StoryEditor
Salony beauty
03.09.2024 10:31

Hollywood Hair otwiera trzynasty salon w Polsce

W ciągu 8 lat obecności na rynku Hollywood Hair otworzyło w Polsce 13 salonów zajmujących się przedłużaniem włosów / fot. mat. prasowe

Sieć Hollywood Hair otwiera swój trzynasty salon w Polsce. Do końca 2024 r. marka specjalizująca się w przedłużaniu włosów zamierza także otworzyć drugi salon w Londynie.

Hollywood Hair to sieć salonów fryzjerskich specjalizujących się w przedłużaniu włosów i marka posiadająca własnej produkcji suplementy, kosmetyki i akcesoria do włosów. Firma działa od 8 lat i otwiera obecnie swój 13 salon w Polsce, który będzie działał w Rzeszowie przy ul. Hetmańskiej 4.

W sumie Hollywood Hair prowadzi 15 salonów. Jeden działa w hiszpańskiej Marbelli i jeden w Londynie w Wielkiej Brytanii.

– Jeszcze w tym roku uruchomimy naszą kolejną lokalizację w Londynie – zapowiada Klaudia Duszyńska, założycielka Hollywood Hair.

Do końca 2024 r. firma zamierza także otworzyć jeszcze jeden salon w Polsce.

Z danych Market Research Future wynika, że globalny rynek przedłużania włosów osiągnie wartość 10,98 mld USD do 2032 roku.

Czytaj także: Clean Beauty Action Network wzywa do zakazania toksycznych środków prostujących włosy

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Salony beauty
16.09.2024 16:03
Fundacja Beauty Razem włącza się w zbiórkę dla powodzian. Rossmann powołał sztab kryzysowy. Dm szykuje się na wszelkie scenariusze. Wiele biznesów beauty pod wodą
Lądek-Zdrój po przejściu fali powodziowej,16 września 2024zdjęcie: internet

Fundacja Beauty Razem uruchomiła zbiórkę finansową dla powodzian. Na zalanych terenach wielu przedsiębiorców prowadzących drobne biznesy – salony kosmetyczne, fryzjerskie, utraciło swój dobytek. Rossmann, Drogerie Markt powołują sztaby kryzysowe, by móc szybko reagować na zmieniającą się sytuację. Zbiórki i akcje pomocowe trwają w całej Polsce. Te o największej skali prowadzone są przez Fundację Siepomaga, Caritas Polska, PCK. Pieniądze wpłacają także przedsiębiorcy w akcji Przedsiębiorcy powodzianom. InPost bezpłatnie dowozi paczki pomocowe.

– Mój gabinet wraz z całym budynkiem w Kłodzku został zalany. Moje serce dziś pękło na tysiąc kawałków. Nie chcę pieniędzy, ale bardzo potrzebuję MOŻLIWOŚCI, by te pieniądze zarobić. Jeśli któraś z Was jest z Wrocławia lub Leszna, prowadzi gabinet i potrzebowałaby kosmetologa na choć kilka dni w miesiącu – proszę napiszcie. Zajmuję się zabiegami na twarz, głównie skórami trądzikowymi, ale nie tylko. Udało mi się uratować oczyszczanie wodorowe este med i produkty do zabiegów dermaquest, Dermomedica, estGen, więc mam na czym działać. Zajmuję się również stylizacją brwi i liftingiem rzęs. Kręcę super rolki. Będę wdzięczna – napisała na profilu grupy Beauty Razem pani Patrycja, która znalazła się w centrum powodziowego dramatu.

Nie jest jedyną osobą, która utraciła swój majątek, miejsce pracy i bezpieczeństwo w wyniku powodzi, która rujnuje miasta na południu Polski. Wiele osób dzieli się zdjęciami, filmami z zalanych terenów i z tego co zostało z ich domów i miejsc pracy po przejściu fali powodziowej.

– Całe Kłodzko, cała Jelenia Góra, Nysa, droga na Lwówek Śląski, Bolesławiec, wszystkie okoliczne wsie, miejscowości, miasteczka. Wszystko pod wodą. Ja mieszkam w Jeleniej Górze, Mój budynek jest w miarę bezpieczny, nie jest zalany, mam prąd, wodę i gaz, ale połowa miasta jest pod wodą, bez prądu, ewakuowani... – pisze pani Sara.  

