA+ czuje się reprezentowanych w branży kosmetycznej
Widocznie queerowe osoby w salonach beauty to gwarancja przyciągnięcia klientek i klientów z tej społeczności.Getty Images

Z okazji przypadającego w czerwcu Miesiąca Dumy Vagaro postanowiło przeprowadzić badanie wśród osób LGBTQIA+, by ocenić, na ile branże fryzjerska i kosmetyczna są inkluzywne dla tej społeczności oraz w jaki sposób reprezentacja lub jej brak wpływają na jej wybory konsumenckie.

 Z okazji Miesiąca Dumy Vagaro przeprowadziło ankietę wśród osób należących do społeczności LGBTQIA+, a wyniki opublikowało w raporcie „Styled with Pride” (Stylizacja z Dumą). Badanie objęło 300 osób. Raport podkreśla znaczny wkład społeczności LGBTQIA+ w branżę beauty oraz silne powiązania między wyrażaniem swojej tożsamości a wyglądem zewnętrznym.

Jeśli weźmiemy pod uwagę artystyczny i nieustraszony, związany z wyrażaniem siebie charakter branży kosmetycznej, może się ona wydawać naturalnym rajem dla społeczności LGBTQIA+. Badania Vagaro w dużej mierze to potwierdzają!

– podkreśla Adam Durso z Vagaro.

Okazuje się, że większość osób biorących udział w badaniu czuje się w przynajmniej pewnym stopniu reprezentowana: 32 proc. w stopniu znacznym, a 33 proc. częściowo. Widać też, że sytuacja w branży cały czas się poprawia: poziom komfortu w wyrażaniu ekspresji płciowej znacznie wzrósł według 35 proc. oraz wzrósł nieco według 29 proc. Jednocześnie warto pamiętać, że ponad jedna trzecia badanej grupy poinformowała, że nie czuje się reprezentowana oraz że w ciągu ostatnich trzech lat czuła się mniej komfortowo, gdy chciała wyrażać się w sposób autentyczny.

Raport pokazuje, że dla tej grupy demograficznej zarówno w kwestii rezerwacji usług, jak i kupowanych produktów, reprezentacja oraz inkluzywność mają znaczenie. Bo chociaż podobnie jak inni konsumenci i konsumentki, osoby LGBTQIA+ kierują się w pierwszej kolejności przystępnością cenową, jakością oraz dostępnością, okazuje się, że w przypadku zakupu produktów kosmetycznych oraz służących do pielęgnacji włosów niezwykle ważne są: cruelty free, a więc informacja, że produkt nie jest testowany na zwierzętach (32 proc.), reputacja marki (31 proc.), rekomendacje od osób bliskich i rodziny (31 proc.) oraz inkluzywność i reprezentacja społeczności LGBTQIA+ (27 proc.). W przypadku rezerwowania usług kosmetycznych badane osoby położyły nacisk na recenzje (35 proc.), rekomendacje bliskich (34 proc.) oraz reprezentację osób LGBTQIA+ wśród personelu (26 proc.).

image
Widoczna reprezentacja osób queerowych w biznesie przyciąga inne osoby queerowe, chcące wesprzeć robiący ukłon w ich stronę biznes.
Norbu Gyachung via Unsplash

To pokazuje, że zatrudnianie wyoutowanych osób ze społeczności LGBTQIA+ może przysłużyć się biznesowi i dać firmie perspektywy na dotarcie do nowej grupy demograficznej, zaś w promocji dużą rolę odgrywa marketing szeptany wśród osób dzielących podobne wartości.

Vagaro przygotowało także rekomendacje dla firm chcących dotrzeć do osób ze społeczności LGBTQIA+:

  1. Zachęcanie osób odwiedzających salony do wystawiania opinii oraz szybkie reagowanie zarówno na pozytywne, jak i negatywne recenzje.
  2. Korzystanie w oprogramowaniu Vagaro z taga LGBTQIA+, by łatwo dotrzeć do osób zainteresowanych inkluzywnością. (W przypadku polskiego rynku można pomyśleć np. o tagach w social mediach czy umieszczeniu na drzwiach lokalu naklejek informujących o inkluzywności).
  3. Wykorzystanie oraz sprzedaż produktów zgodnych z wartościami LGBTQIA+.
  4. Przyjęcie punktu widzenia opierającego się na afirmacji płci.
  5. Oferowanie usług neutralnych płciowo i wyceny niezależnej od płci.

Wyniki raportu Vagaro pokazują, że firmy nie powinny traktować działań na rzecz inkluzywności jako ciekawostki czy dodatku, a jako istotną część strategii biznesowej, pozwalającą otworzyć się na nowe grupy demograficzne i mającą konkretne przełożenie na wyniki finansowe. W przypadku branży beauty otwarcie się na osoby LGBTQIA+ jest szczególnie korzystne, co może być widoczne np. w kontekście kultury dragowej. Drag queens oraz drag kings, czyli postaci sceniczne zwracające uwagę na teatralny charakter płci kulturowej, często pełnią rolę rzeczniczą w społeczności LGBTQIA+.

Czytaj także: Sephora stworzy "Bezpieczne Przestrzenie" na Paradach Równości — w tym w Polsce

Vagaro to kalifornijska platforma zarządzania przedsiębiorstwami; jest to oprogramowanie wykorzystywane przez salony fryzjerskie, kosmetyczne, SPA oraz fitness. Umożliwia m.in. umawianie spotkań, zarządzanie danymi klientek i klientów, marketing, rozwiązania w zakresie akceptacji płatności czy zarządzanie stanem magazynu.

Anna Tess Gołębiowska

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
31. sierpień 2024 06:12