Jak podkreśla Michał Łenczyński, branża urodowa wspiera biznes ślubny, solaria, masaże i inne zagrożone branże. Po niedawnym spotkaniu z Ministerstwem Rozwoju i premierem Gowinem padły konstruktywne propozycje. - Oba środowiska doszły do porozumienia i mówią jednym głosem, proponując konstruktywne rozwiązania. Głównymi przyczynami rzadszych wizyt w beauty są problemy w innych branżach. Przedstawiciele sektora urody wskazują na dalsze spadki po wprowadzeniu żółtych stref a wyjątki potwierdzają regułę. Decyzje rządu w tej sprawie mają być podjęte na dniach - mówi szef Beauty Razem.
W badaniu nr 1 przeanalizowano odwołane wizyty po wprowadzeniu żółtych stref – to spadki spodziewane. Średnia ważona spadków deklarowanych wynosi 5,86%, a poziom utrzymania klienta beauty był na poziomie 94,14%. Jednak po tygodniu, problem okazał się większy. Około 6% klientów salonów fryzjerskich i kosmetycznych przestraszyło się nowych stref, odwołało wizytę pomimo bardzo rygorystycznego reżimu bezpieczeństwa.
- Zgłaszanie anulacji wizyt poważnie nas zaniepokoiło. Podkreślamy, że beauty stosuje szczególny rygor bezpieczeństwa. Nie przenosi też cen dodatkowych środków na klientów, średni wzrost cen zabiegów czy strzyżenia to tylko 1,80 zł. Podkreślamy, że salony beauty to jedne z najbezpieczniejszych miejsc, a specjaliści są szczególnie odpowiedzialni za zdrowie klientów. Do salonów kosmetycznych czy fryzjerskich można przychodzić, ale już do solarium czy na masaż nie. Nie rozumiemy rygoru, zwłaszcza w solariach i na masażach – komentuje Michał Łenczyński, Beauty Razem.
Źródło: Beauty Razem/Beauty Research. Badanie przeprowadzone w dniach: 11-12.10.2020 na próbie statystycznej 1927 przedsiębiorców i specjalistów Beauty z grupy wsparcia Beauty Razem.
W badaniu nr 2 podsumowano liczbę odwołanych wizyt po tygodniu – spadki realne. Jaka część spodziewanych klientów przyszła w tygodniu 12-18.10.2020? Średnia ważona spadków realnych wyniosła 15,59%, a poziom utrzymania klienta był na poziomie 84,40%. Spadek okazał się o 10% wyższy niż oczekiwany.
- Potrzebne są konkretne rozwiązania pomocowe dedykowane naszemu sektorowi, branży ślubnej, masażu i solaryjnej. Szczególnie dotknięte są wizażystki, całkowicie uzależnione od ślubów i eventów, ale problem dotyka też fotografów, filmowców i całą branżę ślubną i eventową. Te rozwiązania zostały przekazane wspólnym głosem, bo uważamy że to WIN-WIN. Budżet nie poniesie kosztów utrzymania osób bezrobotnych, a pomoc teraz będzie kosztować po prostu mniej niż straty w przyszłości – tłumaczy Michał Łenczyński z Beauty Razem.
Wnioski: ok. 6% klientów salonów kosmetycznych i fryzjerskich przestraszyło się nowych stref, odwołało wizytę pomimo bardzo rygorystycznego reżimu bezpieczeństwa.
Źródło: Beauty Razem/Beauty Research. Badanie przeprowadzone w dniach: 11-12.10.2020 na próbie statystycznej 1927 przedsiębiorców i specjalistów Beauty z grupy wsparcia Beauty Razem.
W badaniu nr 3 analizowano problemy branży urodowej w kontekście problemów innych branż.
Wynika z niego, że branża beauty jest ściśle powiązana ze ślubną. Spadki w sektorze wedding bezpośrednio przekładają się na salony beauty. Dlatego Beauty Razem mówi wspólnym głosem z branżą ślubną i podkreśla potrzebę odmrożenia solariów, masaży i rozważenie odmrożenia branży poprawy kondycji fizycznej.
Źródło: Beauty Razem/Beauty Research. Badanie przeprowadzone w dniach: 11-12.10.2020 na próbie statystycznej 1220 przedsiębiorców i specjalistów Beauty z grupy wsparcia Beauty Razem.
Beauty Razem wspiera branżę wedding. Organizuje pomoc dla wizażystek, fotografów, filmowców
Z inicjatywy Beauty Razem, branża beauty zorganizowała akcję wsparcia #PomocnaDlonDlaMakeup – “Beauty wspiera Wedding&Makeup” polecająca na łączeniu w pary wizażystki z salonami, by wspólnie się uzupełniały, proponując usługi swoim klientkom. Akcja rozpoczęła się 16 października i połączyła już ponad 300 przedsiębiorców.
- Wzajemna pomoc jest konieczna w trudnym czasie. Wedding i beauty mówią jednym głosem. Mamy wspólne postulaty, wspólne rozwiązania i zostały one przedstawione w trakcie spotkania z premierem Gowinem – podkreśla Michał Łenczyński z Beauty Razem.
Proponuje także salonom w okresie lockdownu branży ślubnej współpracę i korzystanie z usług fotografów weselnych (zdjęcia salonów) i filmowców (filmy promocyjne salonów), aby wesprzeć ich w trudniejszym czasie.