Jednak przedsiębiorcy prowadzący biznes kosmetyczny nie po raz pierwszy natychmiast zrzeszają się by pomóc kolegom i koleżankom z branży w dramatycznej sytuacji. To zasługa prężnie zorganizowanej grupy Beauty Razem, która w mediach społecznościowych prowadzi stale żyjące forum wymiany informacji, porad prawnych, giełdę, na której można sprzedać wyposażenie salonów, działa marketingowo i mobilizuje się, by zmieniać prawo. Dzięki temu społeczność beauty ma ze sobą natychmiastowy kontakt i może reagować również na tak dramatyczne wydarzenia, jak niedawny pożar kamienicy w Poznaniu, czy obecnie – na powódź niosącą spustoszenie na ogromną skalę.

– Głos mi się łamie i mam w oczach łzy …  Już nie razem pokazaliśmy, że w kupie siła … Więc mam propozycję żebyśmy wspólnie zorganizowali pomoc dla ludzi, dla koleżanek z branży … są i będą pozalewane domy, dobytek ale również biznesy beauty … Wspólnie możemy wysłać ogrom pomocy i wsparcia … – zaapelowała pani Olga aktywnie działająca na fecebookowej grupie.

– Macie ogromne serca, dziękujemy. Prowadzę salon w Nysie w centrum miasta i nie wierzę, że po raz kolejny nasze piękne miasto jest pod wodą. Nysa jest miastem, gdzie branża beauty jest ogromna i większość salonów jest teraz, tak jak ja, w dramatycznej sytuacji! Brak możliwości pracy! Dobytki zalane i jeszcze straszna bieda ludzi, którzy byli klientami salonów bo i oni stracili dobytki życia! Dziękuję za wrażliwość na ludzkie nieszczęście. Czekamy aż woda zejdzie – odpowiedziała na tę inicjatywę pani Edyta.  

Dziś rano na platformie Siepomaga ruszyła oficjalna zbiórka-skarbonka zorganizowana przez Fundację Beauty Razem #BeautyDlaPowodzian.

– POMAGAMY! BRANŻA Beauty Razem DLA POWODZIAN: Udostępnij, Zalajkuj, Skomentuj, Oznacz Potrzebujących, Zgłoś Potrzeby. Firmy, włączcie się. My-Salony, jesteśmy gotowi by pomagać! 100% wpłaconych kwot przekazanych przez serwis SiePomaga, zostanie przekazana Fundacji SiePomaga na wsparcie poszkodowanych w wyniku powodzi. Każda osoba, która wesprze zbiórkę DOWOLNĄ KWOTĄ otrzyma od Fundacji Beauty Razem wybrany eBook, wzór umowy/regulaminu lub poradnik o wartości 149zł! – napisał prezes Fundacji Beauty Razem Michał Łenczyński.

Link do zbiórki: https://www.siepomaga.pl/beautyrazem-dla-powodzian

Na zalanych terenach działały drogerie Natura, Rossmann, ale także drogerie należące do prywatnych właścicieli niezależnych lub zrzeszonych w sieciach franczyzowych. Towar na tych terenach dostarczają m.in. tacy dystrybutorzy jak Błysk, PGD Polska, Ambra.

Jak udało nam się dowiedzieć w hurtowni Błysk, powódź nie zakłóciła jej pracy w znaczącym stopniu. Obecnie na terenie jej działania niedostępne są nieliczne trasy.

– Na chwilę obecną z informacji jakie do nas spływają najbardziej ucierpiały obszary naszego regionu wrocławsko-opolskiego. Inne nasze okręgi działają bez większych zmian. Tam zarówno klienci, jak i pracownicy mają problemy, sytuacja jest cały czas rozwojowa – na szczęście nie mamy informacji by ktoś ucierpiał na zdrowiu. Ze swojej strony jesteśmy w stałym kontakcie z naszymi pracownikami, franczyzobiorcami i partnerami biznesowymi i naszą pomoc dostosowujemy do ich potrzeb. Dzięki zabezpieczeniom i automatyzacji procesów jeszcze za czasów pandemii, dzisiaj jesteśmy znacznie lepiej przygotowani do elastycznej pracy, zarówno pod kątem narzędzi, jak i samych procesów i procedur postępowania w trudnych sytuacjach – poinformowała nas Klaudia Rudewicz, dyrektor generalna w hurtowni Ambra (grupa Eurocash). 

Rossmann powołał sztab kryzysowy.

– Obecnie ze względu na kataklizm zamkniętych jest kilkanaście naszych drogerii na południu Polski. Przyczynami są: zalania, brak możliwości dojazdu do drogerii czy brak prądu. Jesteśmy w stałym kontakcie z naszymi pracownikami z terenów dotkniętych powodzią. Robimy wszystko, żeby zapewnić im wsparcie. Powołaliśmy w firmie sztab kryzysowy, który stara się antycypować kolejne możliwe wydarzenia. Drogerie w pozostałych rejonach kraju działają normalnie. Dostawy do nich nie są zagrożone – poinformowała nas Agata Nowakowska, rzecznika Rossmanna w Polsce

Na wszelkie możliwe scenariusze przygotowuje się sieć dm Drogerie Markt, której oddział w Polsce ma siedzibę we Wrocławiu, a większość drogerii działa właśnie na południu kraju. 

– Na ten moment wszystkie sklepy dm są otwarte i funkcjonują normalnie. Najtrudniejsza sytuacja z potencjalnym zagrożeniem zakłócenia ich funkcjonowania lub niestety nawet z potencjałem zalania falą powodziową występuje w Jeleniej Górze, Jelczu-Laskowicach, Opolu, Dobrzykowicach i we Wrocławiu. W tych lokalizacjach przygotowujemy się na wszelkie możliwe scenariusze. Powołaliśmy specjalny sztab kryzysowy i na bieżąco monitorujemy sytuację w okolicach naszych drogerii, mając na względzie przede wszystkim bezpieczeństwo pracowników i klientów, a także zapewnienie ciągłości dostaw. Obecnie wszystkie dostawy są zabezpieczone – poinformował nas Henri Hampe, dyrektor obszaru sprzedaży i administracji dm w Polsce. 

– Uważnie śledzimy wszelkie oficjalne komunikaty – regionalne i rządowe. Nie zapominamy także o lokalnych społecznościach - jesteśmy w bezpośrednim kontakcie z regionalnymi organizacjami, które zapewniają pomoc w miejscach najbardziej dotkniętych skutkami powodzi i ustalamy zakres naszego zaangażowania – dodał.  

Dm zapłaci pracownikom, którzy są lub będą nieobecni w pracy w związku z ich osobistą sytuacją kryzysową. 

– Co najważniejsze nasi pracownicy są bezpieczni, choć nie wszystkim udało się uniknąć strat. Ustalamy indywidualnie, jakie mają zapotrzebowania, by każdemu z nich zapewnić odpowiednie wsparcie. Wszędzie tam, gdzie pozwala na to charakter pracy, zalecamy możliwość skorzystania z pracy zdalnej. Umożliwiamy też naszym pracownikom indywidualne zaangażowanie się w akcje pomocowe w trakcie godzin pracy. Jako odpowiedzialny pracodawca przypomnieliśmy o prawie do urlopu na żądanie czy zwolnienia od pracy z powodu siły wyższej na 2 dni lub 16 godzin z zachowaniem 50 proc. wynagrodzenia. Poszliśmy jednak o krok dalej zapewniając im w tym czasie pełne wynagrodzenie za taką nieobecność. Pracujemy nad kolejnymi rozwiązaniami – zapewnił Henri Hampe.

Sztab kryzysowy powołał także Pelion, właściciel m.in. drogerii Natura i aptek DOZ:

– W obliczu tych tragicznych wydarzeń nasze myśli i serca są blisko naszych pracowników z terenów powodziowych. Jesteśmy z nimi w stałym kontakcie i na bieżąco monitorujemy sytuację, dostosowując pomoc do aktualnych potrzeb. Polska Grupa Farmaceutyczna S.A. swoim pracownikom i ich rodzinom zaoferowała wsparcie psychologiczne, prawne, a także możliwość skorzystania z zapomóg. W spółkach Pelion z terenów objętych powodzią lub nią zagrożonych działają sztaby kryzysowe. Od ubiegłego tygodnia podejmowane są działania zabezpieczające budynki magazynowe i biurowe. Są również przygotowane plany kryzysowe w zakresie bezpieczeństwa ludzi i ochrony mienia – podała firma Pelion.  

Drogerie Natura monitorują cały czas sytuację.

– Najważniejsze dla nas było sprawdzenie bezpieczeństwa naszych pracowników i ich rodzin. Mamy informację od działu operacyjnego w terenie tylko o jednej rodzinie, których gospodarstwo najbardziej ucierpiało w trakcie powodzi. Na stan wczorajszy najbardziej zagrożone były dwie nasze drogerie Natura: w Nysie i Kamiennej Górze. Monitorujemy również sytuację w drogeriach w Kłodzku, Jeleniej Górze, Głubczycach i Prudniku, ze względu na możliwe ewakuacje lub podwyższony stopień zagrożenia powodzią. Planujemy wsparcie powodzian w miastach, które najbardziej ucierpiały a mamy w nich nasze placówki. Przed wejściem będą kosze z produktami pierwszej potrzeby m.in. pasty, mydła, szampony czy płyny do dezynfekcji dla najbardziej potrzebujących i poszkodowanych mieszkańców poinformowała nas Aleksandra BandychHead of Marketing spółki Natura.

W Polsce trwa mobilizacja związana z ogromnymi stratami, jakich doświadczyli mieszkańcy południowych regionów kraju w związku z falą powodziową, która spowodowała wystąpienie rzek z ich koryt, przerwanie mostów i zalanie licznych terenów. Powódź jest większych rozmiarów niż najtragiczniejsza do tej pory, która wystąpiła na tych samych terenach w 1997 r. Żywioł jeszcze nie ustąpił. Trwają zbiórki i akcje pomocowe, które mają szybko wesprzeć osoby i gminy najbardziej poszkodowane.

Największe akcje to:

Zbiórka Siepomaga - https://www.siepomaga.pl/powodzie

Zbiórka Caritas Polska - https://caritas.pl

Zbiórka PCK - https://pck.pl/naratunekpowodz/

O mobilizację zaapelował do firm i korporacji Rafał Brzoska, prezes InPostu i uruchomił bezpłatne dostawy paczek pomocowych dla powodzian:

–  Jako InPost Group dziś uruchamiamy cały dostępny tabor drogowy by dostarczać nieodpłatnie pomoc napływającą z różnych regionów kraju w rejon klęski żywiołowej. Uruchomimy również dedykowany bezpłatny serwis dostaw gotowych paczek pomocowych dla wszystkich, którzy takie paczki będą chcieli wysłać do potrzebujących.Proszę każdą firmę i korporację by pilnie dzisiaj przyłączyła się do naszej akcji - zachęcam do kontaktu osobistego również tu jeśli jakkolwiek mogę pomóc!

Zbiórka Przedsiębiorcy dla powodzianhttps://www.siepomaga.pl/przedsiebiorcy-powodzianom

Poszkodowanych jest wiele osób i firm. Na gorąco analizowane są straty a najwięksi pracodawcy włączają się w pomoc swoim pracownikom i partnerom handlowym. 

Każdy pracownik Biedronki poszkodowany w powodzi może od dziś wystąpić o bezzwrotną zapomogę w kwocie 1500 zł - poinformowała firma. 

Największe spożywcze sieci handlowe, choć same ponioszą straty, ruszyły także z natychmiastową pomocą i dostawami wody, artykułów higienicznych i żywności dla powodzian.

 

 

 

 

Pomagają także najwięksi dystrybutirzy.

 

Halo Wieś
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Salony beauty
25.08.2024 19:36
Właścicielka salonu kosmetycznego straciła dorobek całego życia w pożarze kamienicy w Poznaniu
Kamienica przy ul. Kraszewskiego 12 w Poznaniu strawiona pożarem, który był tragiczny w skutkach. Dwóch strażaków biorących udział w akcji gaśniczej nie żyje, kilkunastu trafiło do szpitali, mieszkańcy kamienicy stracili wszystko.źródło: facebook Miasto Poznań

Właścicielka salonu kosmetycznego Inspiracja straciła swój salon, mieszkanie i wszystko, co posiadała w pożarze kamienicy w centrum Poznania. Społeczność Beauty Razem, znajomi i klienci salonu już organizują pomoc, by mogła szybko wrócić do pracy i do normalnego życia. Pożar w Poznaniu był wyjątkowo tragiczny w skutkach. Dwóch strażaków zginęło podczas akcji ratowniczej, a kilkunastu trafiło do szpitali.

Do tragicznego w skutkach pożaru doszło w sobotę 24 sierpnia br. w kamienicy przy ul. Kraszewskiego 12 w Poznaniu. Zgłoszenie dotarło do strażaków o 23.50, a pięć minut później już byli na miejscu i rozpoczęli akcję gaśniczą. Gdy poszukiwali źródła ognia w piwnicach budynku, doszło do wybuchu. Początkowo mowa była o jednej eksplozji, nagrania, które pojawiają się w internecie wskazują jednak na to, że były to dwa wybuchy w odstępie kilku sekund, a pożar rozprzestrzenił się bardzo szybko i do ogromnych rozmiarów. W kamienicy znajdowały się mieszkania i lokale usługowe, wśrod nich firma, która zajmowała się regeneracją i sprzedażą akumulatorów i baterii do elektronarzędzi.  

W wyniku tych tragicznych zdarzeń dwóch strażaków zginęło. Wiceminister spraw wewnętrznych Wiesław Leśniakiewicz poinformował, że byli to 34-letni strażak z 12-letnim stażem i 33-letni strażak z 11-letnim stażem. Kilkunastu strażaków i trzy inne osoby trafiły do szpitali. W niedzielę 25 sierpnia sześciu strażaków nadal pozostawało w szpitalu. Jak informował w Polsat News dr Patryk Konieczka, szef SOR Szpitala Centralnego w Poznaniu, mają poparzone drogi oddechowe oraz liczne rany spowodowane odłamkami szkła, które wyrzucane podczas wybuchu z ogromną prędkością, przebijały ich kombinezony.

Siła rażenia wybuchu była ogromna, kamienica jest zniszczona a mieszkające w niej osoby straciły wszystko. Wśród poszkodowanych jest pani Alicja, właścicielka salonu kosmetycznego Inspiracja, który prowadziła w kamienicy. Tutaj również mieszkała.

"Drodzy, tego co się zdarzyło dzisiejszej nocy nie da się opisać słowami... Żyjemy! Ja, moja córka i pies. Wyszłyśmy z kamienicy tak jak stałyśmy, straciłyśmy więc wszystko. I salon, i mieszkanie.

Staramy się pozbierać myśli i nie pozwolić, by obrazy wczorajszego horroru odebrały nam resztki nadziei. Straciłam wszystko... Tymczasowe schronienie zapewniła nam jedna z oddanych Klientek. W najbliższych dniach muszę też zacząć poszukiwania nowego lokalu na salon. Chcę zostać na Jeżycach i muszę jak najszybciej wrócić do pracy, żeby zacząć odbudowywać wszystko co straciłam" – napisała pani Alicja w poście na profilu salonu.

Na ten wpis zareagowało mnóstwo osób, w tym klientki salonu. Apel o wsparcie umieściła również na profilu Beauty Razem – grupy zrzeszającej przedsiębiorców prowadzących usługi beauty – pani Jagoda zachęcając koleżanki i kolegów z branży do wsparcia poszkodowanej, która chce jak najszybciej stanąć na nogi i zacząć pracować, by wrócić do normalnego życia. Odzew jest ogromny. Zdarzają się pojedyncze nieprzychylne komentarze, których autorzy uważają, że każdy biznes, tak jak każde mieszkanie, powinien być ubezpieczony i nie zamierzają dokładać się do zbiórki ani udzielać innej pomocy. Jednak zdecydowana większość to deklaracje pomocy finansowej i rzeczowej, potwierdzenia wpłat na założoną zbiórkę, oferty bezpłatnego przekazania wyposażenia i produktów do salonu.

Pod postem umieszczonym na profilu salonu Inspiracja internauci posyłają informacje o wolnych lokalach do wynajęcia, klientki, ale także osoby, które nigdy z usług salonu nie korzystały deklarują zakup voucherów na zabiegi, aby w ten sposób wspomóc właścicielkę salonu kosmetycznego, wiele osób oferuje także osobiste rzeczy, jak odzież czy książki i przybory szkolne.

Organizowane są również zbiórki pomocowe dla wszystkich mieszkańców kamienicy przy Kraszewskiego. Zbiórki i pomoc organizują Stowarzyszenie Inicjatyw Społecznych, Caritas Poznań i Centrum Zarządzania Kryzysowego Miasta Poznań.

W pierwszej kolejności potrzebne są artykuły higieniczne i kosmetyczne, odzież, obuwie, koce, a pomoc już napływa z wielu stron. 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
27. wrzesień 2024 01:30